Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Firebirdiin uutta mini humpparia?
1
jra
17.07.2009 18:31:35 (muokattu 17.07.2009 18:45:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekisi mieli kokeilla Firebird V:hen (2008) alkuperäisten keraamisten minien tilalle selvästi miedompia alnico-minejä. Nykyiset ovat turhan kuumat ja puhtailla/pienemmillä säröillä aika puisevat. Omasta en ole mitannut, mutta mitä olen lukenut niin huitelevat jossain 14-20kOhm tienoilla.

Nykyisillä irtoaa kyllä räyhäkkäämpi meno, mutta muuten jäävät kyllä toiseksi esim. Faded LP DC:n P90:lle ja CV Telen alkuperäismikeille. Tietysti täysin eri kitaratkin kyseessä, mutta kuitenkin. Tavoitteena olisi saada perinnehenkisempää soundia ja sävykkyyttä lisää, jopa heleyttä (vaikka ei Firebird mikää strato olekaan).

Duncanin Antiquity II-minit olisivat varmasti hyvät, mutta menevät parihinnaltaan jo kipurajan yli. Torilla ei myöskään ole Firebird-minejä liikkunut, mitä olen muutaman kuukauden väijynyt.

Hinta olisi jotain tätä luokkaa tai alle:
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sm_1_mini_humbucker_n_chr.htm
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sm_3b.htm

Jossain on kehuttu myös Kent Armstrongin minejä, jotka ovat kait itämaista halpatuotantoa (kuitenkin alnico, kun esim. Artecin minit ovat keraamisia):
http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … =MFBV-2&hakustr=armstrong#a_-145652

Sitten löytyi vielä tämmöiset http://www.barfuss-pickups.de/page4.php ja tuolta sivun puolivälin alapuolelta "Firebird Vintage Style Mini Humbucker" ja "DELUXE ALNICO VIII MINI HUMBUCKER"
Onko näistä tai muista saman kaverin tekemistä mikeistä kenelläkään kokemusta?
Hinta olisi juuri ja juuri rajoissa, jos ovat hyvät.

- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
zuppermuhle
17.07.2009 18:46:07 (muokattu 17.07.2009 18:46:34)

guitarfetish.com myy GFS firebird mini humbuckereja. Olen kuullut ko. valmistajasta vähän vaihtelevia arvioita:

EDIT: Jaa. Ne olivatkin keraamiset eikä AlNiCot

"Who is your daddy and what does he do?"
jra
17.07.2009 18:53:23 (muokattu 18.07.2009 02:39:14)

veri_heavy: guitarfetish.com myy GFS firebird mini humbuckereja. Olen kuullut ko. valmistajasta vähän vaihtelevia arvioita:

EDIT: Jaa. Ne olivatkin keraamiset eikä AlNiCot

Joo, ne jää siksi pois vaihtoehdoista.

OT: Mulla on yhdessä telessä kaulassa GFS:n Mean90:n joka on erinomainen, mutta taas muutamat tilaamani GFS:n humpparit ja perus-telemikit ovat olleet vaisumpia esityksiä. Osa on kait juuri noita Arteceja, ja osa taas muita itämaan valmisteita. Kait teettävät kuitenkin omilla spekseillään, koska esim. Artecin listoita ei läheskään kaikkia malleja löydy. Luin että käyttäjvät ainakin 4-5:ttä eri toimittajaa eri malleille.

Mutta takaisin Firebirdiin.

- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Freewheeler
30.06.2011 18:10:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Joo, ne jää siksi pois vaihtoehdoista.

OT: Mulla on yhdessä telessä kaulassa GFS:n Mean90:n joka on erinomainen, mutta taas muutamat tilaamani GFS:n humpparit ja perus-telemikit ovat olleet vaisumpia esityksiä. Osa on kait juuri noita Arteceja, ja osa taas muita itämaan valmisteita. Kait teettävät kuitenkin omilla spekseillään, koska esim. Artecin listoita ei läheskään kaikkia malleja löydy. Luin että käyttäjvät ainakin 4-5:ttä eri toimittajaa eri malleille.

Mutta takaisin Firebirdiin.

Vanha ketju, mutta päivitin tänään Gibson Firebirdin ylikuumat ja tunkkaiset reissuemikit Kent Armstrongin Alnico V -mikkeihin. Ero on suuri Kentin eduksi. Nyt lintu laulaa kuin voisi kuvitella sen alkuperäisen 60-luvun alun kepin laulavan. Heleyttä, munakkuutta ja sustainia riittää. Erittäin suositeltava upgrade, vaikka Kentin mikit onkin tehty Koreassa.

Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
p130
01.07.2011 09:39:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeekö kukaan vintagekokoisia minihumbuckereita? Alkuperäistten pituus on 2 5/8 tuumaa ja nykyiset ovat 2 11/16 (eli noin 6,65 ja 6,8 senttiä). Koko on ilmeisesti muuttunut joskus 80-luvulla tai viimestään 90-luvun alussa. Ainakin Gibson, Duncan, DiMarzio, Kent Armstrong, Tesla, BKP ja Lundgren tarjoavat vain modernia kokoa.

Ero on pieni, mutta nykyversiot eivät silti mene ilman routtausta kaikkien vanhojen vehkeiden mikkikoloihin.

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti