Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marsu JVM410H nuppi
1 2 3
tremble
14.07.2009 11:05:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaista kapistusta ajattelin ja kävin sitä katsomassa, mutta tuote-esittely meni kyllä täysin ohi sillä myyjä tiesi vain nupin olevan laatuluokkaa ja siitä saat kyllä kaikki saundit mitä haluan.. Joten menin itse tutkimaan nuppia. Tämä sattuu olemaan myös ensimmäinen nuppi jonka aijon ostaa ja oli niin monta nuppia, että hieman oli vaikeata saada tiettyjä soundeja tulemaan, mutta siinä kyllä onnistuttiin, mutta mieleeni jäi kysymyksiä:

1). onko todellakin laadukas?
2). Irtoaako soundia joka lähtöön?
3). Parempia vaihtoehtoja?
4). Henkilökohtaisia kokemuksia?

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JVM410H
http://www.thomann.de/fi/marshall_jvm410h.htm

Soitan hyvin laajasti musiikkia mutta rock ja hevi (metallicaa) ja sitä raskaampi ovat yleisin, onko Marsusta niihin?

kid ego
14.07.2009 11:39:11

Haulla löytyy näistä JVM-sarjalaisista enemmänkin juttua. Mulla on itselläni käytössä se 50-wattinen versio, JVM205H, eikä ole mitään pelkoa etteikö särö riittäisi hevihommiin. Ilman mitään erillisiä säröspeduja tulee veivattua thrashia ja deathia. Pitäisi vaan selvittää ohjekirjasta miten se footswitch ohjelmoidaan, että saisi sen toimimaan loogisemmin.
tremble
14.07.2009 14:51:33

Kid ego:
Haulla löytyy näistä JVM-sarjalaisista enemmänkin juttua. Mulla on itselläni käytössä se 50-wattinen versio, JVM205H, eikä ole mitään pelkoa etteikö särö riittäisi hevihommiin. Ilman mitään erillisiä säröspeduja tulee veivattua thrashia ja deathia. Pitäisi vaan selvittää ohjekirjasta miten se footswitch ohjelmoidaan, että saisi sen toimimaan loogisemmin.

Lueskelin näitä artikkeleita enkä löytänyt hirveästi henkilökohtaisia kokemuksia, enimmäkseen spekuloituja vastauksia. mutta egon vastaus ainakin hieman helpottaa tietäen säröstä ja kyllä noistakin apua oli juu.

Da Make
14.07.2009 16:13:18

Mielenkiintoisena vaihtoehtona esittelisin ihka uudet Black Star Series 1 sarjalaiset !

Tsekkaa vaikka S1 200: http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/seriesone200.html
Ominaisuuksia löytyy, erityisesti kiinostusta herättää tuo DPR-päätteen tehomodulointi systeemi ! Guitarist-lehden mukaan tuosta lähtee jo kapakkavolumella niin herkulliset metallisoundit ettei vastaavaan ole juurikaan päästy.

Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
JuSu
14.07.2009 16:28:06

Da Make: Mielenkiintoisena vaihtoehtona esittelisin ihka uudet Black Star Series 1 sarjalaiset !

Tsekkaa vaikka S1 200: http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/seriesone200.html
Ominaisuuksia löytyy, erityisesti kiinostusta herättää tuo DPR-päätteen tehomodulointi systeemi ! Guitarist-lehden mukaan tuosta lähtee jo kapakkavolumella niin herkulliset metallisoundit ettei vastaavaan ole juurikaan päästy.

Itsellä on uunituore S1 100 W, joka on riisuttu malli tuosta 200 W mörssäristä EL34 -päättäreillä. Eli tuossa satawattisessa on vain clean ja crunch -kanavat kaksine moodeinen (bright ja warm clean sekä crunch ja super crunch).

Mitään syväluotaavaa analyysiä en vielä voi näillä kilsoilla tehdä, mutta kampe vaikuttaa varsin laatuisalta. Puhtaalla kanavalla warm -moodi on erityisen herkkua kuultavaa. Särökanava tuuttaa pihalla varsin tuhdisti naamalla olevaa ruttua olematta kuitenkaan riipivä. Aivan rankimmalle metalliosastolle ei mennä ilman boostia, mutta pikkuisella boostauksella verme kyllä ampaisee maatakiertävälle radalle.

Ikävä yllätys tosin voi tulla saatavuuden tiimoilta, käsittääkseni nämä viedään käsistä, eikä pieni paja oikein pysty tuuppaamaan kamaa pihalle samaan tahtiin.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
Minushuman
14.07.2009 19:54:02

Olen noin vuorokauden omistanut ko. nupin. Voin kirjoitella jotain kunhan pääsen siihen jotenkin sisälle. Puhtaat kuulostaa hyvältä LP:lla ilman kummempia ruuvailuja, mutta säröistä en ole vielä saanut sitä ulos mitä haluaisin. Ostin hieman sikana säkissä. Testausmahdollisuuksien puuttuessa olen ollut juutuupin klippien varassa. Siis kyllähän tosta lähtee säröä aivan järettömästi, mutta ainakin tolla omalla kaapillaan menee aika puuroksi. Täytyy laittaa vähän jotain EQ:ta lenkkiin ja kattella uudestaan. Kuulemma kovemmilla gain määrillä noisegate ei olis pahempi. Täytyy kattella ja ruuvailla.

"Badgers? We don't need no stinkin' badgers!!!" T.S.
Shredator
14.07.2009 19:57:23

tremble:

Soitan hyvin laajasti musiikkia mutta rock ja hevi (metallicaa) ja sitä raskaampi ovat yleisin, onko Marsusta niihin?

Kaverin JVM:llä olen useasti soitellut reeneissä ja muutenkin sitä testaillut. Täytyy sanoa, että vähän turhankin paljon löytyy ominaisuuksia. Vie aikansa, että pääsee jyvälle. Eli mitään pikaisia testauksia ei voi suositella.

Cleanit oli sellaset perus-Marshallit. Crunchit olivat puolestaan kerrassaan loistavat, kun jaksoi vaan säätää. Metallipuolesta en innostunut. Kyse ei ole siitä, etteikö säröä riittäisi, vaan särön muhjuisesta ja sirisevästä luonteesta. Mutta jos JCM800-tyylin soundi toimii, niin JVM voi olla juurikin oikea valinta.

Ennen ostoa kannattaa kuitenkin punnita, tarvitsetko niitä kaikkia ominaisuuksia, vai pärjäätkö vähemmällä...

http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
Minushuman
14.07.2009 20:00:24

Kyse ei ole siitä, etteikö säröä riittäisi, vaan särön muhjuisesta ja sirisevästä luonteesta.

Erittäin hyvin sanottu siellä. Tota mäkin yritin ajaa takaa ja katotaan saako siitä ekuttamalla vähemmän muhjuista ja sirisevää.

"Badgers? We don't need no stinkin' badgers!!!" T.S.
tremble
14.07.2009 20:39:28

Shredator sanoo:
Kyse ei ole siitä, etteikö säröä riittäisi, vaan särön muhjuisesta ja sirisevästä luonteesta.

Saisiko tuosta soundista jonkinlaista näytettä? oma testailuni kaupassa oli niin nopea :s

Ja voiko särön laatua sitten parantaa; esim Pedaaleilla?

Kiitoksia kaikista postauksista, on ollut suuresti apua! Ja Minushumanilta odotan innolla lisää kirjoitusta.

tommilep
14.07.2009 22:54:29

Lähteekös tosta marsun nupista hyvät säröt pikku volyymeilla ?

no_notes
14.07.2009 23:19:52

Itselläni on JVM 205H. Olen ollut tyytyväinen. Vie tovin löytää omat itselle mieluisat säädöt, mutta sitten on ilo soitella. OD kanavalla kohtuullinen gaini riittää eli ei tarvitse vääntää kuin neljänneksen maksimissaan ainakaan minun tarpeisiin (yleensä vähempikin riittää). Hyviä vinkkejä löydät säätöihin ja muuhunkin löydät juttua JVM forumilta http://jvmforum.com/phpBB3/
Speduina itseläni on delay, chorus, tubescreameri, viritin ja acustic simulaattori sekä kompressori. Noise gatea moni käyttää.

Boozer
15.07.2009 03:09:12

dsl 100w va kehiin ja rokki soi. ugh, olen puhunut

Antti1
15.07.2009 03:18:07

Boozer: dsl 100w va kehiin ja rokki soi. ugh, olen puhunut

Mielipiteensä jokaisella, mutta DSL vs. JVM. Mun mielestä ei kauhean vaikea valinta, eikä mene suinkaan DSL:n hyväksi. Ugh, olen puhunut.

JuSu
15.07.2009 10:56:08

tremble: Ja voiko särön laatua sitten parantaa; esim Pedaaleilla?

Kenties. Itsellä kuitenkin kävi edellisen nupin kanssa tosin niin, että vaikka mitä speduja siinä edessä pyörittelin, niin ei se soundin oikein asettunut kohdalleen. Saattoi tosin johtua siitä, että kamppeen puhtaat ja semirosot olivat itsessään niin makoisat, että ei pedaalisäröt oikein yltäneet sitten samalle tasolle kun sitä haigeiniä haettiin. Toki yritin boostata särökanavaakin, mutta se ei taasen sitten ollut haluamani luontoinen särö.

Etuasteputkia mä lähtisin ekaksi vaihtamaan. Yhden nupin sirinät sain aika kivasti asettumaan JJ ECC83S -putkilla. Nuo ovat hippasen keskivertoa tummempisoundisia.

Mutta jos jo etukäteen on tiedossa, että säröt tulee pedaaleista, niin sitten on ihan uusi sapluuna. JVM:lle (joka siis mielestäni on oiva vehjes, mitä olen tuollaista kaksikanavaista testannut ja kuunnellut) löytyy paljon kilpailua, jos ei tarvitse olla kuin yksi hyvänkuuloinen puhdas kanava.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
Backlet
15.07.2009 15:53:56 (muokattu 15.07.2009 15:54:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin oma on toiminut ihan kotivolyymeillakin, bändikäytössä en ole vielä päässyt testaamaan. Säröt on omaan makuun hyvät ihan ilman mitään spedujakin, Bossin SD-1:sen kanssa kokeilin jonkin aikaa, mutta ei se muuttanut saundia ratkaisevasti.

Ominaisuuksia piisaa ja footswitch on kätevä ohjelmointimahdollisuuksineen. Säröä löytyy riittävästi mihin tahansa, metallimeininkeihin käytän OD1-kanavaa säröjen ollessa jossain klo 10-11 korvilla.

Hakkaa mielestäni Englin Screamerin ja Powerballin mennen tullen, voipi tietysti johtua kaapin elementeistäkin, jotka eivät todellakaan toimi Englien kanssa.
Viking
16.07.2009 02:53:59

Niin ja voihan tuon hyvän soundin vielä pilata perushuonolla kaapilla....

1960 ja vintage-elementit toimii paremmin livenä kuin normiversio, parempi ätäkki ja selkeämpi soundi ja alapään muminat poistuvat bassotaajuuksilta, täten myös erottuvanpi soundi. Tämähän on vain minun mielipide.

Vintage-elementeillä 2 x 12 kaappia esim 1936V ei tehonkestojen vuoksi voi suositella 410 kanssa, täten siis kaapiksi normaali 1936. JVM 205H 50W +1936V toiminee varmasti.

Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
no_notes
16.07.2009 09:31:10 (muokattu 16.07.2009 09:31:49)

.

Vintage-elementeillä 2 x 12 kaappia esim 1936V ei tehonkestojen vuoksi voi suositella 410 kanssa, täten siis kaapiksi normaali 1936. JVM 205H 50W +1936V toiminee varmasti.

JVM 205H + 1936 mihin toisen elementin olen vaihtanut Celestion V30:ksi. Toimiii hyvin ja voluumi riittää varmasti.

tommilep
16.07.2009 16:16:07 (muokattu 16.07.2009 16:27:02)

Niin tuo kaiutinelementtien vaihto vissiin on helppo toimenpide.. Kun eikös noi elementit ole samankokoisia 12" Celestion Vintage ja Celestion Vintage 30 niin kummatkin on tuon 12 tuumaisia niin vaihto vissiin helppoa ?

Niin pitääkös tuon Celestion Vintage 30 kaiutinelementi olla sitten 16 vai 8 ohmia jos sellasen vaihtaa tuohon Marsun 1936V kaappiin..

Itse vissiin hommaamassa syksyllä tai talven kynnyksellä kanssa moisia kunhan saa ensin rahaa kokoon..

Ja metallimusiikkia tulisi koitettua pistää menemään.

tommilep
16.07.2009 17:05:43

Niin

Tällainen et sopisikos tuon Marshall JVM410H - nupin kaveriksi joku
Framuksen kaappi ?

Em. Framus FR 412 Dragon kaapiissa näyttäisi olevan noi Celestion Vintage 30 - kaiuttimet.. Vai oliskos joku muu Framus parempi..Tai joku muu ?

Ja mikäs kaappi sopisi kanssa muuten vaikka ton pienemmän JVM205H-nupin kanssa
siis muu kuin Marsun kaappi..

Kuljetusteknisistä ja muuten olisi helpompi hommata tollaan Framuksen kaappi ku niitä näkyisi olevan liikkeessä jot pääsiisi testailemaan..

Eemil
16.07.2009 17:15:02

En vieläkään ymmärrä miksi joku ostaa tuon 4-kanavaisen mallin kun 205-mallissakin on jo 5 eri saundia joilla pelata. Puhtaasta aivan hirveisiin määriin säröä. Kai se on se kun isot pojat on sanonut että 100-wattia on minimi heviin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti