Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kimppatilaus: Biyang-pedaalit
1 2 3
Twinkle
10.07.2009 17:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Onhan tuo sitten hyväksytty laite tänne Härmään? Langattomat laitteet kun tarvitsevat radioluvan.
 
Soitin ekan tilauksen alla tuonne ficoraan ja selitin niille homman, sanoivat ettei tässä yhteydessä nämä vehkeet ei ole luvanvaraisia VHF taajuuden ja luonteensa takia. Menevät kuulemma samaan sarjaan kuin kodin pienet radiolähettimet kuten itkuhälyttimet ja muut.
 
Twinkle
10.07.2009 17:14:03 (muokattu 10.07.2009 17:15:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Mikä ero tuolla Metal End Kuninkaalla on siihen toiseen, halvempaan versioon verrattuna?
 
Opari on kingissä vaihdettu erilaiseen, eivät kertoneet mikä siellä on enkä ottanut selvääkään kun moisia ei minulla ole.
 
Samaten ne, jotka miettii OTD-value/standard/pro -eroja, niin niiden ero ei ole muuta kuin käytetyssä putkessa. Value käyttää 6AX7 -putkea, Standard kiinalaista 12AX7:aa ja value käyttää Elektro Harmonixin 12AX7:aa. 12AX7:t on tosiaan vaihdettavissa ja ne jotka haluaa tuota value-versiota kokeilla, niin minulta löytyy siihen valmistajan antama modausohje jolla sen voi pistää syömään 12AX7:oja.
 
EDIT: Modaus on todella mitätön, pitää siirtää tinasilta toisesta täplästä toiseen putken kannalla.
 
McNulty
10.07.2009 18:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Soitin ekan tilauksen alla tuonne ficoraan ja selitin niille homman, sanoivat ettei tässä yhteydessä nämä vehkeet ei ole luvanvaraisia VHF taajuuden ja luonteensa takia. Menevät kuulemma samaan sarjaan kuin kodin pienet radiolähettimet kuten itkuhälyttimet ja muut.
 
Jees, hyvä homma sitten. Meinasin vaan kun kävi mittamiehet tässä eräänä päivänä meitin myymälässä ja kertoivat PK-seudulta tarinan jossa jonkun langaton laite Seutulan lähettyvillä oli häirinnyt lennonjohtoa. Oishan se kiva soitella heille taukomusaa :)
 
Twinkle: Opari on kingissä vaihdettu erilaiseen, eivät kertoneet mikä siellä on enkä ottanut selvääkään kun moisia ei minulla ole.
 
Onko mitään tietoa mitä se soundipoliittisesti tekee? Jos King-versio kuulostaa luonnollisemmalta tai putkimaisemmalta, kyllähän sellaisen sitten mielummin valitsisin. Tai onko kokemuksia normi-Endistä ja jos on niin miltä se soundaa?
 
Kiitoksia muutenkin lisäinfosta.
 
"Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy
mikkojen
10.07.2009 19:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli viime kimpassa langaton WG-1S härpäke ja siitä on pakko sanoa että se toimii kuin tauti! Mitään moittimista en siitä löydä.
 
Ja tuntuupa tuo olevan varsin lujaa tekoakin, sillä ehdin jo pudottaa kitaran hihnaan kiinnitettävän lähettimenkin lattiaan niin että kansi lensi vekottimesta hevon kuuseen. Mutta, eipä tuollekaan mitenkään käynyt; napsautin kannen nätisti paikalleen ja taas jatkui meno kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
 
carpe diem - memento mori
Twinkle
10.07.2009 19:52:19 (muokattu 10.07.2009 19:53:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Jees, hyvä homma sitten. Meinasin vaan kun kävi mittamiehet tässä eräänä päivänä meitin myymälässä ja kertoivat PK-seudulta tarinan jossa jonkun langaton laite Seutulan lähettyvillä oli häirinnyt lennonjohtoa. Oishan se kiva soitella heille taukomusaa :)
 
Joo, nämä vehkeet on VHF taajuudella eikä sitä käytetä viralliseen viestintään ymmärtääkseni muualla kuin merellä. Kun lähettimien teho on se alle jotakin (kyllä se siellä sanottiin, en muista paljonko) niin teho ei riitä. Kantama näillä kun on teoreettisesti se 50 metriä niin aika matalalla saa lentää että häiriintyy.
 
EDIT: tai no laivat lentää aika usein kyllä matalalla, mutta kumminkin.
 
Onko mitään tietoa mitä se soundipoliittisesti tekee?
 
Ei niin mitään tietoa, eivät kertoneet. Kai tuo uudempi on hiljaisempi tms. mutta ei ole oikeasti mitään aavistusta mitä oikeata eroa niillä on. Voisi häijyyttään jopa ostaa kummatkin ja selvitellä.
 
Zammy
10.07.2009 20:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleeko ton pedal powerin matkassa myös johtoja joilla pedaaleihin saa virtaa?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Twinkle
10.07.2009 20:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: Tuleeko ton pedal powerin matkassa myös johtoja joilla pedaaleihin saa virtaa?
 
Tulee nivaska naruja ja erikoispiuha, jolla saa tuon OTD-100 pedaalin kiinni virtalähteen 6 voltin liittimeen. Tuossa on tosiaan dedikoitu paikka tuolle OTD:lle.
 
Silppuri
10.07.2009 21:54:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Jees, hyvä homma sitten. Meinasin vaan kun kävi mittamiehet tässä eräänä päivänä meitin myymälässä ja kertoivat PK-seudulta tarinan jossa jonkun langaton laite Seutulan lähettyvillä oli häirinnyt lennonjohtoa. Oishan se kiva soitella heille taukomusaa :)
 
Näin kai se acdc:nkin keikka joskus loppui kesken 70-luvulla suomessa, kun toivat tänne langattomat järjestelmät. Lupakäytäntö taisi olla sillon jopa tiukempi. Yleisö luuli, että soittavat pleipäkkinä ku ei ollu piuhoja.... joo... jatkakaa...
 
"I havent slept since I woke up."
reppana
11.07.2009 10:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä hintanen tuo langaton lähetin oli? Ja osaisiko joku sanoa, onko mikään noista pedaaleista OCD tyyppinen?
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
reppana
11.07.2009 10:33:00 (muokattu 11.07.2009 10:43:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä lähden kanssa tähän kimppaa ton langatoman lähetimen kanssa.
 
Edit: Myös tuon Od-7 ajattelin. Voisko joku laittaa mulle viestiä jatkosta, kun olen hyvin huono käymään noissa huoneissa..
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
kissakissala
11.07.2009 14:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopiiko tuo muuntaja muuten suoraan "suomi-pistokkeeseen"? Vai tarviiko adapterin?
 
Sawez
11.07.2009 14:38:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkojen: Mulle tuli viime kimpassa langaton WG-1S härpäke ja siitä on pakko sanoa että se toimii kuin tauti! Mitään moittimista en siitä löydä.
 
Ja tuntuupa tuo olevan varsin lujaa tekoakin, sillä ehdin jo pudottaa kitaran hihnaan kiinnitettävän lähettimenkin lattiaan niin että kansi lensi vekottimesta hevon kuuseen. Mutta, eipä tuollekaan mitenkään käynyt; napsautin kannen nätisti paikalleen ja taas jatkui meno kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

 
Eli ton uskaltaa tilata ja käyttää jopa keikallakin?
 
Simo78
11.07.2009 15:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reppana: Mä lähden kanssa tähän kimppaa ton langatoman lähetimen kanssa.
 
Edit: Myös tuon Od-7 ajattelin. Voisko joku laittaa mulle viestiä jatkosta, kun olen hyvin huono käymään noissa huoneissa..

 
"Uutta tilausta kerätään kasaan tuolla kimppahuoneessa, johon on voi hakea sisään ao. linkillä:
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=611
Sieltä löytyy kyllä ohjeita jatkoon."
 
Pitää liittyä huoneeseen ja ottaa niskasta kiinni itseään huonon jaksamisen suhteen tai jää tavarat saamatta...
 
sh1nk0
11.07.2009 15:19:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilauksen deadline on 13.7. Siihen asti voi ilmoittautua.
 
Tankki
Tuomoo
11.07.2009 23:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä pari kokemusta noista värkeistä tänne kun itsekin muutaman satuin tilaamaan.
 
Ensimmäisenä tämä langaton WG-1S. Osoittautui kohtuullisen toimivaksi värkiksi, ei minulla ole mitään järkitarvetta kyseiselle vehkeelle, mutta pitäähän sitä aikuisen ihmisen jollakin saada leikkiäkin joskus. Kauheasti en ole värkkiä käytellyt, mutta pari kertaa olen itsekin lähettimen pudottanut maahan, eikä ole vaikuttanut toimintaan millään lailla. Muiden langattomien lailla tämäkin tottakai syö signaalia hieman, mutta tähän en puutu tämän enempää kun tämä on empiirisesti aika vaikea asia maallikon todeta. Kantama oli itsellä vähintäänkin se 50 metriä. Kytkin lähettimen bassoon kiinni ja lähdin läiskyttelemään takapihan pellolle, ja vasta noin sadan metrin päästä ja yhden seinän läpi alkoi pätkimään ja kohisemaan.
 
Toinen tilaamani laatikko oli CH-8, elikäs chorus. Tällä hetkellä ainoat ongelmat kyseisessä laatikossa ovat olleet tonepotikan nupin heikko kiinnitys, mutta eipä ole kova työ kiristää, ja toinen, häiritsevin ongelma on pedaalin ulkokuori. Kuori on kiiltäväksi harjattua alumiinia (?) jossa sormenjäljet ja lika näkyvät ärsyttävän helposti. Soundillisesti tästä en ole löytänyt vielä mitään moitittavaa. Tuskin tämä vetää vertoja esim. Visual Soundin tai vastaavien kalliimpien merkkien choruksille, mutta tarviiko sitä odottaakaan tällä hintaluokalla? Itse ainakin olen tähän enemmän kuin tyytyväinen.
 
Kolmas tilaamani tavara oli Metal-End King. En ole aiemmin käyttänyt minkäänlaisia mättösäröpedaaleja, sillä kaiken on saanut irti mallintavasta vahvistimesta. Blackstarin nupista en saanut räyhäkkäämpiä säröjä irti, niin päätin kokeilla budjettivaihtoehdolla. En voi mitään muuta sanoa kuin että ostos enemmänkin kuin kannatti. Metal-End Kingillä irtoaa kaikki säröt perinteisemmästä AC/DC:stä Panteran kautta Metallicaan eteenpäin. Monipuolinen värkki, ei voi muuta sanoa. Tällä hetkellä en vielä osaa laitetta tarkemmin arvioida, koska se on ollut kuitenkin vasta niin vähän aikaa käytössä ja vähällä käytöllä. Mutta todellakin hintansa arvoinen värkki on, että jos jollakulla on tarvetta halvalle metallisäröpedaalille, niin en voi tehdä muuta kuin suositella.
 
Joskus oli tarkoitus kirjoittaa näistä artikkeli, mutta nyt kun tarkoitus oli, niin artikkeleiden kirjoitus onkin toistaiseksi poissa käytöstä :/
 
Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa.
Louhimo
12.07.2009 11:28:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän tulee yksittäiselle pedaalille hintaa loppujen lopuksi kun se tulee suomeen asti? AD-8 houkuttaisi kovasti 30e hinnallaan, mutta kolminkertaistuuko se tuossa matkan aikana :) kokemuksia / tietoa?
 
Vauhti korjaa virheet!
Twinkle
12.07.2009 12:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Louhimo: Mitähän tulee yksittäiselle pedaalille hintaa loppujen lopuksi kun se tulee suomeen asti? AD-8 houkuttaisi kovasti 30e hinnallaan, mutta kolminkertaistuuko se tuossa matkan aikana :) kokemuksia / tietoa?
 
Hinnat on laskettu sen mukaan mitä ne oli edellisessä tilauksessa, hinnan pitäisi pysyä aika tarkkaan niillä hollilla tässäkin. Jotakin eroja voi tulla, esim. rahtitarjouksen heikentyessä tai dollarin heittelehtiessä mutta isoja eroja ei pitäisi tulla, ei mene kauas jos sanon että +/- 2 euroa ehkä.. Osoitettu hinta sisältää tuotteen, rahdit, tullit ja verot suomeen asti. Lisämaksettavaksi jää ainoastaan kotisuomen kulut jos et pysty Espoosta noutamaan. Niihin pitäjiin missä on enemmänkin kuin yksi ottaja niin kaikki kamat lähetetään kerralla yhdelle ja joku sitten jakaa ne, tällöin säästyy postikuluissa melkoisesti.
 
Louhimo
12.07.2009 13:43:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh? En olisi uskonut, että ihan tuohon hintaan suomeen saadaan :D Kuvittetlin, että nuo laskemasi hinnat ovat tehtaan hintoja ja siihen sitten päälle rahdit + alvit + kaikki muu ja loppujen lopuksi se hinta onkin sitten ~100e pedaalilta...
Lukekaa meikäläinen mukaan :)
 
Vauhti korjaa virheet!
kissakissala
12.07.2009 13:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukekaa meikäläinen mukaan :)
 
No sinne vaan huoneeseen listan jatkeeksi dataa..
 
Mutta niin mites tuon muuntajan kanssa, sopiiko suoraan seinään vai tarviiko adapterin, Twinkle, anyone??
 
Tympee Huttunen
12.07.2009 14:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kissakissala: No sinne vaan huoneeseen listan jatkeeksi dataa..
 
Mutta niin mites tuon muuntajan kanssa, sopiiko suoraan seinään vai tarviiko adapterin, Twinkle, anyone??

 
Ei tarvitse mitään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «