Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä ei kannata ostaa
1 2 3 4 5 6
Little Savage
16.06.2009 17:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on turhimmat kitarakamat triidi. Pistäkää kokemuksia sellasista kamoista mille ei ole löytyny käyttöä.

ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ.
Numb
16.06.2009 17:18:07 (muokattu 16.06.2009 17:20:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

POD.

Edit: no selitetääs ny vähän... En minä halua väittää, ettei sitä kannata ostaa. Minulla vain ei ole ollut käyttöä. En tykkää soundeistansa - muuttaa elottomaksi kaiken.

A waist is a terrible thing to mind.
PappaSF
16.06.2009 17:24:41

Behringerin USB härpätin jolla sähkiksen saa suoraan tietokoneeseen kiinni ja sen mukana tuli ohjelmallinen kombovahvistin (sinänsä soundit ihan jees mutta enpä ole juurikaan käyttäny ja siksi on lainassa)

Weber Standard Mass 100W keinokuorma (maksoi kahden kaijutinkaapelin kanssa n. reilu 300 euroa Suomen liikkeestä, tuon voisin myydä pois kun en tarvi, pitäis hakea sukulaispojalta pois tuo jos joku haluaa ostaa).

Thule
16.06.2009 17:30:55

Weber Standard Mass 100W keinokuorma (maksoi kahden kaijutinkaapelin kanssa n. reilu 300 euroa Suomen liikkeestä, tuon voisin myydä pois kun en tarvi, pitäis hakea sukulaispojalta pois tuo jos joku haluaa ostaa).

Saisiko tähän jotain muuta perustelua kuin sen, ettet itse tarvi kyseistä laitetta?

PappaSF
16.06.2009 17:36:11

Thule: Saisiko tähän jotain muuta perustelua kuin sen, ettet itse tarvi kyseistä laitetta?

Mulla on hyvä putkivahvistin (50W Switchblade) jossa on aivan loistava mahdollisuus säätää Master Volumella ja kanava/muistipaikka kohtaisella Maser(volyymi) äänen taso myös makkarivolyymitasolle ilman että ääni kärsii.

Ostin tuon Weberin keinokuorman kun ajattelin, että tarvitsen sitä, jotta voi soittaa kotona tuolla Switchbladella kotisoitto-volyymeillä.

Äkkiä kuitenkin huomasin, että:

a) Switchblade toimii erinomaisesti ilman keinokuormaakin volyymi-asioissa
b) Keinokuorma kuitenkin söi jonkun verran soundia vaikka tuossa mun Weberissä on aika hyvät säädöt siltä varalta.

Tuossa nuo syyt miksi en tarvi tuota keinokuormaa.

Thule
16.06.2009 17:38:47

Tuossa nuo syyt miksi en tarvi tuota keinokuormaa.

Aa, okei. Tuijotin hiukan liian tarkasti pelkkää otsikkoa eikä se, kuinka sitä ei itse tarvitse, riittänyt syyksi ettei laitetta kannata ostaa... Ei sillä, samasta syystä samainen laite makaa itselläni tarpeettomana ;)

masterhat
16.06.2009 17:39:46 (muokattu 16.06.2009 17:41:36)

ostin tyylii kolmen tonnin kamat, mutta käytän nauhotteluun lähesainoastaan 40eur maksanutta iban 15wee trankku komboa, aika sick!

pitäs varmaan lämmitellä putkia pitkästä aikaa, en o tainnu käynnistää mun rakasta lanikkaa melkein vuoteen kohta.

ei sillä että noi spedut tai lanikka turhia olis, toi pien räkänen trankku kombo on jotain ihan parhautta

E: no joo, bändissä en o soitellut pariin vuoteen. Silloin hommasin gearin

''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
PappaSF
16.06.2009 17:40:56

Thule: Aa, okei. Tuijotin hiukan liian tarkasti pelkkää otsikkoa eikä se, kuinka sitä ei itse tarvitse, riittänyt syyksi ettei laitetta kannata ostaa... Ei sillä, samasta syystä samainen laite makaa itselläni tarpeettomana ;)

HEH, meikä luki tuon otsikon hieman huonosti, kirjoitin itseasiassa siitä mitä turhaa meikä on ostanut, toisille voi keinokuorma tuoda onnen ja tuo behringerin laitekin mutta itellä siis turhia ostoksia :-)

washburn
16.06.2009 17:45:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aktiivimikit

Live long and prosper.
-Cale
16.06.2009 17:49:54

washburn: aktiivimikit

Hyvä perustelu :)

washburn
16.06.2009 17:52:20

-Cale: Hyvä perustelu :)

no okei..

hyvät passiivit saundaa luonnollisemmalta, omaa tarvittaessa enemmän ulostuloa kuin aktiivit ja ovat silti lähes yhtä häiriöttömät.

Live long and prosper.
Juicy
16.06.2009 17:56:26

Miksi otsikossa ei lue "Turhimmat kitarakamat"? Nykyisestä saa hieman väärän käsityksen...

Mulle täysin turha oli Behkun V-amp Pro. Hajosin siihen kun sen käyttöliittymä oli suoraan sanottuna perseestä. En voi ymmärtää miksi kaikki tärkeät toiminnot on kahden napin yhteispainallusten takana, ja vielä pitäisi kitaraakin sylissä pitää.

Vuoden päivät lojui nurkassa tyhjänpanttina, kunnes sain myytyä sen jollekkin joka sitä oikeasti tarvitsi. Mulle se jäi ihan turhaksi putki- ja softakamojen alta studiokäytössä.

"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Werde
16.06.2009 18:45:41 (muokattu 16.06.2009 18:46:51)

washburn: omaa tarvittaessa enemmän ulostuloa

Selittäsitkö tuota hieman. Kuulostaa meinaan siltä että länsimainen luonnontiede heittää juuri häränpersettä.

..ja en voisi enempää olla eri mieltä aktiivimikkien hyödyllisyydestä, yksinkertaisesti siitä syystä että tiukimmatkin passiivimikit kuulostaa löysältä ja pehmeältä uusien aktiivimikkien (SD) rinnalla. Kyllä sitä säröä saa passiiveillakin revittyä vaikka kuinka, mutta se demppisoundi..
Jungleman
16.06.2009 19:20:21

Otsikkoon tuijottaen:

1. halvat piuhat. En ole kultakorva enkä välttämättä erottaisi peruslaadukasta piuhaa umpihopeaisesta designtuotteesta soundin perusteella. Typerintä rahan haaskausta minun mielestäni ovat piuhat jotka eivät kestä käyttöä: halvat kitaraletkut, vielä halvemmat iloisenkirjavat pedaalien välipiuhat. Ei välttämättä tunnu kivalta käyttää 80 - 100 € summaa kahden käyttöä kestävän piuhan ostamiseen, kun samalla rahalla voi ostaa 10 susip*skaa loiroa jotka suhisevat ja paukkuvat jo uusina ja mykistyvät viimeistään soundcheckin jälkeen - vai kuinka se nyt taas sitten menikään?

2. halvat kitaralaukut. Tonnin - kahden keppi muutaman kympin hintaisessa Th*mannilta hankitussa laukussa jonka lukot eivät pysy kiinni ja sisäpuolelle niitattu kaulatuki vaeltelee edestakaisin. Ei suojaa edes katseilta, kitara kun saattaa minä hetkenä hyvänsä pudota laukusta. Hyvä meininki, eiks vaan.

3. halvat plektrat. Ostin paketin kiinalaisia selluloidiplektroja, kun maksoivat alle puolet normaalisti käyttämieni Fenderin brändäämien plekujen hinnasta. No, noiden käyttöikä jää myös reilusti alle puoleen. Säästöä? Juu juu, totta kai.

4. jne., ad nauseam. Ja ei, en minä suinkaan kulje nenä pystyssä arvostelemassa muiden kamoja: "Hyi v*ttu, miten toi voi vetää noin halvalla piuhalla", vaan olen ihan itse kantapään kautta oppinut ettei köyhän kannata ostaa halpaa. Ugh.

Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Juicy
16.06.2009 20:53:13

No mun ensimmäinen kitaralaukku oli thomannin stratomallinen, ja oli se laadukkaampi kuin ESP:n oma halpalaukku. Tokihan ne fyllingit vois olla paremmat, mutta lukot, kahvat, viimeistely... Yllättävän laadukas kaikinpuolin.

Poikkeus vahvistaa säännön?

"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Silppuri
17.06.2009 08:09:35

Juicy: No mun ensimmäinen kitaralaukku oli thomannin stratomallinen, ja oli se laadukkaampi kuin ESP:n oma halpalaukku. Tokihan ne fyllingit vois olla paremmat, mutta lukot, kahvat, viimeistely... Yllättävän laadukas kaikinpuolin.

Poikkeus vahvistaa säännön?

Mä ostin kans joskus halvimman mahdollisen les paul -mallisen thomannin laukun ja sekin oli kymmenen kertaa jämäkämpi ku toisen kitaran aito ESP-laukku... Halvalla saa hyvää.

"I havent slept since I woke up."
B-tone-flat
17.06.2009 10:55:36

Bossin perusspedut. sd-1, ds-1 ja mitä näitä nyt on turbo-overdrivet ja distortionit. Perusteluna että ilman pientä modausta ovat melko kuraa.

No Comments!
Andy Six
17.06.2009 11:12:41

Jungleman: Otsikkoon tuijottaen:

1. halvat piuhat. En ole kultakorva enkä välttämättä erottaisi peruslaadukasta piuhaa umpihopeaisesta designtuotteesta soundin perusteella. Typerintä rahan haaskausta minun mielestäni ovat piuhat jotka eivät kestä käyttöä: halvat kitaraletkut, vielä halvemmat iloisenkirjavat pedaalien välipiuhat. Ei välttämättä tunnu kivalta käyttää 80 - 100 € summaa kahden käyttöä kestävän piuhan ostamiseen, kun samalla rahalla voi ostaa 10 susip*skaa loiroa jotka suhisevat ja paukkuvat jo uusina ja mykistyvät viimeistään soundcheckin jälkeen - vai kuinka se nyt taas sitten menikään?

2. halvat kitaralaukut. Tonnin - kahden keppi muutaman kympin hintaisessa Th*mannilta hankitussa laukussa jonka lukot eivät pysy kiinni ja sisäpuolelle niitattu kaulatuki vaeltelee edestakaisin. Ei suojaa edes katseilta, kitara kun saattaa minä hetkenä hyvänsä pudota laukusta. Hyvä meininki, eiks vaan.

3. halvat plektrat. Ostin paketin kiinalaisia selluloidiplektroja, kun maksoivat alle puolet normaalisti käyttämieni Fenderin brändäämien plekujen hinnasta. No, noiden käyttöikä jää myös reilusti alle puoleen. Säästöä? Juu juu, totta kai.

4. jne., ad nauseam. Ja ei, en minä suinkaan kulje nenä pystyssä arvostelemassa muiden kamoja: "Hyi v*ttu, miten toi voi vetää noin halvalla piuhalla", vaan olen ihan itse kantapään kautta oppinut ettei köyhän kannata ostaa halpaa. Ugh.

Allekirjoitan nuo kaikki kohdat omakohtaisesti....

Judge me not by the music i play,but how i play it....
MasterRuben
17.06.2009 11:19:16

Ltd Viper 50 -keppi.

Mitäs tähän nyt sanois.. toimihan se ihan ok sen pari kuukautta, sitte alko vire heittelemään, kaula vääntyilemään, potikat rahisemaan ja pätkimään. Enkä edes aloita melko huomattavasta kaulapainoisuudesta joka on itselle erittäin suuri erotiikantappaja.

What a waste of wood and paint.

Terry Pantheras
17.06.2009 11:35:54

Thomanin suorakaidekitaralaukku:

http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren.htm

Aivan paska. Lukot ei mene kiinni ja koko kyhäelmä/hökötys/kitaralaukun irvikuva nitkuu ja natkuu ihan miten sattuu.

LP-style-laukku on taas kelvollinen:

http://www.thomann.de/fi/thomann_les_paul_formkoffer.htm

MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti