Muusikoiden.net
04.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maistiaisia: MI Audio Revelation ja Blackstar Series One 100W
1
JuSu
02.06.2009 12:29:13 (muokattu 02.06.2009 12:30:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahans, jahans

Kävin pikaisilla maistiaisilla Musamaailmassa, kohteena MI Audio Revelation -nuppi. Samalla reissulla sitten makustelin myös Blackstar Series One nuppia (100 W versio).

http://www.miamplification.com/
http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/seriesone100.html

En ala mitään syväluotauksia tekemään, mutta lyhyesti mitä jäi pintapuolisella testaamisella mielikuvaksi. Molempien kaappien persiissä oli 4x12 komero V30 elementein.

Revelationissa on ominaisuuksia vaikka muille jakaa, nappeja ja namiskoja riittää, midiohjausta yms yms. Kuitenkin eri kanavat eivät soundipuolella eroa hirveästi toisistaan, selkein ero on gainin määrässä. Lisäksi vahvistimen ominaissoundissa on vahva presencekorostus, jota en oikein saanut säädettyä pois. Kuitenkin hetken aikaa väänneltyäni sain kaikista neljästä kanavasta jotenkuten mukiinmenevää mökää, ja varmasti säätämällä homma asettuisi paremminkin pykälään. Soundipaletti sinänsä on laaja puhtaista helvetilliseen ahtojunttaan, mutta vahvistinta vaivaa kyllä jonkin sortin persoonattomuus.

Mutta mutta. Hintalapussa on hinta n. 3 kiloeuron hujakoissa, ja ensimaistelulla en kyllä ihan löydä sille perustetta. Syvempi ja perusteellisempi tutustuminen voisi ehkä muuttaa mielipidettä, mutta tuolla hintalapulla kyllä odottaisin instant nirvana tyyppistä soundikokemusta =)

Seuraavaksi kytkeydyin Blackstariin (hinta n. 1500 euroa). Ominaisuuksiltaan selvästi karsitumpi, mutta löytyypä tästäkin midiohjaus. Kaksi kanavaa, molemmissa kaksi moodia. Jaettu eq, mistä hieman miinusta.

Virrat päälle ja hoblaa. Varsin maukasta ja kirkasta (manuaalin mukaan) pleksityyypistä sointia puhtaankanavan bright moodista. Warm moodissa korvakarkki vain makeutui, soundi on kerrankin nimenomaan sitä mitä lupaa: lämpimämpi ja tukevampi. Puhdas kanava ei mene kovin herkästi rosolle gainsäätö kaakossakaan, mutta hieman kuitenkin, lisäksi tuhdimmat mikit (testikitarana LTD Geroge Lynch strato) ja/tai clean boost vahvaimen edessä varmasti auttaisivat tässä.

Säröosastolla Blackstar tarjoila myös varsin pätevää esitystä, eniten jään kaipaamaan crunch ja super crunch moodeille erillisiä gain- ja volumesäätöjä, mutta ihan ok näinkin. Puhdikasta ja tanakkaa vallia, iso soundi. ISP säätö on mukava ja muokkaa soundia valmistajan mukaan välillä british american voicing. Miten vaan, mutta kyllä tää mun korvissa nappulan asennosta huolimatta enemmän nojaa M*rshallin suuntaan Sen sijaan power scaling toimii varsin hyvin. Pelkästään säätämällä tehoa välillä 10 100 W saa soundin luonnetta muutettua selkeästi.

Gainia laitteessa piisaa useimmille riittävästi, ihan rankimmat mätöt vaativat jonkin sortista boostausta Boosteri voi olla muutenkin hyvä lisä tuomaan säröosastolle enemmän gain-variaatoitoita, jos kiinteä ero crunch ja super crunch moodien välillä ei omaan soundipalettiin aivan passaa.

Oma valintani noista olisi kyllä Blackstar, jopa siinäkin tapauksessa, että hintaluokka olisi sama. Eli siis näkisin, että Blackstar tarjoille hintaansa nähden enemmän kuin sopii odottaa, kun taas Revelation on hieman alisuorituja. Tuntuu. että Blackstarissa maksaa soundista, Revelationissa taasen ominaisuuksista (jotka toki ovat varsin kattavat). Kuitenkin kaikki tämä varauksin ja mun omast miälest, käykää itse toteamassa.

Sellaista.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
T-Stag
02.06.2009 12:42:44

Hyvän kuuloista ja kattavaa analyysiä! Taidan napsauttaa plussalla. Itse olen ollut kiinnostunut tuosta Revelationista, ottaen huomioon MI Audion huikeat säröpedaalit ja Holopaisen Esan hehkutukset. No, täytyy joka tapauksessa kokeilla ajan kanssa itse. Blackstar vaikuttaa asialliselta "mustalta hevoselta". Pitää testata sekin.

Terry Pantheras
02.06.2009 12:45:39

Kah, olipas yllätys, että toi Revelation olisi noinkin laimea. Eli ominaisuuksien määrä ei siis vertaudu soundimaailmaan? Ihme sinänsä kun mainostavat sitä suurin piirtein kaikkien aikojen monipuolisimpana vahvistimena: neljä kanavaa ja jokaiselle kolme eri moodia ym. ym... Mut oishan tuo hauska testiä!

MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
Thule
26.11.2009 17:17:34

Nostetaans.

http://www.youtube.com/watch?v=oiRw8ZmjJ14
http://www.youtube.com/watch?v=qg-EpDA9uSc

Ykköspätkän loppupuolella kuuluu selvästi potentiaalinen soundi; sopivasti boostattu ja brittihenkinen. Tuohon kun lisäisi vähän säröä, niin ollaan jo tarpeeksi raskaalla alueella meikäläiselle. Nupin päältä löytyy ainakin Bossin eq, mutta löytyyköhän nupista tarpeeksi purevaa keskialuetta ilman erillisiä purkkeja? Yläkireä ja middlepiikki voi olla jollekin kirosanoja, mutta mä alan vasta kiinnostumaan aiheesta näiden jälkeen.

Kakkospätkän, eli ns. virallisen demon, skuuppisoundi ärsyttää. Säröähän laitteesta irtoaa selvästi vaikka kuinka paljon, mutta päästäänkö middle- ja ISF-potikoiden toisessa päässä sille JCM+TS-alueelle, mitä mä olenkin tässä vailla...?

Kaiken A ja O olisi päästä itse tuokin toteamaan, muttei ainakaan viime kierroksella täältä mansesta noita löytynyt.

Señorita mas fina, who's that girl?
slowfinger
26.11.2009 18:49:42

Viikko sitten pääsin tutullani kokeilemaan tuota Blackstaria, mutta se jätti kyllä minut aika kylmäksi. Soundi oli kyllä ihan hyvä, kuten tuossa hintaluokassa kuulukin olla, mutta jotenkin sellaista Wow fiilistä jäin kaipaamaan. Vähän turhan persoonaton peli mielestäni. Myös "kaksi" puhdasta kanavaa tuntui jotenkin turhalta. Power scalin ominaisuus oli kyllä erittäin hyvä ja toimiva ominaisuus. Liian moderni ja hajuton/mauton minun makuuni mutta itse tykkäänkin vähän erityyppisestä soundista ja konseptista. Kuitenkin mielenkiintoinen uutuus ja varmaan moni ihastuu tämän tyyppiseen laitteeseen.

Hidas mutta ruma.
JuSu
26.11.2009 21:01:21

Thule: löytyyköhän nupista tarpeeksi purevaa keskialuetta ilman erillisiä purkkeja? Yläkireä ja middlepiikki voi olla jollekin kirosanoja, mutta mä alan vasta kiinnostumaan aiheesta näiden jälkeen.

Käypä testimässä. Tuon kuvauksen perusteella vois olla hyvinkin sun peli.

Ton vehkeen soundi on todella 'naamalla', ja nimenomaan yläkeskialue korostuu helposti. Suosittelen katsomaan, että kaapissa on V30:set. Vielä mieluummin kokeile Blackstarin omalla komerolla, jostain syystä noi toimii mun kokemuksen mukaan kamppeen persiissä hyvin.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti