Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Big muff vai little big muff vai jokin muu fuzzi?
1 2 3 4
Temes76
20.05.2009 08:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan käyttäjä kokemuksia kun fuzzi hakusessa, od ja distorsionit läpikäyneenä, nyt uusia saundeja etsimässä. Millaisia eroja fuzzeissa ja miten eroavat muista säröttimistä? ja millaiseen musiikkiin mikäkin fuzzi on omiaan? :) näin kysymällä haluan minimoida useiden pedaaleiden ostelun, kun on noita tullut kierrätettyä ihan tarpeeksi :)

Tatuo
20.05.2009 08:24:02 (muokattu 20.05.2009 08:24:40)

En ole kyl mikään Fuzz velho, mutta jos haet semmosta stoner/70's rock soundia nii big muff toimii. Ite olen siis käyttäny muutamat treenit möhvöä.

LISÄÄ FUZZIA!
PlecMan
20.05.2009 08:54:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tatuo: En ole kyl mikään Fuzz velho, mutta jos haet semmosta stoner/70's rock soundia nii big muff toimii. Ite olen siis käyttäny muutamat treenit möhvöä.

Komppaan. Itelläni Big Muff ollu todella kovassa käytössä, tykkään soundista todella paljon, hyvää surinaa, mut ei kuitenkaa liian "paksua" kökköä.

Jesus christ, lord of flies, in disguise, fuck.
jpousi
20.05.2009 09:06:41 (muokattu 20.05.2009 09:10:26)

Mulla taas oli muinoin originaali Little Muff. En oikein tykännyt siitä, koska soittotilanteessa tuo pikku loota aiheutti aina hurjaa kiertoa. Opin tuolloin luottamaan vahvistimen omaan putkisäröön.

Vaan nyt mulla on Danelectron yli 10 v. vanha kokometallinen Fab Tone joka toimii fuzzina (eli brutaalina särönä). Siitä saa mm. säädettyä botnea, niin että tarvittaessa hampaiden paikat irtoaa.

Jopas lähti!
Scuttle
20.05.2009 09:31:00

Mulla on little big muff ja siitä lähtee hyvät pörinät. En ole testannut samaan aikaan rinnakkain big muffin kanssa. Eri aikoina ja eri vehkeillä olen kokeillut kumpaakin. Samanhenkisiä laitteita, mutta en ala kommentimaan eroista mitään.

Little big muffin etuina ovat, että se on pienempi ja toimii normaalilla boss-sähköllä (9 v, polaarisuus + kuoressa) eli voin käyttää samaa muuntajaa bossin ja ibanezin efektien kanssa.

Ziggy Bubba
20.05.2009 10:44:25 (muokattu 20.05.2009 10:44:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scuttle: Little big muffin etuina ovat, että se on pienempi ja toimii normaalilla boss-sähköllä (9 v, polaarisuus + kuoressa) eli voin käyttää samaa muuntajaa bossin ja ibanezin efektien kanssa.

Samaa sähköä ne isommatkin taitavat syödä, ne tarvitsevat vaan välikappaleen, että perusmuuntajan saa kiinni. Liitin on siis erilainen.

Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
McNulty
20.05.2009 12:34:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella hyvä all-around Fuzzi olisi MI Audion Neo Fuzz. Se on todella monipuolinen ja taipuu kevyestä OD-tyylisestä drivestä aina moderniin "Nirvana-fuzziin" asti. Saa siis jotain miedosta boostista aina rätinään ja "tuubaan" asti. Hinnaltaanhan se on toki ihan eri luokkaa mitä EHX:n Muffit.

The game's out there, and it's play or get played. That simple.
jukej
20.05.2009 12:37:26

Temes76: ihan käyttäjä kokemuksia kun fuzzi hakusessa, od ja distorsionit läpikäyneenä, nyt uusia saundeja etsimässä. Millaisia eroja fuzzeissa ja miten eroavat muista säröttimistä? ja millaiseen musiikkiin mikäkin fuzzi on omiaan? :) näin kysymällä haluan minimoida useiden pedaaleiden ostelun, kun on noita tullut kierrätettyä ihan tarpeeksi :)

Osta Big muff vaan! Klassikkopörinä - ei soundaa oikein miltään distortionilta tai fuzzilta, vaan muffilta itseltään vain. Eikä maksa paljoakaan. Kyllä joka kitaristilta pitäis muffi löytyä himasta. :)

How many kilometers to the nearest disco?
PJS
20.05.2009 16:49:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Todella hyvä all-around Fuzzi olisi MI Audion Neo Fuzz. Se on todella monipuolinen ja taipuu kevyestä OD-tyylisestä drivestä aina moderniin "Nirvana-fuzziin" asti. Saa siis jotain miedosta boostista aina rätinään ja "tuubaan" asti. Hinnaltaanhan se on toki ihan eri luokkaa mitä EHX:n Muffit.

Joskaan tommosta vig muff osastoa hakevalle ei välttämättä oikea vermes. Mun mielestä saundimaailma on enempi fuzz face:n ja sen johdannaisten suuntaan.

Peace!
Dacatch
20.05.2009 18:05:30

Itselläni on toiminut musta ryssämuffi oikein hyvin. Vähän lähempänä distortionia kuin jenkkiversio, soundi kenties hiukkasen tummempi. Mahottoman mukava pörinä, varsinkin OD:llä boostattuna.

"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed." - Ibanez Powerlead- särön ohjekirjanen
Ziggy Bubba
20.05.2009 18:16:01 (muokattu 20.05.2009 18:21:17)

Dacatch: Mahottoman mukava pörinä, varsinkin OD:llä boostattuna.

Ootkos kokeillut toisinpäin, eli OD Muffin jälkeen? Ite oon ollut huomaavinani noiden fuzzien toimivan usein aivan eri tavalla, jos niiden jälkeen on säröä - joko pikkunen ruttu vahvarista ja/tai OD-purkista.

Aloittaja ei tainnut erikseen mainita haluavansa juuri Big Muffin tyylisen pöristimen. Kannattaa tutustua noiden eri fuzzien soundeihin alkuun Youtuubin kautta, jos et siis vielä ole ehtinyt. proguitarshop.com on ainakin laittanut laadukkaita esittelyitä monenlaisista fuzzeista.

E: tässä muutamia:

Big Muff:
http://www.youtube.com/watch?v=NXcpqldmg_8
Neo Fuzz:
http://www.youtube.com/watch?v=akdlGlgI5aI
Fuzz Face:
http://www.youtube.com/watch?v=0EqrQPbOhDo

McNulty
20.05.2009 19:19:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Joskaan tommosta vig muff osastoa hakevalle ei välttämättä oikea vermes. Mun mielestä saundimaailma on enempi fuzz face:n ja sen johdannaisten suuntaan.

Tämä on taivahan tosi. Minusta Big Muff ei ole fuzzi lainkaan. Se on sumutorvi tai sirkkeli, asetuksista riippuen :)

The game's out there, and it's play or get played. That simple.
epi2
20.05.2009 22:20:53

sikki-six: Ootkos kokeillut toisinpäin, eli OD Muffin jälkeen? Ite oon ollut huomaavinani noiden fuzzien toimivan usein aivan eri tavalla, jos niiden jälkeen on säröä - joko pikkunen ruttu vahvarista ja/tai OD-purkista.

Ite oon huomannu ainakin ,että jos pistää muffin täysin puhtaaseen vahvariin, se ääni jää vähän latteeks trankkusurinaks, mutta kun ajaa etusta pienelle rosolle muffin volume potikalla, niin tulee ihanan kermainen ja paksu ääni.

koponen
20.05.2009 22:28:54

epi2: Ite oon huomannu ainakin ,että jos pistää muffin täysin puhtaaseen vahvariin, se ääni jää vähän latteeks trankkusurinaks, mutta kun ajaa etusta pienelle rosolle muffin volume potikalla, niin tulee ihanan kermainen ja paksu ääni.

Juu ja jos kotona soittelee makuuhuonevolalla niin kannattaa futsit unohtaa ihan täysin ja etsiä joku "fuzzahtava" distortion, kuten vaikka Carl Martin Crush Zone tai vaikka RAT. Fuzz Face ja muffit vaatii ison styrkkarin ja kovalle ennenkuin ilo irtoaa ihan kunnolla.

I'm endorsed by Marshall
Ziggy Bubba
20.05.2009 22:35:04

koponen: Juu ja jos kotona soittelee makuuhuonevolalla niin kannattaa futsit unohtaa ihan täysin ja etsiä joku "fuzzahtava" distortion, kuten vaikka Carl Martin Crush Zone tai vaikka RAT. Fuzz Face ja muffit vaatii ison styrkkarin ja kovalle ennenkuin ilo irtoaa ihan kunnolla.

Tartteeko koko stäkin vai riittääkö puolikas? :)

Mun korvaan fuzzit kuulostaa ihan fuzzeilta kotivolyymeilläkin, kunhan kattoo että setti ympärillä on purkille sopiva. Purkki väärässä välissä tai kamat muuten vaan väärillä säädöillä ei tuota toivottua lopputulosta... Liiallinen särö esim. vahvarista kadottaa äkkiä fuzzin ominaissoundin. Fuzz Face taas melkeinpä vaatii ykskelasia mikkejä kitarasta, muuten homma on aikas muhjusta puuroa, eikä volume-potikalla pelaaminen onnistu toivotulla tavalla.

Itellä otti oman aikansa, että löysin uuden vahvarin kanssa sopivat säädöt tuolle Zoomin Ultra Fuzzille. Nyt oon saanut sen pieremään oikein maukkaasti, varsinkin telen ykskelaisilla.

koponen
20.05.2009 23:21:40

sikki-six: Tartteeko koko stäkin vai riittääkö puolikas? :)

Mun korvaan fuzzit kuulostaa ihan fuzzeilta kotivolyymeilläkin, kunhan kattoo että setti ympärillä on purkille sopiva. Purkki väärässä välissä tai kamat muuten vaan väärillä säädöillä ei tuota toivottua lopputulosta... Liiallinen särö esim. vahvarista kadottaa äkkiä fuzzin ominaissoundin. Fuzz Face taas melkeinpä vaatii ykskelasia mikkejä kitarasta, muuten homma on aikas muhjusta puuroa, eikä volume-potikalla pelaaminen onnistu toivotulla tavalla.

No mulla on myös orig. fuzznaama ja kyllä se plexin edessä törähtää ihanasti mutta pikkuputkarin edessä kotona jätttää kylmäksi. Puhdistuu kyllä, on dynaaminen ja idea välittyy mutta tositoimissa ollaan vasta kunnon kamoilla. Enemmän käytän sitä kun on strato kaulassa mutta kiva on myös LP:lla.

I'm endorsed by Marshall
Ziggy Bubba
20.05.2009 23:30:20

koponen: Enemmän käytän sitä kun on strato kaulassa mutta kiva on myös LP:lla.

Tässä on saletisti paljolti kyse mikkien tehoista, onkos sulla mahd. jotkut suht pienitehoiset PAFfit yms?

koponen
20.05.2009 23:40:09

sikki-six: Tässä on saletisti paljolti kyse mikkien tehoista, onkos sulla mahd. jotkut suht pienitehoiset PAFfit yms?

Joo sinne suuntaan. Dimarzio 36th Anniversary PAF -setti G:n lespassa.

I'm endorsed by Marshall
Kiinankeisari
21.05.2009 09:53:16

fuzz-ketjuissa aina unohdetaan legendaariset tonebenderit (no okei, onhan ne vieläkin vähän vaikeammin saatavissa ja suht hinnakkaita perusmuffeihin verrattuna), noita kun löytyy aika monelta legendaariselta levyltä, esim. Zeppeliinien I.

tossa joku nykyklooni:

http://www.youtube.com/watch?v=67uTafTy2ow&feature=channel_page

My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Tympee Huttunen
21.05.2009 10:41:10

sikki-six:
Itellä otti oman aikansa, että löysin uuden vahvarin kanssa sopivat säädöt tuolle Zoomin Ultra Fuzzille. Nyt oon saanut sen pieremään oikein maukkaasti, varsinkin telen ykskelaisilla.

Tuo on kyllä aika metka fuzz. Fuzzia ja särinää saa kyllä laidasta laitaan ja oskillaatio on aika siistiä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti