Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasenkätiset kitarat listattuna
1 2 3 4
Antroid
05.02.2010 00:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensonic: Vaihtoehto on teetättää itse kitara jossain pajalla, niin se tulee vieläkin halvemmaksi kuin tuo ~6000 USD.
 
Noh, jos sitten on ihan must saada PRS, niin sittenhän tuo on melkein "ainoa" vaihtoehto. Kyllä minäkin haluaisin sellaisen, kun olen kerran kokeillut, mutta en kyllä maksaisi missään nimessä kitarasta tuollaista summaa.

 
Joo, kyllähän nyt joku 6000e Ruokangas voisi olla kitarana parempi, mutta pakko se on silti yksi tollanen saada. En keksi Custom 24:een mitään parannusta 5-way bladen lisäksi, joten eiköhän sellainen ole aika jees. Toi mun PRS on tehnyt musta melkomoisen kyseisen lafkan fanin, on nimittäin sen verran asiallinen vehjes vielä kaikkien vuosien jälkeenkin. En oo vielä parempaan skebaan törmännyt. Mä toivon, ettei niin kädestä suuhun tarvii elää, etteikö yhtä tollasta olisi joskus varaa ostaa.
 
Ziggy Bubba
05.02.2010 04:11:19 (muokattu 05.02.2010 04:25:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo PRS menee semmosiin summiin, että mielummin sitä teettää sen tosissaan unelmakapulan. Jälleenmyyntiarvo on ehkä eri, mutta silti tuo ei tosissaan himota. Vaikka kyllähän tuo sitä "ei-järjellistä-gas-elintä" aivoissa ruokkii :D Onneks ei ole rahaa.
 
This Is Sonar Transistor...
Twinkle
05.02.2010 09:09:15 (muokattu 05.02.2010 09:09:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Kyllä tuo PRS menee semmosiin summiin, että mielummin sitä teettää sen tosissaan unelmakapulan. Jälleenmyyntiarvo on ehkä eri, mutta silti tuo ei tosissaan himota.
 
Todennäköisesti teetetyn kitarankin jälleenmyyntiarvo on parempi, koska on hyvin epätodennäköistä että tuolla lähes 6000 kilodollarin kitaran saa kaupaksi käytettynä kovin pienellä tappion osuudella. Se on erikoisuus (jos ei muuten niin hintansa puolesta) ja lisäksi vielä vasenkätinen erikoisuus niin potentiaalisten ostajien määrä on kyllä äärimmäisen pieni. Turpaanhan siitä customistansakin saa jos sen tahtoo myydä, mutta todennäköisesti rahassa ja prosenteissa vähemmän. Ylipäätänsä tuotteiden arvo todellisuudessa on tasan sen verran mitä joku siitä maksaa ja tuon PRS:n muuttaminen rahaksi sen ostamisen jälkeen voi olla hyvinkin vaikeaa.
 
Näin ainakin voisin kuvitella, tietoahan minulla tästä ei oikeasti ole.
 
Antroid
05.02.2010 13:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Todennäköisesti teetetyn kitarankin jälleenmyyntiarvo on parempi, koska on hyvin epätodennäköistä että tuolla lähes 6000 kilodollarin kitaran saa kaupaksi käytettynä kovin pienellä tappion osuudella. Se on erikoisuus (jos ei muuten niin hintansa puolesta) ja lisäksi vielä vasenkätinen erikoisuus niin potentiaalisten ostajien määrä on kyllä äärimmäisen pieni. Turpaanhan siitä customistansakin saa jos sen tahtoo myydä, mutta todennäköisesti rahassa ja prosenteissa vähemmän. Ylipäätänsä tuotteiden arvo todellisuudessa on tasan sen verran mitä joku siitä maksaa ja tuon PRS:n muuttaminen rahaksi sen ostamisen jälkeen voi olla hyvinkin vaikeaa.
 
Näin ainakin voisin kuvitella, tietoahan minulla tästä ei oikeasti ole.

 
Joo, ei todellakaan näin. Esimerkiksi mun vasuri-PRS:n arvo on about tuplaantunut siitä kun ostin sen. Kaikkien ei-Private Stock vasuri-PRS:ien hinta nousee, koska todella moni haluaisi PRS:n, mutta niitä ei saa enää kuin Private Stockina. Noi Willcuttin spessut on poikkeus ja selvästi Private Stockia halvempia, joten todennäköisesti tollaisestakin saisi vähintään ton myyntihinnan eBayssa.
 
Twinkle
05.02.2010 13:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Joo, ei todellakaan näin. Esimerkiksi mun vasuri-PRS:n arvo on about tuplaantunut siitä kun ostin sen.
 
Aijaa, jos se tosiaan on noin autuasta niin minäpä rupean eläkesäästämään trokaamalla vasuri-PRSiä.
 
panche
06.02.2010 14:05:43 (muokattu 07.02.2010 11:47:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän sivustoa mistä saisi ostaa käytettyjä Jackson Starsseja esim. Japaniasta? Onkohan jollain kitarakaupalla nettisivuja missä olisi käytettyjä myytävänä. RR olisi hakusessa..
 
Antroid
06.02.2010 15:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Aijaa, jos se tosiaan on noin autuasta niin minäpä rupean eläkesäästämään trokaamalla vasuri-PRSiä.
 
Joo, olen tollasiinkin tyyppeihin jo törmännyt. :P
 
pkangas
13.03.2010 10:25:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Joo, olen tollasiinkin tyyppeihin jo törmännyt. :P
 
Juu. Täällä on kanssa yksi vasuri PRS kitaristi, mutta vaikeata on näin laman alla saada kitarasta arvonnousu lisää!
Eipä silti, ei nyt hirveää hinkua ole 10-top 22 customia myydä, mutta jos tarpeeksi korkeata hintaa tarjotaan, niin mikäs siinä!
 
Täytyy lähteä, että voi palata.
pkangas
13.03.2010 10:31:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
Mulla on parikin SX vasuri keppiä. Puunväriset Tele ja strato. Saarnilla mainostavat runkojen olevan, mutta onko oikeasti?
 
Hintojen puolesta kitarat ovat pirun hyviä, varsinkin tele on aivan upea, jonka kyllä ostin m.nettiläiseltä. Sx ash straton tilasin Rondolta. Keppi tuli kotiovelle viikossa!
Siihen on vaihettu fenderin ja duncanin mikit ja myös satula, joka on noissa tosi heppoisia.. Strato on muuten myynnissä, jos jollekin kelpaa erittäin nopea kaulainen ja huokea skeba!
 
19691970: Tämä on erittäin hyvä ketju juu
Olen jossain aiemmassakin ketjussa jo muistaakseni kehaissut niin Rondomusicin palvelua kuin myöskin heidän myymiensä vasurikitaroiden hinta/laatusuhdetta, http://www.rondomusic.com/electricguitarleft.html
 
Itse hankin tuolta viimeksi tuollaisen :
http://www.rondomusic.com/deimostbklh.html
 
Jonka hinta/laatusuhteeseen olen hyvinkin tyytyväinen.
 
Tuolta; http://www.agileguitarforum.com/index.php?forums
voi lueskella kokemuksia ja kommentteja Rondon myymistä kitaroista ja Rondon palvelusta noin niinko yleensäkkin.
 
Se tuolta Rondolta tilatessa on vähän tyhmää jotta :
"Orders shipped outside of the US and Canada are not refundable. "
 
Muttei toisaalta ole itselleni vielä tullut tuolta kitaraa, joka olisi pitänyt palauttaa.
Tullithan tuolta tilatessa pitää maksaa, ja nykyään Eurooppaan eivät lähetä kitaroita, jos niihin ei osta laukkua samalla, näin ainakin minulle Kurt tuolta viimeksi ilmoitti kun tuon Deimosin tilasin.
 
http://www.teamintlco.com/ taitaa sit olla se firma Kiinassa, joka nuo Rondon myymät SX-kitarat valmistaa. Douglas- ja Agile-merkkisten Rondon myymien kitaroiden valmistajia en ole sen tarkemmin tullut Googlesta kaivaneeksi.
 
Täytyy lähteä, että voi palata.
Antroid
13.03.2010 12:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tähänkin vielä päivittää että WMC:ltä (http://www.wmcworld.com/PRSleftyC24s.asp) saa vasuri Cu24:sia, mikäli eivät ole kaikki menneet. Eipä tarvinnut munkaan tilailla nyt sitä Private Stockia tai Ruokangasta.
 
Manasse
02.10.2011 02:02:11 (muokattu 02.10.2011 02:03:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiljaistapa on ollut ketjussa viime aikoina, mutta tuolta Tele-ketjusta hokasin Squierin tehneen kulttuuriteon:
 
http://www.fender.com/en-FI/product … tion=guitars&lefty=Left+Handed&pg=1
 
Kateellisena luin aikoinaan Classic Vibe Tele-hehkutusta, mutta nyt niitä tosiaan olisi vasuriversionakin tarjolla. Minulle riittää meksikolaiseni, mutta Classic Vibe 50's Strato olisi kiva saada hyppysiin. Tosin noissa Skujuissa taitaa olla kapeahko kaula.
 
Pidetään ketjua hengissä ja listataan uutuuksia.
Ja kokemukset käsissä olleista kitaroista ovat tietysti niitä arvokkaimpia.
 
Mielipiteeni saattavat olla itse keksittyjä.
jyrkalt
02.10.2011 09:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manasse: Hiljaistapa on ollut ketjussa viime aikoina, mutta tuolta Tele-ketjusta hokasin Squierin tehneen kulttuuriteon:
 
http://www.fender.com/en-FI/product … tion=guitars&lefty=Left+Handed&pg=1
 
Kateellisena luin aikoinaan Classic Vibe Tele-hehkutusta, mutta nyt niitä tosiaan olisi vasuriversionakin tarjolla. Minulle riittää meksikolaiseni, mutta Classic Vibe 50's Strato olisi kiva saada hyppysiin. Tosin noissa Skujuissa taitaa olla kapeahko kaula.
 
Pidetään ketjua hengissä ja listataan uutuuksia.
Ja kokemukset käsissä olleista kitaroista ovat tietysti niitä arvokkaimpia.

 
Noniin.
Olenkin ihmetellyt miksi näitä ei ole vasureina tehty.
Kiitos vinkistä ja linkistä :)
Mun telekuume paheni potensiin kaks!
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
MannihilatoR
02.10.2011 10:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tompalta näyttäs jo löytyvän...
 
19691970
02.10.2011 15:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, cv tele meni het tilaukseen ko niitä näin tarjolle tulleen.
Oikeakätisten kitaroiden tarjonta pesee & linkoaa vasurit vieläkin miten päin vaan, mutta onhan tänä päivänä jo sentään ihan eri maailma hankkia vasurin sähkökitaraa, kun harrastusta aloitellessani vajaat 30 vuotta sitten!
 
http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … =vasenkatiset_kitarat&ls=100&oa=pra
 
Linkissä sata t-kaupan halvinta vasurimallia, tässä ketjussa ei kai ole viel mainittu mm. noita:
 
- Danelectro 59 Reissue Double Cutaway
- Gretsch G5435LH Pro Jet
- Gibson Les Paul Studio 60's Tribute
- Gibson SG Special 60's Tribute
- Evh Wolfgang Special
 
MannihilatoR
02.10.2011 19:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19691970: Joo, cv tele meni het tilaukseen ko niitä näin tarjolle tulleen.
Oikeakätisten kitaroiden tarjonta pesee & linkoaa vasurit vieläkin miten päin vaan, mutta onhan tänä päivänä jo sentään ihan eri maailma hankkia vasurin sähkökitaraa, kun harrastusta aloitellessani vajaat 30 vuotta sitten!
 
http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … =vasenkatiset_kitarat&ls=100&oa=pra
 
Linkissä sata t-kaupan halvinta vasurimallia, tässä ketjussa ei kai ole viel mainittu mm. noita:
 

 
Joo 20-v sitten kun laitoin Sanomalehden ostetaan palstalle "ostetaan rytmi tai soolokitara, vasenkätinen", tuli soitto n. vuoden päästä: "mulla ois Vasuri Vester myynnissä, näin sun ilmoituksen ja pistin talteen"... eipä ollut vasuriskeboja Lahessa saatavilla. ..
 
Manasse
02.10.2011 21:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: Joo 20-v sitten kun laitoin Sanomalehden ostetaan palstalle "ostetaan rytmi tai soolokitara, vasenkätinen", tuli soitto n. vuoden päästä: "mulla ois Vasuri Vester myynnissä, näin sun ilmoituksen ja pistin talteen"... eipä ollut vasuriskeboja Lahessa saatavilla. ..
 
Tuossa tilanteessa herkempi yksilö olisi ruvennut miettimään josko sittenkin soittais väärinpäin.
 
Kitaratehtailijat ovat ehkä markkinaosuustaistelussa löytäneet tämän 10%:n potentiaalisen ostajakunnan.
 
Mielipiteeni saattavat olla itse keksittyjä.
MannihilatoR
03.10.2011 16:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manasse: Tuossa tilanteessa herkempi yksilö olisi ruvennut miettimään josko sittenkin soittais väärinpäin.
 
Kitaratehtailijat ovat ehkä markkinaosuustaistelussa löytäneet tämän 10%:n potentiaalisen ostajakunnan.

 
nelisen vuotta Vesterillä raavittuani muutin Helsinkiin opiskelemaan ja ostin opintolainalla Downtown guitarsista Jackson Stealthin. . . :D
Joo ei hämeessä hötkyillä :D
 
SH1THEAD
05.10.2011 00:14:35 (muokattu 05.10.2011 00:14:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin olla rohkea ja laitoin Rondo Musicilta tulemaan tämmöisen:
 
http://www.rondomusic.com/grendlebkleft.html
 
Ostopäätös saattaa olla monen mielestä järjetön, mutta kitara täyttää mun kriteerit:
 
-vasenkätinen
-7 kieltä
-kiinteä talla
-superstrato
-edullinen
 
Mulla on jo pari tonnin keppiä jotka on riittävän laadukkaita mun käteen. Tämän yksilöön rakenteeseen joutuu varmaankin puuttumaan jonkin verran, mutta jään silti omissa silmissäni plussan puolelle. Tulen tekemään arvion kuvien kanssa, kun kitara saapuu Suomeen.
 
edit: typo
 
Evoluutio jää, vain ihminen häviää. Ei meitä ollut syytä säilyttää.
WanhaWetäjä
05.10.2011 18:37:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12302212
 
Tuo rupes vähän kiinnostaan, vois unohtaa Straton päivityksen kun tolla wanhalla kuiteskin pärjää, jos vaihtas vaan noisless mikit ja lukkovirittimet siihen...
 
Onko tuosta Tokain kepistä kellään kokemusta, ei ole ainakaan hinnalla pilattu jos vertaa esikuvaansa.
 
Toinen juttu, eli kun mulla on tuo Yamahan SG 2000 vasuri http://muusikoiden.net/dyn/users/70123.jpg ... loistava peli ja melko harvinainen ellei peräti todella harvinainen ainakin Suomessa niin mistähän vois saada infoa siitä kuinka monta noita on ylipäätään tehty, maailmallakin on myynnissä todella vähän, en ole löytänyt yhtäkään, tai en vaan osaa etsiä.
 
Liekö ostoajan maahantuojalla jotain dokumenttia asiasta, tais olla Fasu joka toi Yamahaa maahan 70-80 luvun taitteessa? Mä en muista mistä mä ton tilasin ja ostin, sen muistan että se tuli postipakettina jostain...toisaalta Treellahan oli Fasu enkä mä sitä sieltä hakenut...toisaalta taas sen muistan että tuon vasuri Yamaha basson ostin Treen Fasulta joskus 83, vaihdossa meni Gibson SG oikeakätinen basso.
 
Ziggy Bubba
05.10.2011 18:47:07 (muokattu 05.10.2011 18:47:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12302212
 
Tuo rupes vähän kiinnostaan, vois unohtaa Straton päivityksen kun tolla wanhalla kuiteskin pärjää, jos vaihtas vaan noisless mikit ja lukkovirittimet siihen...
 
Onko tuosta Tokain kepistä kellään kokemusta, ei ole ainakaan hinnalla pilattu jos vertaa esikuvaansa.

 
Helsingin liikkeen hyllyssä oli just tuommonen vasuri joskus tossa keväällä ja olihan se ihan pirun hyvä. Pitkään mietin että ostanko pois, mutta ehkä tuo oli siinä kohtaa kuitenkin liikaa "kopiosta". Todella hyvin soiva kitara anyhoo.
 
Ai niin, tossa testatussa yksilössä oli muuten jostain syystä eri suuntiin toimivat potikat... Tais olla tallamikin säätimet myötäpäivään ja kaulan toisinpäin :)
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «