Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl Blackmore putkienvaihtoa
1
Rike_81
30.04.2009 10:32:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reeneissä alkoi yksi pääteputki paukkumaan ja välistä hohkasi kovasti punaisena joten varmaan alkaa olemaan taipaleensa lopussa. Vaihtamaanhan sitä pitäisi alkaa, mutta mihin?
Koitin hakua mutta en saanut ihan selkeää mielikuvaa että mihin on oltu tyytyväisiä kyseisen nupin kohdalla.

Nyt on alkuperäiset putket paikallaan eli ne Engl 5881. Ehkä saisi vähän lämpimämpi soundi olla etenkin 3. kanavalla ja cleanien osalta, Haulla löytyi kyllä juttua siitä että olisi kylmäksi biasoitu ja siitä vähän jäätävä meininki
Toisena asiana olisikin se biasointi, jos ei ole kokemusta niin kannattaako itse ruveta mittarin kanssa heilumaan vai viedä suosiolla ammattilaiselle. Kaikkeenhan on aina se ekakerta joten jos joku Oulun alueella haluaa kertaalleen sen opastaa niin tienaa itselleen kaljapäkin :). Tai jos selkeä linkki kuvien kera löytyy niin olisin kiitollinen, itse en löytänyt.

Onko tungsol putkista etuasteen osalta kokemusta kyseisen vahvistimen kanssa, vai olisiko joku muu parempi?

Setuppina love rock jossa alnico II humpparit ja marshall celestion vintage ämyreillä.
Pikkurosoihin/buusterina on ts-808 klooni.

Dr. FeelGood
Frankster
30.04.2009 10:51:07 (muokattu 30.04.2009 10:51:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.

Omistan myös Blackmore-nupin ja tehdasputkien tilalle vaihdoin nämä:

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=22

Voin suositella! Biasoinninnista huolehti Seppo Jeronen, jonka numeron olen hukannut. Jommastakummasta Oulun isommasta musaliikkeestä saat kyllä numeron. Muistaakseni peri 10 euroa operaatiosta.

Etusessa mulla on Tung-solia, toimii kyllä oikein hyvin. Voin suositella niitäkin :)

-Frankster

drlecter
30.04.2009 14:22:39

Omassa laitoksessa on tung-solit sekä päätteessä, että etusessa, suosittelen.

Rike_81
04.05.2009 08:31:04

Kiitoksia kommenteista. Muuttuko se soundi muuten lämpösemmäksi noilla putkilla mitä ootta laittanu?

Dr. FeelGood
Frankster
04.05.2009 12:35:52 (muokattu 04.05.2009 12:36:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä tuosta tehdasputkien vaihdoksesta on aikaa, mutta muistelen huomanneeni soundin olevan sekä lämpimämpi, että yksityiskohtaisempi ja rikkaampi. Mun vehjes olis sillon kans tehdasbiasoinneilla (eli todnäk. kylmähkö), joten asiaa edesauttoivat sekä paremmat putket että kohdilleen pistetty bias.

Mutta jos haluat hieman tummempaa soundia etusesta, niin voit kokeilla esim. JJ:n 12ax7 -putkea. Uraltonen jamppa tykkää niistä kovasti, eikä sijoitus ole hirveän suuri. Niitäkin mulla ENGLissä oli, mutta olen kyllä Tung-Soleista tykännyt.

-Frankster

Riksu89
16.12.2010 22:18:35

Pitäisi kanssa omaan blackmoreen putket vaihtaa. Pääteputkiksi olen noita tungsoleja miettinyt, mutta etuasteputkia en ole vielä päättänyt. Vaihtoehtoina JJ:t tai tungsolit. Kuulin myös että etuasteessa olisi ns. 1 ohjaava putki jonka merkitys soundiin on suurempi kuin muilla etuasteputkilla, että muut etuasteputkien ei tarvitse olla niin hyviä kuin sen ohjaavan. Pitääkö tämä paikkansa?

Haussa olisi moderniin kevyeen rokkiin soveltuvaa soundia, mielummin kirkkaampaa kuin tummempaa.

Entropia666
17.12.2010 09:23:40 (muokattu 17.12.2010 09:24:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riksu89: Pitäisi kanssa omaan blackmoreen putket vaihtaa. Pääteputkiksi olen noita tungsoleja miettinyt, mutta etuasteputkia en ole vielä päättänyt. Vaihtoehtoina JJ:t tai tungsolit. Kuulin myös että etuasteessa olisi ns. 1 ohjaava putki jonka merkitys soundiin on suurempi kuin muilla etuasteputkilla, että muut etuasteputkien ei tarvitse olla niin hyviä kuin sen ohjaavan. Pitääkö tämä paikkansa?

Haussa olisi moderniin kevyeen rokkiin soveltuvaa soundia, mielummin kirkkaampaa kuin tummempaa.

Lähinnä input-reikää oleva etuasteputki vaikuttaa eniten. Itse on omasta vahvarista kuullut enää muiden putkien vaihdon merkitystä. Ensimmäisen putken vaihtelun kuuli selvästi soundissa. Joissakin vahvereissa myös viimeisen putken vaihtaminen vaikuttaa, kun toimii vaihteenkääntäjänä. Jos kirkkaampaa haluat, niin pistä tungsolia.

drlecter
17.12.2010 10:21:57

Tässä biisissä blackmore tung-solien ryydittämänä. Kitarana Schecter Blackjack C-7.
http://www.mikseri.net/artists/liquorworks/chemist/412080/
Nuppi olisi myynnissä..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti