Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Graph Tech stringsaverit?
1
aalataur
27.04.2009 13:41:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huonontaako soundia / auttaako? Mulla on vaikeuksia saada 9-setti kestämään Fender American deluxe stratossani, ainoat kielet jotka kestävät edes jotenkin on Elixirit (tallapalat on hiottu moneen kertaan, ei apua) Elixirit on vaan pirun kalliita, mitä jos tommoset Graph techit laittas?
pekurides
27.04.2009 13:50:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo..... mutta ehkä hiukan voipi saundi tummentua eli se klangi voipi hävitä ja eikös se ole stratossa just se juttu?

Lespasa toiminet itellä ihan hyvin enkä oikein floikassakaan huomannut mitään ihmeempää, eipä kyllä niillä ole sitten kielet katkeilleet eli taitavat toimia.

Tunteella päin vittua.
hapan
27.04.2009 13:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munlla ei ole kuin huonoja kokemuksia, mitä soundiin tulee. Stratossa soundi tummuu liikaa, eikä noi loppupeleissä säästä kieliä niitä vintagetallapaloja paremmin, jos ne (vintagetallapalat) vaan on uritettu oikein. Tietysti jos soundista tykkää, niin miksi ei, mielestäni tumppu soundi on omiaan vain bassossa.

hapan
27.04.2009 14:16:47

aalataur:Mulla on vaikeuksia saada 9-setti kestämään Fender American deluxe stratossani, ainoat kielet jotka kestävät edes jotenkin on Elixirit (tallapalat on hiottu moneen kertaan, ei apua)

Eipä sillä merkillä ole väliä, jos noin ohuilla siimoilla räimit. 10-setti mun mun mielestä ehdoton minimi kitaraan.

aalataur
27.04.2009 15:18:14 (muokattu 27.04.2009 15:18:50)

hapan: Eipä sillä merkillä ole väliä, jos noin ohuilla siimoilla räimit. 10-setti mun mun mielestä ehdoton minimi kitaraan.

Kyllä nuo Elixirit kestää noin kuukauden "useampi tunti päivässä" -tahdilla. Monet sanoo ettei yseillä voi soittaa, mutta kuitenkin monet virtuoottiset kitaristit soittaa juurikin 9-42 -setillä esim. Joe Satriani ja Gilbertti. En sitten tiedä hajoileeko niillä kielet vähän väliä. Mutta tuo klangin katoaminen juuri huolettaa.
hapan
27.04.2009 15:43:16

aalataur: Kyllä nuo Elixirit kestää noin kuukauden "useampi tunti päivässä" -tahdilla.

Nojoo, säilyttää soundinsa kyllä, mutta eivät ole mekaanisen rasituksen alla yhtään sen kestävempiä.

Monet sanoo ettei yseillä voi soittaa, mutta kuitenkin monet virtuoottiset kitaristit soittaa juurikin 9-42 -setillä esim. Joe Satriani ja Gilbertti. En sitten tiedä hajoileeko niillä kielet vähän väliä.

Toki niillä voi soittaa, ei siinä mitään. Se että tommoset siimat menee paljon helpommin poikki, ei auta vaikka ite jeesus soittelisi sellaisilla.

Mutta tuo klangin katoaminen juuri huolettaa.

Klangi katoaa, tai sanotaan näin: Klangi kestää sen ekan viikon, maksimissaan.

aalataur
27.04.2009 16:02:03

hapan: Toki niillä voi soittaa, ei siinä mitään. Se että tommoset siimat menee paljon helpommin poikki, ei auta vaikka ite jeesus soittelisi sellaisilla.

Aivan joo. Ja starojen tilipussissa tuskin painaa jos joutuu käyttämään Elixirejä, eikä tarvii ite edes vaihtaa. Kyllä toi kuukausi periaatteessa on ihan riittävä kestoaika, täytynee pysytellä noissa perinteisissä tallapaloissa.
p130
27.04.2009 16:06:10 (muokattu 27.04.2009 16:08:44)

Mutta tuo klangin katoaminen juuri huolettaa.

Muutos originaalitallapalasta Graph Techiin on suurempi vintagetyylisessä peltiläpyskässä kuin American Deluxen valetuissa tallapaloissa. Kyllä siinä silti minun mielestäni pikku ero tulee. Mutta onko se iso, pieni vai olematon ja parempaan vai huonompaan suuntaan? En osaa sinun puolestasi vastata, minun korvissani ero on sen verran pieni, että se on käytännössä merkityksetön.

Edit: Jos soittotatsi on kova, kielen kestävyydessä Graph Tech hakkaa vakiotallapalat, aivan sama kuinka hyvin ne on säädetty/hiottu/öljytty/tms. Siitä ei ole epäilystäkään.

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
hjukke
27.04.2009 16:23:37 (muokattu 27.04.2009 16:27:07)

Omassa japsissa (mikä ei muutenkaan ole "perinteitä kunnioittava") ei soundi muuttunut huonompaan suuntaan. Eikä ole koskaan mennyt tallasta poikki sen vaihdon jälkeen (viitisen vuotta karkeasti). Tosin eipä tosiaan hyväkuntoisilla normaaleillakaan kieliä mene, niihin vaan helposti kuluu se "ura" mikä hiertää kielen poikki.. Sustain ei ainakaan huonommaksi tullut. Mutta en välttämättä normaali 3Xsinglecoil vintage-henkiseen stratoon laittaisi.
wilo
27.04.2009 20:29:57

aalataur: Kyllä nuo Elixirit kestää noin kuukauden "useampi tunti päivässä" -tahdilla. Monet sanoo ettei yseillä voi soittaa, mutta kuitenkin monet virtuoottiset kitaristit soittaa juurikin 9-42 -setillä esim. Joe Satriani ja Gilbertti. En sitten tiedä hajoileeko niillä kielet vähän väliä. Mutta tuo klangin katoaminen juuri huolettaa.

Olikos se Steve Vai, josta kerrottiin miehen käyttävät studiossa 9-42 -settiä ja livenä 10-46 -settiä - ihan vaan paremman kestävyyden takia?
Ite oon käyttäny Elixirin 10-46 settiä varmaan viimeset 15 vuotta satunnaisia poikkeamia lukuun ottamatta. Nykysin kielet kestää hyvin. Sillä tuntus olevan paljon merkitystä, että pleku on sileä eikä siinä ole pykäliä. Lujaa ja laajalti lyödessä kieli tarttuu pykäliin ja katkeaa helposti. Lisäksi soittotekniikan kehittyminen on auttannu paljon; ennen kieliä katkesi ihan virheettömillä soittimilla paljon useammin.

aalataur
27.04.2009 23:19:08

wilo: Olikos se Steve Vai, josta kerrottiin miehen käyttävät studiossa 9-42 -settiä ja livenä 10-46 -settiä - ihan vaan paremman kestävyyden takia?
Ite oon käyttäny Elixirin 10-46 settiä varmaan viimeset 15 vuotta satunnaisia poikkeamia lukuun ottamatta. Nykysin kielet kestää hyvin. Sillä tuntus olevan paljon merkitystä, että pleku on sileä eikä siinä ole pykäliä. Lujaa ja laajalti lyödessä kieli tarttuu pykäliin ja katkeaa helposti. Lisäksi soittotekniikan kehittyminen on auttannu paljon; ennen kieliä katkesi ihan virheettömillä soittimilla paljon useammin.

Joo voi olla. Studiossa ainakin Vai noita ysejä piti. Kyllä mulla muissa kitaroissa pysyy ohuet kielet ehjänä, Eb-vireinen Jackson (floikalla) on D'Addarion 9.5-44 kielillä ja hyvin kestää. Ehkä tuo Fenderin "herrasmiesfloikka" ja sen kielten kiinnitystapa asettaa kielet suuremmalle rasitukselle kuin Floyd Rose.
Ambitus
10.09.2011 22:41:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjahams.. pakko valitella tänne.

Mun Custom Ruokankaassa on Graph Techin piezopalat Gotohin floikkaan asennettuna. Ollut jonkun verran harmia kyseisten palojen kanssa viime aikoina. Muutamasta satulasta on hajonnut kieltä puristava grafiittipala (vai mistä materiaalista se nyt tehdäänkään). Ne olen helposti saanut kyllä fiksattua ihan uudet ostamalla, mutta nyt kosahti satulapalan runko kieltä vaihtaessa. kts kuva:

http://dl.dropbox.com/u/475424/P1011388.JPG

Ja ei, en purista kieliä homotiukalle. Kyseisellä kepillä on kuitenkin leivottu useampi sata keikkoja, mut mun toisella Ruokankaalla oon tehty yli tuplamäärän siihen verrattuna, eikä sen Gotohin floikka ole moksiskaan (siinä on Gotohin omat satulapalat). Vastaa toiminnaltaan ja ulkonäöltään melkein uutta. Myöskin mun Original floikka-kitaroissakaan ei ole koskaan vastaavaa ongelmaa ollut. Vaihdan kielet aina samaan aikaan useampiin kitaroihini ja joudun tekemään sen useamman kerran kuukaudessa. Rundilla joka toinen päivä.

Vituttaa, kun rundi starttaa 13 tunnin päästä, eikä varaosia tietenkään saa mitään...

Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
-Juice-
10.09.2011 23:25:08

Ambitus: Vituttaa, kun rundi starttaa 13 tunnin päästä, eikä varaosia tietenkään saa mitään...

Sattumalta selailin justiinsa Millbrookin sivuja ja sieltä näyttäs tommosia löytyvän. Eipä taida kyllä sunnuntaina auttaa tuo firma. Ja aika hieno hintakin näyttäs olevan.

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ekoodi=PN-0080-G6&tuoteryhma_id=133

Ambitus
10.09.2011 23:43:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Juice-: Sattumalta selailin justiinsa Millbrookin sivuja ja sieltä näyttäs tommosia löytyvän. Eipä taida kyllä sunnuntaina auttaa tuo firma. Ja aika hieno hintakin näyttäs olevan.

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ekoodi=PN-0080-G6&tuoteryhma_id=133

Millbrook on tiedettävästi ainoa paikka, mistä noita saa. Tosin ei auta meikäläistä tähän tilanteeseen. Toi hinta 6 kpl satsi ja yksittäisenä noita ei käsittääkseni pysty ees tilaa. Voihan video... Luulis, et noin kalliit satulat kans kestäis. Taidanpa laittaa painavan sanan tehtaalle.

Krasnodarissa tuskin ees on musakauppaa :D

Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Hi-Power
10.09.2011 23:44:08

aalataur: Huonontaako soundia / auttaako? Mulla on vaikeuksia saada 9-setti kestämään Fender American deluxe stratossani, ainoat kielet jotka kestävät edes jotenkin on Elixirit (tallapalat on hiottu moneen kertaan, ei apua) Elixirit on vaan pirun kalliita, mitä jos tommoset Graph techit laittas?
http://www.ebay.com/sch/i.html?rt=n … _stpos=&_trksid=p3286.c0.m283&gbr=1
ei niin kalliita kuin rakkaassa kotomaassa....

pekurides
12.09.2011 19:06:06

Ambitus: Millbrook on tiedettävästi ainoa paikka, mistä noita saa. Tosin ei auta meikäläistä tähän tilanteeseen. Toi hinta 6 kpl satsi ja yksittäisenä noita ei käsittääkseni pysty ees tilaa. Voihan video... Luulis, et noin kalliit satulat kans kestäis. Taidanpa laittaa painavan sanan tehtaalle.

Krasnodarissa tuskin ees on musakauppaa :D

jep, täälläkin ihan sama hommeli oli päällä ja päätin unohtaa nuo graphtechin "keraamiset" tallapalat ja heittää orkkis schallerit takaisin floideriin.

hyvää bisnestä tuommonen kun ei myydä erikseen yksittäisiä tallapaloja..... not!

Niitä ei todellakaan tarvi paljoa kirrata kun jo rosahtaa, juu ei ihan loppuun asti mietitty homma todellakaan.

ps.kokomustia perusfloikan graphtech paloja voisi löytyä varaosiksi, muistaakseni a-kielen satula itellä räjähti.

mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti