Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox ToneLab ST
1 2
niemepet
01.04.2009 23:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei taida olla aprillipila.

http://www.dv247.com/invt/63771/

http://www.voxamps.com/uk/pedals/tonelabst/

Gibson Robot Les Paul 1st Run, Gretsch White Falcon LTV, Epiphone ES-295, Duesenberg Rocket II, Fender VG Stratocaster
pirkko liimanaama
02.04.2009 02:20:35

Olennaiset erot Le-malliin taitaa olla Usb,pinemmät kuoret ja pienempi hinta.
Kierrätystä.

Antti1
02.04.2009 02:24:07

pirkko liimanaama: Olennaiset erot Le-malliin taitaa olla Usb,pinemmät kuoret ja pienempi hinta.
Kierrätystä.

Eikö toisaalta ihan positiivinen ilmestys sinänsä, jos ei oo soundit ja käytettävyys kärsineet? Tosin niistä mä en tiedä mitään, kun en ole noita vemputtimia seurannut oikein...

"I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
duc
02.04.2009 07:42:46

pirkko liimanaama: Olennaiset erot Le-malliin taitaa olla Usb,pinemmät kuoret ja pienempi hinta.
Kierrätystä.

No onhan tämä ihan selvästi paljon rajoittuneempi malli. Pienemmän koon mukana on tullut rajoittuneempi käytettävyys kun nappeja ja nippuloita puuttuu. Suurin muutos on toki tuo, että muistipankkeja voi kelata vain yksi kerrallaan ylös tai alas, eikä neljän ryhmissä niinkuin LE-versiossa. Joka sekin oli rajoittuneempi SE-versioon nähden...

Selvästi kotikäyttöön tarkoitettu laite siis, nörttimuusikoille jotka jaksavat pistää USB-piuhan kiinni laitteeseen päästäkseen rukkaamaan asetuksia...
pirkko liimanaama
02.04.2009 09:26:01

Antti1: Eikö toisaalta ihan positiivinen ilmestys sinänsä, jos ei oo soundit ja käytettävyys kärsineet? Tosin niistä mä en tiedä mitään, kun en ole noita vemputtimia seurannut oikein...

Oon odotellut uudempaa versiota tuosta Le-mallista,niin tuo oli pienoinen pettymys.
Jos olisin nyt ostamassa moisia härpäkkeitä,kyllähän tuota harkita voisi.Käytettävyys on kyllä hiukan kärsinyt.Suurin ongelma itselleni olisi tuo muistipaikkojen ylös/alas selaus.

Krice
02.04.2009 09:32:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tuossa paremmat soundit kuin Zoom G7.1:ssä? Vaikuttaa mukavan kompaktilta ja USB on kiva äänityksessä.

Crossroad
02.04.2009 14:10:48

duc: No onhan tämä ihan selvästi paljon rajoittuneempi malli. Pienemmän koon mukana on tullut rajoittuneempi käytettävyys kun nappeja ja nippuloita puuttuu. Suurin muutos on toki tuo, että muistipankkeja voi kelata vain yksi kerrallaan ylös tai alas, eikä neljän ryhmissä niinkuin LE-versiossa. Joka sekin oli rajoittuneempi SE-versioon nähden...

Selvästi kotikäyttöön tarkoitettu laite siis, nörttimuusikoille jotka jaksavat pistää USB-piuhan kiinni laitteeseen päästäkseen rukkaamaan asetuksia...

mulla on ollut SE-versio jo viitisen vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen.ei vikoja ja helppo/selkeä käyttöliittymä ja laadukkaat soundit multihärpäkkeeksi.

pasia
24.06.2009 19:22:00

Onko kellään tätä kyseistä kampetta? Jotain kokemuksia tästä haluaisin kuulla.
Multiefektiä jo pitkään pähkäillyt ja pähkäillyt, tänään sitten nettiä selatessani löysin ton ja hinta ei ainakaan päätä huimaa.

runrunrun
24.06.2009 19:40:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan vaikuttaa kätevältä vaihtoehdolta hintansakin puolesta sille pöytämallille, varmaankin samat toiminnot mutta ekspressiopedaali messissä? Oon joskus miettinyt että hommailis sen pöytämallisen kuuloketreenailuun nimittäin....

Suippo2
12.09.2009 18:16:26

Mulla on tämä multiefekti ollut jo noin puolvuotta (eka pedaali) ja en oo kyl mikää ekspertti näissä asioissa mut, ihan hyvähän tämä on mut en vaan tartte näin paljoa erilaisia efektejä. Wah ja Distortion riittää mulle

Mad-Mike
01.11.2009 00:32:27

Itse ostin noin kuukausi sitten tuon kyseisen pedaalin ja olen ollut erittäin tyytyväinen äänimaailmaan ja eri toimintoihin muutenkin. Tykkään erityisesti särön eri sävyistä j säädeltävyyksistä. Suosittelen kyllä henkilöille jotka hakevat "halpaa" ja hyvää", ei siis kirjaimellisesti halpa ja hyvä.

Valmiiksi asetetuista ääniasetuksista ainakin löytää helposti omansa vähän muokkaamalla niiden asetuksia.

-Ei se nopeus vaan se taito-
pietari-poika
01.11.2009 08:11:48 (muokattu 01.11.2009 08:12:24)

Täällä on kans Tonelab ST. Edellistä kompatakseni särösoundeihin olen mieltynyt kovin. Vaikkei tosta ihan hirveimpiä sirkkeleitä kuulemma saa niin kyllä mulle boutique metal-vahvistimen special-puoli riittää gaini ja middle täysillä, basso klo 12:ssa ja treble klo 13:ssa. Kaappina numero 7 josta en nyt muista mikä kaappi se oli.

Vaikka muistipaikkojen selaus käy vain ylös ja alas niin kyllä mä menisin tolla jo keikalle. Wah-pedaaliin saa kuitenkin kätkettyä funktioita/laitettua efektejä päälle ja pois. Huomasin muuten vasta vähän aikaa sitten että wahin saa päälle/pois kun tallaa sen hiukan rajummin pohjaan - tämä ei istualtaan onnistu.

Niin ja piti vielä sanoa että thomannilta toi irtoaa vielä halvemmalla kuin digital villagesta.

TTV
06.12.2009 19:02:48

Krice: Onkohan tuossa paremmat soundit kuin Zoom G7.1:ssä? Vaikuttaa mukavan kompaktilta ja USB on kiva äänityksessä.

Vähän samaa vertailua kaipaisin itsekkin. Molemmissa kiinnostaa etenkin tuon putken tuoma lisäväri säröön, jota saisi metallisoitantaan olla reilusti. Metallimallinnuksiahan tuossa ST:ssä on 12 eli ihan mukavasti, ilmeisesti G7.1 metallimallinnuksen määrä on pienempi?

Pietari-Pojalle (ja toki muillekkin ST:n omistajille) sellainen kyssäri, että voiko sitä ST:tä käyttää Manual-moodin lailla, eli nappeja painelemalla voi aktivoida/deaktivoida jonkin toiminteen? Entäpä tilanne, jossa vaihdetaan vahvistinmallinnusta, niin säilyykö muiden nappuloiden asetukset entisellään vai meneekö kaikki uusiksi yhtä namiskaa kääntäessä?

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Antti1
06.12.2009 19:06:43

TTV: Vähän samaa vertailua kaipaisin itsekkin. Molemmissa kiinnostaa etenkin tuon putken tuoma lisäväri säröön, jota saisi metallisoitantaan olla reilusti. Metallimallinnuksiahan tuossa ST:ssä on 12 eli ihan mukavasti, ilmeisesti G7.1 metallimallinnuksen määrä on pienempi?

Imo geneerinen metallisoundi on sitä, mihin vähiten mitään putkipörinää tarvitaan. Jos vaikka tarvitaankin, niin noiden laitteiden osuus soundista putken muodossa on lähinnä psykologinen.

Mitä on metallimallinnukset?

Aika väärät on sulla kiikarissa olevat laitteet, jos pitää jotain ultimaattista gainmörinää saada aikaan. Ei sillä, ettei noissa särö riittäisi, mutta soundi on mun mielestä ainakin jokseenkin vähän vääränlainen.

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
pietari-poika
06.12.2009 19:26:18

TTV: Vähän samaa vertailua kaipaisin itsekkin. Molemmissa kiinnostaa etenkin tuon putken tuoma lisäväri säröön, jota saisi metallisoitantaan olla reilusti. Metallimallinnuksiahan tuossa ST:ssä on 12 eli ihan mukavasti, ilmeisesti G7.1 metallimallinnuksen määrä on pienempi?

Noh, tästä ST:stä ei ihan ultimaalisimpia sirkkeleitä saa, mutta säröpuoli on mielestäni huomattavasti terveemmän kuuloinen kuin esimerkiksi Line6 Pocket Podin tuottama digisirinä tietyillä mallinnoksilla. Voisin laittaa jossain vaiheessa pientä ääninäytettä...?

Pietari-Pojalle (ja toki muillekkin ST:n omistajille) sellainen kyssäri, että voiko sitä ST:tä käyttää Manual-moodin lailla, eli nappeja painelemalla voi aktivoida/deaktivoida jonkin toiminteen? Entäpä tilanne, jossa vaihdetaan vahvistinmallinnusta, niin säilyykö muiden nappuloiden asetukset entisellään vai meneekö kaikki uusiksi yhtä namiskaa kääntäessä?

No siis jos esim. modulaatioefekteistä mulla on delay päällä niin sitä modulaationappia painaisemalla delay tosiaankin menee pois päältä. :D Se ei tietenkään jalalla onnistu. Mutta tohon wahipedaaliin on mahdollisuus delegoida esim. delayn volasäätö, joka nollaan polkaistessa poistaa sen. Tai mikäli jokin muu delayn säätö on wahipedaalissa, sen on-off -polkeminen säätää kyseistä efektiä päälle ja pois. Nuo kaksi jalkakytkintä tuossa edessä ovat ainoastaan muistipaikkojen vaihtoa varten/virittimen kontrollointiin. Toki kahteen viereiseen muistipaikkaan voi ohjelmoida raa-an soundin sekä saman soundin maustettuna vaikka oktaaverilla ja delaylla.

Mitä itse olen tuon laitteen kanssa säätänyt niin käsittääkseni nappuloiden asennot säilyvät kun vaihdetaan vahvistinmallinnosta. Eli jos haluaa kokeilla mistä lähtee eniten säröä gaini tapissa niin se kyllä onnistuu helposti. :D

Ehkä paras (tähän asti) drop-C -hevikomppisaundi jonka tuosta olen kaivanut ulos on kuitenkin toteutettu siten, että gaini on alle puolessa välissä. Hiukan ei-niin-särisevä soundi tuo mukavaa tiukkuutta komppaukseen.

Tosta ei ihan steriileimpiä kliinejä saa ulos kovinkaan helposti, mutta mulle ne ovat riittäneet ihan hyvin. Täytyy vielä kehua hyvää jousikaikumallinnusta, tai siis omasta mielestäni hyvää, enhän mä kuitenkaan paremmasta tiedä.

TTV
06.12.2009 19:33:56

Antti1: Imo geneerinen metallisoundi on sitä, mihin vähiten mitään putkipörinää tarvitaan. Jos vaikka tarvitaankin, niin noiden laitteiden osuus soundista putken muodossa on lähinnä psykologinen.

Mitä on metallimallinnukset?

Aika väärät on sulla kiikarissa olevat laitteet, jos pitää jotain ultimaattista gainmörinää saada aikaan. Ei sillä, ettei noissa särö riittäisi, mutta soundi on mun mielestä ainakin jokseenkin vähän vääränlainen.

Unohtui mainita että haen säröjä vain ja ainoastaan kuulokkeiden kautta tapahtuvaan kotisoittoon. Gainmörinä ei itsessään ole tarkoitus, mutta metallimusassa sitä on hyvä olla riittävästi, mielummin liikaa kuin liian vähän. Putkimaista saundia säröön siis haetaan, kuulokkeiden kautta korviin tuutattavaksi.

Antti1 voit toki antaa muita hyviä vaihtoehtoja, nää ST ja G7.1 vaan oli budjettimielessä ekana listalla.

TTV
06.12.2009 20:24:03

pietari-poika: Noh, tästä ST:stä ei ihan ultimaalisimpia sirkkeleitä saa, mutta säröpuoli on mielestäni huomattavasti terveemmän kuuloinen kuin esimerkiksi Line6 Pocket Podin tuottama digisirinä tietyillä mallinnoksilla. Voisin laittaa jossain vaiheessa pientä ääninäytettä...?

No siis jos esim. modulaatioefekteistä mulla on delay päällä niin sitä modulaationappia painaisemalla delay tosiaankin menee pois päältä. :D Se ei tietenkään jalalla onnistu. Mutta tohon wahipedaaliin on mahdollisuus delegoida esim. delayn volasäätö, joka nollaan polkaistessa poistaa sen. Tai mikäli jokin muu delayn säätö on wahipedaalissa, sen on-off -polkeminen säätää kyseistä efektiä päälle ja pois. Nuo kaksi jalkakytkintä tuossa edessä ovat ainoastaan muistipaikkojen vaihtoa varten/virittimen kontrollointiin. Toki kahteen viereiseen muistipaikkaan voi ohjelmoida raa-an soundin sekä saman soundin maustettuna vaikka oktaaverilla ja delaylla.

Mitä itse olen tuon laitteen kanssa säätänyt niin käsittääkseni nappuloiden asennot säilyvät kun vaihdetaan vahvistinmallinnosta. Eli jos haluaa kokeilla mistä lähtee eniten säröä gaini tapissa niin se kyllä onnistuu helposti. :D

Ehkä paras (tähän asti) drop-C -hevikomppisaundi jonka tuosta olen kaivanut ulos on kuitenkin toteutettu siten, että gaini on alle puolessa välissä. Hiukan ei-niin-särisevä soundi tuo mukavaa tiukkuutta komppaukseen.

Tosta ei ihan steriileimpiä kliinejä saa ulos kovinkaan helposti, mutta mulle ne ovat riittäneet ihan hyvin. Täytyy vielä kehua hyvää jousikaikumallinnusta, tai siis omasta mielestäni hyvää, enhän mä kuitenkaan paremmasta tiedä.

Mites jos sulla on vahvistimessa 1 käytössä kaappimallinnus 1, ja vaihdat vahvistimeen 2, niin vaihtuuko kaappi samalla vai pysyykö samana kuin aiemmin? Eli onko ST niin moderni, että vain muutettava asia muuttuu ja muu pysyy muuttumattomana, vaikkakin tuo kaappimallinnus samoin kuin presence ja noise-gate ovat vissiin vahvistinmallinoksen alaominaisuuksia vai ovatko ne erillisen namiskan takana?

Plagued
16.02.2010 04:03:51

Osaiskohan joku kertoa saako tuota käytettyä cubase sx kolmosella usb:llä yhdessä toisenkin äänikortin kanssa? Itse en ole saanut molempia toimimaan samanaikaisesti. Eli tyyliin ääni voxista sisään usb:n kautta ja firewire-kortista ulos.
Jotenkin vaikuttaa saundaavan paremmalta usb:llä.

Hiljaisuus opettaa laulamaan
Plagued
16.02.2010 17:59:31

Nyt toimii pienen kiukuttelun jälkeen. Asio4all on nimensä veroinen.

Hiljaisuus opettaa laulamaan
terppa78
07.06.2010 20:59:58

Hommasin ko. laitteen mutta nyt on ongelmia MIDI-äänien kanssa. Mun ongelma on sama kuin tässä manuscle kirjoittaa: http://www.voxamps.com/forum/topic.php?id=1618

Eli laitteen ajupaketissa on 'ToneLabST DrvSetup', joka asentaa koneeseen KORG USB-MIDI driverin (välttämätön asentaa jos haluaa käyttää ToneLabSt Sound Librariania).

Tuon asentamisen jälkeen Guitar Pro 5:n MIDI Output -valinnoista häviää vaihtoehto "Microsoft GS Wavetable Synth". Tilalle on tullut vaihtoehto "TonelabSt 1 Ctrl Out", mutta se valitsemalla ei kuulu pihaustakaan.

Käyttääkö joku/jotkut tätä laitetta Guitar Pro 5:n kanssa Windows 7:lla (64bit) ongelmitta ja jos, niin kertokee ihmeessä mikä tähän on ratkaisu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti