Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virityspedaalit
1 2 3
sielunvihollinen
19.03.2009 17:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä pedaalimuotoinen virityspedaali kannattaa ostaa? Vaatimuksia on : Isot ja helposti luettavat nuotit/vire näytössä, tarkkuutta riittävästi intonaation säätöön ja hinta ei saa olla liian kallis. Tarkoituksena katsella käytettynä jostain tai jos on tarpeeksi halpa niin miksei uutenakin.

Estranged
19.03.2009 17:02:28

Petersonin StroboStomp on kuulemma erittäin hyvä ja tarkka viritin, mutta halpa se ei ole.

Minkä verran se nyt sitten saisi maksaa?

"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
sielunvihollinen
19.03.2009 17:04:03

Estranged: Petersonin StroboStomp on kuulemma erittäin hyvä ja tarkka viritin, mutta halpa se ei ole.

Minkä verran se nyt sitten saisi maksaa?

50€ käytettynä. Saa toki ehdotella kalliimpiakin, mitäpä se haittaa.

KUNU
19.03.2009 17:05:53 (muokattu 19.03.2009 17:09:00)

sielunvihollinen: 50€ käytettynä. Saa toki ehdotella kalliimpiakin, mitäpä se haittaa.

BOSS TU-2 on ainaki erittäin suosittu virityspedaali, itse olen kerran käyttänyt ja hyvin se pelitti. Thomanilla muistaakseni 90 uutena. Paul Gilbert ja John Petrucci taitavat käyttää kyseistä pedaalia keikoillakin, eli ei se täys susi voi olla.

sielunvihollinen
19.03.2009 17:08:58

http://www.thomann.de/fi/korg_pitchblack.htm Onkos Korgin pitchblackista kokemusta? Ei aivan älyttömän hintainen uutenakaan.

Volle
19.03.2009 17:14:32

sielunvihollinen: http://www.thomann.de/fi/korg_pitchblack.htm Onkos Korgin pitchblackista kokemusta? Ei aivan älyttömän hintainen uutenakaan.

On. Hyvä se on. Metallinen napakka kotelo, selkeä näyttö ja livekäyttöön riittävän tarkka. En mä heti keksi mitä muuta tommoselta lattiavirityspalikalta pitäisi vaatia.

sielunvihollinen
19.03.2009 17:15:48

Entäs Behringerin TU300 ? Sehän on lähes ilmainen

sepisti
19.03.2009 17:17:30

sielunvihollinen: http://www.thomann.de/fi/korg_pitchblack.htm Onkos Korgin pitchblackista kokemusta? Ei aivan älyttömän hintainen uutenakaan.

Löytyy. Meidän basistalta siis. Tarkkuutta piisaa ja näkyy hyvin. Ei arvo nuotteja edes bassoa virittäessä.

Itselläni on tuo TU-2 ja kyllä se on ihan eri maailmasta. Huonompi siis.

Korg on muistaakseni -true bypass- kaiken lisäksi. Suosittelen.

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
sepisti
19.03.2009 17:19:04

sielunvihollinen: Entäs Behringerin TU300 ? Sehän on lähes ilmainen

Unohda... Osta vaan Korg.

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Borlag
19.03.2009 17:31:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin Pitchblackin joku aikaa sitten enkä enempää voisi olla tyytyväinen. Hintaisekseen todella mainio peli. Tietysti jos vielä vaativampiin olosuhteisiin lähtee niin Strobostomp on myös hyvä. Siitä ei muuta kokemusta kuin pikainen testaus tosin.

sielunvihollinen
19.03.2009 17:37:54

Behringer houkuttaa halvan hinnan puolesta, toisaalta Korg tyylikkään ulkonäön ja kehujen puolesta

~70€ Korg vs ~25€ Behringer

tulee kyllä vaikea arvonta tästä

Estranged
19.03.2009 17:40:42

sielunvihollinen: Behringer houkuttaa halvan hinnan puolesta, toisaalta Korg tyylikkään ulkonäön ja kehujen puolesta

Ei tuossa paljoa arpomista mulla ainakaan olis.

"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
sepisti
19.03.2009 17:45:36 (muokattu 19.03.2009 17:49:06)

sielunvihollinen: Behringer houkuttaa halvan hinnan puolesta, toisaalta Korg tyylikkään ulkonäön ja kehujen puolesta

Mitä vaikeata siinä on? 25 egee behkuun, jonka jälkeen vitutusta heteken aikaa. Seuraavaksi Boss TU-2 89 egee, koska melkein kaikilla on semmonnen. Lopuksi Korg pitchblack 70 egee, koska se on paras tossa hintaluokassa. Hommalle tulee hintaa 184 egeä.

Se tulee siis 114 euroa kallimmaksi ostaa behku...

E. Eli periaatteessa sama ostaa suoraan http://www.thomann.de/fi/peterson_vss2_strobo_stomp_2.htm

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
AnalFuckDemon
19.03.2009 17:48:36

Jos haluat virityspedaalin, osta Boss tai Korg. Jos taas tahdot demonista päänsärkyä, itkua ja hampaidenkiristystä, osta Behringer.

PS: Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä

So you can lick my sack!
Dropped C
19.03.2009 17:56:32 (muokattu 19.03.2009 17:56:57)

Bossi kyllä arpoo hieman bassolla matalemmissa vireissä, totta. Kitaralla se on kuitenkin toiminut ihan hyvin. Varmaan pitäisi ehkä vaihtaa itekkin vaikka tollaseen Korg:iin, jos se kerran toimii paremmin basuunan kanssa.

sielunvihollinen
19.03.2009 18:32:51

Kuluttaako tuo Korg patteria silloin kun on bybass-tilassa?

Volle
19.03.2009 18:40:16

sielunvihollinen: Kuluttaako tuo Korg patteria silloin kun on bybass-tilassa?

En tiedä, kai noi pedaalit aina jotain kuluttaa, kun piuhat on kiinni, mutta omassani on vielä mukana tullut patteri ja laitos on hankittu joskus syksyllä ennen lumia. Toki patterin kesto riippuu myös kuinka paljon pedaalia käyttelee.

Shredator
19.03.2009 18:44:15

Oman ääneni annan myös Korgille. Mutta tsekkaa toki myös Ibanezin LU-20! Itse olen ollut siihen varsin tyytyväinen. Näyttö on selkeä, vire tarkka ja loota on true bypass. Eikä maksa paljoa...

Ohmit on vaan numeroita...
lainsuodatin
19.03.2009 18:48:20

Mites tämä nyt menikään?

Tossa pitchblackissähän on ominaisuus, että siitä saa virtaa 200 mA muille purkeille. Mutta eihän toi järjen mukaan riitä mihinkään, kun apinakin vaatii jo 300 mA. Vai onko siinä joku logiikka mitä mä en nyt ymmärrä.

Tajuaksä mitä mä ymmärrän?!
Henkka370
19.03.2009 18:49:44 (muokattu 19.03.2009 18:53:51)

lainsuodatin: Mites tämä nyt menikään?

Tossa pitchblackissähän on ominaisuus, että siitä saa virtaa 200 mA muille purkeille. Mutta eihän toi järjen mukaan riitä mihinkään, kun apinakin vaatii jo 300 mA. Vai onko siinä joku logiikka mitä mä en nyt ymmärrä.

Apina = Bad Monkey?

Bad Monkey ei todellakaan kuluta 300mA... maksimissaan kolmekymmentä

E: Bad Monkey ottaa virtaa 17mA, sanoo manuaali

Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti