Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshallin uusi MG-sarja
1 2
doctrine
19.01.2009 15:56:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos joku on ehtinyt käydä testailemassa liikkeessä? Minkälainen fiilis jäi? Parempi kuin tuo vanhempi MG-sarja?
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
epi2
19.01.2009 19:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saundi näytteen perusteella parempi kuin edeltäjänsä, ehkä vielä vähän kihisevä treble, eiköhän nuo kuitenkin jonkinverran parempia on.
 
McNulty
19.01.2009 19:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos joku on ehtinyt käydä testailemassa liikkeessä? Minkälainen fiilis jäi? Parempi kuin tuo vanhempi MG-sarja?
 
Varmasti kaikki kerenneet testata... Eikös nuo julkistettu tuolla NAMMeilla, mitä tästä nyt on, pari päivää sitten.
 
Tap-painike on ainakin tervetullut lisuke digiefektien sekaan.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Antti1
19.01.2009 20:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tap-painike on ainakin tervetullut lisuke digiefektien sekaan.
 
Eli kaikki olennainen on siis vihdoinkin kunnossa. Vielä kun saisivat sen soundin kuntoon, toivottavasti noissa on.
 
msormune
19.01.2009 22:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En usko, että MG-sarjan tavoitteena on olla kovin hyväsoundinen, vaan sen tavoitteena on olla se halpa vahvistin, jonka aloittelijat ostavat kun näkevät Marshall-logon ja halvan hintalapun.
 
Kyse ei ole Marhallille tuossa laadukkaan vahvistimen tarjoamisesta halvalla, vaan halpisvahvistimien markkinasegmentillä pysymisestä.
 
Ja jos MG-sarja olisi oikeasti hyvä, sehän voisi viedä markkinoita kalliimmilta Marshalleilta. Sen takia yksikään MG/mikälie halpa trankku Marshallilta ei tule koskaan kuulostamaan kovin hyvältä.
 
Ziggy Bubba
20.01.2009 00:45:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos MG-sarja olisi oikeasti hyvä, sehän voisi viedä markkinoita kalliimmilta Marshalleilta. Sen takia yksikään MG/mikälie halpa trankku Marshallilta ei tule koskaan kuulostamaan kovin hyvältä.
 
Kyllä ne kalliimpien putki-Marsujen ostajat aika eri jengiä ovat kuin MG-sarjaa silmäilevät. Tuo Marshall-logo on tietty kova myyntivaltti, mutta ei nykypäivänä pärjää paskasoundisilla vahvareilla edes tuossa MG:iden hintaluokassa. Sen verran alkaa kilpailu olemaan kovaa - halpisvahvareiden laatu on mun nähdäkseni parantunut viimeisen 10 vuoden aikana huimasti, Marshallin halpikset ovat vaan huonontuneet... Ehkä se kullan värinen paneli ja tunnettu logo sitten jaksavat yhä kantaa, tiedä häntä.
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
doctrine
20.01.2009 10:59:32 (muokattu 20.01.2009 15:14:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisi olevan tuossa MG:ssä vähemmmän säätönappuloita (näin hienosti sanottuna), ehkä ne panostaa sitten enemmän näiden muutaman laatuun kuin huonoon monipuolisuuteen. ihan tervetullut ajatus. Mulla on tuo wanhempi MG eikä sekään nyt ihan NIIN huono ole mitä kaikki puritistit täällä antaa ymmärtää. multitöötin avulla siitä saa vallan mukavat soundit ;D
 
edit
Mä en kyllä itsekään oikein usko tuohon etteikö jonkun tietyn valmistajan joku tietty sarja edes olisi tarkoitus olla hyvältä kuulostava. Sille linjalle jos nuo valmistajat lähtisivät, niin sahaisivat vain omaa oksaansa.
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
Icy-Sun
20.01.2009 15:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wanhempi MG eikä sekään nyt ihan NIIN huono ole mitä kaikki puritistit täällä antaa ymmärtää. multitöötin avulla siitä saa vallan mukavat soundit ;D
 
Kyllä se oikeastikin on. Ja ja vaikka saisitkin sillä multitöötillä MG:stä kohtuullisen soundin, saat varmasti paremmista vehkeistä samalla härpäkkeellä vielä paremman. Pedaaleilla nyt ei muutenkaan luoda soundia. Se tulee vahvistimesta ja muu tulee sitten vasta kakun päälle.
doctrine
20.01.2009 16:32:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se oikeastikin on. Ja ja vaikka saisitkin sillä multitöötillä MG:stä kohtuullisen soundin, saat varmasti paremmista vehkeistä samalla härpäkkeellä vielä paremman. Pedaaleilla nyt ei muutenkaan luoda soundia. Se tulee vahvistimesta ja muu tulee sitten vasta kakun päälle.
 
Totta toinen puoli. Mulla vain ei ole hirveästi kokemusta näistä paremmista vermeistä, ja olen itse vallan tyytyväinen siihen MG:n orkkissoundiinkin. ehkä sitten joskus eläkkeellä kun on varaa ostaa joku parempi niin huomaan, ettei se ollutkaan niin hyvä se soundi kuin luulin.
 
Tosin, eikös soundi itsessään ole aika subjektiivinen asia? Jos nyt näin raa'asti yleistetään niin Kari Tapio ei kaipaa sitä ultimate Marshall -säröä joka tulee parin tonnin putkivermeistä, ja vastaavasti joku COB ei varmaan taas tee Tapion soundeilla mitään. Eli mitä koitan tässä selittää on että jokaiselle löytyy varmasti se oma soundi, ja siitä tykkääminen on varsin subjektiivista. Ei kait missään ole sanottu, että heviä pitää soittaa vain kalliilla Marsulla, tai soundi on huono. Jos se soundi mikä nyt esim vaikka just mun setistä lähtee toimii siinä mun jutussa, niin eikö se ole sitten juuri oikea setti siihen?
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
Antti1
20.01.2009 16:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kait missään ole sanottu, että heviä pitää soittaa vain kalliilla Marsulla, tai soundi on huono.
 
Sä oot nyt ymmärtänyt väärin. Heviä ei pidä soittaa edes kalliilla Marsulla, tai soundi on huono. :) Subjektiivisia juttuja, jeps.
 
doctrine
09.03.2009 10:51:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites, joko on käyttökokemuksia?
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
Terry Pantheras
09.03.2009 11:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Totta toinen puoli. Mulla vain ei ole hirveästi kokemusta näistä paremmista vermeistä, ja olen itse vallan tyytyväinen siihen MG:n orkkissoundiinkin. ehkä sitten joskus eläkkeellä kun on varaa ostaa joku parempi niin huomaan, ettei se ollutkaan niin hyvä se soundi kuin luulin.
 
Tosin, eikös soundi itsessään ole aika subjektiivinen asia? Jos nyt näin raa'asti yleistetään niin Kari Tapio ei kaipaa sitä ultimate Marshall -säröä joka tulee parin tonnin putkivermeistä, ja vastaavasti joku COB ei varmaan taas tee Tapion soundeilla mitään. Eli mitä koitan tässä selittää on että jokaiselle löytyy varmasti se oma soundi, ja siitä tykkääminen on varsin subjektiivista. Ei kait missään ole sanottu, että heviä pitää soittaa vain kalliilla Marsulla, tai soundi on huono. Jos se soundi mikä nyt esim vaikka just mun setistä lähtee toimii siinä mun jutussa, niin eikö se ole sitten juuri oikea setti siihen?

 
No niin no, niin... Kun kerran pääset sisään kunnon vehkeellä soitteluun, ei halppisvehkeisiin ole paluuta. Käytän jonkinmoista vertausta: kun ekan kerran ostin ja keitin robust- ja arabica-pavuista jauhettua kehveeta, alkoi saludot ja juhlamokat maistua lähinnä ilkeämieliseltä vittuilulta makunystyröitä kohtaan... :)
 
Höpsis töppöseen!
doctrine
09.03.2009 15:38:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo on jo tiedossa. Ei vain yksinkertaisesti ole rahaa siihen kahden ja puolentonnin vahvistimeen...
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking http://maihinnousu.net/payload
karsa
09.03.2009 15:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Kyllä tuo on jo tiedossa. Ei vain yksinkertaisesti ole rahaa siihen kahden ja puolentonnin vahvistimeen...
 
No eihän sen tartte olla 2japuol donaa, hyvällä hinta/soundi suhteella varustettuja putkareitahan on kaupat täynnä ?
 
doctrine
09.03.2009 16:08:51 (muokattu 09.03.2009 16:11:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karsa: No eihän sen tartte olla 2japuol donaa, hyvällä hinta/soundi suhteella varustettuja putkareitahan on kaupat täynnä ?
 
joo.. Toi mun 2,5K€ oli ladattu sarkasmilla. Tällainen köyhä muusikonretku kuin minä, niin ei ole varaa kovinkaan monen sadan settiin. Tuumailin, että tommosen Mursun Valvestate 100w nupin voisi ehkä vielä saada hankittua, käytettynä lienee siinä parin sadan tuntumassa. Oli joskus aikanaan 8080 ja se oli kyllä ihan pätevän oloinen kaveri (näin muistelisin). Nyt mulla on tuo MG100HDFX ja pakko se on myöntää, ei se mikään huippuhyvä ole... Halvalla ei saa hyvää, mutta kun on rahasta kiinni niin on vain ostettava sitä mihin ne riittää. Nyt on kuitenkin onneksi edes *jotain* niin voin jopa säästää (minä ja säästäminen? Yea right..) - tai ainakin yrittää - hetken aikaa.
 
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking http://maihinnousu.net/payload
Ziggy Bubba
09.03.2009 17:51:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään lähtee jo Bugeraa sun muuta sen verran halvalla, että en oikein näe syytä tyytyä noihin Marsun lopulta suht kalliisiin pönttöihin. Jos todella halvalla haluaa päästä ja saada vielä aikas hyvän rock/hevimasiinan, niin käytetty vanhan sarjan Valvestate (8080 ym.) on kova sana. Noita kun liikkuu vielä aikas paljon torilla. Jos on "fiksailijan" vikaa, niin noita voi saada ryöstöhalvalla - kuten kaveri, joka osti yhden heikon juotoksen omanneen 8080:n 60 eurolla :)
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Pluto
09.03.2009 18:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan noissa parhaat efektit omaan käyttöön?
 
Dillon, you son of a bitch!
Estranged
09.03.2009 18:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pluto: Onkohan noissa parhaat efektit omaan käyttöön?
 
Joo, vaikka en oo testannukkaan.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
MES
09.03.2009 18:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: No niin no, niin... Kun kerran pääset sisään kunnon vehkeellä soitteluun, ei halppisvehkeisiin ole paluuta. Käytän jonkinmoista vertausta: kun ekan kerran ostin ja keitin robust- ja arabica-pavuista jauhettua kehveeta, alkoi saludot ja juhlamokat maistua lähinnä ilkeämieliseltä vittuilulta makunystyröitä kohtaan... :)
 
Hyvä vertaus. Saludot ja juhlamokat on arabica-pavuista jauhettu. Robusta on halvempaa ja pahempaa, mutta kai siitäkin saa tykätä.
 
Spiral
09.03.2009 19:07:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MES: Hyvä vertaus.
 
Osuva!
Erityisesti kitarakamoista puhuttaessa... ;) :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «