Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koch Pedaltone ja efektilenkki
1
lvaatamoinen
15.12.2008 11:31:06 (muokattu 15.12.2008 11:31:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko foorumilla Kochin pedaltonen käyttäjiä joilla on ollut ongelmia (lähinnä soundipoliittisia) tuo Pedaltonen efektilenkin kanssa? Eilen rupesi vihdoin risomaan tuo vuosia kestänyt ongelma, kun laitan Delay-pedaalin efektilenkkiin (tod.näk. mikä tahansa muukin pedaali tuon aiheuttaa), niin ulostuloääni muuttuu hyvin "etäiseksi", eli kovin presenssi ja semmonen kunnon potku / kirkkaus häviää.

Kokeilin samaa delay-pedallia myös H&K combon efektilenkissä, eikä samaa ongelmaa esiintynyt, vain vähäinen treblenpuutos. Samoin kytkin delayn kochin "to fx return" -ulostuloon ja sitten delayn ulostulo H&K:n efektiluuppipaluuseen, eikä taaskaan ollut mitään onglemia äänen kanssa. Eli tuntuisi olevan Kochissa jotenkin viallinen tuo efektilenkki :-/ Muuten kyllä briljantti laite mielestäni, mutta mietin vaan että onko tuo efektilenkkiongelma ihan tyyppivika, vai onko meikäläiselle sattunut vain "maanantaikappale"?

lvaatamoinen
08.01.2009 22:43:11

Onko foorumilla Kochin pedaltonen käyttäjiä joilla on ollut ongelmia (lähinnä soundipoliittisia) tuo H&K:n efektiluuppipaluuseen, eikä taaskaan ollut mitään onglemia äänen kanssa. Eli tuntuisi olevan Kochissa jotenkin viallinen tuo efektilenkki :-/ Muuten kyllä briljantti laite mielestäni, mutta mietin vaan että onko tuo efektilenkkiongelma ihan tyyppivika, vai onko meikäläiselle sattunut vain "maanantaikappale"?

Nyt kun sitten on taas hereillä näitten juttujen suhteen, niin vikana ilmeisestikin on se että nuo Bossin pedaalien impedanssit ei oikein tykkää natsata tuon Kochin efektilenkin impdedanssien kanssa. Ainut meikäläisen varastossa olevista pedaaleista, joka sattui toimimaan tuossa efektilenkissä ääntä suuremmin tuhoamatta, oli Behringerin halpiskaiku DR100, jossa on puolet pienempi tuloimpedanssi kuin noissa Bossin speduissa.

Nyt tarttis sitten löytää delay-spedu joka toimisi kivasti tuon Kochin efektilenkissä.. :-/

klunssila
18.02.2009 20:32:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun sitten on taas hereillä näitten juttujen suhteen, niin vikana ilmeisestikin on se että nuo Bossin pedaalien impedanssit ei oikein tykkää natsata tuon Kochin efektilenkin impdedanssien kanssa. Ainut meikäläisen varastossa olevista pedaaleista, joka sattui toimimaan tuossa efektilenkissä ääntä suuremmin tuhoamatta, oli Behringerin halpiskaiku DR100, jossa on puolet pienempi tuloimpedanssi kuin noissa Bossin speduissa.

Nyt tarttis sitten löytää delay-spedu joka toimisi kivasti tuon Kochin efektilenkissä.. :-/

Tämä tulee vähän myöhässä, mutta toivottavasti on apua. Minulla oli Pedaltone aktiivikeikkakäytössä parin vuoden ajan. Efektilenkin tasoja (dry/wet) kun ei voi pedaltonen päästä säätää, niin se joko toimii tai ei toimi, riippuen tasoista.

Aivan älyttömän hyvin minulla toimi TC Electronicsin G-Major efektilenkissä. Itse asiassa en ole saanut G-majorista muiden laitteiden kanssa lähellekkään niin hyvää soundia kuin pedaltonen kanssa. Minusta nämä laitteet natsaa yhteen 100%, kannattaa vaikka koeajaa, jos et usko. Huom! G-majorista INPUT RANGE pitää olla "pro" ja ROUTING "paraller". Jos nämä asetukset ovat väärät, niin soundi ei ole ameriikkaa :)

- puoliamatööri -
lvaatamoinen
19.01.2010 21:12:15

klunssila: Tämä tulee vähän myöhässä, mutta toivottavasti on apua. Minulla oli Pedaltone aktiivikeikkakäytössä parin vuoden ajan. Efektilenkin tasoja (dry/wet) kun ei voi pedaltonen päästä säätää, niin se joko toimii tai ei toimi, riippuen tasoista.

Aivan älyttömän hyvin minulla toimi TC Electronicsin G-Major efektilenkissä. Itse asiassa en ole saanut G-majorista muiden laitteiden kanssa lähellekkään niin hyvää soundia kuin pedaltonen kanssa. Minusta nämä laitteet natsaa yhteen 100%, kannattaa vaikka koeajaa, jos et usko. Huom! G-majorista INPUT RANGE pitää olla "pro" ja ROUTING "paraller". Jos nämä asetukset ovat väärät, niin soundi ei ole ameriikkaa :)

Joo, päädyin itse G-Sharpin omistajaksi about tuohon postauksesi aikoihin, ja tuo tuntuu toimivan ihan mukavasti. Tällä hetkellä siis G-Sharp Pedaltonen päätevahvarilähdön ja päätevahvarin välissä, efektilenkissä taisin ohimennen kokeilla, mutta suurempaa eroa en huomannut, niin johtojen vetomäärän takia päädyin sitten tähän kytkentään.

Tosin joillakin efekteillä tuo G-Sharp vilkuttaa punaisella signaalitason puolesta, mutta vain joillakin efekteillä (lähinnä Phaser taitaa olla vaivana). Eli lie tuossa värkissä on jotai ongelmia softan kanssa. Mutta pääasiassa itse käytän kyllä delay/reverbinä, ja tuossa ajaa asiansa paremmin kuin hyvin toistaiseksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti