Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fulltone OCD
1 2 3 4 5 6 7
Alpertti
28.01.2009 16:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raportin tynkää: OCD saapui muutama päivä sitten ja pari tunnin mittaista testisessiota kotisoitossa on takana. Alkaa pikkuhiljaa namiskat löytämään paikkansa (vaikka periaatteessa drive voi olla missä vaan, aina kuulostaa hyvältä). Valitettavasti nyt ei ole mahdollisuutta klippehin. Eipä kauheasti ole lisättävää aiempiin kuvauksiin. Hyvä perussärötin minunkin makuun.
 
Voi folkbändinä pitää Ramoja
MarkoA
03.02.2009 10:22:30 (muokattu 03.02.2009 23:03:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raportin tynkää: OCD saapui muutama päivä sitten ja pari tunnin mittaista testisessiota kotisoitossa on takana. Alkaa pikkuhiljaa namiskat löytämään paikkansa (vaikka periaatteessa drive voi olla missä vaan, aina kuulostaa hyvältä). Valitettavasti nyt ei ole mahdollisuutta klippehin. Eipä kauheasti ole lisättävää aiempiin kuvauksiin. Hyvä perussärötin minunkin makuun.
 
Täältä myös alkukommenttia. Eilen sain tuon pedaalin ja pariin otteeseen olen sitä tässä kotosalla tuolla pikku Kustomilla soitellut. Vahvari ei tosiaankaan ole paras mahdollinen "testialusta" mutta se antaa kuitenkin yllättävän hyvä kuvan siitä miltä joku spedu kuulostaa kun sillä ajaa putki vahvaria. Se ajo kun kuitenkin aina yliohjaa etuaste putken joka tässä tapauksessa on 12AX7.
 
Vertailukohteina mulla oli tuossa lattialla home-made germanium Fuzz ala fuzzface ja Bad Monkey sekä Digitech 60s fuzz.
 
Erittäin selkeä peli ja paljoa lisättävää ei aiempiin kertomuksiin ole. Alkuun kaikki potikat puoliväliin ja tulille. Hyvältä kuulostaa. Jokunen lyhyt kommentti:
 
- alapäätä hurjan paljon verrattuna em spedeihin.
 
- drive saa olla melko isolla ennenkuin alkaa sotkea sointuja pahemmin.
 
- Seiskat (soinnut siis) kuulostaa hyvältä, eli erottelee hienosti. Tämä on semmonen mun särötesti -> paljon gainia ja kokeilee erilaisia seiskoja. Se erottaa erottelevat ja ei-erottelevat toisistaan. Vitosilla/perus duureilla kaikki toimii yleensä hyvin.
 
- LP / HP kytkin on vielä mulle mysteeri. Sen käyttö täytyy testata bändin kanssa. Tässä kotosalla soittelin pääasiassa LP asennossa kun saundi on nätimpi.
 
- saa jopa fuzz-maista mössöä aikaiseksi jos vetää "kaakkoon".
 
- Erittäin paksu sointi - jos ottaa ihan yhden kielen, vaikkapa A:n ja näppää sen soimaan kevyen särö kera. Kuulostaa paksulta verrattuna Apinaan.
 
- Feedback ujellukseen hienosti soveltuvalta vaikuttaa. Nostaa esiin sellaisia "sweet-spot" taajuuksia jotka alkaa helposti vonkaamaan!
 
Kaipaisin bass / middle / treble säätöä tonen tilalle tähän OCD polkusimeen. Sitten se ois perfecto! Ja miten ois LP/HP omalla polkimella - hieman leveämmässä pedaalissa?
 
Edit: siivoilin turhaa potaskaa poikkes
 
It certainly can, can you?
MarkoA
03.02.2009 23:00:30 (muokattu 03.02.2009 23:08:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...jatkuu
 
Tuli tuossa hyvä tovi soiteltua ja käytyä kaikki normi soittopelini läpi tuolla OCD:llä.
Loistava purkki! Nyt voi jo sanoa, että myyntiin menee muutama säröstin hetimiten.
Erityisesti saan kiksejä Nighthawkista. Sen hienot sointimaailmat soi OCD:lla siten, että pienetkin vivahde-erot on hyvin kuultavissa.
Varsinkin drive klo 9 - Klo 12 väliset soundit on todella hienot. Sopivasti jos lujempaa soittaa, oikeen repii niin lähtee tujut säröt. Nätisti soittaen pysyy aika siivona. Nam!
 
Että torille menee näillä näkymin BOSS SD-1, DOD Flashback fuzz FX66, Bad Monkey jahka saa bändin kanssa vielä asian varmistettua. Pikaviestillä vois kysyä josko sattuu joku noista kiinnostamaan etukäteen...
 
It certainly can, can you?
Alpertti
04.02.2009 00:02:00 (muokattu 04.02.2009 00:40:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin drive klo 9 - Klo 12 väliset soundit on todella hienot. Sopivasti jos lujempaa soittaa, oikeen repii niin lähtee tujut säröt. Nätisti soittaen pysyy aika siivona. Nam!
 
Mulla on kotisoitossa jämähtänyt vol. klo 9, tone klo 2, drive klo 1:30 ja HP. Ja strato - Uraltone kombinaatiolla mennään. En siis boostaile oikeastaan ollenkaan. Kitarasta volalla ja soittotatsilla pelailen särön määrää. Kliinit lähtee jo volan ollessa seiskalla. Kyllähän tää nelosversio tosiaan vähän alataajuuksia vaimentaa, mutta ei yhtään liikaa, vaan oikeastaan aika sopivasti. Eihän tuo täydellinen kapistus ole, mutta eihän mikään ole. Toistaiseksi paras särötin johon olen törmännyt.
 
EDIT. Kommentoin tähän perään, että aikaisemmin en ole hakenut noin suuria särömääriä, mitä noilla asetuksilla purkista lähtee, mutta jotenki toi vaan asettuu noin. Ja mikäs siinä kun kuulostaa hyvältä ja tarvittaessa särön määrää voi pelailla...
 
Voi folkbändinä pitää Ramoja
MarkoA
04.02.2009 09:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tää nelosversio tosiaan vähän alataajuuksia vaimentaa, mutta ei yhtään liikaa, vaan oikeastaan aika sopivasti.
 
Niin. En ole muita versioita testannut, mutta erittäin alapäävoittoinen tuo saundi on näihin mun muihin säröttimiin verrattuna.
 
It certainly can, can you?
McNulty
04.02.2009 15:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tää nelosversio tosiaan vähän alataajuuksia vaimentaa, mutta ei yhtään liikaa, vaan oikeastaan aika sopivasti.
 
Jep, tuo saattaa olla humbucker-varusteisen kitaran kanssa todella jees. Kokeilitko singlecoileilla, esim. Strato tahi Tele? Käykö jo liian yläpäävoittoiseksi, eli joutuuko ruuvaamaan vahvistimesta sitten loput?
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
superfly
04.02.2009 15:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. En ole muita versioita testannut, mutta erittäin alapäävoittoinen tuo saundi on näihin mun muihin säröttimiin verrattuna.
 
Hmm... Bad Monkeysta lähtee alapäätä ihan peevelisti. Pienemmälle on bassonappia joutunut ruuvaamaan aina vaikka telen tallamikilläkin vetäis.
 
Killing internet dragons is serious business!
MarkoA
04.02.2009 15:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten tuolla yllä ihmettelin, jos V3 tuottaa enemmän bassoa on se kyllä jo AIKA paljon. Vahvarista joutuu ruuvaamaan bassoa alas vanhoista asetuksista joissa Bad Monkey oli n.50% ajasta päällä.
 
Ei varmasti mene ykskelaisilla ohueksi tuo soundi. Tai mikä on ohut, nyt on jotain häikkää minun kamoissani kun muut tuntuu olevan eri mieltä.
 
It certainly can, can you?
Alpertti
04.02.2009 18:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tuo saattaa olla humbucker-varusteisen kitaran kanssa todella jees. Kokeilitko singlecoileilla, esim. Strato tahi Tele? Käykö jo liian yläpäävoittoiseksi, eli joutuuko ruuvaamaan vahvistimesta sitten loput?
 
Nimenomaan Stratolla oon testaillut. Tosin tuo Urali vahvistimena on tumman puoleinen...
 
Voi folkbändinä pitää Ramoja
McNulty
04.02.2009 23:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan Stratolla oon testaillut. Tosin tuo Urali vahvistimena on tumman puoleinen...
 
Oolrait... ajattelin vain että saatan kääntyä V4:n puoleen jollei tuota V2 tahdo muailmalta löytyä.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Alpertti
05.02.2009 00:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oolrait... ajattelin vain että saatan kääntyä V4:n puoleen jollei tuota V2 tahdo muailmalta löytyä.
 
Tai sitten metsästät käytettynä sen version mikä ensimmäisenä löytyy ja myöhemmin ajan kanssa kakkonen. Sitten sulla on kaks OCD:tä, molempi parempi, eikä voi toista myydä tietenkään pois.
 
Aika vaikea kuvailla sanoin sitä alataajuuksien vaimentumista. Vaimentuu joo, mutta noihin muihin omistamiini pöristimiini verrattuna se on olematonta.
 
Voi folkbändinä pitää Ramoja
MarkoA
07.02.2009 08:21:36 (muokattu 07.02.2009 09:05:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennenkuin joku täällä OCD:tä harkinnut alkaa epäröidä "alapään puuttumisen" vuoksi, täytyy jatkaa keskustelua hieman. Eilen testasin bändin kanssa - Fender Blues DeVille 212 vahvarilla jossa on pääteputkina Yellowjacketit + EL84 putket eli vajaat 20w.
 
Bassoa tulee hurjasti. Tähän saakka mulla on ollut vahvarissa Bass - 5, nyt 3. Ihan siitä syystä että tuo OCD on todella alakertavoittoinen. Soittelin Nighthawkilla, sekä yksikelaisena että humppareilla. Pientä semmosta keskiäänivajautta on ja bassoa paljon. Diskantti aika vaimea tai pehmeä ihan miten vaan.
 
Itse ääni on tosi hieno ja dynamiikkaa löytyy. Säröä tuli käytettyä todella vähän vaikka vahvari on käytännössä liki puhtaalla. Mulla oli drive n. klo 9 pääasiassa. Bad Monkeyllä käytin Klo 3:a. Eli kuulostaa tosi hyvältä pienemmällä(kin) drivella. Jotenkin miellyttävämpi soittaa kun saa haluamansa ilman kovia säröjä.
 
Toimii myös boostattuna. Kokeilin Vox Valvetonella hieman nostaa volumea, eli VT on ennen OCD:ta ja VT:ssä drive minimissään, hieman volumea nostamassa. Ei kihinöitä, eikä väritä pahoin ääntä.
 
Eli erittäin hyvä mielikuva jäi OCD:stä soittotuokion jälkeen. Ei se nyt hintansa väärti ole, mutta todella hyvä OD/Distortion pedaali. Edelleen ajattelen, että jos tuon sais bass, middle ja treble säädöillä niin se ois liki täydellinen.
 
Niin ja soitin koko ajan HP päällä. LP:llä tulee liian "skooppi" eli bassoa suhteessa keskiääniin aivan liikaa mun kamoille.
 
Edit: Ja Voxin Wah ei jostain syystä oikein tunnu "kuluuvan" OCD:n läpi?! Siis se efekti jää hivenen piiloon?
 
It certainly can, can you?
Jucciz
07.02.2009 13:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli erittäin hyvä mielikuva jäi OCD:stä soittotuokion jälkeen. Ei se nyt hintansa väärti ole, mutta todella hyvä OD/Distortion pedaali.
 
Eli maksoitko liikaa, vai mikä mättää? Mun mielestä OCD on todellakin hintansa väärti - erinomainen yleissärö monenlaiseen bluesiin ja rokkiin.
 
McNulty
07.02.2009 13:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli maksoitko liikaa, vai mikä mättää? Mun mielestä OCD on todellakin hintansa väärti - erinomainen yleissärö monenlaiseen bluesiin ja rokkiin.
 
Juu, 130€ laitteeksi varsin mainio. Clean boostista Plexi-Marshalliin, se on ihan hyvin. Mielummin OCD kuin vaikkapa reissue TS-808.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
erty
07.02.2009 13:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Ja Voxin Wah ei jostain syystä oikein tunnu "kuluuvan" OCD:n läpi?! Siis se efekti jää hivenen piiloon?
 
Hot Cakesta jäi samanlainen maku, eikä tuo nykyinen Zendrive-kloonikaan oikeen wahin kanssa pelitä, tai ainakaan minun wahin. Tämä siis jos spedut ovat wahin jälkeen, wahin edessähän sweeppi on kuuluva, mutta saundi taas aivan eri. Uskoisin OCD:n käyttäytyvän samankaltaisesti. Vai miten on?
 
The sun's got to shine on my guitar someday.
kimurantti1
07.02.2009 14:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, 130€ laitteeksi varsin mainio.
 
Mistä sen tuohon hintaan saa?
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
J.Hollström
07.02.2009 16:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon tämmönen DIY kopsu tosta nelosversiosta:
http://juki.1g.fi/mp3/Compdrive/IMG_4208.JPG
 
Äänittelin just parit samplet Fendän 5 wattisen championin 600 läpi:
http://juki.1g.fi/mp3/Compdrive/
 
LP-moodi on niin hurja että koirakin alkoi ulvomaan...
 
jo_tu
07.02.2009 16:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LP-moodi on niin hurja että koirakin alkoi ulvomaan...
 
Hoh hooh :D
 
Ehkä se vaan ymmärtää hyvän päälle. ;)
 
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
kimurantti1
07.02.2009 18:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon tämmönen DIY kopsu tosta nelosversiosta:
http://juki.1g.fi/mp3/Compdrive/IMG_4208.JPG

 
Kumpi toimii susta paremmin vahvistimen puhtaan kanavan päällä, toi vai Mighty Red Distortion?
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
MarkoA
07.02.2009 19:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli maksoitko liikaa, vai mikä mättää? Mun mielestä OCD on todellakin hintansa väärti - erinomainen yleissärö monenlaiseen bluesiin ja rokkiin.
 
Se on loistava yleis-särö, tämän lyhyen kokemuksen perusteella. Mutta maksoi 172€ posteineen Thomannilta kimppatilauksella. Mun käyttöön tuo on todellakin turhan paljon yhdestä säröstä - samaan rahaan kun saa valita aika isolta skaalalta.
Mutta eipä silti, teille ammattimiehille varmaan ihan kannattava sijoitus. Pitäis kestää, ja soundit kohdallaan.
 
Korjataan sen verran, että harrastelukäyttöön aika hintava niin menee oikein.
 
Kritiikkiä lähinnä siitä syystä, että tuosta hinnasta varmaan yli 80% johtuu siitä, että se on USA:sta ja käsityönä.
 
Mistä DIY ohjeita tuohon? En ole itse kokonaista kytkistä nähnyt?
 
It certainly can, can you?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «