Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Od/boost pedaali?
1 2
Olli.
02.12.2008 10:59:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tässä hiljattain Seymour duncanin twin tube mayhemin joka toimii etuastepedaalina vallan mainiosti ja kyllä siitä säröäkin irtoaa enemmän kuin tarpeeksi mutta saundi on silti hiukan "löysä". Olen nyt käyttänyt sen edessä Bossin ME-50 pedaalihässäkästä OD-mallinnusta siinä edessä ja saundi on parantunut valtavasti. Ajattelin kuitenkin vaihtaa ihan oikeaan OD tai boost pedaaliin kun nuo kuitenkin hiukan muovisia ovat nuo Bossin mallinnukset eli suositelkaapa teidän mielestänne tarkoitukseen sopivia. Itse olen harkinnut esim Bossin Super overdrivea. Löytyykö kokemuksia? Soitan enimmäkseen raskaampaa rockia ja metallia.

Numb
02.12.2008 11:02:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bad Monkey on oikeasti hyvä boosteri juurikin tiukentamaan soundia. OD:na se on aika köpö, mutta se BM:n pikkuisen laatikkomiddleinen perussoundi sopii metallidemppaukseen hyvin. Sellaiseen menoon käytän mieluummin Bad Monkeyta kuin esim. clean boosteria, joka normaalisti asuu laudassa.

Makuasioita, mutta tykkään BM:n boostista enemmän kuin Bosseilla aikaansaaduista.

A waist is a terrible thing to mind.
Simo78
02.12.2008 11:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän maxonin od808! Sitten lisäboostina boss bd-2(aika vähäisessä käytössä, joten enpä parempaa tarvitse). Ollut myös bod monkey, ihan jees, mutta en tykännyt yhtä paljon kuin kahdesta edellä mainitussa. BD-2 on kyllä aika paljon rosoisempi, kuin maxon ja bm.

Detox
02.12.2008 11:28:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän maxonin od808!

Itsellä on sama spedu käytössä, eikä voi kuin kehua hyväksi sitä :)

BTW: haulla löytyy aiheesta useita viestiketjuja

Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
McNulty
02.12.2008 11:46:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.Rex Twin Boost on mukava boost/od-pedaali. Itseasiassa ko. laitteessa onpi kaksi erillistä boostia. Saa siis säädettyä miedomman "clean boostin" ja toiseen jytymmän boostin, vaikkapa putkistyrkkarin yliajoon.

Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
skebab
02.12.2008 12:02:52

T.Rex Twin Boost on mukava boost/od-pedaali. Itseasiassa ko. laitteessa onpi kaksi erillistä boostia. Saa siis säädettyä miedomman "clean boostin" ja toiseen jytymmän boostin, vaikkapa putkistyrkkarin yliajoon.

Kompataan ja kiitetään vinkistä kyseiseen laitteeseen (joskus kuukausi takaperin). Ehdottomasti yksi parhaista hankinnoistani !

Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
nakedzen
02.12.2008 13:32:45

Bad Monkey on oikeasti hyvä boosteri juurikin tiukentamaan soundia. OD:na se on aika köpö, mutta se BM:n pikkuisen laatikkomiddleinen perussoundi sopii metallidemppaukseen hyvin. Sellaiseen menoon käytän mieluummin Bad Monkeyta kuin esim. clean boosteria, joka normaalisti asuu laudassa.

Makuasioita, mutta tykkään BM:n boostista enemmän kuin Bosseilla aikaansaaduista.

Tuolla saa kyllä volumeboostina hyvän ylämiddlepiikin aikaan kun leikkaa alataajuuksia ja korostaa trebleä. Itse tykkään.
Werde
02.12.2008 17:37:05

Mä käytän maxonin od808!

Jep, BM lensi aika nopeasti mäkeen kun tuota kokeilin. Luonteeltaan hyvin samanlainen, mutta ilman minkäänlaista kihinää.

Dead men tell no tales.
Antroid
03.12.2008 14:36:44

Xotic BB Preamp vois olla kova. Tai sitten ZVexin Super Hard On tai Super Duper. Myöskin ZVexin Box of Rock voisi olla kova, siinä kun on sekä OD että boost samassa spedussa. Sellaista kuolaan kyllä kovasti tällä hetkellä.

Esim. tuolta voi katella: http://www.proguitarshop.com/index.php?CategoryID=434

Terry Pantheras
03.12.2008 14:43:59

Pidä laitteiston merkki samana ja tyyppaa Seymour Duncanin pickup booster. Hyvin se buustaa, niputtaa ja tiukentaa ainakin mun Soldanon high gainit ilman, että värittää yleissoundia. Toimi myös Framus Dragonin kanssa mainiosti. Rouhea ja äkäinen boosteri kaikkinensa.

Höpsis töppöseen!
Olli.
04.12.2008 13:05:33

Pidä laitteiston merkki samana ja tyyppaa Seymour Duncanin pickup booster. Hyvin se buustaa, niputtaa ja tiukentaa ainakin mun Soldanon high gainit ilman, että värittää yleissoundia. Toimi myös Framus Dragonin kanssa mainiosti. Rouhea ja äkäinen boosteri kaikkinensa.

Boostihan tuosta Mayhemista jo löytyy mutta se on kyllä ketjussa särön jälkeen eli ei aiheuta murinoita ellei sitten vahvistimen etuasteessa heitä piikkiä punasen puolelle. Ja sit buustiahan löytyy joko 4 tai jopa 8 db joka on melko turha missään tilanteessa ellei haluta s*****allista feedbackia saada aikaiseksi.

Olen tosiaan pihi mies että noita kalliimpia kamoja ei silleen kiinnostaisi ostaa, tuo bossin sd-1 ois tyrkyllä halvalla ja jostain syystä mitä nyt bad monkeyta olen kuullut niin ei sytytä. Tärkeintä ei nyt tässä tapauksessa ole saada lisää "rätinää" saundiin vaan vähän sellaista jämäkkyyttä ja attackia. Pickup booster noista ehkä siis olisi tähän se toimivin. Eikös se ole jotain 90 € hintainen purkki? Jos joku tietää halvemmasta niin kertokaa :D. Lisää ehdotuksia saa pistää toki tulemaan. Aina on hyvä olla valinnanvaraa :P.

dropD
04.12.2008 13:40:51

Olen käyttänyt välillä boosterina EHX:n nano metal muffia. Toimii ainakin Laney VC:n särön ja big muffin kanssa juuri niin, että ominaissoundi säilyy, mutta mukaan tulee tiukempi atakki. Ei siis tarvitse nostaa leveliä tappiin (-> lisää muroa) vaan ihan normaalisti gain nollissa pedaali päällä. Tuossa nano MM:ssä on vahva treble/ylämiddlekorostus luonnostaan. Plussana tuossa on ollut, ettei lisää hurinaa ollenkaan. Periaatteessa ihan väärä laite tarkoitukseen, mutta toimii hyvin.

myy mulle Bossin HM-2
Olli.
04.12.2008 13:42:11

Olen käyttänyt välillä boosterina EHX:n nano metal muffia. Toimii ainakin Laney VC:n särön ja big muffin kanssa juuri niin, että ominaissoundi säilyy, mutta mukaan tulee tiukempi atakki. Ei siis tarvitse nostaa leveliä tappiin (-> lisää muroa) vaan ihan normaalisti gain nollissa pedaali päällä. Tuossa nano MM:ssä on vahva treble/ylämiddlekorostus luonnostaan. Plussana tuossa on ollut, ettei lisää hurinaa ollenkaan. Periaatteessa ihan väärä laite tarkoitukseen, mutta toimii hyvin.

Ovelaa... :P

Terry Pantheras
04.12.2008 13:59:22

Boostihan tuosta Mayhemista jo löytyy mutta se on kyllä ketjussa särön jälkeen eli ei aiheuta murinoita ellei sitten vahvistimen etuasteessa heitä piikkiä punasen puolelle. Ja sit buustiahan löytyy joko 4 tai jopa 8 db joka on melko turha missään tilanteessa ellei haluta s*****allista feedbackia saada aikaiseksi.

Olen tosiaan pihi mies että noita kalliimpia kamoja ei silleen kiinnostaisi ostaa, tuo bossin sd-1 ois tyrkyllä halvalla ja jostain syystä mitä nyt bad monkeyta olen kuullut niin ei sytytä. Tärkeintä ei nyt tässä tapauksessa ole saada lisää "rätinää" saundiin vaan vähän sellaista jämäkkyyttä ja attackia. Pickup booster noista ehkä siis olisi tähän se toimivin. Eikös se ole jotain 90 € hintainen purkki? Jos joku tietää halvemmasta niin kertokaa :D. Lisää ehdotuksia saa pistää toki tulemaan. Aina on hyvä olla valinnanvaraa :P.

No torilla olisi kyseinen peli 65 eurolla...

Höpsis töppöseen!
StJerky
04.12.2008 14:00:37

Barge Concepts DB-3

http://www.bargeconcepts.com/db1.html

Terry Pantheras
04.12.2008 14:33:35

Barge Concepts DB-3

http://www.bargeconcepts.com/db1.html

No tämä tietysti myös! Ei vaan taida saada muuten kuin tilaamalla suoraan valmistajalta... Mulla on DB-2, josta maksoin dollarikurssin ollessa alhaisimmillaan ~40€, eli puoli-ilmainen, muttei häviä kalliimmillensa piiruakaan. On Seymouria cleanimpi, mutta molempi parempi.

Höpsis töppöseen!
StJerky
04.12.2008 14:45:43 (muokattu 04.12.2008 14:57:54)

Ei vaan taida saada muuten kuin tilaamalla suoraan valmistajalta...

Sekään ei mikään ongelma ole. Voi maksaa PayPalilla tai sitten tilata PayPal laskun jonka voi maksaa luottokortilla. Tuli viikossa kotiin tuo. Minäkin tilasin kesällä ja n. 80€ tuli maksamaan kuluineen.

Jos vahvistimessa on efektilooppi, niin tuolla voi boostata sekä ennen etuastetta että sen jälkeen. Eli oikeastaan 2 boosteria yhden hinnalla.

Jos ei ole efektilooppia, niin voi boostata ennen muita efektejä ja niiden jälkeen.

Tai sitten voi käyttää toista boostiastetta "antiboosterina" eli puhdistaa tonea (kuten volumepotikasta hiljentämällä).

ekorocket
04.12.2008 15:23:27

Onkos kukaan käyttänyt kompuraa buusterina?

Itse olen käyttänyt TS9:ää perussärönä ja buustannut sitä joko Bossin OD-3:lla tai Big Muffilla. Mutta hiljan hankittua Tone Pressiä olen harkinnnut myös buustailutarkoituksiin, vielä on kokeilematta miten se sujuisi.

Sun saundi on sun sormissas, sii.
jumara
04.12.2008 15:30:29

Onkos kukaan käyttänyt kompuraa buusterina?

Itse olen käyttänyt TS9:ää perussärönä ja buustannut sitä joko Bossin OD-3:lla tai Big Muffilla. Mutta hiljan hankittua Tone Pressiä olen harkinnnut myös buustailutarkoituksiin, vielä on kokeilematta miten se sujuisi.

On sitä varmaan monikin käyttänyt. Kompuralla saa aikaan lähinnä lisää volumea, joskus haetaankin vain sitä. Monesti boostaamisessa halutaan myös lisää "luonnetta" tai purevuutta soundiin, jolloin esim. miedon särön ja sen tonepotikan käyttäminen on luonnollinen vaihtoehto.

Aikanani kokeilin dynacompia boostaamiseen särön kanssa. Kiertoherkkyys ainakin reenisvolumella nousi melkoisesti, lisäksi dynamiikkaa lähti liiankin paljon. Mutta puhtaan soundin kanssa sillä boostaaminen toimi loistavasti.

GAS in the bottom, put it any way you want...
Olli.
05.12.2008 10:06:54 (muokattu 05.12.2008 10:07:31)

En tiedä mistä johtuu mutta huomasin tuossa kun kokeilin noita ME-50 särömallinnuksia niin varsinkin mikitettynä kuuluu semmonen epämääräinen "treblepieru" aina kun soitan dempatun nuotin. Liidit toimi OD:n kanssa oikein hyvin mutta rytmit oli kyllä aika shaissea vaikka kuinka yritin säröä laittaa vähemmälle. Voiko johtua siitä että tuo on mallintava laite eikä analoginen särö? Tuo ei kovinkaan haitannut ihan muuten vaan soitellessa mutta heti kun iskin mikin kaapin eteen. Ongelma on joka tapauksessa Bossissa, koska vika ei ilmene muulloin eikä vahvistinkaan ollut niin kovalla että kaiutin olisi tämän aiheuttanut.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti