Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12"-kaappi loppuiäksi..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jussimus
30.10.2008 16:11:16 (muokattu 30.10.2008 16:11:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tarkoitus olisi hommata kohtapuoliin 2x12"-kaappia nupin alle, mutta ne valinnat..

Oon aina ollut jonkinsortin "budjettikitaristi". Tätä periaatetta noudattaen mun järkeni sanoo että pitäisi ostaa Harlikan V30-kaappi.

Mutta toisaalta..jos kerrankin hommaisin todella laadukkaan kaapin, niin siitä voisi tosiaan olla kaappia loppuiäksi.

Jotenkin mua arveluttaa tuo Harlikan kestävyys pitkällä juoksulla, ja muutenkin tunnen piston sydämessäni kun ajattelen Harlikan kaappia Laney Lionheartin alla. :)

Joten, sanokaas nyt veikkoset että onko päteviä syitä investoida kalliiseen kaappiin, kun jo parilla huntilla sais sen Harlikan, jossa on kuiteski V30:t valmiina.

Mullois tässä pari kalliimpaa kaappivaihtoehtoa, joita oon katellut sillä silmällä:

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-2061CX~ID~6140.asp

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/12491

Henkka1000
30.10.2008 16:27:55

Niin, tarkoitus olisi hommata kohtapuoliin 2x12"-kaappia nupin alle, mutta ne valinnat..

Oon aina ollut jonkinsortin "budjettikitaristi". Tätä periaatetta noudattaen mun järkeni sanoo että pitäisi ostaa Harlikan V30-kaappi.

Mutta toisaalta..jos kerrankin hommaisin todella laadukkaan kaapin, niin siitä voisi tosiaan olla kaappia loppuiäksi.

Jotenkin mua arveluttaa tuo Harlikan kestävyys pitkällä juoksulla, ja muutenkin tunnen piston sydämessäni kun ajattelen Harlikan kaappia Laney Lionheartin alla. :)

Joten, sanokaas nyt veikkoset että onko päteviä syitä investoida kalliiseen kaappiin, kun jo parilla huntilla sais sen Harlikan, jossa on kuiteski V30:t valmiina.

Mullois tässä pari kalliimpaa kaappivaihtoehtoa, joita oon katellut sillä silmällä:

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-2061CX~ID~6140.asp

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/12491

Framus FR212. Siinä V30, eikä oo benttoni. Ite ainakin tykkään.

Ikinä ei tule soittovermeet olemaan sellaiset, ettei niitä haluaisi joskus vaihtaa..
jussimus
30.10.2008 16:31:29

Framus FR212. Siinä V30, eikä oo benttoni. Ite ainakin tykkään.

No siinä ois kans yks vaihtoehto, mut mahtaako tuo olla Penttonia yhtään laadukkaampi...

marko.m
30.10.2008 16:33:17

Itselläni on kans Tuo Framus. On tukevaa tekoa, nätin näköinen ja hyväsaundinen.
Siitä en osaa sanoa miten käyttäytyy kovaa soitettaessa mutta makuuhuonevoluumilla soi hyvin.

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

JuSu
30.10.2008 16:43:59

On. Soundi.

Ei se ole yhtään se ja sama, missä lootassa ne elementit pörisee. Toki voidaan olla sitten montaa mieltä, miten paljon kannattaa maksaa laatukomerosta.

Mä tuossa kävin kaappirumbaa läpi loppukesästä, pyörittelin v30:siä ja paria muita Celestioneja eri komeroissa, ja testasin rinnan mm. mainitun Framuksen kanssa (joita itsellänikin on aiemmin ollut kaksikin kappaletta).

Kotelo, sen materiaalit ja rakenne vaikuttavat elementtien soundiin _huomattavasti_.

Loppupeleissä nurkkiin tuli Bogner Shiva 2x12" -komero. Olihan se kallis, mutta kyllä se hyvältä kuulostaakin. Onko se yli kaksinkertaisen hintansa väärti vaikka Framukseen verrattuna? Kukin punnitkoon itse, mutta kyllä Bogner kuulostaa paremmalta, ja onhan se jumalauta komea stagella. =)

Onko se kaappi loppuiäksi? Sen nyt näyttää vaan aika. Parempaa kaappia en tarvitse koskaan, erilaisen ehkä.

JuSu

trih
30.10.2008 16:54:37

Miksei Lionheartin kaappi kelpaa? Näyttää ainakin hienolta nupin kanssa. Mulla on tuo bentoonin v30 ja on se tukeva hyvä ja jne mutta en mä sitä välttämättä ajattelisi "loppuelämän" kaapiksi. On välillä tullut kuolattua tuota Lionheart-stackiäkin mutta taidan odottaa Blackheartin Ht-5:n ja Series Onen markkinoille tuloa.

Just.
nikoniko
30.10.2008 16:57:45

On. Soundi.

Ei se ole yhtään se ja sama, missä lootassa ne elementit pörisee. Toki voidaan olla sitten montaa mieltä, miten paljon kannattaa maksaa laatukomerosta.

Mä tuossa kävin kaappirumbaa läpi loppukesästä, pyörittelin v30:siä ja paria muita Celestioneja eri komeroissa, ja testasin rinnan mm. mainitun Framuksen kanssa (joita itsellänikin on aiemmin ollut kaksikin kappaletta).

Kotelo, sen materiaalit ja rakenne vaikuttavat elementtien soundiin _huomattavasti_.

Loppupeleissä nurkkiin tuli Bogner Shiva 2x12" -komero. Olihan se kallis, mutta kyllä se hyvältä kuulostaakin. Onko se yli kaksinkertaisen hintansa väärti vaikka Framukseen verrattuna? Kukin punnitkoon itse, mutta kyllä Bogner kuulostaa paremmalta, ja onhan se jumalauta komea stagella. =)

Onko se kaappi loppuiäksi? Sen nyt näyttää vaan aika. Parempaa kaappia en tarvitse koskaan, erilaisen ehkä.

JuSu

Mitä kaappeja testailit ja miks just toi Bogner voitti? Siis tossa 1000e sarjassa.

Kulttuurista puolet on tuuria
Mandarax
30.10.2008 17:06:15

Lionheartin alle Laney LT212..? Vai onko tuo V30 välttämätön?

Parempaa kaappia en tarvitse koskaan, erilaisen ehkä.

Allekirjoitusainesta!

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
jussimus
30.10.2008 17:13:52

Miksei Lionheartin kaappi kelpaa? Näyttää ainakin hienolta nupin kanssa.

Noniin...noniinno...se ylittää just ja just mun rahallisen kipukynnyksen...Orangenkin sais 80 halvemmalla. Tuskin toi Lanikan kaappi nyt sentään Orangea pesee. Mutta harkitaan sitäkin.

Sitäpaitsi sininen nuppi ja oranssi kaappi ois kyl lavalla aika häjyn näköstä :)

jussimus
30.10.2008 17:17:56

Vai onko tuo V30 välttämätön?

Ei, ei todellakaan. Mulle käy joko V30 tai G12H, ehkä myös greenback mutta jonkin muun parina.

JuSu
30.10.2008 19:10:31

Mitä kaappeja testailit ja miks just toi Bogner voitti? Siis tossa 1000e sarjassa.

Ei se nyt ihan noin kallis ole...

Kalliimpia kaappeja en testannut muita, koska mulla oli tilaisuus hankkia Bognerin kaappi edukkaasti, ja kun nuppikin on samaa seurakuntaa, niin päätös oli, että jos kaappiin kaadetaan isosti rahaa, se on sitten Bogner (toki sillä edellytyksellä, että rahalle saa jotain vastinetta).

Toki joku toinen saman laatuluokan kaappi saattaisi soundata vielä paremmalta, mutta jos budjetti on sellaiset reilu 700 euroa, on valikoima suht' laaja. Se kuitenkin testaillessa selvisi, että kyllä se laatukomero paikkaansa puolustaa.

Halvemmassa päässä testikomeroita olivat lastulevyiset, umpinaiset Laney AOR ja Fame, sekä täysvanerinen vanha ALT, jonka remppasin tehden siitä samalla takaa osittain avoimen. Eri elementtejä oli G12L-35, Heritage G12-65, V30 ja G12T-75, kaikki Celestioneja. Laneyssä kävivät ensimmäiset ja toiset, Famessa keskimmäiset (G12-65:et jäivät siihen), ja ALTissa testailtiin osin ristiinkin kaikkia muita paitsi G12L-35:ia.

Bogner V30:llä kyllä kepitti nämä kaikki selkeästi. Lisäksi käytin referenssinä Bogner Shiva 1x12 -kaappia (Celestion Classic Lead 80), joka sekin on jo varsin tukeva ja isosoundinen kapistus.

JuSu

Vapour
30.10.2008 20:01:02

Marshallin 1936 V30:llä ja G12H:lla vois varmaan kanssa toimia sulla erittäin hyvin;)

If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
jussimus
30.10.2008 20:24:09

Marshallin 1936 V30:llä ja G12H:lla vois varmaan kanssa toimia sulla erittäin hyvin;)

No todellakin, se on huippukaappi joka pieksee ainaski Framuksen ihan kybällä. Kokeiltu on.

Myy se mulle takasin, heti!

JuSu
30.10.2008 20:47:55

No todellakin, se on huippukaappi joka pieksee ainaski Framuksen ihan kybällä. Kokeiltu on.

Myy se mulle takasin, heti!

Noh. Soundsliveltä muistaakseni joku vähä reilu 300 kaapista ja Lean Businesilta elementit... Oisko 150 rahteineen? Sanotaan viis hunttia ja sullon sellanen uusi kotona. Vielä myyt ne G12T-75:t, ni kokonaiskulut n. 400 euroa.

Jos se on susta hyvä, niin hinta ei liene este.

JuSu

Antti1
30.10.2008 20:55:38 (muokattu 30.10.2008 20:56:16)

Mäkin oon mielessäni pyöritelly vähän jotain superia 2x12" kaappia. Riveran komero on itse parhaus VH4:n kanssa, mutta koko on myös... Saiskohan jostain samaa soundia pienemmässä koossa?

Perkele, sitä Diezelin omaa töristintä pitäis päästä vähän näppäilemään joskus jonnekin. Ei vaan oo oikein Suomenniemellä mahdollista.

EDIT: Mut että Marshall 1936..? Hell no! :) No, saa sitä tykätä niistäkin. Ehkä?

Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
JuSu
30.10.2008 20:59:00

EDIT: Mut että Marshall 1936..? Hell no! :) No, saa sitä tykätä niistäkin. Ehkä?

Mulloli aikanaan pitkään Marshall 1936 (vanha monomalli), johon laitoin Greenbackit. Se oli/on oivallinen komero.

JuSu

oiva tumpeloinen
30.10.2008 20:59:33

Mulloli aikanaan pitkään Marshall 1936 (vanha monomalli), johon laitoin Greenbackit. Se oli/on oivallinen komero.

JuSu

Joo. Niin on.

jussimus
30.10.2008 21:00:16

Noh. Soundsliveltä muistaakseni joku vähä reilu 300 kaapista ja Lean Businesilta elementit... Oisko 150 rahteineen? Sanotaan viis hunttia ja sullon sellanen uusi kotona. Vielä myyt ne G12T-75:t, ni kokonaiskulut n. 400 euroa.

Jos se on susta hyvä, niin hinta ei liene este.

JuSu

En jaksa säätää, vaan haluan valmiin paketin. Sitäpaitsi, ei niitä G12T-seiskafemmoja kukaan osta ;)

jussimus
30.10.2008 21:01:10

Mitä vikaa? Jämäkkä kaappihan se on, ja elementit vaihtamalla myös soundaa hyvältä.

Antti1
30.10.2008 21:02:53

Mitä vikaa? Jämäkkä kaappihan se on, ja elementit vaihtamalla myös soundaa hyvältä.

Mullon asennevamma Marshallia kohtaan, mun korvaan ne soundaa aina ja ikuisesti vaan huonolta. Siis myös nupit ja combotkin. Ei mitään sen kummempaa... :)

Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti