Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Williams-kitarat Anttilasta
1 2 3 4 58 9 10 11 12
anzza
13.10.2008 23:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienenä vinkkinä voisin aluksi sanoa että Anttilassa alkaa 15.10. poistohulinat ja huomasin keltaisen peiton alla aika läjän Williams-sähkökitaroita ja Williams-sähkökitarapaketteja.
Jos Hinnat ovat samat kuin viime vuonna, niin kitarapaketin saa 99.90 ja pelkän kitaran piuhan kanssa 49.90.
Aika Halpaa siis.
 
Jossain aiemmassa threadissa dissattiin Williamsin (sähkö) kitarat täysin soittokelvottomina ja soittoinnon varmoina tappajina.
 
Onkohan kenelläkään nyt "varmaa" tietoa noiden kitaroiden laadusta.
 
Itseäni ei pelottaisi yhtään, jos runko olisikin vaneria ja mikit huonot, kielet huonot, virittimet huonot, kunhan ko. kitaran saisi säädettyä suht kevyesti soitettavaksi.
 
Williamsin vahvari ei pitäisi olla täysin paska (hintaansa nähden) kun siinä on 8" elementti ja kaikukin löytyy ja näköjään jotkin musiikkiliikkeet myyvät niitä 70 eurolla käytettynä :)
 
Niin, olisikohan tuollainen paketti huono ostos melkein aloittelija lapselle, klassisen akustisen rinnalle, jolla voisi vähän katsoa sähkökitaran ominaisuuksia, kielten vaihtoa, säätöä jne, ja ostaa sitten melko pian joku mieluisampi ykköskitaraksi?
 
Antti1
13.10.2008 23:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huono ostos. Hinta ei ton vahvarin kohdalla kerro mitään. Mä voin myydä sen sulle tonnilla. Se on silloin tosi hyvä, eikö?
 
Jätä mieluummin ostamatta ja osta oikea soitin, ne on nykyään edullisia.
 
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Jankku
13.10.2008 23:36:25 (muokattu 13.10.2008 23:37:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä voi suositella ko. vehkeitä oikeastaan kenellekkään. Kaveri osti tuolta joskus ton setin missä tuli kitara + piuha + vahvari 99€
 
Ja todettakoon että soittotuntumaltaan kitara oli ensinnäkin aivan kauhea, kitaraa ei saanut oikein kunnolla vireeseen, se ei pysynyt vireessä. Nauhojen viimeistely oli surkeaa (nauhojen päitä ei oltu hiottu kunnolla). Ja kaiken hyvän lisäksi kitaran kaula meni noin puolen vuoden päästä kieroon, eli kitarasta tuli soittokelvoton =)
HUOM. Kitaraa säilytettiin normaalisti sisätiloissa!
 
Vahvistimesta en nyt muuta muista, muutakun sen, että särösaundin takia sitä ei ainakaan kannata hommata ;)
 
Hell is where the heart is!
Antti1
13.10.2008 23:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimesta en nyt muuta muista, muutakun sen, että saa sitä ääntä vahvistettua vaikka megafonillakin...
 
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
masterhat
14.10.2008 00:27:03 (muokattu 14.10.2008 00:29:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä jaksan puolustulla omaa esikois williamssia, joka tais olla vuosimallia 90.
 
Se oli mun eka sähkis, ja kyllä sillä soitettiin ainakin 5 vuotta ennen kun hommailin (kinusin)uuden, ja ei se intoa lamauttanut, päinvastoin, lisäsi vain sitä.
 
Tosin 90luvun alun williamsilla ei välttämättä o kauheesti tekemistä 2008 vuoden mallin kanssa.
Ja skeba ostettiin soitinkorjaajalta joka oli faijan kaveri, eli soitin oli "niinsanotusti" säädöissä kun se nassikkana kätösiini sain.
 
Itsehän en osannut edes virittää kitaraa kun sen sain, mutta pikkuhiljaa olen oppinut...
 
Niin, olisikohan tuollainen paketti huono ostos melkein aloittelija lapselle, klassisen akustisen rinnalle, jolla voisi vähän katsoa sähkökitaran ominaisuuksia, kielten vaihtoa, säätöä jne, ja ostaa sitten melko pian joku mieluisampi ykköskitaraksi?
 
Varmasti voi. Etenkin kun antaa penskan customoida bodyn, niin se keppi on sille true rakas.
Itsehän maalasin sen spraylla ja liimasin täyteen tarroja. Myöhemmin sitten yläasteiässä kun olin saanut jo iban Rg:n, silloin laitettiin vannesaha laulamaan ja williams uuteen uskoon...
 
Ah, mukava aina kerrata vanha tarina vuoden parin välein
 
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
sepisti
14.10.2008 00:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienenä vinkkinä voisin aluksi sanoa että Anttilassa alkaa 15.10. poistohulinat ja huomasin keltaisen peiton alla aika läjän Williams-sähkökitaroita ja Williams-sähkökitarapaketteja.
 
Niin, että eikun kaikki kynnelle kykenevät tekemään hyviä kauppoja...!
 
Jos sua ei hirvitä ostaa täyttä paskaa 100 eurolla, niin ei muuta kun hulinoihin vaan sekaan.
Kuten totesit, on Williamsit dissattu huolella täällä, eikä syyttä.
Ei kai siihen tarvita m.net-hyväksyntää, että voi ostaa lelun lapselle....
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Antti1
14.10.2008 01:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai siihen tarvita m.net-hyväksyntää, että voi ostaa lelun lapselle....
 
Toisaalta lapselle ei saisi antaa leluja, joista voi irrota vaarallisia osia. Ne voi joutua vaikka nenään, korvaan, tai ties mihin. :)
 
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Nazareth
14.10.2008 04:57:50 (muokattu 14.10.2008 05:01:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri kerra osti Williams-straton. Sanoisin että "kireä" soitettavuudeltaan.
 
edit: ei noita kannata ostaa. Parilla sadalla saa jo Squierin tai Yamahan Straton, ne on parempia.
 
"Helman alta tupsu vilkkuu, go-go-rytmi soi." - Irwin Goodman
Kimmo72
14.10.2008 05:35:11 (muokattu 14.10.2008 08:26:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä jaksan puolustulla omaa esikois williamssia, joka tais olla vuosimallia 90.
 
Se oli mun eka sähkis, ja kyllä sillä soitettiin ainakin 5 vuotta ennen kun hommailin (kinusin)uuden, ja ei se intoa lamauttanut, päinvastoin, lisäsi vain sitä.
 
Tosin 90luvun alun williamsilla ei välttämättä o kauheesti tekemistä 2008 vuoden mallin kanssa.
Ja skeba ostettiin soitinkorjaajalta joka oli faijan kaveri, eli soitin oli "niinsanotusti" säädöissä kun se nassikkana kätösiini sain.
 
Itsehän en osannut edes virittää kitaraa kun sen sain, mutta pikkuhiljaa olen oppinut...
 

 
Itsehän maalasin sen spraylla ja liimasin täyteen tarroja. Myöhemmin sitten yläasteiässä kun olin saanut jo iban Rg:n, silloin laitettiin vannesaha laulamaan ja williams uuteen uskoon...
 
Ah, mukava aina kerrata vanha tarina vuoden parin välein

 
Samat sanat täältäkin. Sillä erotuksella, että mun Williams taitaa olla jotain 1987 luvun mallia, enkä sahaillu sitä :) Äiteen varastossa se on vieläkin, ihan soittokuntoisena.
 
E: Ennenku Jucciz kerkee huomauttamaan, niin tiedän, se sanotaan 1987 _vuooden_ eikä luvun.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
djanni
14.10.2008 08:07:19 (muokattu 14.10.2008 08:09:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat sanat täältäkin. Sillä erotuksella, että mun Williams taitaa olla jotain 1987 luvun mallia, enkä sahaillu sitä :) Äiteen varastossa se on vieläkin, ihan soittokuntoisena.
 
Jeps, täällä myös n. vuosimallia '87 olevan Williamsin omistaja. Kitara on uudenveroisessa kunnossa. Ei siksi, että olisin pitänyt siitä erityisen hyvää huolta, vaan siksi, että se ei ole ikinä suostunut pysymään vireessä edes yhden biisin verran.
 
Ei tullut aikanaan perehdyttyä sen kummemmin ongelman ratkaisemiseen, kun oli (ja on edelleenkin) myös laatukitara käytössä.
 
Nyt olen viime aikoina tutkiskellut, että josko siitä saisi tehtyä soivan pelin. Tallan jäykistäminen oli ensimmäinen toimenpide jonka tein, ja se teki jo paljon. Hieman löysän oloisen virityskoneiston vielä jos vaihtaisi laadukkaampaan (ja rapsuttaisi Williams-tekstin pois) siitä voisi tulla ihan kelpo kitara. Tatsiltaanhan ainakin tuo vanha Williams tuntuu ihan mukavalta.
 
masterhat
14.10.2008 08:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat sanat täältäkin. Sillä erotuksella, että mun Williams taitaa olla jotain 1987 luvun mallia, enkä sahaillu sitä :) Äiteen varastossa se on vieläkin, ihan soittokuntoisena.
 
Itseäni harmittaa kun hukkasin customoidun version jonnekin ekan reeniksen syövereihin. Tosta vuosimallista en o ihan varma, tuolloin ysärin alussa sen itselleni sain. voihan keppi olla vakka 60-luvulta, joskaan williams-skebojen rootsit tuskin ihan noin kauas ulottuu
 
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Pelsi
14.10.2008 09:20:55 (muokattu 14.10.2008 09:21:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On Williamsista sentään se hyöty, että kun sen jälkeen ostaa uuden kitaran, se vaikuttaa ihan huipulta. Williamsilla soittelun jälkeen jopa halpis-Ibanez on ollut kuin pala taivasta, vaikka sekään ei virettä pidä ja jakki pätkii vähän.
 
Vahvistin meinasi kyllä tappaa soittoinnon aika tehokkaasti.
 
E: Ostettu siis vuonna 2004 tuo minun edesmennyt Williams-settini.
 
Milkop
14.10.2008 10:31:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testailin hetkisen Anttilassa ko. "kitaraa". Ei hirveämmin vakuuttanut millään osa-alueella, erityisesti kaula oli aika karmea enkä usko että säätämälläkään tästä saisi mitään muuta kuin ylihintaista polttopuuta. Vahvistimisesta en osaa sanoa mutta epäilen sen olevan samaa laatutyötä. Sitähän menee vain hyvä harrastus pilalle jos tämmöisillä joutuu aloittamaan. Mieluummin vaikka Pacifica+Microcube yhdistelmä, niillä tekee edes jotain.
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
aleinone
14.10.2008 12:03:02 (muokattu 14.10.2008 12:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jonkin aikaa yrittänyt katsella halpaa kitaraa, mistä sitten tekisin Guitar Hero -peliin ohjarin. Pelin mukana tullut ohjain kun on jonkin verran kärsinyt, mutta sisuskaluiltaan kuitenkin ehjä. Tuossahan voisi olla hyvä aihio..
 
komero
14.10.2008 12:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä jaksan puolustulla omaa esikois williamssia, joka tais olla vuosimallia 90.
 
Kaverilla on suunnilleen tuota ikäluokkaa tai vähän uudempi Williams. Vireongelmia on, elektroniikasta en osaa sanoa koska siinä ei ole sellaista (jostain syystä otettu koko pleksi ja sisustat pois), mutta ihan kiva sillä on soittaa. Kaula tuntuu ihan miellyttävältä. Siitä voisi saada pienellä työllä (ja kitaran arvoon nähden isolla rahalla) ihan hyvän soittopelin.
 
Veco
14.10.2008 12:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se akustinen on aivan hyvä festarikitara jota ei tarvi sääliä. Itseasiassa selvisi 3 festarit tänävuonna. Muuhun tarkoitukseen en suosittele.
 
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Krister
15.10.2008 00:25:03 (muokattu 15.10.2008 00:26:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se akustinen on aivan hyvä festarikitara jota ei tarvi sääliä. Itseasiassa selvisi 3 festarit tänävuonna. Muuhun tarkoitukseen en suosittele.
 
Olen käyttäny Williamsin-98 elektroakustista hyvällä menestyksellä "Mies ja kitara"- tyyppisissä levytyksissä ilman pienintäkään punastelua. Kyseinen, soololovellinen, keppi on kaiken lisäksi käännetyillä kielillä, vasuri kun olen....
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
djanni
15.10.2008 07:53:59 (muokattu 15.10.2008 07:55:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nytpä peruutankin omat puheeni: enpäs tiedäkään mitään Williamsista. Tulipa eilen illalla vilkaistua omaa "Williams":ia, ja eihän se mikään Williams ollutkaan - Applause siinä lukee :)
Sekoitin sen näppärästi Williamsiin, kun muistaakseni 80-luvulla taisi olla tasan kahta merkkiä halpiskitaroita ja tottakai muistin väärin sen kumman olin ostanut.
Eli aiemmin kirjoittamani pitää hyvin paikkansa jos puhutaan Applause-merkkisistä kitaroista (onkos niitä muuten vielä nykyään?). Täytyypä vielä lisätä kehut, että ensimmäisen kerran kokeilin vähän rämpytellä sillä tallan jäykistyksen jälkeen, ja ihan mukavan rämpyttelykitaran siitä sai.
 
Metal_Late
15.10.2008 14:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkään ei ole tietoa Williamsin kitaroista, mutta itse hommasin budjetti syistä Harley Bentonkitarapaketin.Soittotuntuma ei ollut hyvä, mutta kyllä sillä alkuun pääsi.Edellyttäen että innostus ei kuole.
 
Terry Pantheras
15.10.2008 14:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran oli tarjolla ämpärillinen paskaa ilmaiseksi, mutta en ottanut.
 
Höpsis töppöseen!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «