Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson Stars Jackson custom
1 2
korkkis
13.10.2008 00:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moroo, oon aatellu ostaa uutta kitaraa, jacksonia lähinnä ja RR24 mallia, mutta tässä ku on selaillu kaikenlaisia sivuja ynnä muita nii on ruvennu miettii että kannattaisko panostaa vielä vähän kalliimpaan ja ostaa vaikka jackson stars tai jackson custom shop malli.
Mutta sitte ne ongelmat alkaaki että mistä noita ny sitte voi tilata, voiko custom shoppi malleja tilata ollenkaan tavallinen tallaaja. Ja jackson stars mallejako vaan saa japanista tilaamalla ja voiko niitten värejä ynnä muita juttuja päättää itte. Voiko noita custom shop malleja tai stars malleja tilata jonku paikallisen musaliikkeen kautta ittelle tai jotai.

Jos joku vois kertoa mulle näistä asioista niin olisin kiitollinen (:

Jonttu
13.10.2008 00:56:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo RR24 on ihan kelpo peli, muttei vedä USA mallistolle vertoja.
Kannattaa nyt miettiä että mitä siltä kepukalta haet? Jos et sitä tiedä, on aika turha lähteä tilailemaan mitään custom shop mallia.
Kyllä, customeita pystyy tilailemaan kuka vain, tosin odotusajat ovatkin sitten hiton pitkiä. Ja sehän customeissa ideana on että saat juuri sellaiset speksit siihen kun haluat?
Jos meinaat kumminkin stars malleja tilata, sinun pitää ottaa yhteyttä sinne japanin päähän... Pitäisi löytyä myös custom/semi custom vaihtoehdot.

Kaikkein helpoimmalla pääset kun hommaat sen RR24'n, hyvä se on!
DZN
13.10.2008 02:18:29

Jackson starsien semi- ja täyscustomit oli vielä vähän aikaa sitten jäissä kiitos Amerikan Jacksonin. Niissä nousi myös hinnat aika reippaasit. Itse laittaisin suoraan tilausta Jacksonin custom shopille. Hommat hoitaa vaikka DCGL tai Matts music nimiset kaupat. Heihin yhteyttä ja homma pelaa. Suomestakäsin homma saattaa toimia paikallisen Fendermaahantuojan kautta. Kannattaa kysellä.

Aka. Dino and 6077dino
atha
13.10.2008 09:55:50

Pari Jackson starsin RR:ää ollut ja tällä hetkellä on Soloist SL-J1. Loistopelejä varsinkin XX-J1-sarjalaiset (nykyisellä termistöllä XX-TN01:t).

Hinta on kyllä noussut viime aikoina noissa sekä jeneissä että myös eur-jpy kurssimuutosten takia. Euron kurssi jeniin nähden on tippunut kuukaudessa sen verran reilusti, että alkaa olla jo aika hinnoissaan taas nuo - esim. 150000 jenin soittimen hinta on noussut kurssimuutoksien takia 150 euroa kuukauden takaiseen kurssiin nähden (yli 200 euroa 2 kk takaiseen nähden).

Varmasti samoihin hintoihin alkais saada jenkki-jaskaakin rapakon takaa ainakin vähän käytettynä, vaikka dollarikin on vahvistunut euroon nähden.Sopivasti 1000 dollaria olis about saman kuin 100000 jeniä, jos pitää hintavertailuja tehdä.

korkkis
13.10.2008 11:26:39

Minkä hintasia nuo jackson custom ja jackson stars mallit sitte on?

Traditional
13.10.2008 11:51:54

Muistaakseni USA custom shopit pyörii siinä 3000< ja jackson starsit mallista riippuen olisiko 600€ + rahdit tullit jne. eli päälle tonnin ainakin

Musical violence since '05
DZN
13.10.2008 13:02:06

Sanotaan nyt sitten näin. Olettaisin, että Jacksonin customiin kannattaa varata rahaa vähintään 4000€ ja aikaa vähintään vuosi. Palstalla on eräs henkilö, jonka kitara valmistui viidessä kuukaudessa mutta tämä alkaa olla ennenkuulumatonta. Pahimmillaan porukka on odottanut kitaraansa kaksi vuotta.

Jackson stars customit alkavat nykyään 2500€ ylöspäin. Näitä saa odotella puoli vuotta ja ylöspäin. Kunnon Jackson starsit(ei customit) TN01-sarja on nykyään yli 2000€ ketale.

Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
13.10.2008 13:26:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaan nyt sitten näin. Olettaisin, että Jacksonin customiin kannattaa varata rahaa vähintään 4000€ ja aikaa vähintään vuosi. Palstalla on eräs henkilö, jonka kitara valmistui viidessä kuukaudessa mutta tämä alkaa olla ennenkuulumatonta. Pahimmillaan porukka on odottanut kitaraansa kaksi vuotta.

Jackson stars customit alkavat nykyään 2500€ ylöspäin. Näitä saa odotella puoli vuotta ja ylöspäin. Kunnon Jackson starsit(ei customit) TN01-sarja on nykyään yli 2000€ ketale.

Se henkilö olen minä. Viitisen kuukautta meni tilauksen jättämisestä ja hinta alle 3000€. Näin siis Jackson Custom Shopissa Jenkkilässä.

Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal
DZN
13.10.2008 13:44:44 (muokattu 13.10.2008 13:45:46)

Se henkilö olen minä. Viitisen kuukautta meni tilauksen jättämisestä ja hinta alle 3000€. Näin siis Jackson Custom Shopissa Jenkkilässä.

Se valmistui kyllä vauhdilla. Kieltämättä customissasi on aika vähän hintaa ankarasti nostavia ominaisuuksia. Halpahan se kieltämättä on. Kerrohan sitten miltä se tuntuu ja onko soundi sopiva?

Noita customeita kun Jenkkilästä tilailee, kannattaa muistaa valuuttakurssien vaihtelu. Itse, kun laskeskelin omaa customia, eurolla sai 1,5 dollaria. Nyt jos dollari vielä paljoa nousee mun 4000€ laskelma on kohta 6000€:n kitara. Tullit ja rahti kannattaa vielä muistaa laskea siihen päälle.

Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
13.10.2008 14:00:36

Se valmistui kyllä vauhdilla. Kieltämättä customissasi on aika vähän hintaa ankarasti nostavia ominaisuuksia. Halpahan se kieltämättä on. Kerrohan sitten miltä se tuntuu ja onko soundi sopiva?

Noita customeita kun Jenkkilästä tilailee, kannattaa muistaa valuuttakurssien vaihtelu. Itse, kun laskeskelin omaa customia, eurolla sai 1,5 dollaria. Nyt jos dollari vielä paljoa nousee mun 4000€ laskelma on kohta 6000€:n kitara. Tullit ja rahti kannattaa vielä muistaa laskea siihen päälle.

Eipä mulla ole tossa oikein mitään muuta erikoisempaa normaalin verrattuna kun mahonkirunko ja Kahler.

Nyt oli hyvä aika tilata kun dollari on sukeltanut enemmän tai vähemmän. Tiedä sitten, miten talouden heilahtelu vaikuttaa dollarin kurssiin tulevaisuudessa.

Mandarax
13.10.2008 16:34:36

Torilta kasari RR1.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
DZN
13.10.2008 16:55:56

Torilta kasari RR1.

Torilla on kyllä aina välillä aika kivoja RR Jacksoneita. Niitä tosiaankin kannattaa katsella. USA Jackson eroaa kyllä aika paljon noista Japanipeleistä. Mulla on ollut yksi Jackson stars customi ja täytyy sanoa, ettei se kyllä ollut Jenkkivehkeen veroinen.

OT

Kahdeksantymmentä luvulla ei ollut RR-1:tä.

Vähän historiaa.
RR-1 julkaistiin vasta vuonna 1996. Aikaisempi nimi oli RR custom select ja kahdeksankymmentä luvulla ihan vain RR custom tai student. Vuoteen 1989 asti kaikki Jacksonit oli tavallaan tilaustavaraa. Vuonna 1990 tuli ensimmäiset sarjatuotantomallit. Täyscustomeita oli saatavilla myös 90-luvun alussa mutta silloin tosiaan tuli vasta ensimmäiset oikeat sarjatuotanto Jacksonit.

Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
13.10.2008 17:37:34

USA Jackson eroaa kyllä aika paljon noista Japanipeleistä. Mulla on ollut yksi Jackson stars customi ja täytyy sanoa, ettei se kyllä ollut Jenkkivehkeen veroinen.

90-luvun alun PRO malleista ei voi sanoa samaa. En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa USA Jacksoniin...kaula on muotoilultaan jopa parempi.

Detox
13.10.2008 17:55:13

Olettaisin, että Jacksonin customiin kannattaa varata rahaa vähintään 4000€ ja aikaa vähintään vuosi. Palstalla on eräs henkilö, jonka kitara valmistui viidessä kuukaudessa mutta tämä alkaa olla ennenkuulumatonta. Pahimmillaan porukka on odottanut kitaraansa kaksi vuotta.

Itse odottelin Jacksonia 12kk ja ESPtä 18kk, joten aika kärsivällinen sitä saa olla. Tosin kyllähän asia jopa unohtui aina välillä odotellessa ;)

Niin ja mikäli kitaran optiot kuten hw, puut ja muut speksit ovat hepreaa kehotan ostamaan ihan normipelin jonka saat heti. Kyllä niitä vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla ja tietenkin täytyy kehottaa kokeilemaan. Saattaa muuten mennä hyvä Custom (ja rahat) hukkaan mikäli soittoinnostus lopahtaa. Ketjun aloittajan profiilista ei näet ilmene onko hän aloittelija tai soittanut kitaraa vaikka jo 10 vuotta.

Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
DZN
13.10.2008 18:30:27

90-luvun alun PRO malleista ei voi sanoa samaa. En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa USA Jacksoniin...kaula on muotoilultaan jopa parempi.

Itse olen omistanut läjän 90-luvun pro malleja ja yksikään niistä ei ole ollut USA-kepin veroinen.

Aka. Dino and 6077dino
Mandarax
13.10.2008 19:40:22

Kahdeksantymmentä luvulla ei ollut RR-1:tä.
Vähän historiaa.
RR-1 julkaistiin vasta vuonna 1996. Aikaisempi nimi oli RR custom select ja kahdeksankymmentä luvulla ihan vain RR custom tai student. Vuoteen 1989 asti kaikki Jacksonit oli tavallaan tilaustavaraa. Vuonna 1990 tuli ensimmäiset sarjatuotantomallit. Täyscustomeita oli saatavilla myös 90-luvun alussa mutta silloin tosiaan tuli vasta ensimmäiset oikeat sarjatuotanto Jacksonit.

Aina sitä oppii jotain uutta.
Siispä:
Torilta kasari RR.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Ben_D
13.10.2008 19:48:46 (muokattu 13.10.2008 19:49:12)

Itse olen omistanut läjän 90-luvun pro malleja ja yksikään niistä ei ole ollut USA-kepin veroinen.

Itse en ole omistanut kun KV PRO:n, jossa on muuten helvatan hyvä kaulaprofiili.

Tossa hyvä vertailu: USA RR vs. RR PRO -> http://audiozone.dk/index-filer/JacksonRhoadsInfo.htm

DZN
13.10.2008 23:11:36

Japseissa on hivenen ohuempi kaula verrattuna Jenkkivehkeisiin. Tuossakin testissä oli tavallaan tehty virhe ja verrattu tuota RR-1:een. Jos verrokkina olisi ollut 1990-1995 RR custom select(sarjatuotanto USA RR) niin kaulat olisivat ollet samankokoiset. Noissa 80-luvun lopun ja 90-luvun alun USA Jacksoneissa tuppaa olemaan pääsääntöisesti melkolailla ohuimmat kaulat, joita Jenkeissä näkee. Jenkkijaskat on tosin yksilöitä, joissa saattaa ne koot tosiaan vaihdella aika rankastikin.

Tosin tuossakin testissä tultiin tähän tulokseen:
Acoustically, the RR1 might have a slightly fuller sound.

En ole sanomassa sitä, että noi PRO:t olisi huonoja, ei missään nimessä. Jenkkijaskoista on vaan suurempi mahdollisuus löytää parempi keppi. On noissa Jenkeissäkin sitten susiakin ihan kaikissa ikäluokissa, jopa San Dimaksissa.

Aka. Dino and 6077dino
heviäijä
04.06.2015 22:19:46

Vanhan aiheen nostaminen on aina mukavaa.
Asiaan. Pääseekö nykyiset pro-sarjan kitarat lähellekkään jackson stars kitaroita? Olisi mahdollisuus ostaa jompi kumpi. (Riippuen suostuuko myyjä tarjoukseeni.) Starsissa olisi kaikki kohdalla paitsi että siinä on floikka (OFR) ja kiinteätallainen istuisi paremmin minulle. Specsilistalla molemmat näytää hyvältä. Onhan se kitara tosin muutakin kuin lista. Mitähän eroja noilla on? Soiko japanin kitaran puut paremmin? Onko customina/käsityönä tehty? Mielipiteitä saa ja pitää kirjoittaa.

MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!!
zedder
04.06.2015 22:28:11

heviäijä: Vanhan aiheen nostaminen on aina mukavaa.
Asiaan. Pääseekö nykyiset pro-sarjan kitarat lähellekkään jackson stars kitaroita? Olisi mahdollisuus ostaa jompi kumpi. (Riippuen suostuuko myyjä tarjoukseeni.) Starsissa olisi kaikki kohdalla paitsi että siinä on floikka (OFR) ja kiinteätallainen istuisi paremmin minulle. Specsilistalla molemmat näytää hyvältä. Onhan se kitara tosin muutakin kuin lista. Mitähän eroja noilla on? Soiko japanin kitaran puut paremmin? Onko customina/käsityönä tehty? Mielipiteitä saa ja pitää kirjoittaa.

Ehkä voisi tarkemmin kertoa että mitä kahta kitaramallia vertaillaan.

Veikkaan että Chushin Gakkin tekemällä Jackson Stars -kepillä on suuremmat mahdollisuudet olla hyvä kitara kuin Indonesiassa tämän hektisen nykytuotannon paineiden alla tuotetulla torrakolla. Joka tapauksessa Indonesialaisten jaskojen lavat tuppaavat näyttämään hassuilta.

Jos kuitenkin verrataan halvinta ja karvalakkimallisinta mahdollista Starsia nyky-Pro:hon, niin silloin voi vaakakuppi keikahtaa toiseen suuntaan.

Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti