Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Woodo Guitars
1 2 3 4 57 8 9 10 11
pekurides
26.04.2009 00:03:34 (muokattu 26.04.2009 00:14:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poistin typerän ruikutukseni.
 
Tunteella päin vittua.
fox
26.04.2009 01:13:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Persus, pitkä kirjoitus katosi johonkin??
No, piti vaan kokemusperäisesti todeta siinä mm. että esim. T-kaupan sedän brändeistä ainakin t-ampista osa on ihan länsisaksalaisia Solton-vahvistimia..
Meillä on myös studiolla noita Ssssssnaken moninapakaapeleita, että yksi pitkä multicore lavarasialla, jotka todistettavasti ja kiistattomasti onkin sellasen valmistajan, kuin Pro-El, tekemiä..
Silti tietenkään en pysty sanomaan, ovatko kaikki mainittujen brändien alla myytävät ko. tuotteet juuri noitten valmistajien tekemiä, todennäköisesti eivät..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sh1nk0
03.05.2009 13:40:09 (muokattu 03.05.2009 13:48:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi tuli kyl jazzlootatkin kiinasta.
Nii kai tulikin.. Eikö ne ole puoliakustisia?

Kunnia tukkumyyjälle?
Ei kun kunnia KHL:lle, eikä millekkään woodoille ja wornille.
 
Mielestäni kaikki pienyrittäminen on puolustamisen arvoista.
Tässä tapauksessa ei kyl ainakaan ole.

Sitä sanotaan liiketoiminnaksi. KHL:lle se on mitä parhainta bisnestä.
Senkin on tarkoitus vaan rikastua.

KHL:n kannalta se onkin ehkä hyvä, mutta onko se sun mielestä oikeasti hienoa?
 
Ei normaalinkaan musiikkiliikkeen tarvitse tietää soitinten valmistuksesta mitään.
Ei tarvitse, eikä sekään ole hienoa. Ne haluaa vain rikastua ja eivät ehkä ole yhtään omistautuneita sille asialle, mitä ne tekee. Eli niille perjaatteessa ihan sama, mitä ne myy. Kunhan se tavara myy ja tuottaa paljon voittoa.
 
No sen verran paljastit jo tuossa tietämyksistäsi että liikeasioista ja sen kuluista et ainakaan tiedä mitään.
Mulla on jo mun tärkeimmät asiat hallussa, niin mulla on aikaa tässä iässä keskittyä välillä rölöttämiseenkin :)

Mä en ole paljastunut mitään. Ja millä perusteella sä tiedät noista jotain? Ja vaikka tietäisitkin, niin tässä ei ole yhtään kysymys siitä, vaan pelkästään mun mielipiteestä, eikä se voi muuttua totuudeksi. Eli miksi alkaa "keulimaan" sen takia
 
Aika imartelevaa että oikein mun viestimääriä ja kirjoituksia on ilmeisesti tutkittukin :)
En mä ole sun viestimääriä tutkinut ollenkaan. Vaan puhuin yleisesti katsoen. Koska joillain on esimerkiksi niin suuret viestimäärät täällä, että eikö elämässä ole oikeasti jotain muutakin tekemistä, kuin sählätä jollain foorumilla koko ajan. Tai ainakin liikaa. Se on varmaan juuri sitä nettiriippuvuutta.

Mä en vaan tajua tätä.
Miksi ei pitäisi alkaa? Pitäisikö se pyörä aina keksiä uudestaan?

Enkä mä tajua sua. Todellakin pitäisi keksiä uudestaan. Varsinkin tässä tapauksessa. Kun hehtutukset on kovat ja epätietoisuus suuri ostajilla. Alkaisitko muka itse tuollaiseen toimintaan ja tekisit sitä ihan hyvällä omalla tunnolla.
Mikä niitä muka olisi estänyt luomasta omat ominaisuudet soittimille ja valmistuttaa niitä sitten, jos tietävät, että khl tekee soittimia myös OEM-valmisteisina.
 
No onko joku kysynut esim woodolta soitinten alkuperämaata ja sieltä ei kerrota vai?
Jos se on jossain tullut esiin. Niin yleensä sen on kertonut joku esim. meidän kimpoista, eikä joku joka olisi sitä kysynyt woodoolta.
 
En mä väitä vastaan. Ihmettelen vaan sun "raivoa" jälleenmyyjiä vastaan kun tiedät millä hinnalla ne itse ostaa kaman? Mitä sitten?
Ei mulla ole jälleenmyyjiä vastaan. Enkä ole kauheesti ajatellut muita tapauksia. Ne on ihan ok mulle. Ja pidän sitä normaalina. Mutta puhun nyt vaan erityisesti näistä woodosta ja wornasta.
 
Saa kai sitä omankin mielipiteensä tuoda esiin ilman että se on vastaanväittämistä?
No, saa.
En mä tullut mitään mahtailemaan tiedoillani, enkä väitäkään, että tietäisin paljon esim. liiketoiminnasta ja sen kuluista. Päinvastoin, en tiedä siitä paljon mitään. Mutta kun nyt ei olekaan kysymys siitä, koska se ei liity tähän mitenkään. Vaan kyse on pelkästä mielipiteestä. Koska esim. en mä lähtisi hyvällä omalla tunnolla perustamaan tollaista yritystä, enkä olisi ylpeä siitä, koska en kokisi, että itse olisin saavuttanut siinä mitään
 
sh1nk0
03.05.2009 13:43:05 (muokattu 03.05.2009 13:47:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--------
 
CSatan
03.05.2009 19:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sn89: Se, että woodoolla 7-kielinen s2 maksaa 723e + toimitukset päälle ja kimppatilaushuoneesta tilattuna lähes samanlaisesta maksoin 227e.
 
Sen verran huvittaa et pitää lähteä sivulta kommentoimaan.
 
sn89, ootko sä nyt katkera kun et saanut maksaa kitarasta päälle 700e? Itsekkin olen välillä kateellinen kun toiset uskaltaa yrittää, mutta en sentään pura sitä forumeilla.
 
Se on helppoa kun sen osaa.
Seba
04.05.2009 00:54:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sn89:

 
Ei kun kunnia KHL:lle, eikä millekkään woodoille ja wornille.

Eikö KHL:n sitten pitäisi itse valmistaa soittimensa että voisi ottaa niistä kunniaa?
 

 
KHL:n kannalta se onkin ehkä hyvä, mutta onko se sun mielestä oikeasti hienoa?

On
 
Ei tarvitse, eikä sekään ole hienoa. Ne haluaa vain rikastua ja eivät ehkä ole yhtään omistautuneita sille asialle, mitä ne tekee. Eli niille perjaatteessa ihan sama, mitä ne myy. Kunhan se tavara myy ja tuottaa paljon voittoa.
 
Niinpä. Ne on siellä vaan töissä. Ajatteleppa jos ei olisi niin olisi aika vähissä paikat mistä ostaa tavaraa.
Samaa voisi soveltaa normikauppoihin. Sekös se vasta kivaa olisikin kun ei kaupasta saisi ruokaa kun ne sitä ei kukaan olisi kiinnostunut myymään, ja jouduttaisiin kaikki tappaa kaivopuiston kaneja henkemme pitimiksi.
 
Mä en ole paljastunut mitään. Ja millä perusteella sä tiedät noista jotain? Ja vaikka tietäisitkin, niin tässä ei ole yhtään kysymys siitä, vaan pelkästään mun mielipiteestä, eikä se voi muuttua totuudeksi. Eli miksi alkaa "keulimaan" sen takia
 
Ei tässä kukaan muu keuli kun sulla, ja jopo alkaa karata käsistä :)
Tarpeeksi kun elää ja tekee niin oppii kaikenlaista. Huomaat sitten isompana.
 
En mä ole sun viestimääriä tutkinut ollenkaan. Vaan puhuin yleisesti katsoen. Koska joillain on esimerkiksi niin suuret viestimäärät täällä, että eikö elämässä ole oikeasti jotain muutakin tekemistä, kuin sählätä jollain foorumilla koko ajan. Tai ainakin liikaa. Se on varmaan juuri sitä nettiriippuvuutta.
 
Ei ole. Se on sitä kun elämässä on tarpeeksi kaikkea, ja jotain vähän liikaakin niin tekee hyvää iltaisin vähän rauhoittua rölöttämällä turhanpäiväisyyksiä.
Teininä sitä kyllä jaksoi huidella menemään pihalla ja pahanteossa kaikki illat ja yöt, mutta ei jaksa enää.

 
Enkä mä tajua sua. Todellakin pitäisi keksiä uudestaan. Varsinkin tässä tapauksessa. Kun hehtutukset on kovat ja epätietoisuus suuri ostajilla. Alkaisitko muka itse tuollaiseen toimintaan ja tekisit sitä ihan hyvällä omalla tunnolla.
Mikä niitä muka olisi estänyt luomasta omat ominaisuudet soittimille ja valmistuttaa niitä sitten, jos tietävät, että khl tekee soittimia myös OEM-valmisteisina.

 
Jos tavara on suunniteltu myytäväksi uudelleenbrändättäväksi niin miksi sitten vaikeuttaa hommia? Mieluummin Kimble myy valmista kauraa sekin kun alkaa sähläämään 50 erilaisen itsesuunnitellun tuotteen speksien parissa.
Sitä varten kannattaa jo sitten olla suoraan tehtaisiin yhteydessä eikä mihinkään tukkuriin. Valmiit mallit on KHL:n bisnes joihin pieniä muutoksia saa tehtyä kun tarpeeksi paljon tilailee.
 
En alkaisi, koska en usko että tuolla mitenkään isoihin rahoihin pääsee käsiksi, mutta jos alkaisin niin ei mun omaatuntoa soimaisi pätkääkään.
 
Jos se on jossain tullut esiin. Niin yleensä sen on kertonut joku esim. meidän kimpoista, eikä joku joka olisi sitä kysynyt woodoolta.

 
Herää kysymys että miksei sitten kysytä suoraan myyjältä jos epätietoisuus vaivaa?
Se valmistusmaa kun tuskin on mikään tarkoin varjeltu salaisuus?
 
Ei mulla ole jälleenmyyjiä vastaan. Enkä ole kauheesti ajatellut muita tapauksia. Ne on ihan ok mulle. Ja pidän sitä normaalina. Mutta puhun nyt vaan erityisesti näistä woodosta ja wornasta.
 
Eli kaikki uudelleenbrändäykset mistä et tiedä on siis ihan ok?
Foxin esimerkkiin viitaten noita on ihan tunnetuissakin piireissä, eikä itämaisessa kaupankäynnissä mitenkään tavanomaisuudesta poikkeavaa.
 

 
Entäs sitten lisäkysymyksenä KHL:n mallit mitkä on suoria kopioita muiden valmistajien tunnetuista malleista?
 
On exploreria, lespoja, prs:iä, sg:itä firebirdejä ym ym..
 
Oletko itse sellaisia ostanut ja mitä mieltä olet niistä ja onko se sitten ihan ok kun ei siellä olekaan kaikkeen keksitty pyörää uusiksi vaan härskisti ratsastetaan muiden keksinnöillä?
 
Mun mielestä kopioiminen on paljon arveluttavampaa ja nolompaa myydä sellaisia kuin uudelleenbrändäykseen tarkoitettujen soittimien myyminen.
 
Niin worna kuin voodokin taitaa myydä ainoastaan noita tarkoitukseen suunniteltuja keppejä, eikä kopsulespoja ja exploja?
 
Eikös se ole sitten moraalisempaa tavallaan?
 
Ei sillä, ei mulla oikeasti ole mitään vastaan noita korean kopiota, itselläkin on sellaisia, mutta tällai esimerkkinä?
 
fox
04.05.2009 10:08:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Herää kysymys että miksei sitten kysytä suoraan myyjältä jos epätietoisuus vaivaa?
Se valmistusmaa kun tuskin on mikään tarkoin varjeltu salaisuus?

 
Kyllä se joissain tapauksissa vaatii vallan hitosti "salapoliisityötä" ja olisi suureksi avuksi osata lukea kirjoitettua japania tai kiinaa/koreaa.. Tuolla itäsillä mailla on monia brändejä, joitten se todellinen valmistuspaikka jää kyllä "hämärän peittoon" monesti. Otetaan nyt vaikka ihan viime aikoina paljon puhuttu Vintage. OK, se brändi on JH&S -musiikkiliikkeen, mutta kuka ja missä ne soittimet tekee?? Sen verran olen saanut selville eri lähteistä, että se on joku korealainen "kolmen kirjaimen" puulaaki, joka ei ole KHL. Muuta ei löydy edes ahkeralla googletuksella.. ;)
 
Eli kaikki uudelleenbrändäykset mistä et tiedä on siis ihan ok?
Foxin esimerkkiin viitaten noita on ihan tunnetuissakin piireissä, eikä itämaisessa kaupankäynnissä mitenkään tavanomaisuudesta poikkeavaa.

 
Ei todella, ja vanhaa perua tuo on, johtuen täysin tuosta niitten systeemistä, eli eri tehtaat valmistavat malleja tilaajalle/markkinoijalle.
Jos satutte joskus jostain löytämään jotain wanhoja katalookeja, sanotaan vaikka Ibanezin 60-luvun lopun/70-luvun ihan alkupään vaiheilta (Ibanezin sivuiltakin esim. jotain löytyy) niin kiinnittäkääpä huomiota vaikka jonkun lawsuit-LP mallin lapaan: Siinä ei välttämättä ole lainkaan mitään logoa! Tämä ihan sen vuoksi, että samaa kataloogikuvaa voidaan käyttää muittenkin Hoshino Groupin kitarabrändeissä (ja siinä ei ole mitään kummallista, sillä se kitara voi olla täysin identtinen niilläkin, tai sitten siinä on hintahaarukassa pysyäkseen eri raudat tms. mutta muuten sama.)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Seba
05.05.2009 23:18:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mutta tuossa kyseenalaistinkin lähinnä sen että kaikki ihmettelee mistä kitarat tulevat, siis valmistusmaata.
 
Mietin vaan että eikö se olisi helpoin kysyä myyjältä jos ei sitä ole valmiiksi ilmoitettu?
Tuskin ne sitä salailee että on korealaisista kyse, ja jos salailisikin, niin sitten se vasta noloa olisi että jos väittäisivät jotain muuta kun iso osa kuitenkin tietää mitä ne on.
 
Eli eiköhän se nopeiten selviä minkä maan valmistama keppi on kun myyjältä kysyy, eikä lähde nettiin sitä ihmettelemään.
 
Werihukka
06.05.2009 01:59:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Jep, mutta tuossa kyseenalaistinkin lähinnä sen että kaikki ihmettelee mistä kitarat tulevat, siis valmistusmaata.
 
Mietin vaan että eikö se olisi helpoin kysyä myyjältä jos ei sitä ole valmiiksi ilmoitettu?
Tuskin ne sitä salailee että on korealaisista kyse, ja jos salailisikin, niin sitten se vasta noloa olisi että jos väittäisivät jotain muuta kun iso osa kuitenkin tietää mitä ne on.
 
Eli eiköhän se nopeiten selviä minkä maan valmistama keppi on kun myyjältä kysyy, eikä lähde nettiin sitä ihmettelemään.

 
woodoguitars.se->info->electric guitars->
Woodo Guitars are Made in South Korea.
Seba
06.05.2009 02:28:13 (muokattu 06.05.2009 02:29:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni. Sieltähän se löytyy sitten sivuiltakin, eli mitä sitä sitten pitkin forumeita ihmettelemään ja tekemään suuren salaisuuden paljastuksia :)
 
Jotenkin epäilen että väki kuitenkaan olisi paljoa kysellyt mikä tehdas niitä tekee, ja sitä tietoa ei juuri kellään ole tarjolla. KHL kun ei edelleenkään ole valmistaja edes omien sanojensa mukaisesti?
 
Monista merkkikitaroistakaan ei kovin helpolla sitä nimenomaista tehdasta saa kovin helposti selville.
 
sh1nk0
06.05.2009 12:08:47 (muokattu 06.05.2009 15:53:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CSatan: Sen verran huvittaa et pitää lähteä sivulta kommentoimaan.

sn89, ootko sä nyt katkera kun et saanut maksaa kitarasta päälle 700e? Itsekkin olen välillä kateellinen kun toiset uskaltaa yrittää, mutta en sentään pura sitä forumeilla.

 
En ole. Miksi mä olisin siitä katkera? En muutenkaan heittänyt siitä, kuin muutaman lauseen, johon Seba otti sitten kantaa. Keskuteluhan voi lähteä ihan pienestä liikkeelle...
Sen 7-kielisen mallin tilaus lähti muutenkin liikkeelle musta. Vaikka olisihan sitä joku toinenkin saattanut myöhemmin ehdottaa. Mutta tää oli Twinklen mukaan kai ensimmäinen tilaus, jossa muuteltiin speksejä vähän enemmän. Aiemmin pyydettiin pelkästään wilkinsonin virittimiä ja vasureita..?
 
Seba: Eikö KHL:n sitten pitäisi itse valmistaa soittimensa että voisi ottaa niistä kunniaa?
 
Mistä sä tiedät, ettei ne valmista niitä jo nyt? Mitä, jos ne onkin tehnyt niitä itse koko ajan?
Sä otat tässä taas ihan saman linjan, kuin esim. Sensonic ja jotkut muutkin tyypit. Pidätte sitä vain olettamuksena, ettei KHL varmasti tee omia mallejaan. Puhumattakaan siitä, että olisi suunnitellut ne. Ja selitätte siitä vaikkei teillä ole yhtään mitään todisteita... Lollero :)
 
Niinpä. Ne on siellä vaan töissä. Ajatteleppa jos ei olisi niin olisi aika vähissä paikat mistä ostaa tavaraa.
Samaa voisi soveltaa normikauppoihin. Sekös se vasta kivaa olisikin kun ei kaupasta saisi ruokaa kun ne sitä ei kukaan olisi kiinnostunut myymään, ja jouduttaisiin kaikki tappaa kaivopuiston kaneja henkemme pitimiksi.

 
Joo. No, en mä nyt ihan sitä tarkoittanut. Turha täs alkaa mitään näsäviisastelemaan... Kyllä varmaan ajattelisin melko samalla tavalla kaikista muista woodon kaltasista tapauksista. Mutta, jos vaikka ajatellaan suomalaista jerry's musicia, niin se ei rebrändää. Eikä myöskään myy liian korkeilla hinnoilla. Tietenkin ne jotain siitä välistä ottaa. Mutta myyvät niitä J&D -merkillä, ja ovat vähän niinkuin jälleenmyyjä J&D:lle. En mä sitä tiedä, onko se sitten virallinen jälleenmyyjä, mutta olisihan jerry's music voinut myös valita sen "rikkaamman" tien, eli rebrändäisivät ja ehkä saisivat silloin myös enemmän rahaa.
 
woodoguitars.se->info->electric guitars->
Woodo Guitars are Made in South Korea.

 
Joo. En huomannu sitä.
Joskus vuosi sitten worna ei kertonut sivuillaan ollenkaan niitten kahden mallin alkuperää, jota niillä oli. Ja jostain syystä ne laittoi vasta myöhemmin sen näkyville, että soittimet tehdään Koreassa... Mutta, kun woodo, eikä worna kerro edes sitä, että kenen kautta ne soittimet tilataan. Saisiko muut sitten tietää silloin sen salaisuuden, että niitä saa halvemmalla, joka pistää ehkä asiakkaat tilaamaan itse KHL:ltä?
 
Jotenkin epäilen että väki kuitenkaan olisi paljoa kysellyt mikä tehdas niitä tekee, ja sitä tietoa ei juuri kellään ole tarjolla. KHL kun ei edelleenkään ole valmistaja edes omien sanojensa mukaisesti?
 
http://www.wolfguitars3.com/ :
"KHL Corporation, established in 1997, is a specialized manufacturer in electric guitars and classic guitars and acoustic guitars and musical instrument parts and accessories.
 
We have been producing several world-famous branded guitars by OEM basis and also selling our brand "Wolf" guitars over the world.
 
Buyers are always welcome to place trial orders on us to try our quality and service to start life long business relationship with us.
 
We provide musical instruments with which will satisfy you with their price and best quality."
 
Eikö manufacturer ja oem -sanat jo viittaa siihen, että se on valmistaja, ei diileri? Ainakin, niin ne väittää.
 
Ei tässä kukaan muu keuli kun sulla, ja jopo alkaa karata käsistä :)
Tarpeeksi kun elää ja tekee niin oppii kaikenlaista. Huomaat sitten isompana.

 
Joo, tietty sitä oppii. Ja järkeä tulee ehkä lisää. Mutta tolla on kyllä aina helppo yrittää puolustautua :) Ja mistä sä tiedät, kuinka iso mä olen?
Toi sun kommentti Tarpeeksi kun elää ja tekee niin oppii kaikenlaista ei vaan liity tähän asiaan oikein :)
 
Eli kaikki uudelleenbrändäykset mistä et tiedä on siis ihan ok?
 
Tai en mä oikeastaan tiedä... Mutta ainakin kaikki woodon ja wornan kaltaiset lafkat.
 
Entäs sitten lisäkysymyksenä KHL:n mallit mitkä on suoria kopioita muiden valmistajien tunnetuista malleista?

On exploreria, lespoja, prs:iä, sg:itä firebirdejä ym ym..

 
No, niitähän nyt on kaikilla! Varsinkin kaukoidässä.. En mä sitä luokittele vielä kopioimiseksi. Vaan se, että on identtinen malli. Tai ainakin liian samankaltainen.
En ole kyllä nähnyt vielä, että KHL:llä olisi yhtään "kopiota". Ne on muutenkin niin omalaatuisia.
Sitten on tietenkin niitä, jotka luokittelee soittimet kopioiksi, vain sen perusteella, että se on riittävän samannäköinen. Niinkuin joku on sanonut, että KHL:n malli olisi kopio Ibanezin mallista. Vaikkei edes ole. Saman niistä tekee vain esim. neckthru -rakenne ja teräväksi tehdyt stratocaster sarvet. Kaikki muu on eroavaa. KHL:n lavoille ominainen muoto, puu-materiaalit, ehkä huonommat osat ja sen sellaiset.
 
Unohtu yks lause tosta mun edellisestä kirjoituksesta. Ja, se mitä mä sanoin aluksi, mistä tää keskustelu lähti liikkeelle. Niin tarkoitin sitä, että
Kyse on ehkä enemmänkin siitä, että lähtisitkö perustamaan tollaista yritystä hyvällä omalla tunnolla? Ja olisit todella saavuttanut jotain, josta voisit olla ylpeä? Jos todella olisi luonut jotain ihan itse, niin siitä voisi olla ihan ylpeä, olla omistautunut asialleen ja tehdä sitä hyvällä omalla tunnolla. Ei rahastus mielessä. Ei ainakaan kokonaan. Koska mä en ainakaan vois ryhtyä tuohon. Ja tietäisin silloin ottavani rahaa siitä välistä ja en ole tehnyt itse soittimien eteen mitään.
Onko se "hienoa", että joku tavara on mennyt kymmenen välikäden kautta ja loppujen lopuksi päätyy brändiksi nakkimakkara, jonka hinta on ollut lähtiessään tehtaalta 100e ja brändinä nakkimakkara 1000e?
Kyllä vaan se alkuperäinen on paras...
Olen meinaa vähän eskapisti, ja tykkään siksi ehkä ajatella tällasia asioita enemmän moraaliselta kannalta :)
 
Seba
07.05.2009 01:16:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sn89:
 
Mistä sä tiedät, ettei ne valmista niitä jo nyt? Mitä, jos ne onkin tehnyt niitä itse koko ajan?
Sä otat tässä taas ihan saman linjan, kuin esim. Sensonic ja jotkut muutkin tyypit. Pidätte sitä vain olettamuksena, ettei KHL varmasti tee omia mallejaan. Puhumattakaan siitä, että olisi suunnitellut ne. Ja selitätte siitä vaikkei teillä ole yhtään mitään todisteita... Lollero :)

 
Mistä sä olet sitten siinä käsityksessä niin varmana että khl valmistaisi itse?
Manufacturer voi tarkoittaa myös valmistuttajaa, ja varsinkin kinkit jopa väittää kaikki omaavansa oman tehtaan, silti samoja keppejä saa joka toiselta firmalta :)
 
Mun mielestä kimble ei edes ole väittänyt että tekisivät itse kamat vai onko?
 
Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos olisikin nuo jotkut mallit suunnitellut, voi hyvinkin olla, mutta silti suurin osa on kopioitu muiden tunnetuksi tekemistä malleista, ja sehän tässä on niin koomista kun se on sitten ok niiden myydä niitä omalla brändillä kun muutkin niitä kopioi :)
 
Joo. En huomannu sitä.
Joskus vuosi sitten worna ei kertonut sivuillaan ollenkaan niitten kahden mallin alkuperää, jota niillä oli. Ja jostain syystä ne laittoi vasta myöhemmin sen näkyville, että soittimet tehdään Koreassa... Mutta, kun woodo, eikä worna kerro edes sitä, että kenen kautta ne soittimet tilataan. Saisiko muut sitten tietää silloin sen salaisuuden, että niitä saa halvemmalla, joka pistää ehkä asiakkaat tilaamaan itse KHL:ltä?

 
No kertooko Thomann mitä kautta se tilaa harley bentonit, sssnaket, t.boxit ja ampit sun muut?
Ei, ja miksi pitäisi kertoa?
Ei kai nyt kukaan yritys mainosta sivuillaan tehtailijoita mistä kamat tulee varsinkaan silloin jos sieltä on periaatteessa mahdollisuus tilata kuluttajanakin jos vain tilaa tarpeeksi.
 

 
http://www.wolfguitars3.com/ :
"KHL Corporation, established in 1997, is a specialized manufacturer in electric guitars and classic guitars and acoustic guitars and musical instrument parts and accessories.
 
We have been producing several world-famous branded guitars by OEM basis and also selling our brand "Wolf" guitars over the world.
 
Buyers are always welcome to place trial orders on us to try our quality and service to start life long business relationship with us.
 
We provide musical instruments with which will satisfy you with their price and best quality."
 
Eikö manufacturer ja oem -sanat jo viittaa siihen, että se on valmistaja, ei diileri? Ainakin, niin ne väittää.

 
Kai ne sitten siirtää välillä tehdasta kiinaan josta tulee akkarit ja jatsilootat.
 

 
Joo, tietty sitä oppii. Ja järkeä tulee ehkä lisää. Mutta tolla on kyllä aina helppo yrittää puolustautua :) Ja mistä sä tiedät, kuinka iso mä olen?

 
Höhö, älä unohda että mä olen sun äidin kanssa käynyt mielenkiintoisen keskustelun :)
 
No, niitähän nyt on kaikilla! Varsinkin kaukoidässä.. En mä sitä luokittele vielä kopioimiseksi. Vaan se, että on identtinen malli. Tai ainakin liian samankaltainen.
En ole kyllä nähnyt vielä, että KHL:llä olisi yhtään "kopiota". Ne on muutenkin niin omalaatuisia.

 
No ei noissa exploissa ja lespoissa nyt mitään niin omalaatuista ole kuin muutettu lapa. Identtinen malli joka on ripattu jonkun muun innovaatiosta, eli kopiointia.
 
Mun mielestä niillä on aika monta kopiota mitä on just sen verran muutettu lavasta ettei niitä voi haastaa oikeuteen gibsonin ja fenderin toimesta.
 

Unohtu yks lause tosta mun edellisestä kirjoituksesta. Ja, se mitä mä sanoin aluksi, mistä tää keskustelu lähti liikkeelle. Niin tarkoitin sitä, että
Kyse on ehkä enemmänkin siitä, että lähtisitkö perustamaan tollaista yritystä hyvällä omalla tunnolla? Ja olisit todella saavuttanut jotain, josta voisit olla ylpeä? Jos todella olisi luonut jotain ihan itse, niin siitä voisi olla ihan ylpeä, olla omistautunut asialleen ja tehdä sitä hyvällä omalla tunnolla. Ei rahastus mielessä. Ei ainakaan kokonaan. Koska mä en ainakaan vois ryhtyä tuohon. Ja tietäisin silloin ottavani rahaa siitä välistä ja en ole tehnyt itse soittimien eteen mitään.
Onko se "hienoa", että joku tavara on mennyt kymmenen välikäden kautta ja loppujen lopuksi päätyy brändiksi nakkimakkara, jonka hinta on ollut lähtiessään tehtaalta 100e ja brändinä nakkimakkara 1000e?
Kyllä vaan se alkuperäinen on paras...
Olen meinaa vähän eskapisti, ja tykkään siksi ehkä ajatella tällasia asioita enemmän moraaliselta kannalta :)

 
Idealismi on hieno asia, mutta en silti näe mitään moraalitonta tavaran myymisessä joka on sitä tarkoitusta varten suunniteltu.
 
Kyllä mäkin omassa duunissa panostan laatuun ja asiakastyytyväisyyteen paljon enemmän kuin maksimaalisen tuloksen tekemiseen, mutta saa mun puolesta muut tehdä mitä lystää. Asiakkaat äänestää jaloillaan, ja jos laatu on hyvää niin kyllä sille rahallekin saa vastinetta.
 
Ei ne kaikki ole minkään 700 hintaisia ja maksaa 200 ostaa mitä ne myy.
 
Nakkimakkarasta puheen ollen ruokakauppiaat ne rosmoja vasta onkin, ja vetää 10 kertaisen katteen woodoihin ja worniin verrattuna / tuote. Ja pienillä tavaroilla isolla volyymeilla niin kauppiailla on varaa joka vuosi ostaa uusi sporttimersu sinne kaivarin kämpän parkkiin ja ei itse tarvii juuri duuniakaan tehdä kun sitä varten on palkattu alaiset hoitamaan hommat.
 
sh1nk0
28.05.2009 17:33:51 (muokattu 28.05.2009 18:02:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Kauheaa hehkutusta kun KHL:n ansiosta muut tienaa :)
 
Kyllä se on niin kauheeta! Mä olen kuolemaisillani sen takia... :)
 
KHL on jälleenmyyjä itsekin joka on brändännyt omaksi mallikseen wolfin.
Eri tehtaat valmistaa soittimet niille sen speksailun mukaan mitä Kimble niihin laittaa.
KHL ei valmista itse ainoatakaan soitinta.

Niinhän sä luulet :) Todista se jotenkin... :)
KHL on itse valmistaja (Original Equipment Manufacturer = Alkuperäinen Tarvikevalmistaja) ja on suunnitellut / tekee itse kaikki mallinsa. Sen lisäksi omistaa tehtaan ja on luonut oman "Wolf"-brändin. Se on yksi vaihtoehto. Toinen on sun. Mutta mitä väliä? Koreasta ne ainakin tulee, se me tiedetään.
 
Eli tekee itsekin muiden työllä leipänsä ja vielä helpommalla kun woodot ja wornat yhteensä. Siihen hommaan riittää yksi mies joka ottaa tilaukset vastaan tilaa ne tehtaalta/tehtailta.
Yksi mies riittää kaikkeen hommaan? No, ehkä. Mutta tuskin se noin on.
KHL: Employees total _ 11 - 50 Ei ole yksin Mr. Kim... :)
 
Onko se sitten ihailtavaa vielä kun normaaliminimeinä pidetään sitä 12kpl/malli jotta ei tarvitse liian monimutkaisia lappuja kirjoitella eteenpäin :)
 
Se se vasta helppoa rahaa on muiden kustannuksella.
woodo ja worna se vasta tekeekin sitä voittoa ja niin p*rkeleesti. Se on erittäin helppoa. Hyviä, kauniita, haluttuja soittimia helposti hankittavissa, pienillä tilausmäärillä. Siinä voikin jo unelmoida miljonäärinä olosta :) Rahaa vaan sataa päälle. Ja ketkä on tehneet suurimman osan työstä? No Korealaiset ja Kiinalaiset tietenkin! :)
 
Rebrändäys on tavallinen idänmiesten kauppatapa, ja en vaan ymmärrä mikä siitä tekee niin pahaa kun sitä tekee isotkin talot jotka valmistuttavat keppinsä eri tehtaissa, esim epiphone ja ibanez ym. On kiinaa ja koreaa valmistusmaana, mutta halveksuttavaahan sekin on sitten kai.
No, ehkä se, koska ne on varmaan myöskin suunnitelleet itse ne mallit :)
Woodo ja Worna ei ole tehneet yhtään mitään. Ja vaikka se olisi normaali tapa, niin se ei tee siitä yhtään sen hyväksyttävämpää :) Sulla ei ole näköjään kykyä vastustaa yhteiskuntien luomia toiminta-malleja siitä, että joku on itsestäänselvää, eikä sitä voi muuttaa. Ja, jos joku on eri mieltä, niin se on ihan kummajainen :)
 
KHL:llä on kunnia toimia jälleenmyyjänä ja hyvä niin. Omaa tuotantoa ei ole yksikään keppi. Malliston suunnittelusta en osaa sanoa kenen käsialaa on niiltä osin jotka ei ole tunnetuimmista vehkeistä kopioita.
KHL ei ole jälleenmyyjä. Woodo on k*settaja-rahastaja-jälleenmyyjä, joka kaikenlisäksi vielä ehkä tilaa soittimensa 10:n muun välikäden kautta, jolloin hinta nousee sinne tonnin lukemiin. Siitä vaan raapustaa logon pois ja laittaa uuden tilalle, tai sitten suoraan päälle. Niinkuin joku oli kai epätoivosesti laittanut Gibsonin-logon Harley-Bentonin päälle. LOL :) Miten säälittävää
Kyllä maailma vaan perustuu kusetukseen :)
 
Bisnes on bisnestä niillekin, ja isompaa rahaa ne tekee kun pienet jälleenmyyjät.
Niin, ja ihan ansaitusti tekeekin. Toisin kuin woodo ja worna.
 
En ole soitinalalla onneksi ollenkaan, enkä moiseen koskaan ryhtyisikään.
Okei, no sehän on hyvä. Koska tolla asenteella ei kannatakkaan :)
 
On se kateus kumma homma kun toisia vituttaa kun joku tienaa rahaa?
Mitä vikaa siinä on?

On se kumma juttu, kun joillain ihmisillä on tollaisia harha-käsityksiä kaikista muista ihmisistä :)
Ne tienaa sitä rahaa sillä kusettamisella :) Alkuperäinen on hienompi, varsinkin kun se on 2-4 halvempi :)
 
Jos on "jo" vuonna 2008 ollut toiminnassa firma, niin pakkohan ne on jo miljonäärejä olla :)
Onko sulla tarkat myyntiluvut tiedossa kun moista epäilet?

2008 alusta, vai puolesta välistä? Miten se nyt olikaan..? No miksiköhän sitten monet puhuu niistä kaikkialla, foorumeilla ja muualla..? Eiköhän niitten suosio ole jo kasvanut aika paljon. Ja kun kyse on tollasesta pikku-jälleenmyyjästä, missä ei varmaan ole niinkään paljoa työntekijöitä, niin on se niille aika iso raha.
Ei mulla mitään myyntilukuja ole. lol :) Mutta ei ne vaikuta mihinkään konkurssiinkaan olevan menossa :)
 
Huoh.
Ehkä mä olen vaan sitten jotenkin outo, kun osaan olla iloinen jonkun toisen puolesta joka uskaltaa ottaa riskejä ja onnistuu sillä vähän tienaamaankin.

Ne ei mitään vähän tienaa, vaan ne tienaa s**tanasti :) Olisin itsekin iloinen, jos kyseessä olisin joku mun sukulainen tai minä itse, ehkä. Mutta en todellakaan ryhtyisi moiseen kuitenkaan. Kusetus, mikä kusetus :)
 
Pienyrittäjänä pienyrittäjien puolesta.
Niin, eli olet itsekin pienyrittäjä. Ja "kusetus-mentaliteetilla" varmaan myöskin liikkeellä?
 
Kateus on varmaan kamala tunne. Onneksi en ole sitä vielä koskaan kokenut.
Mä en ole kade. Mutta sä olet varmasti kade :) Ollut ainakin joskus, tai edelleen. Varmasti olet ollut silloin pikku, pikku poikana, kun näit jonkun olevan parempi kuin sinä tai joku sai enemmän huomiota ja kannustusta jne... :) Kateus on inhimillinen tunne ja sitä on jokaisella. Valitettavasti tässä tapuksessa, mä en ole kade :) Sori, vaan. Tää, "kusetus-juttu", tavallaan niinkuin tuli yhden sekunnin tuhannesosassa mieleen, enkä sitä sen enempää miettinyt. Kateus tulee ehkä vähän pitemmässä ajassa... :)
 
Höhö, älä unohda että mä olen sun äidin kanssa käynyt mielenkiintoisen keskustelun :)
 
Höhö itelles vaan :) Mutta se puhuu musta muutenkin p*skaa ja valehtelee, niin paljon kuin ehtii. Eli se siittä. Ei nyt mennä henkilökohtaisuuksiin...
Kuitenkin useimmat aikuisista ihmistä eivät ole koskaan kasvaneet aikuisiksi (henkisellä tasolla). Eivät ainakaan kokonaan. Vaikka se onkin ehkä yleinen käsitys. Ihmettelen muutenkin, että miten täällä m.netissä voi olla näin paljon jotain 30-vuotiata ja sitä vanhempia? Vaikka luulisi, että nuoret käyttäisivät kaikista eniten nettiä, myös musiikkiin liittyvissä jutuissa...
 
Tällä ei ole nyt mitään tekemistä totuuden kanssa. Tässä on kyse vain ja ainoastaan mielipiteestä. Oletko sä nyt mua mahtavampi ja mun yläpuolella, kun tiedät, että woodo ei ole k*settaja? :)
 
Nakkimakkarasta puheen ollen ruokakauppiaat ne rosmoja vasta onkin, ja vetää 10 kertaisen katteen woodoihin ja worniin verrattuna / tuote. Ja pienillä tavaroilla isolla volyymeilla niin kauppiailla on varaa joka vuosi ostaa uusi sporttimersu sinne kaivarin kämpän parkkiin ja ei itse tarvii juuri duuniakaan tehdä kun sitä varten on palkattu alaiset hoitamaan hommat.
 
Ruokakauppiaat ehkä k*settaakin ihan yhtä lailla, mutta ne ei sentään rebrändää tuotteitaan! Ei ainakaan mun tietääkseni. Se vasta olisikin säälittävää. Antaa vaan niitten ruokakauppiaiden olla, koska niille me ei voida mitään. Se on kyllä huomattukin, että Suomessa se ruoka vasta kallista onkin ja myyjät ottaa s**tananmoiset voitot välistä. Kun ruoan hinta halpenee muualla Euroopassa, niin täällä vaan jatketaan ja jätetään "rahastamis-putki" päälle, siinä uskossa, että ihmiset luulee edelleen, että ruoan hinta on kallista ja pysyy edelleen sellaisena. Jonka tekosyyksi pistetään talouslama, jota tietyt ihmiset eivät edes tunne kokevan mitenkään arkielämässään. Kyllä se taantuma vaikuttaa, mutta ei sen nyt enää pitäisi, jos ruoan hinta on jo alentunut muualla ja täällä oltiin edelleen korkeissa hinnoissa.
Kyllä mä olen sitä mieltä, että suurin osa liiketoiminnasta perustuu ns. "kusetukseen" ja siihen, että mainostetaan kaikin keinoin ja yritetään viedä ihmisiltä rahat pois :)
 
Paljon hienompaa ostaa wolf, kuin woodo. Se me ainakin tiedetään, että paatti on tullut Koreasta, niin silloin voi kanssa olettaa khl:n olevan myös samaa maata :)
 
Ei ne kaikki ole minkään 700 hintaisia ja maksaa 200 ostaa mitä ne myy.
Ei olekaan. Mutta ihan törkeetä tehdä jostain 7-kielisestä, jotenkin niin merkittävä tai harvinaisuus, tai mitä ne/hän on nyt ikinä onkaan ajatellut sitä mallia hinnoitellessan. Noitten muitten woodojen ja wolffien hintaero on kuitenkin pienempi ainakin parilla sadalla eurolla. Että mistä ylimääräinen 200-300 euroa tulee? Yhdestä kielestä lisää?
Me ei maksettu yhdestä kielestä, kuin vain 10 € ! WOLF-S2 6-kielisen hinta oli 213 € ja WOLF-S2 7-kielinen 223 €. Ja hinnat tosiaan ainakin tota luokkaa ja siihen vielä päälle Tune-O-Matic -talla through body, hintaan 227 € :) Eli ei paljon verrattuna Woodon 700-800 euroon... :)
 
Tiedän myös, että Woodon omistaja on M.nettiläinen ja kimppatilaushuoneen jäsen. Näin Twinkle kertoi.
Ja hän sai varmasti ajatuksen Woodon perustamisesta, meidän kimppatilaustoimien kautta. Siitä löytyikin sitten kunnon rahabisnes, missä ei ole enää mitään ylpeyden aihetta. Voi miten säälittävää... :)
 
Ihan turhaa jankutusta tämä, kun joillekkin väittelyille ei ole loppua. Myöntäisit säkin vaan, että meillä molemmilla on omat mielipiteemme :)
 
sh1nk0
28.05.2009 18:02:24 (muokattu 28.05.2009 18:05:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idealismi on hieno asia, mutta en silti näe mitään moraalitonta tavaran myymisessä joka on sitä tarkoitusta varten suunniteltu.
Moraalitonta siinä on se, että ne myy niitä älyttömään ylihintaan.
 
Kyllä mäkin omassa duunissa panostan laatuun ja asiakastyytyväisyyteen paljon enemmän kuin maksimaalisen tuloksen tekemiseen, mutta saa mun puolesta muut tehdä mitä lystää. Asiakkaat äänestää jaloillaan, ja jos laatu on hyvää niin kyllä sille rahallekin saa vastinetta.
Mutta, kun pointti on se että kyllä sitä vastinetta rahalle saa myös 2-4 pienemmälläkin... Eikä tartte ostaa sitä kymppitonnin kitaraa, jonka kiinalaiset suostuu tekemään satasella, vaikka laatu on ihan sama. Pelkkä brändi maksaa, ei mikään muu... :)
 
HeavyMachinery
28.05.2009 20:55:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sn89: Moraalitonta siinä on se, että ne myy niitä älyttömään ylihintaan.
 
Tiedätköhän yhtään mitään markkinataloudesta ja katteista jotka pyörii kaiken bisneksen ympärillä ?
 
Ajattele nyt hyvä mies järjelläsi:
 
Jos kitara esim Ibanez maksaa paikallisessa musiikki kaupassa 500€ Myyjä antaa siitä sinulle alennusta 10% ja saa se siitä 450€
 
Mihinkä hintaan sen on suomen tukkuri myynyt sille jotta se kauppias voi maksaa siitä tienaamastaan rahasta esim
-oman palkan
-verot
-kiintoistön vuokran
 
Mutta toki se suomentukkukin ottaa siitä oman katteensa myyjälle myydessä eli jos ajattelet järjellä niin ei ne Woodoon hinnat olekkaan yhtään sen kovempia kuin esim iban espin tai gibsonin.....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
sh1nk0
28.05.2009 22:32:07 (muokattu 28.05.2009 22:41:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedätköhän yhtään mitään markkinataloudesta ja katteista jotka pyörii kaiken bisneksen ympärillä ?

Ajattele nyt hyvä mies järjelläsi:

Jos kitara esim Ibanez maksaa paikallisessa musiikki kaupassa 500€ Myyjä antaa siitä sinulle alennusta 10% ja saa se siitä 450€

Mihinkä hintaan sen on suomen tukkuri myynyt sille jotta se kauppias voi maksaa siitä tienaamastaan rahasta esim
-oman palkan
-verot
-kiintoistön vuokran

Mutta toki se suomentukkukin ottaa siitä oman katteensa myyjälle myydessä eli jos ajattelet järjellä niin ei ne Woodoon hinnat olekkaan yhtään sen kovempia kuin esim iban espin tai gibsonin.....

 
Noinhan se voi mennäkin. Mutta se on voi, voi sille, koska ei kukaan sitä kauppiasta sentään pakota maksamaan noita. Jos Matti Meikäläinen tilaa KHL:ltä, niin sen ei tarvitse maksaa muuta kuin hinta, alvit, tullit, rahdit, terminaalimaksut ja sun muut. Ja sitten se on valmis myymään sen tai vaikka 100 soitinta törkeeseen ylihintaan. Hintaan, jolle ei ole mitään perusteita, miksi se on niin korkea. Tolkutonta. Ei siinä mitään musakauppoja ja kiinteistöjä välttämättä tarvitse. Ei se mun mielestä oikeuta itse soittimen hintaa nostamaan sillä, että Suomessa tai Ruotsissa on niin paljon varakkaampaa. Korkeammat palkat, vuokrat ja varmaan verotkin. On niillä siellä Koreassakin ne ihan yhtälailla.
Ja kyllä mä tiedän ihan tarpeeksi markkinataloudesta ja katteista sanoakseni oman kantani. Mä en ole kuitenkaan jakelemassa mitään totuutta, mikä on kiveen kirjoitettu.
Oli niin tai näin, niin hinnan nostaminen palkan, verojen ja kiinteistön vuokran takia, on markkinatalouden luoma yleiskäsitys ja toimintamalli, joka on epäoikeudenmukainen. Ja uskallan itse olla eri mieltä siitä.
Kuluttajan ei tarvitsisi kärsiä siitä, että kauppiaan yritys-järjestelyt on niin ongelmalliset, että ne tulevat liian kalliiksi hänelle, jos hän ei nosta tavaroittensa hintaa. Muuten kaupanteko ei ole kannattavaa... :)
Hinnan nostaminen on ihan ymmärrettävää, jos vaikka tehdas nostaa hintaa raaka-aine kuluista, kun esim. puuta kuljetetaan toiselta puolelta maailmaa, joka on vaikkapa harvinaista ja vaikeasti saatavaa ja sen saaminen vaatii enemmän resursseja ja työvoimaa. Silloinhan se on itsestäänselvä, että se näkyy hinnassa. Tulevaisuudessa tulee todennäköisesti aina vain olemaan enemmän ja enemmän suuria yrityksiä, jotka syrjäyttää pienemmät. Parhaat jää sitten eloon. Mieti nyt vähän, ei edes woodoa olisi, jos ei olisi KHL:ää. Siinä ei sitten enää paljoa myytäisi wolfeja ja se saattaisi ehkä olla senkin pienyrityksen loppu.
 
fox
28.05.2009 22:54:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sn89:Eikä tartte ostaa sitä kymppitonnin kitaraa, jonka kiinalaiset suostuu tekemään satasella, vaikka laatu on ihan sama. Pelkkä brändi maksaa, ei mikään muu... :)
 
No juu, perimmäisten kysymysten äärellä jälleen.. ;) "Laatu on ihan sama".. "Pelkkä brändi maksaa.." - kyllähän nää mantrat on luettu & kuultu.
Mitä tulee tuohon, sinänsä ihan hyvään pohdiskeluun (vaikka ehken ei ihan tyylipuhtaan taloustieteelliseen..) niin siinä on heitetty iloisena sillisalaattina mutua, faktaa ja ideologista paatosta, anteeksi vaan..
Kitaranrakennus liiketoimintana ei suinkaan pohjaudu siihen, että joku kovin hintatietoinen (ei välttämättä laatutietoinen..) soittaja saisi mahdollisimman edullisesti huippulaadukkaan soittimen, jonka materiaaleissa ja viimeistelyssä ei ole ropoakaan säästelty, vaan kyllä siinä on mitä suurimmassa määrin voitontavoittelu ja sitä myötä yrityksen maksuvalmiuden takaaminen taustalla. Jos uskottelee muuta, on kovin sinisilmäinen, tai paremminkin koittaa ummistaa ne silmät ihan liiketoiminnan perus-lainalaisuuksilta.
Tuo voitontavoittelu sitten toki menee jakeluportaassa koko ketjun läpi, totta kai. Ei sielläkään ole mitään sellaista toimintaperiaatetta, että "soittajat tarvitsevat kohtuuhintaisia ellei peräti hullunhalpoja soittimia, viis näistä meidän kiinteistä kuluista, ja kauppiashan on vain kutsumusammatissa!"
Kyllä noilla periaatteilla menisi nurin (ja on mennytkin, kaikesta huolimatta) useampikin valmistaja/musiikkiliike.
Olisi todella kiinnostavaa saada selville se todellinen tehdas, joka nuo Wolffit/Woodot tekee, edelleenkään, anteeksi vaan, en usko, että KHL on muuta kuin 2.portaan jakelija. Se ei tosiaan riitä minkään moisen soitintehtaan pyörittämiseen tuossa mittakaavassa, että on hra. Kim ja 20-50 muuta. Jakelijan/ulkomaankauppaa harjoittavan sellasen agentuuriliikkeen tai -toimiston pyörittämiseen kyllä. Ja miksei jonkun _pienimuotoisen_ soitinverstaan, ei sen puoleen. Mutta edelleen pyydän huomioimaan nuo volyymit..
 
Koitetaan nyt päästä yli siitä eri portaitten voitontavoittelusta, kun se on terveen liiketoiminnan vuoksi kuitenkin se ihan "perusprinsiippi" ja voihan sitä vaikka joku innokas "Sherlock" selvittää sen, että veisteleekö hra Kim ynnä kätyrinsä nuo kitarat ja muut soittimet, vai tulevatko ne esim. Saein-tehtaalta??
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tympee Huttunen
28.05.2009 22:56:25 (muokattu 28.05.2009 23:04:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä, mikä on SN89:n ongelma. Eikö hän erota liiketoiminnan ja m.netin kimpparingin eroa? Woodo ja Worna ostaa etukäteen kasan kitaroita ja myy ne. Ne ostaa etukäteen, omalla taloudellisella riskillä, ison köntän ja vasta sen jälkeen aloittaa niiden myymisen, joka saattaa jossain kohtaa tuoda tuloksen plussan puolelle. Pelkästään tuosta syystä myyntihinnan yksittäiskappaleessa pitää olla paljon suurempi, mitä se tehdashinta - se ei ole mitään hyvässä hengessä tehtävää toimintaa, vaan liiketoimintaa, jossa on myös liiketoiminnan säännöt ja riskit. Omalla merkillä on varmasti myös paljon tarkempi seula soittimien suhteen, eikä kaikki varmasti edes pääse myyntiin asti. Samalla pitää maksaa varastot, nettisivut, mainokset,vakuutukset jne. Ota huomioon, että myös se palkka pitää maksaa työntekijälle tellien ja lellien jälkeen ja tietenkin verottaa koko lysti. Sama taho joutuu myös takuuasiat hoitamaan yms. Suomessa on postimyyntitavaralla palautusoikeus ja jos se kepakko ei kelpaa, niin ei hätää. Keppi takaisin postiin ja rahat tilille. Sitä ei voi tehdä kimppatilauksissa. Kimppatilauksissa tyytymätön tilaaja voi vain pistää kepin myyntiin ja toivoa ettei tule paljon takkiin, kuten on näköjään tehnyt myös SN89 (käytetty soitin 3e halvempi, mitä uusi?)
 
Tehdashintojen ja ovh-hintojen välillä pitää olla eroa, koska se erotus juuri ruokkii kaiken kauppatoiminnan. Se on win-win-tilanne kaikinpuolin. Tehdas saa rahaa, taloudellisen riskin ottaja saa rahaa, valtio saa rahaa ja ostaja saa soittimen, johon on tyytyväinen.
sh1nk0
28.05.2009 23:01:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Csatan: Sen verran huvittaa et pitää lähteä sivulta kommentoimaan.

sn89, ootko sä nyt katkera kun et saanut maksaa kitarasta päälle 700e? Itsekkin olen välillä kateellinen kun toiset uskaltaa yrittää, mutta en sentään pura sitä forumeilla.

 
Pitää vielä kommentoida tätä.
No.., en ole kade, mutta paljastit kyllä itsesi olevan :) Mä en kommentoi kateuttani, vain oman näkemykseni takia. On se ihme, että porukan pitää aina mennä kehittämään muista harhaluuloja ja ymmärtämään tahallaan väärin. Sinäkö et pura? Kyllä olen sinunkin nähnyt jotain purkavan. Kyllä täällä eräät muut purkavat paljon, paljon enemmän painetta, stressiä, tuskaa, kateutta, omaa pahaa oloaan, mitä se nyt onkaan tänne kirjoittelemalla. Ja ne todellakin purkavat sitä, sanan merkityksessä, eivätkä vain kirjoittele ja kommentoi. Niillä vähän niinkuin lähtee homma käsistä, ja mielipiteitten ilmaisu menee enemmän sellaiseksi vihan purkamiseksi tai joksikin muuksi.
Kyllä täällä sellaiset, joiden viestimäärät hipoo taivaita (tuhansia ja tuhansia viestejä), niin niillä on varmasti myös täytynyt olla aika paljon purettavaa. Paljon, paljon enemmän kuin mulla. Mä olen käyttänyt M.nettiä aktiivisesti vasta vuoden 2008 syksyn alusta. Joten mä en ole vielä edes paljoa ehtinyt purkaa mitään itsestäni. Ja mä en oikein haluisi edes purkailla mitään. Se menee jotenkin liian henkilökohtaiseksi. Enkä todellakaan halua tehdä sitä täällä. Teen sitä paljon mielummin jollekin läheiselleni, kuin jossain julkisella paikalla. Eli en ole mikään "purku-ihminen", enkä ainakaan halua olla :) lol
 
Jatketaan Woodoosta, mielellään...
 
sh1nk0
28.05.2009 23:34:08 (muokattu 28.05.2009 23:47:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä, mikä on SN89:n ongelma. Eikö hän erota liiketoiminnan ja m.netin kimpparingin eroa? Woodo ja Worna ostaa etukäteen kasan kitaroita ja myy ne. Ne ostaa etukäteen, omalla taloudellisella riskillä, ison köntän ja vasta sen jälkeen aloittaa niiden myymisen, joka saattaa jossain kohtaa tuoda tuloksen plussan puolelle. Pelkästään tuosta syystä myyntihinnan yksittäiskappaleessa pitää olla paljon suurempi, mitä se tehdashinta - se ei ole mitään hyvässä hengessä tehtävää toimintaa, vaan liiketoimintaa, jossa on myös liiketoiminnan säännöt ja riskit. Omalla merkillä on varmasti myös paljon tarkempi seula soittimien suhteen, eikä kaikki varmasti edes pääse myyntiin asti. Samalla pitää maksaa varastot, nettisivut, mainokset,vakuutukset jne. Ota huomioon, että myös se palkka pitää maksaa työntekijälle tellien ja lellien jälkeen ja tietenkin verottaa koko lysti. Sama taho joutuu myös takuuasiat hoitamaan yms. Suomessa on postimyyntitavaralla palautusoikeus ja jos se kepakko ei kelpaa, niin ei hätää. Keppi takaisin postiin ja rahat tilille. Sitä ei voi tehdä kimppatilauksissa.

Tehdashintojen ja ovh-hintojen välillä pitää olla eroa, koska se erotus juuri ruokkii kaiken kauppatoiminnan. Se on win-win-tilanne kaikinpuolin. Tehdas saa rahaa, taloudellisen riskin ottaja saa rahaa, valtio saa rahaa ja ostaja saa soittimen, johon on tyytyväinen.

 
Tässä vaiheessa pitäisi jo varmaan tajuta, mikä on ongelman ydin? Vaikkei mulla itsellä sellaista oikeasti olekaan...
Mun ei tarvitse tietää hölkäsen pöläystäkään mistään liiketoimista. Voitaisiin ihan hyvin luoda joku toinen malli liike ja markkina-taloudelle, joka toimisi ehkä vielä paremmin. Toi on juuri sitä yleiskäsitystä, mitä sä selität. Näytät itsekin olevan kaupan setä?
Ei siinä ostossa mitään taloudellista riskiä ole. Ja tuskin sitä Woodolla on enää ollenkaan. Ne saa tilata juuri niin paljon kuin haluavat, ja jos ei mene kaupaksi, niin jäävät ainakin itselle tai menevät myöhemmin kaupaksi.
Mä erotan hyvinkin liiketoiminnan ja m.netin kimpparingin eron. Ehkä täällä pitäisi vain olla enemmän kirjoittelemassa oikeita "muusikoita", kuin kaupan setiä, jotka tietää kaiken liiketoiminnasta, niin voitaisiin enemmän puhua jostain kivemmistä asioista, kuten musiikista tai muuten vain soittimista.
Täällä M.netissä on tullut kovaa filosofointia ja fiktiota itse kultakin taholta, ja jotkut kattoo silmät pyöreinä, että mitä? Ja jotkut uskoo kaiken. Mutta ei markkinatalous, eikä muutkaan asiat välttämättä ihan samalla tavalla pyöri Kiinassa ja Koreassa kuin täällä.
Ihan niinkuin tässä ei olisi edelleenkin kysymys pelkästä mielipiteestä? Miksi sitä täytyy pitää niin suurena ongelmana? Onko se jotenkin vaikeaa hyväksyä muitten mielipiteet? Koska sen olen huomannut, että ainakin joillekkin se on erityisen vaikeaa ja pitää aina vaan jatkaa sitä vastaan väittämistä...
 
Suomessa on postimyyntitavaralla palautusoikeus ja jos se kepakko ei kelpaa, niin ei hätää. Keppi takaisin postiin ja rahat tilille. Sitä ei voi tehdä kimppatilauksissa.
No, sehän on ihan selvä juttu.
 
No juu, perimmäisten kysymysten äärellä jälleen.. ;) "Laatu on ihan sama".. "Pelkkä brändi maksaa.." - kyllähän nää mantrat on luettu & kuultu.
No on, entä sitten? Kukakohan niitä on ollut luettelemassa aiemmin? Uusia ihmisiä on ja tulee ja silloin ehkä myös käydään vanhoja asioita läpi aina vain uudestaan.
Ja mistähän se kettu tietää niin paljon näistä kaukoidän jutuista? En sitä epäile, ettetkö tietäisi. Koska puhut aika itsevarmasti usein. Etkä vaikuta epävarmalta. Etkä siltä, että haluaisit vain mahtailla tiedoillasi ja varmaan myös myönnät, jos olet väärässä? Mutta mua kiinnostaa...
Kyllä mä voin sanoa edelleenkin, että en tiedä mitään markkinataloudesta... :) Olen eskapisti, mutta realisti :) lol . Ja en tykkää pessimistisistä kirjoituksista :) Hauska leikkiä termeillä. Vaikka muutenkin vihaan niitä, koska ihan normaali ihminen ei varmaankaan ymmärtäisi, että mitä ihmettä täällä jauhetaan, kun puhutaan ihan siansaksaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «