Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hardwire by Digitech pedaalit
1 2 3
PuNkKi
18.09.2008 21:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielenkiintosia.. toivottavasti nämä mallit on vaan hieman kestävempiä kuin aikaisempi sarja..
 
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
McNulty
18.09.2008 21:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielenkiintosia.. toivottavasti nämä mallit on vaan hieman kestävempiä kuin aikaisempi sarja..
 
Ainakin pedaalien massa, potikoiden jämäkkyys ja rasian tukevuus puoltavat pitkää ikää. Elektroniikka sen sijaan on arvoitus ja aina yllätys. Toinen kone voi kestää 100 vuotta, toinen hajoaa tunnissa... vaikka olisi peräkkäiset sarjanumerot. Ulkokuori ja ensivaikutelma oli kuitenkin hyvä.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Jungleman
18.09.2008 22:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noita Bonen testaamia malleja joissain kaupoissa jo on. Varsinainen invaasio täydellä rintamalla tapahtunee ihan lähiaikoina. Luulisin ettei tuota reverbiä ole _vielä_ missään.
 
Reverbiä - oli - pari viikkoa sitten Tampereen DLX:ssa. Ei ole enää, kun ostin sen pois. Ainakaan alkuviikosta ei ollut saapunut lisää, saapuneekokaan ennen joulua...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
McNulty
18.09.2008 22:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverbiä - oli - pari viikkoa sitten Tampereen DLX:ssa. Ei ole enää, kun ostin sen pois. Ainakaan alkuviikosta ei ollut saapunut lisää, saapuneekokaan ennen joulua...
 
Kyllä saapuu, sillä juuri eilen keskustelin EM Nordicin edustajan kanssa ja kyseisistä speduista tulee kokonainen "tarjous-boardi" jossa onpi kaikki pedaalit valmiiksi kytkettyinä... eli täysin testailuvalmis setti myymälöille. Tarjous on kuulemma tuloillaan myymälöille aivan näillä hetkillä ja pedaaleita rupeaa tippumaan enempi, eli enää ei tarvitse näytekappaleiden kanssa puljata.
 
Tosin, itseäni alkaa vähän jänskättään tuo, että tuleeko ensimmäinen tuotantoerä olemaan Made In USA, mutta jos menekkiä on niin vaihtuuko sinne lappuun China, Taiwan tms.? Toivotaan nyt että pysyypi USA-tuotteena, vaikka eipä sillä tuotantomaalla ole aina merkitystä lainkaan.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Jungleman
18.09.2008 22:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli se piti kysyäistä, että pääsekö tuolla reverse reverbissäkin ja 100% wet asetuksilla unity gainiin?
 
Ihme kyllä, pääsee. Itse asiassa siitä irtoaa jopa boostia jos Levelin vääntää tappiin asti. Kannattaa kokeilla myös ketjutettuna Digitech Digiverbin Spring-asetuksen kanssa (jossa on hilpeästi läjähtävä luonnoton atakki)...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Artist
20.09.2008 12:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin distortionin ja overdriven. Distortion oli vähän geneerinen ja suriseva (väärällä tavalla) ja hyvää soundia oli vaikea löytää. Outputtia tässä tuntui olevan vähemmän kuin overdrivessa, joka puolestaan vaikutti ihan asialliselta peliltä; soundi oli hyvä ja selkeä läpi koko gain rangen, dynamiikkaakin löytyi kohtuudella. Se toinen moodi vaan kohisi melko paljon.
 
Ei kyllä mitään päätä räjäyttävää, mutta ei suurempia vikojakaan. Tuossa hintaluokassa alkaa kuitenkin olla särövaihtoehtoja niin paljon, että ainakin omalla vaatimustasollani taitaa jäädä digitechit kauppaan.
 
"I think I fucked your girlfriend once, maybe twice, I don't remember"
koponen
21.09.2008 20:21:28 (muokattu 21.09.2008 20:37:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein pientä syväluotaavampaa A/B -testiä CM-2 ja SC-2 vs Jekyll & Hyde v2. Vahvistimina Marshall JMP + 1960 kaappi ja toisena styrkkarina Tech21 kombo. Skebana 1960 Classic LP.
 
CM-2 vs Jekyll
 
Digitech selvästi eläväisemmän ja rikkaamman kuuloinen. Jekyll oli suorastaan yllättävän aneeminen tuossa vertailussa. CM-2 reagoi myös volumeen paremmin, joskaan ei mienkään putiikkitasoisesti sittenkään. Tähän kun lasketaan että CM-2:ssa on paremmat eq:t ja 2 eri moodia joista molemmat on pirun hyviä on peli aika selvä. Digitech on vieläpä halvempi kuin Jekyll & Hyden singlepedaali Jekyll, eli Route 808. Erittäin hyvä TS ja boosteri tuohon rahaan. Ostan.
 
SC-2 vs Hyde
 
Tämä on jo vähän kinkkisempi pala. Hydessä on enemmän säröä ja ehkä imevämpi soundi. SC-2 taasen kuulostaa enemmän vahvistimelta, mutta säröä on vähemmän ja mielestäni sitä on distortioniksi hieman liian vähän. Sointi on kyllä aika mehukas, mutta jää karkeaksi. Meikäläisen maulla voiton vie hyde, mutta singlepedaalina (Son of Hyde) on hitusen kalliimpi kuin SC-2.
 
Boostailin SC-2:ta CM-2:lla ja se kombinaatio toimi hyvin ja säröä piisasi.
 
I'm endorsed by Marshall
juzi
16.10.2008 02:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos joku testaillut tai jopa ostanut sitä tämän sarjan chorusta. CR-7:kakohan se nyt oli... Semmonen monipuolinen chorus olis hakusessa. Pääasiassa tartten semmoset ällötys 80's chorukset ja leslie-soundikin olis kiva. Lähtisköhän tästä semmoset?
 
Kivijalka
16.10.2008 04:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bad Monkey on ollut meikäläisen luottopalikka iät ja ajat. Pitääpä testata tuo päivitetty overdrive, kun vanha kerran miellytti.
 
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Captain Farrell
16.10.2008 07:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hardwire-sarjan reverbbi. Täytyy sanoa, että Digitechin pojat ovat osuneet naulankantaan - pahaa sanottavaa en keksi. Saundit kohdallaan ja jämäkkä rakenne.
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
jaakko.
16.10.2008 17:04:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SC-2 tuli tosiaan hommattua ja tosi pikaisen testin perusteella oikeinkin maukasta marshallia sisältävä purkki. Dynamiikkaa löyty ja säädöt toimivat varsin terveenkuulosesti ja säätövaraakin löyty. Bad Monkeyn kaverina tuntui toimivan kivasti varsinkin "crunch" moodissa. Styrkkarina Fender Super 60 ja puhdas kanava.
 
Nyt "joutuu" vaan lähtemään viikoksi leikkikalujenluota tyttöystävän luo joten todellinen testaus bändin kanssa siirtyy. Ei malttais odottaa, sen verran lupaavalta vaikutti.
 
Muilla kokemuksia ko. purkista? Ois kiva kuulla.
 
Keskity, perkele!
jussimus
16.10.2008 17:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äääh...toi delay on pakko saada. Ja ehkä myös reverbi.
 
skebab
18.10.2008 21:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hardwire-sarjan reverbbi. Täytyy sanoa, että Digitechin pojat ovat osuneet naulankantaan - pahaa sanottavaa en keksi. Saundit kohdallaan ja jämäkkä rakenne.
 
Hm...koska mulla ei ole aikaa käydä testailemassa, niin kyselenpä teiltä. Eli mitenkä tuo reverb toimii erilaisten säröjen kanssa ? Mä käytän varsinkin sooloihin tuota H2O:n echo puolta ja sehän kyllä toimii mainiosti, mutta välillä vaihtelukin olisi poikaa ja tuo purnukkahan on saanut kovasti kehuja ja kuulostaakin mainiolta ääninäytteissä. Mutta mitenkä siis säröttynä ?
 
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Captain Farrell
29.10.2008 06:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mitenkä tuo reverb toimii erilaisten säröjen kanssa ?
 
Hyvin toimii säröjen kanssa - miksei toimisi? Tai toimii ainakin sen yhden kanssa (Barber Burn Unit) millä olen sitä testannut...
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
skebab
29.10.2008 08:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimii säröjen kanssa - miksei toimisi?
 
Siks'ei, että aika harvat delayt ja reverbit tuottavat mieluisan yhdistelmän säröjen kanssa (eri variaatioita on tullut kokeiltua - ja paljon, mutta oikeastaan tuo H2O on ensimmäinen, joka on miellyttänyt). Kiitoksia vastauksesta. pitää yrittää keritä testaamaan, koska tuota reverbiä on kyllä kovasti kehuttu.
 
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Captain Farrell
29.10.2008 13:44:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siks'ei, että aika harvat delayt ja reverbit tuottavat mieluisan yhdistelmän säröjen kanssa.
 
Olen omistanut neljä erilaista delayta ja kaksi reverbbiä ja kaikki näistä ovat toimineet erilaisten säröjen kanssa oikein hienosti. Ehkä mulla on ollut vaan hyvä tuuri, en tiiä... Särönä mulla on yleensä ollut joku keskivahva overdrive - sirkkelisäröstä en osaa sanoa.
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
skebab
29.10.2008 14:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen omistanut neljä erilaista delayta ja kaksi reverbbiä ja kaikki näistä ovat toimineet erilaisten säröjen kanssa oikein hienosti. Ehkä mulla on ollut vaan hyvä tuuri, en tiiä... Särönä mulla on yleensä ollut joku keskivahva overdrive - sirkkelisäröstä en osaa sanoa.
 
Puhumme luonnollisesti makuasioista - toisen mielestä taivas, toisen helvetti. Mulla on ongelma ollut yleinsä se, että riippumatta purkkien järjestyksestä (efektiloopiakin koitettu kaikupurkeille) ja riippumatta kaikujen säädöistä, jompi kumpi osasto on mennyt piloille, vaikka pelkkänään on kuullostanut hyvälle. "Sirkkeleitä" en ole minäkään koittanut - enkä koita.
 
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
s8na
03.11.2008 22:54:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey hardwire reverb pedaalien omistajat. Saako tuosta vehkeestä leveliä kääntämällä ja laittamalla kaiut hiljaiselle tehtyä puhtaan clean boosterin? Mulla ois tavallaan tarvetta sekä reverbi pedaalille ja tarttisin myös kliinejä soitellessa lisää hönkää mankkaan. Volumessa sais olla myös jonkin verran vaikutusaluetta, useinhan reippaita ovat nuo säätövarat mutta onko tässä?
 
Tech 21:llä näyttäis olevan ihan reverb boost nimellä pedaali, hinta alkaa vaan olemaan turhan kova.
 
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
Y3J
04.11.2008 14:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku pedaalin omistava tai siitä muuten tietävä heittää perustelua, että miksi kannattaisi ostaa tuollainen Hardwire-sarjan pedaali mieluummin, kuin Bossin uusi DD-7? Kummatkin toki taipuvat omanlaisiinsa saundeihin, mutta Bossissa on hyvänä etuna tuo ulkoinen tap tempo-pedaalin liittomahdollisuus.
 
Heitän vaan tämmöisen kysymyksen ilmaan kun kerta nämä kaksi vaikuttaisivat hyviltä vaihtoehdoilta, uutta delayta kun olen katselemassa.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
Jungleman
06.11.2008 20:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey hardwire reverb pedaalien omistajat. Saako tuosta vehkeestä leveliä kääntämällä ja laittamalla kaiut hiljaiselle tehtyä puhtaan clean boosterin?
 
Ei saa boosteria. Aivan eri pelejä ovat. HW:n Level-säätö on itse asiassa kuivan ja efektoidun signaalin balanssipotikka, ei varsinainen volyymisäätö.
 
Tech 21:n pedaalin toimintaan en ole tarkemmin perehtynyt, mutta ymmärtäisin että sen boost-ominaisuus tarkoittaa lähinnä volumenamikkaa josta irtoaa pikkuisen ylimääräistä boostia, mutta pedaalia ei olettaakseni voi käyttää pelkkänä boostina.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «