Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka monelle efektille yksi muuntaja riittää?
1 2
Hannu H.
04.01.2003 22:10:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kun sellaisilla jakosysteemeillä laittaa esim. 2 yhdestä muuntajasta, niin mikä on maksimi??? Vai onko olemassa mitään maksimia kuinka monta voi laittaa samaan muuntajaan?

Dumb
04.01.2003 22:17:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuntaja riittää niin monelle kun virta antaa periksi. Muuntajassa lukee aina se ulos lähtevien milliampeerien (=mA) määrä. Jokaisen pedaalin virrankulutus (löytyy yleensä pedaalien pohjasta) lasketaan yhteen ja sitten katsotaan, ylittyykö muuntajan antama virtamäärä. Jos ei, niin hyvä homma.

Eli, jos sulla on vaikka muuntaja joka antaa ulos 200mA ja kolme 50mA:n pedaalia niin muuntaja riittää kaikille (3x50mA=150mA), mutta jos vaikka viisi niin ei riitä.

kunnasja
04.01.2003 22:46:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossilla on muuntaja joka riittää ainakin viiteen niiden pedaaliin ja Crybabyyn.

Visit: http://www.helionprog.com
hemmo
04.01.2003 22:56:12

Bossilla on muuntaja joka riittää ainakin viiteen niiden pedaaliin ja Crybabyyn.

Mulla toimii 1 digihärveli ja 9 analogivehjetta yhdellä ja samalla 500 mA muuntajalla. Säröt vie vähän.

Kamalistani ei mahdu tähän.
fridgebuzz
07.01.2003 10:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se tosiaan riippuu niinku on jo sanottu siitä kuinka paljon purkit vievät. Mulla ne taitaa olla ihan muutamasta kymmenestä 780mA:han asti!

Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler
booster
07.01.2003 11:35:54

Eli kun sellaisilla jakosysteemeillä laittaa esim. 2 yhdestä muuntajasta, niin mikä on maksimi???

Minkälainen jakosysteemi ja mistä niitä saa ja mihin hintaan??

fridgebuzz
07.01.2003 11:45:23

Minkälainen jakosysteemi ja mistä niitä saa ja mihin hintaan??

Ihan vaan sellainen jakojohto, saa esim. musiikkiliikkeestä, hinta lienee n. 10e.

Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler
Fortune
07.01.2003 12:21:32

Ihan vaan sellainen jakojohto, saa esim. musiikkiliikkeestä, hinta lienee n. 10e.

Tai vaikkapa ihan tavallinen sokeripala. Siis semmoinen liitinsokeripala, ei Dan Sukker.

Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
fridgebuzz
07.01.2003 12:23:32 (muokattu 07.01.2003 12:23:48)

Tai vaikkapa ihan tavallinen sokeripala. Siis semmoinen liitinsokeripala, ei Dan Sukker.

Juu, tulenee halvemmaksi ainakin. Myös erilaiset teippi-/kolvausviritykset toiminevat.

EDIT: typo.

Tomtom
07.01.2003 12:27:44

Mä tein itse jakoboksin sokeripalasysteemillä, eli jaoin 12 reikäsen sokeripalariman kahtia ja oikosuljin toisen puolen molemmista pätkistä, eli toiseen puoleen plussajohdot ja toiseen miinukset. Suojasin komeuden sellasella sähköliikkeestä saatavalla muoviboksilla, minkä kylkeen porasin reiät efektien piuhoille. Näihin kolvasin efekteihin sopivat liittimet. Jakoboksin yhteen kulmaan reikä muuntajan virtajohdolle, joka sitten kiinnittyy erikseen oikosuljettuihin plus- ja miinusrimoihin. Muuntajana on sellainen röökiaskin kokoinen säädettävä Mascot, joka antaa 9v ulos 3000mA, että eipä lopu virta kesken.. Laudasta, tai ainakin tästä sähköpuolesta tuli kyllä aika komeen näkönen, vaikka itte sanonkin..

Dumb
07.01.2003 20:00:22

Laudasta, tai ainakin tästä sähköpuolesta tuli kyllä aika komeen näkönen, vaikka itte sanonkin..

Kuvaa?!

Vetehinen
08.01.2013 18:53:04

Tomtom: Mä tein itse jakoboksin sokeripalasysteemillä, eli jaoin 12 reikäsen sokeripalariman kahtia ja oikosuljin toisen puolen molemmista pätkistä, eli toiseen puoleen plussajohdot ja toiseen miinukset. Suojasin komeuden sellasella sähköliikkeestä saatavalla muoviboksilla, minkä kylkeen porasin reiät efektien piuhoille. Näihin kolvasin efekteihin sopivat liittimet. Jakoboksin yhteen kulmaan reikä muuntajan virtajohdolle, joka sitten kiinnittyy erikseen oikosuljettuihin plus- ja miinusrimoihin. Muuntajana on sellainen röökiaskin kokoinen säädettävä Mascot, joka antaa 9v ulos 3000mA, että eipä lopu virta kesken.. Laudasta, tai ainakin tästä sähköpuolesta tuli kyllä aika komeen näkönen, vaikka itte sanonkin..

Kuulostaa aika hazardilta, mutta jos toimii niin mikäs siinä. Kuva ois tosiaan kiva.

Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
Jucciz
08.01.2013 19:06:54

beliel: Kuulostaa aika hazardilta, mutta jos toimii niin mikäs siinä. Kuva ois tosiaan kiva.

Hieno nosto, hermanni!

Ja mitä hasardia siinä on, että käyttää laadukasta yleismuuntajaa? Mullakin oli hetken aikaa Mascotin reguloitu ja hyvälaatuinen poweri laudassa ja hienosti se pelasi.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tepeh
08.01.2013 19:20:08

Jucciz: Hieno nosto

Kieltämättä! Yhden päivän yli 10vuotta.

Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Vetehinen
08.01.2013 20:04:14

Jucciz: Ja mitä hasardia siinä on, että käyttää laadukasta yleismuuntajaa? Mullakin oli hetken aikaa Mascotin reguloitu ja hyvälaatuinen poweri laudassa ja hienosti se pelasi.

Ei siinä Mascotissa mitään mutta tuo sokeripalarima.. Tuosta pitäis melkeen se kuva nähdä että osaisi arvostaa.

Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
oiva tumpeloinen
08.01.2013 20:07:36

beliel: Ei siinä Mascotissa mitään mutta tuo sokeripalarima.. Tuosta pitäis melkeen se kuva nähdä että osaisi arvostaa.

Sokeripaloilla on tehty liitoksia vuositolkulla ilman ongelmia. Toki nykyisin on parempiakin vaihtoehtoja moneen, mutta ihan toimivan sillä saa. Tarpeeksi hyvä vedonpoisto koteloon, niin eipä siinä mitään ongelmia pitäisi tulla.
Jucciz
08.01.2013 20:12:20

oiva tumpeloinen: Sokeripaloilla on tehty liitoksia vuositolkulla ilman ongelmia. Toki nykyisin on parempiakin vaihtoehtoja moneen, mutta ihan toimivan sillä saa. Tarpeeksi hyvä vedonpoisto koteloon, niin eipä siinä mitään ongelmia pitäisi tulla.

Just olin sanomassa, että mun '64 Vox AC30:ssä on sokeripalaa käytössä esim. muuntajilta tulevissa piuhoissa. Vielä ei oo mikään pamahtanu.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tomtom
09.01.2013 09:40:35

tepeh: Kieltämättä! Yhden päivän yli 10vuotta.

Ja mun tekstiin! mikä kunnia! Joo, tota pakettia ei ole ihan viimeiseen.. kaheksaan vuoteen ollut olemassa mutta kyllä se toimi. Siirryin tuosta melko pian Pedalpowerin käyttäjäksi kun noita härpäkkeitä alkoi tulemaan enemmän.

Eissaa.. mulla voi kyllä olla toi jossain. Pitääpä kattoo ihan huvikseen vaikka tuskin tuo ketään kiinnostaa. Jos se löytyy jostain niin lupaan postikuluja vastaan lahjoittaa ton kysyjälle, jos se oikeesti kiinnostas, on tässä niin nostalgian havinaa.

"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Vetehinen
09.01.2013 11:39:24

Tomtom: Ja mun tekstiin! mikä kunnia! Joo, tota pakettia ei ole ihan viimeiseen.. kaheksaan vuoteen ollut olemassa mutta kyllä se toimi.

Eissaa.. mulla voi kyllä olla toi jossain. Pitääpä kattoo ihan huvikseen vaikka tuskin tuo ketään kiinnostaa. Jos se löytyy jostain niin lupaan postikuluja vastaan lahjoittaa ton kysyjälle, jos se oikeesti kiinnostas, on tässä niin nostalgian havinaa.

Oliko tuossa lähtöjen eristämisessä etua verrattuna jakopiuhaan? Mua vois kiinnostaakin jos on. :) jos härveli löytyy niin kuva kiinnostaisi joka tapauksessa. Näkisi koon yms. Eniten tuossa arveluttaa että miten käy jos kaataa tuopillisen päälle.. Mutta eipä nuo jakopiuhat ja Pedalpoweritkaan tietty sellaisesta erityisesti tykkää.

Tataa.
Tomtom
09.01.2013 11:50:32

Jos muistan oikein niin tuo oli suht hurinavapaa, toki pedaalien maat samoin päin. Periaatteessa kai aika hyvin "nestesuojattukin" jos laittais vaikka sellaset kumit boksinreikien ympärille.

Mut hei, jos mä löydän sen reenikämpältä ni sä saat sen.

"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti