Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibsonin mikit..?
1 2
Metalkallo
18.10.2016 14:41:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta tuosta Gibsonin Angus Young signature mikistä? Jos on, niin mihin muuhun mikkiin sitä voisi verrata, ja ylipäätänsä minkälainen mikki tuo on?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Numb
18.10.2016 14:45:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onko kellään kokemusta tuosta Gibsonin Angus Young signature mikistä? Jos on, niin mihin muuhun mikkiin sitä voisi verrata, ja ylipäätänsä minkälainen mikki tuo on?
 
Signature SG:ssä oli SD:n Pearly Gatesit, joten oliskohan tuo sillä tontilla kenties?
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Kivijalka
18.10.2016 15:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkoinen ulostuloteho ainakin näyttäisi olevan Angus-mikissä: http://img15.hostingpics.net/pics/782216GibsonChart.jpg
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Ziggy Bubba
18.10.2016 17:45:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic 57:t saa suosituksen Gibsonin tarjonnasta täältäkin. 498T oli tallamikkinä suht muhjuinen, 490R kaulassa pikkasen parempi. Aika kuumia molemmat vs C57.
WeetM
18.10.2016 20:25:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on lespassa ('02 LP Standard) alkuperäiset BB:t kiinni, mitkä nyt sitten noista eri variaatioista lienevätkään. Soundit toimii omaan korvaani hyvin, mutta alkuvuodesta tulin siihen tulokseen että aavistuksen saisi kirkkautta löytyä vielä lisää. Homma ratkesi onneksi ilman mikkien vaihtorumbaa kun vaihdoin alkuperäisten 300kohm potikoiden tilalle 500k -potikat. Kyllä rokkaa nyt!
 
Metalkallo
19.10.2016 00:25:13 (muokattu 19.10.2016 00:26:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli muuten huomattua eri magneetteja vaihdellessa 57 classiciin, että jos pistää alnico 5:n sisään niin mikistä tulee aikalailla duncanin 59b:n kaltainen soundiltaan, mutta ehkä hitusen enempi keskialuetta kuin 59:ssä.
 
Löysin sitten oman mikki setin SG:n, eli Seth Lover tallassa ja 57 classic alnico 3 magneetilla kaulassa.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Metalkallo
20.10.2016 19:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukat on vahatuista vs vahaamattomista mikeistä?
 
Mulla on menossa tappelu 57 classicin ja seth loverin välillä, kumpikin hyviä mikkejä, mutta kyllähän seth kuulostaa hiukan avoimemmalta, siinä on myös aika eri tunne soittaessa kuin 57:ssa.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Durty
20.10.2016 19:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mitäs mieltä porukat on vahatuista vs vahaamattomista mikeistä?
 
Mulla on menossa tappelu 57 classicin ja seth loverin välillä, kumpikin hyviä mikkejä, mutta kyllähän seth kuulostaa hiukan avoimemmalta, siinä on myös aika eri tunne soittaessa kuin 57:ssa.

 
Mulla on Tokain Paulissa tallamikkinä Seth Lover ja se on aivan älyttömän hyväsoundinen. Tietenkin joku bläkkiskitaristi on eri mieltä.
 
Metalkallo
21.10.2016 06:57:12 (muokattu 21.10.2016 07:31:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Mulla on Tokain Paulissa tallamikkinä Seth Lover ja se on aivan älyttömän hyväsoundinen. Tietenkin joku bläkkiskitaristi on eri mieltä.
 
Niinhän se on, Seth tuntuu toimivan särölläkin suht hyvin, tosin kun vola kasvaa niin voi olla että ulvois kun ei ole vahattu. 57 taas on vahattu, mutta jotenkin sen soundi vaikka hyvä onkin ei vaan ole täysin mieleen.
 
Onkohan duncan tehnyt 59:n gibsonin 57:n pohjalta kun nuo kuulostaa niin samalta? Ainakin jos vaihtaa 57:n alnico 5 magneetin. Tuntuu, että normi 57 classic alnico 2:lla olisi vain 59 alnico 2:lla ja toisinpäin. Mulla on ollut 59 setti ja tunnistin soundin lähes heti kun testailin. UOA5 magneetti muuten on tosi hyvä 57:ssa.
 
EDIT: Olen testaillut myös Tokai MK4 kaulamikkiä eri magneeteilla, ja alnico 5:lla sekin on selvästi 59N soundiltaan. Periaatteessa A5 MK4 ja A5 57 on aikalailla kuin duncanin 59 setti.
 
Numb: Signature SG:ssä oli SD:n Pearly Gatesit, joten oliskohan tuo sillä tontilla kenties?
 
Missä signaturessa? Angusin? Vai tarkoititko omassa Angus signaturessa johon olit nuo vaihtanut? Kiitos vinkistä, noita olen vähän jo tsekkaillut tubesta ja lukenut tietoja, vaikuttaisi ihan hyviltä.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Groke
21.10.2016 16:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Signature SG:ssä oli SD:n Pearly Gatesit, joten oliskohan tuo sillä tontilla kenties?
 
Noita signaturejakin tuppaa yhdellä sun toisella artistilla olemaan monenlaisia vuosikymmenten varrella. Ja monissa hintaluokissakin. Ja osaa niistä he eivät ehkä ole itse edes koskaan nähneetkään... :-p
Alla kuitenkin linkki erääseen Gibsonin viralliseen ja todella kalliiseen signature-malliin. Toki Angus taitaa omistaa kolminumeroisen määrän kitaroita, joten eiköhän siellä ole aika monenlaista mikkiäkin.
 
Sopivasti modattu/biasoitu/säädetty putkivahvistinhan se kait kuitenkin keskimäärin suuremmassa roolissa on. Aika monihan coveroi AC/DC:n kappaleita lähestulkoon metallisoundilla. Tai ainakin selkeästi jollain modernilla high gain -soundilla. Tai sitten tummalla ja täysin "munattomalla" plink-plonk clean-soundilla. Jolloin mikin vaihtaminen hieman erilaiseen tms. jutut eivät paljoakaan auta, mitä kokonaisuuteen tulee.
 
Taitaapa soittajallakin oma roolinsa soundin suhteen olla, monien harmiksi. Sekä näilläkin, useimmiten totaalisesti sivuutetulla jutuilla. Joiden painotuksiin Anguksen soundin suhteen en tosin itse ole sen tarkemmin vielä tutustunut ("...a clean boost, a compressor and an expander (companding), and a optical limiter"). Joku massimieshän voisi näitä tilailla ja tarinoida sitten, että mitä tapahtui ja mitä ei: http://solodallas.com/the-schaffer-replica
 

 

 
Angus Young SG Standard: http://www.gibson.com/Products/Elec … Custom/Angus-Young-SG-Standard.aspx
 
- "Seymour Duncan Pearly Gates pickups, which includes a standard unit in the neck position and a bridge-position unit that has been modified for higher output."
 
Eli kaulassa ilmestikin aivan vakio Pearly Gates, mutta tallassa joku sellaisen pohjalta kuumemmaksi modattu versio. Jossa on "more midrange punch and plenty of cutting power for leads in the bridge position".
 

 
Lisäksi "Tone controls are bypassed as is the case with Angus' original." Eli Tone-potikat eivät ole käytössä. Vastaa käytännössä samaa, kuin jos olivat No Load -potikat, jotka on käännetty täysille. Eli saadaan ainakin pikkuisen kirkkaampi soundi, kuin mitä olisi perinteiset Tonet täysillä. Lähinnä soundin hienosäädöstä on kuitenkin tässä kohtaa kyse.
 
D'oh!
Metalkallo
22.10.2016 08:39:52 (muokattu 22.10.2016 08:47:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Groke linkeistä!
 
Gibson 57 classic ja duncan 59 on todella lähellä toisiaan, ellei sama mitä on nyt tullut magneettien kanssa leikittyä, ja pearly gates tuntuisi olevan aikalailla keskiäänisempi ja kirkkaampi versio 59:stä mitä katsonut sen speksejä ja tuon mielestäni sain suht hyvin aikaan laittamalla UOA5 magneetin 57:n sisään. UOA5-57 on aika maukas mikki, löytyy enemmän keskiääniä ja kirkkautta kuin A5-57.sta. En tosin tiedä suoraan onko pearly gatesissa mitä kaikkia eroja verrattuna 59:n ja 57:n kun ei ole omaa kokemusta siitä mikistä, vain se mitä olen kuullut ja vertaillut tuben kautta.
 
Tuo pearly gates setti tuossa Angus Young sigissä tuntuisi olevan aikalailla 57 setti UOA5 magneeteilla. Tuo isotehoisempi pearly gates tallassa kuulostaa aika UOA5 57 plussalta. Tämä kuitenkin nojautuu vain mun omaan kokemukseen 57:sta.
 
UOA5 magneettihan tuo A2 ja A5 magneettien parhaat puolet, eli tiukemman tuntuman ja basson kuin A2, enemmän keskiääniä kuin A5 ja juuri sopivasti kirkkautta. Vaikuttaisi aika paljon pearly gatesin spekseiltä.
 
Vahvistimellakin on tietysti iso rooli ja varmasti isompi kuin mikeillä. Mikeilläkin on iso rooli sinänsä että saa ne tietyt bassot, keskiäänet ja kirkkaudet esiin, ainakin semmoinen tullut mieleen eri mikkejä testatessa AC/DC riffien kanssa.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Metalkallo
22.10.2016 21:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, jos AC/DC tyylistä menoa haluaa niin onhan tuo vakio 57 classic hyvä peli siihen koska monista muista alnico 2 mikeistä eroten 57:ssa on enemmän kirkkautta ja keskialuetta. Itse tuli kuitenkin valittua Seth Lover SG:n tallaan kun on se vaan parempi, tai sanotaan erilainen vaikka aika saman soundisia tahtovat olla. Seth on avoimemman kuuloinen ja tuntuma todella hyvä ja sulava, toimii myös paremmin säröllä kuin 57.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «