Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibsonin mikit..?
1 2
turtola
16.07.2008 20:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa kokemuksia Gibsonin mikeistä eri skeboihin sijoitettuna? Omaa kokemusta Gibsonilta on classic 57´ 490R ja 498T mikeistä (Les paul/SG). Lähinnä kiinnostais saundielämykset burstbuckereista 1,2,3, ja burstbucker pro ja Angus Young signature -mikeistä. Jos joku on uskaltanut ruuvata kitaraansa vaihtomikkinä P94:n, kerro ihmeessä miten pelittää ja minkä vahvistimen kanssa..
 
T: Marshall/ENGL/Hiwatt
 
hollstro
16.07.2008 20:20:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa kokemuksia Gibsonin mikeistä eri skeboihin sijoitettuna? Omaa kokemusta Gibsonilta on classic 57 490R ja 498T mikeistä (Les paul/SG). Lähinnä kiinnostais saundielämykset burstbuckereista 1,2,3, ja burstbucker pro ja Angus Young signature -mikeistä. Jos joku on uskaltanut ruuvata kitaraansa vaihtomikkinä P94:n, kerro ihmeessä miten pelittää ja minkä vahvistimen kanssa..
 
T: Marshall/ENGL/Hiwatt

 
Mulla on ollut noista Classic 57, 490R ja 498T ja 1,2,3 Burstbuckerit. Burstbuckerit on ihan eri planeetalta. Harmoniset erottuvat makeesti ja ne parhaat liidisaundit tulevat niistä. Toimii myös komppisaundeile ja kiliineille. BB 3 on jo aika jyrkän hotti, mulle jopa liikaa. Ihan OK tosi tiukkaan säröliidailuun. 490R ja 498T ei ainakaan mussa saa aikaan riemunkiljahduksia. Aika tusinatavaraa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jlummaa
16.07.2008 20:37:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul R8:ssani on Bursbucker 1 ja 2 (siis tehdasmikit) ja kyllä on hieno soundi. Käämit kun on eriparia niin niissä on semmoinen single coil vivahde. Puhtaat, crunchit, umpisäröt, treble boosteri kaikki toimii komeesti. Esimerkkinä: soitan Black Sabbath cover pumpussa R8 -> bufferi pedaali -> treble boosteri ja Divided by 13 RSA23 vahvistin; puhtaat on heleät ja säröt on just semmoset että ei ainakaan paljoa hävetä Iommin alkuperäisten rinnalla. Vintagemeininkiin ainakin oivat.
 
Rule #1: There are no rules.
Les Fender
16.07.2008 21:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän kaikkee on ollut. '57 toimii ES335:ssa hyvin. '57+ ja'57 Pauleissa kohtuullisesti, BB:t hienosti. 4xx- mikit on semmosia joista en erityisemmin välitä.
 
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
16.07.2008 21:47:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on 80-lukulaisessa LP Customissa Gibson HB-R kaulamikkinä (Bill Lawrencen tekele Gibsonille aikanaan) ja tallassa '57 Classic. Toimivat erittäin hienosti omassa musisoinnissani bluesista heviin. LP Standardissa oli pitkään 490R kaulamikkinä. Ei maailman paras, mutta ajoi asiansa ollessaan sopivan voimakas ulostuloltaan ja soundiltaan välttävä. Tällä hetkellä siinä onpi BKP:n Muuli ja MustaKoira.
 
Täältä kyllä iso plussa tuolle '57 klasarille... ja miksei '57 klasari plussalle myös. Vastaava mikki mutta aavistuksen kuumempi.
 
Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred
jpaa
16.07.2008 22:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista ei ole kokemusta paitti nuista Burstbuckereista jotka on aivan älyttömän hyvät allaround mikit. Kyllä lähtee! Jotenkin niissä on sellanen eroitteleva ja selkeä fiilis. Toimii hyvin myös kovemmillakin gaineilla, tosin tuppaavat kiertämään herkästi.
 
mvirta
16.07.2008 22:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ärsyttää Gibsonin mikeissä juuri tuo kiertoherkkyys. Soitetaan aika kovaa, ja gainiakin tulee käytettyä sen mitä marsusta lähtee, pedaaleita en käytä. SG stanun vakiomikkinä tuleva 498T on niissä oloissa vinkumisen takia täysin käyttökelvoton.
 
Dimarzion ja SD:n kuorettomat jälkiasennusmikit taas toimivat samoissa kitaroissa ja samoilla äänenpaineilla hienosti. Hyviä kitaroita ne Gibsonilla tekee mutta mikeistä en ihan ole vakuuttunut.
 
'57 Classic on tosin munkin mielestä hyvä mikki, eikä ihan niin kiertoherkkä kun 498T. johtuuko siitä ettei ole niin kuuma?
 
Mitenkäs te jotka soittelette lujalla, onko teillä ehdottaa sellaisia peltikuorimikkejä joissa on paljon outputtia mutta jotka eivät vingu? Ei viitsisi joka keppiin noita kuorettomia laittaa.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
jlummaa
16.07.2008 22:47:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii hyvin myös kovemmillakin gaineilla, tosin tuppaavat kiertämään herkästi.
 
Joo koska BB:t ei ole upotettu vahaan (ja joka vaikuttaa myös kuulemma soundiin).
 
Mä soitan lujaa mutta ongelmia ei ole ollut kierron suhteen koska gainit on maltillisia. Jos käyttää paljon gainia niin BB:t ei varmaan ole parhaat mahdolliset.
 
Rule #1: There are no rules.
Jariot
17.07.2008 08:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Gibson Les Paul Special '02 490R/498T -mikeillä, soitan sillä Mesan DC-35 -combon + Seymour Duncan Pickup Boosterin läpi, ja kaikki hc-punkista sliipparimeininkiin taittuu ihan mainiosti. Muutama vuosi sitten omistin häviävän hetken Les Paul Studion, jossa oli samat mikit. Ei toiminneet soundit. Liekö rungon puilla ja paksuudella jotain tekemistä, kun samat mikit pelaa toisessa mallissa ihan viituisella.
 
Kitara on lyömäsoitin.
duc
17.07.2008 08:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin tuntus ES-137:ssa toimivan 490R/498T-pari ihan mainiosti. Mutta itellä ei taas LP Specialissa sitten toimineet ne kovin hyvin, säädöistä riippuen kaula oli joko liian tumma tai talla liian kirkas. Jollain toisella vahivistimella ne olis voinut saada kyllä tasapainoon...
 
Mutta LP Standardin BurstBucker Prot on kyllä loistavat mikit kaikin puolin.
Metalkallo
17.10.2016 21:19:16 (muokattu 17.10.2016 21:26:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä mikki tuo 57 ja tuntuu toimivan ainakin SG:ssä todella hyvin.

Kokeilin ekaa kertaa 57 classic mikkiä oman Tokai SG:n tallassa ja oli kyllä yllättävän hyvä, mukavasti piisaa tehoakin näköjään vaikka speksit sanoo 7.5k Gibsonin omalla sivulla.
 
Lueskelin paljon netistä ennen kuin olin laittanut mikkiä kiinni kitaraan, jotkut olivat kirjoittaneet, että vaikka mikki on alnico 2 magneetilla, niin siinä olisi hieman vaikutteita myös alnico 5:sta, ja itse mikkiä nyt testanneena huomasin kirkkaudessa/terävyydessä hieman samaa kuin A5 magneetilla ryyditetyssä mikissä mikä oli plussaa mulle kun SG on yhtä kuin AC/DC. Mikki on myös yllättävän tiukka A2 mikiksi, aivan eri maata kuin esim. Duncanin Seth Lover josta olen pitänyt paljon. Olenkin testannut myös UOA5 magneettia Seth Loverissa ja jotain samaa on 57:ssa ja UOA5 Sethissä, paitsi että 57 on tykimpi ja hiukan tiukempi. UOA5 magneetissa yhdistyy siis A2 ja A5 magneettien parhaat puolet.
 
Tuo on hyvä kun on myös vahattu niin ei pitäisi kiertääkään niin pahasti kuin vahaamaton jos vetää rankempaa. Aika hyvin irtoaa tuo rankempikin osasto 57:lla. Tosi monipuolinen ja hyvä soundinen mikki.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Rämppy
17.10.2016 22:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ollut tyytyväinen 57 classiceihin 335:ssä. Miedonpuoleiset humpparit, siksi hyvät vanhan liiton meininkiin. Puhtaissa soundeissa on sopivasti raikkautta, mitä huonommista mikeistä ei oikein tahdo irrota. Säröpuolikin toimii. Tasapainoiset mikit, ei häiritseviä korostuksia tai kuoppia.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Arbitrator
17.10.2016 23:10:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitänyt lähes kaikista Gibson mikeistä, jopa paljon parjatuista 490R ja 498T mikeistä SG:ssä. Ainoat, joista en ole hirveästi pitänyt olivat Burstbucker Pro:t ja keraamiset 496/500.
 
hallu
17.10.2016 23:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arbitrator: Itse olen pitänyt lähes kaikista Gibson mikeistä, jopa paljon parjatuista 490R ja 498T mikeistä SG:ssä. Ainoat, joista en ole hirveästi pitänyt olivat Burstbucker Pro:t ja keraamiset 496/500.
 
Mulla on 490R ja 498T mikit LesPaulissa ja minusta ne on ihan hyvät. Kaulamikki pitää upottaa puuhun, että se soi hyvin. En minä tiedä onko niitä nyt niin hirveästi parjattu hyvät mikithän ne on ja Gibsonhan kehitti ne vastatakseen nykyaikaisiin soundikonventioihin. Mä luulen, että varmaan osa siitä parjauksesta tulee siitä, että muutama "mielipidejohtaja" ärsyyntyi siitä kun ne ei ole tarpeeksi "perinnehenkiset" Gibsoniin ja sitten muut seuraa laumana perässä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
18.10.2016 07:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla on 490R ja 498T mikit LesPaulissa ja minusta ne on ihan hyvät. Kaulamikki pitää upottaa puuhun, että se soi hyvin. En minä tiedä onko niitä nyt niin hirveästi parjattu hyvät mikithän ne on ja Gibsonhan kehitti ne vastatakseen nykyaikaisiin soundikonventioihin. Mä luulen, että varmaan osa siitä parjauksesta tulee siitä, että muutama "mielipidejohtaja" ärsyyntyi siitä kun ne ei ole tarpeeksi "perinnehenkiset" Gibsoniin ja sitten muut seuraa laumana perässä.
 
Just näin, hyvät mikit ne on. Ovat vähän kuumemmat, joten ei niitä ole vintagesoundiin edes tarkoitettu, joten ulina siitä, ettei niistä saa vintagesoundia on vähän tyhmää.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Guitarfreak
18.10.2016 08:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: ... Mä luulen, että varmaan osa siitä parjauksesta tulee siitä, että muutama "mielipidejohtaja" ärsyyntyi siitä kun ne ei ole tarpeeksi "perinnehenkiset" Gibsoniin ja sitten muut seuraa laumana perässä.
 
No näin... netti kokoaa samanmieliset kauhistelemaan erimielisen väärässäolemista niin helposti :D
 
Itsellä ois ehkä kiinnostusta kokeilla noita Giban mikkejä (57 tms.) kun Jazz/JB on jotenkin kulunut omaan korvaan. Tai siis toi JB on liian tiukka middlepaketti ilman kunnollista heleyttä niin siihen vois kokeilla välillä jotain paffimpaa. Ja on toi Jazzikn ehkä hiukan liian tumma omaan makuun (tosin molemmat vahvarit on jäätävän bass heavy nii en sit tiiä auttaako ne mikit)...
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Laulava Kylätohtori
18.10.2016 08:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: No näin... netti kokoaa samanmieliset kauhistelemaan erimielisen väärässäolemista niin helposti :D
 
Itsellä ois ehkä kiinnostusta kokeilla noita Giban mikkejä (57 tms.) kun Jazz/JB on jotenkin kulunut omaan korvaan. Tai siis toi JB on liian tiukka middlepaketti ilman kunnollista heleyttä niin siihen vois kokeilla välillä jotain paffimpaa. Ja on toi Jazzikn ehkä hiukan liian tumma omaan makuun (tosin molemmat vahvarit on jäätävän bass heavy nii en sit tiiä auttaako ne mikit)...

 
En ole koskaan kokeillut, mutta netin jutuista olen ymmärtänyt, että tuo Jazz olisi kirkkaamman puolen kaulamikkejä? Juuri siksi se on ollut omalla kokeilulistalla. Mutta siis en tosiaan itse ole ikinä testannut ja nettijutut nyt on nettijuttuja...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
iec
18.10.2016 10:07:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: En ole koskaan kokeillut, mutta netin jutuista olen ymmärtänyt, että tuo Jazz olisi kirkkaamman puolen kaulamikkejä? Juuri siksi se on ollut omalla kokeilulistalla. Mutta siis en tosiaan itse ole ikinä testannut ja nettijutut nyt on nettijuttuja...
 
Jos tuntuu että nykyinen kaulamikki on liian tumma, niin kannattaa tosiaan kokeilla SD Jazzia. Mulla on ollut/on parissa kitarassa ja olen tykännyt. On riittävän kirkas, jotta toimii puhtailla maukkaasti. Luulen että kyseinen malli on kehitetty juuri sen takia, että joidenkin mielestä Les Paulin kaulamikki oli liian tummasoundinen (ottamatta kantaa mikin tyyppiin. Mikä lie on ollut Jazzin julkaisun aikaan se yleisin LP kaulamikki). Mulla oli kyllä edellisessä LP Studiossa mitä luultavimmin Burstbucker Pro:t ja siinä taisi kaulamikki olla kyllä aika jees. Ehkä SD Jazz on vielä aavistuksen kirkkaampi, mutta ei varmasti liikaa ainakaan stratomiehelle. Vaikea nyt sanoa hatarien muistikuvien perusteella.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
DirtyFingers
18.10.2016 11:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirty Fingersit vaan. No ei, aika paskat yhden tyylin mikit on. Eli paskan tyylin.
 
Come with me for fun in my buggy
Metalkallo
18.10.2016 13:36:13 (muokattu 18.10.2016 13:42:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Itsellä ois ehkä kiinnostusta kokeilla noita Giban mikkejä (57 tms.) kun Jazz/JB on jotenkin kulunut omaan korvaan. Tai siis toi JB on liian tiukka middlepaketti ilman kunnollista heleyttä niin siihen vois kokeilla välillä jotain paffimpaa. Ja on toi Jazzikn ehkä hiukan liian tumma omaan makuun (tosin molemmat vahvarit on jäätävän bass heavy nii en sit tiiä auttaako ne mikit)...
 
Tähän ei voi muuta kuin suositella tuota 57 classic mikkiä. Itsekin aikoja sitten jo kyllästyin JB:n ja rupesin kokeilemaan paffimpia makuja, niistä valikoin duncanin Seth Loverin josta tykkään yhä, ja nyt testautin 57:n joka on kyllä hyvä vaihtoehto JB:lle koska omasta mielestäni 57:ssa on jotain samaa kuin JB:ssä, mutta ei niin in your face. Testailin aikoja sitten myös duncanin 59b mikin ja tykkään kyllä Gibsonin 57 classic:sta enemmän. 59 oli hieman turhan bassomainen ja jotenkin jäi vähän laimea maku siitä vaikka muuten ihan ok mikki, on vain omaan makuun ehkä hieman turhan skuupattu.
 
EDIT: Ja Duncanin Jazz on kirkkaamman ja ohuemman puoleinen kaulamikki, 59 taas on hieman tummempi ja bassomaisempi.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti