Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss re-20 space echo
1 2 3
komero
15.05.2013 14:37:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Mulla tuli woosh-woosh vaikka space echo ei ollut edes signaaliketjussa. Eli inputissa ja outputissa ei ollut piuhoja mutta space echo oli kiinni samassa muuntajassa muiden pedaalien kanssa (1spot). Korjaantui kun hommasin kunnon muuntajan, siis kelamuuntajan eikä hakkurimuuntajan.
 
Sama mulla, ei tarvinnut olla signaaliketjussa, riitti samassa muuntajassa muiden kans oleminen.
 
Terry Pantheras
15.05.2013 20:27:16 (muokattu 15.05.2013 20:28:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: Moi. Onko kukaan modannut kyseistä laitetta, singaalihäviön suhteen?
Kun laitteen polkaisee päälle, output volume laskee ja "potkukin" myös hieman vähenee. Hyvä esimerkki on, kun oon saanut hyvän feedbackin soimaan ja laitan re-20:n päälle, niin feedback saattaa hiipua. Boss re-20 syö mielestäni soundia, vain käyttökelpoinen viive onkin.
 
Eli kuivalla singaalilla ja delayn kanssa olevalla singaalilla on volume ero. Joku bufferi sinne virtapiirien väliin täytyis varmaan lykätä. Kukaan?

 
Onko sulla linjatason +4dB looppi? Laite syö saundia ja volaa ryökäleesti esim. SLO:n loopissa, jossa on siis linjatason looppi, ja räkkietusen (SP77-klooni) ja päätteen (VHT) välissä. Normi -10dB loopissa toimii hienosti ilman, että syö saundia.
 
E: DD20:ssähän tuon pystyy muuttamaan, mutta Space Echossa jostain kumman syystä ei...
Begemoth
16.05.2013 02:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Onko sulla linjatason +4dB looppi? Laite syö saundia ja volaa ryökäleesti esim. SLO:n loopissa, jossa on siis linjatason looppi, ja räkkietusen (SP77-klooni) ja päätteen (VHT) välissä. Normi -10dB loopissa toimii hienosti ilman, että syö saundia.
 
E: DD20:ssähän tuon pystyy muuttamaan, mutta Space Echossa jostain kumman syystä ei...

 
Vedän suoraan Voxin heritage-sarjan 15 wattiseen, eli ei ole luupissa tuo. Täytyy viedä delay jollekin insinöörille, joka saa väkertää siihen jonkun bufferin(?).
 
Ja vielä, overall volume on tosiaan siinä oikealla reunassa, mutta se ei auta siihen että laite syö soundia. Vaihtoehtona olis hyllyssä käyttämätön Eventiden Delayfactor, mutku.. Re-20 on vaan niin tosi näppärä säätää lennosta käsin.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Begemoth
16.05.2013 02:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Oma space echo on ainakin hemmetin tarkka virtalähteestä. Esim T-Rexillä ei pelaa kunnolla , koko ajan kuuluu valon mukaan tsiuhh-tsiuhh-ääni. Erillisellä EHX:n muuntajalla on hiljainen.
Kaiku pääsee oikeuksiinsa vasta stereona soitettaessa, suosittelen kokeilemaan.

 
1spotilla tuli mullekin swiippaavan valon rytmiin häiriöääntä. Bossin omalla virtalähteellä on hiljaista.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
hallu
16.05.2013 11:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: 1spotilla tuli mullekin swiippaavan valon rytmiin häiriöääntä. Bossin omalla virtalähteellä on hiljaista.
 
Aika katkeraa ettei se voi sitä virtalähdettä sujauttaa samaan laatikkoon noinkin kalliin efektin kanssa, vaan pitää ostaa erikseen. Eihän noita Bossin orkkisvirtalähteitä edes jokaisessa musakaupassa ole hyllyssä. Itse ostin tarvikevirtalähteen nuukuuksissani ja sitä ennen olin käyttänyt sitä jollakin motonetin virtalähteellä, mutta tuota häiriöongelmaa en ole havainnut millään virtalähteellä vielä. Siksi tuossa aikaisemmin koitin vähän kysellä teiltä, että oliko vika piilevä joka tuli esille myöhemmin vai ilmenikö se heti tuoreeltaan? olisin kiitollinen jos joku osaisi/viitisi kertoa miten se vika tuli esille.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
komero
16.05.2013 11:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Aika katkeraa ettei se voi sitä virtalähdettä sujauttaa samaan laatikkoon noinkin kalliin efektin kanssa, vaan pitää ostaa erikseen. Eihän noita Bossin orkkisvirtalähteitä edes jokaisessa musakaupassa ole hyllyssä. Itse ostin tarvikevirtalähteen nuukuuksissani ja sitä ennen olin käyttänyt sitä jollakin motonetin virtalähteellä, mutta tuota häiriöongelmaa en ole havainnut millään virtalähteellä vielä. Siksi tuossa aikaisemmin koitin vähän kysellä teiltä, että oliko vika piilevä joka tuli esille myöhemmin vai ilmenikö se heti tuoreeltaan? olisin kiitollinen jos joku osaisi/viitisi kertoa miten se vika tuli esille.
 
Ite ostin kaupasta Space Echon kaveriksi myyjän suosittelemana Ibanezin virtalähteen. Silloin ei ollut vielä pedaalilautaa ja sen isompaa virtalähdettä.
 
Mutta tuo pesukone-saundi oli heti uutena mukana. Oli muutama muu pedaali samassa virtalähteessä heti aluksi niin kyllä se vooshvooshatti aika kivasti.
 
A.O.K.
16.05.2013 12:05:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: 1spotilla tuli mullekin swiippaavan valon rytmiin häiriöääntä. Bossin omalla virtalähteellä on hiljaista.
 
Mulla tuli mukana Bossin oma virtalähde, käytettynä kun aikoinaan ostin. Ja kyllä se silläkin teki häiriötä. Nykyään kun nuo halvemmat virtalähteet ei ole enää kelamuuntajiiin perustuvia niin saattaa tulla kaikenlaisia mielenkiintoisia häröjä eteen kun noi digimuuntajat päästävät eritaajusia häröjä takaisin verkkoon päin. Jos nyt en aivan väärin muista niin tuo swoosh swoosh tuli todella hiljaa läpi vaikka Space echo ei ollut signaalitiessä, eikä edes samassa muuntajassa. Riitti että 1spot ja bossin muuntaja oli samassa jatkopistorasiassa kiinni.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Corto
16.05.2013 12:46:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa jännä. Mulla on Space Echo käytössä 1spotin kautta, siinä on muutama muukin sekalainen muljutin (mm. MXR Phase 90, Ibanez DE-7, Digitech Bad Monkey, RMC6 wah) ketjutettuna mukaan 1spotin jakoletkulla. En ole häiriöääniä kuullut omassa setupissani.
 
Leo got it right the first time: Telecaster
komero
16.05.2013 13:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen, että mulla se vooshvooshaus tuli selkeästi isompana kun pedaali oli bypass-tilassa. Eli efekti päällä oli vähemmän häröä.
 
Mesa/Boogie
17.05.2013 09:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: Moi. Onko kukaan modannut kyseistä laitetta, singaalihäviön suhteen?
Kun laitteen polkaisee päälle, output volume laskee ja "potkukin" myös hieman vähenee. Hyvä esimerkki on, kun oon saanut hyvän feedbackin soimaan ja laitan re-20:n päälle, niin feedback saattaa hiipua. Boss re-20 syö mielestäni soundia, vain käyttökelpoinen viive onkin.
 
Eli kuivalla singaalilla ja delayn kanssa olevalla singaalilla on volume ero. Joku bufferi sinne virtapiirien väliin täytyis varmaan lykätä. Kukaan?

 
Oiskohan valmistusajankohdalla jotain merkitystä tähän? Testailin tossa äsken tän ketjun innoittamana. Mitään tässä ketjussa kuvailtuja ongelmia en omastani löytänyt.
 
Sen sijaan totesin melkoisella varmuudella, että humppa syö soundia. Mulla oli äsken tossa koko keikkasetti tulilla ja oli helvetin kiva soittaa, koska kaikki saundas helvetin hyvältä. Annas olla, kun huomenna loman jälkeen kasaan saman setin humppaliiterin lavalle, niin soundi on jäänyt jonnekin matkan varrelle... Mut se onkin taas oma aiheensa.
 
Testasin myös rinnakkain tota Bossia ja Line 6 DL-4:sta samoilla asetuksilla. En olis uskonut kuulevani ihan niin suurta eroa. Line 6 joutaa eläkkeelle.
 
Stone
18.12.2016 19:33:14 (muokattu 18.12.2016 19:34:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni vähän kiinnostaa tämä boss re-20 nauhakaiku mallintaja..tai olen harkinnut jo vuosia ja lähinnä pähkäilenkin sitä, että riittäisikö tuo laitos yksistään korvaamaan erillisen reverb sekä delayn tarpeet laudassa...
 
Tuossa ei kait saa päälle yhtaikaa molempia tape echo ja reverbia? Tai toisaalta lennossa ei saa valittua kuin pelkästään toisen eli reverb tai delay moodin...kait?
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LepakonNahka
18.12.2016 19:35:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Itseäni vähän kiinnostaa tämä boss re-20 nauhakaiku mallintaja..tai olen harkinnut jo vuosia ja lähinnä pähkäilenkin sitä, että riittäisikö tuo laitos yksistään korvaamaan erillisen reverb sekä delayn tarpeet laudassa...
 
Tuossa ei kait saa päälle yhtaikaa molempia tape echo ja reverbia? Tai toisaalta lennossa ei saa valittua kuin pelkästään toisen eli reverb tai delay moodin...kait?

 
Saa päälle molemmat tai pelkän reverbin.
 
kohta alkaa kalman tanssi...
Stone
18.12.2016 20:31:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LepakonNahka: Saa päälle molemmat tai pelkän reverbin.
 
Kiitokset, ehkäpä tähän kannattaa tutustua sitten tarkemmin vielä.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LepakonNahka
18.12.2016 20:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitokset, ehkäpä tähän kannattaa tutustua sitten tarkemmin vielä.
 
Mulla on niitä kaks, ja oon kyllä tykänny oikein paljon. Suosittelen lämpimästi :)
 
kohta alkaa kalman tanssi...
Stone
18.12.2016 20:40:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LepakonNahka: Mulla on niitä kaks, ja oon kyllä tykänny oikein paljon. Suosittelen lämpimästi :)
 
Kiitokset suosituksesta!
Kaikujen käyttö vähäistä, mutta eniten käytän reverbia (lähinnä cleaneissa) ja sitten joku juttu joskus "huutaa" delayta. Mausteina hienoja molemmat oikeassa paikassa.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
hallu
18.12.2016 20:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitokset suosituksesta!
Kaikujen käyttö vähäistä, mutta eniten käytän reverbia (lähinnä cleaneissa) ja sitten joku juttu joskus "huutaa" delayta. Mausteina hienoja molemmat oikeassa paikassa.

 
Mä tykkäsin RE-20 purkista tosi paljon (vaikkain se sitten sai mennä kun en juuri kaikuja käytä). Se kajahdus on siinä "lyhytjousinen" eli se mallintaa ilmeisen tarkasti RE-201 nauhakaikua, jossa rewerb on kai lyhytjousinen. Se siis on aika Surf soundinen ja kaikki ei siitä tykkää, vaikka itse tykkäsin tosi paljon.
 
Suosittelen myös tutustumaan siihen pedaaliin siitä on aika moneksi kaikuhommissa. Käyttöliittymä on selkeä ja kiertokytkimestä valitaan haluttu kaiku (+äänipäät) käyttöön, mutta jos haluaa vaihtaa kaikua kesken biisin, niin siihen tarvinnee erillisen pedaalin. Taptempo kyllä onnistuu ilman pyllistelyä, mutta kaikutyypin vaihto edellyttää kiertokytkimen kiertämistä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
LepakonNahka
18.12.2016 21:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=UW8x2TV7RJg
 
kohta alkaa kalman tanssi...
Guitarfreak
18.12.2016 21:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tällainen joskus ja loopissa ei futannut em. linjataso syistä (Mesan Mk III)... Mut vaffarin edessä toimi oikein kivasti. Tuntu silti et ois tarttenu true-bypass -loopperin kaveriks soundinsyömisen puolesta.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Stone
18.12.2016 23:33:05 (muokattu 19.12.2016 06:38:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Oli tällainen joskus ja loopissa ei futannut em. linjataso syistä (Mesan Mk III)... Mut vaffarin edessä toimi oikein kivasti. Tuntu silti et ois tarttenu true-bypass -loopperin kaveriks soundinsyömisen puolesta.
 
Hyvä tai ainakin mielenkiintoinen tuo tieto, koska täällä myös Mesa Mk III.
Nyt itselläni digitech rv-7 reverb sekä ehx memory toy delay, jotka tuntuvat pelittävän loopissa.
Sitä mietinkin, että olisiko tuosta space echosta 1:ksi vastineeksi näille 2:lle...
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
19.12.2016 06:40:28 (muokattu 19.12.2016 06:40:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Hyvä tai ainakin mielenkiintoinen tuo tieto, koska täällä myös Mesa Mk III.
 
Bossin spekseissä näköjään nominal level -20 joten on siis suunniteltu vahvarin eteen. Tarttee jotkut signaalipad/booster -palikat looppiin jos haluais kunnolla toimivaks.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «