Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss re-20 space echo
1 2
Ose
11.04.2008 20:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mitä mieltä kyseisestä laitteesta ?

Millaiseen musiikkiin sopiva ? Käytättekö sooloissa mukana echoa ja miten sillä taipuu ns. rankempi musiikki esim. kasarihevi, rock. Rautalankamusassa tiedän sitä käytettävän mutta muualta en ole kuullut mitään.

Kokemuksia/mielipiteitä kaipaisin. Tulee vaikuttamaan ostopäätökseeni..

kari10
11.04.2008 22:18:24

Millaiseen musiikkiin sopiva ? Käytättekö sooloissa mukana echoa ja miten sillä taipuu ns. rankempi musiikki esim. kasarihevi, rock. Rautalankamusassa tiedän sitä käytettävän mutta muualta en ole kuullut mitään.

Kokemuksia/mielipiteitä kaipaisin. Tulee vaikuttamaan ostopäätökseeni..

Täällä ovat isännät laitetta ruotineet http://www.rautalanka.org/forum/ind … 635e7edb49c74454ab341cca&board=10.0

TvA
11.04.2008 22:49:13

Mainio peli, antaa mitä lupaa, eli mallinnettua suttuista moniäänipäistä nauhakaikua maustettuna varsin hyvällä reverbillä.

Millaiseen musiikkiin sopiva

Ihan mihin tahansa missä haluat käyttää kaikua... Reverbiä tulee käytettyä treeniksen überkuivassa soundiympäristössä, mutta mm. viime rokkikeikalla ei tullut laitettua kertaakaan päälle, kun tila soi isseesseen hyvin.

Pink Floydiinhan tuo on mitä mainioin purkki. Delayn tap-tempo on mielestäni hyvä ominaisuus ja mahdollisuus liittää ekspressiopedaali säätelemään laitetta.

AD/DC yms käytössä tulee käytettyä lähinnä reverbiä, mutta kunhan saan hankittua sen lisäpedaalin, niin tulee varmaankin käytettyä delaypuoltakin hieman enemmän.

Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta
Ose
12.04.2008 22:01:41

Tattis vastanneille ja varsinkin kari10:lle hyvästä linkistä !

YAMAHA
14.04.2008 13:20:37

Minkäslaisilla asetuksilla jätkät veivaa rockabilly meininkiä tuolla roland RE-20:llä.
niin että tulisi sitä slapback echoa

mika
ras ta far i
18.04.2008 11:37:38

Paras kokeilemistani mallintajista. Toimii kaikkeen rautalankaan, rockabillyyn, reggaehen, dubiin, ambientiin, noiseen eikä tartte vaihtaa nauhoja tai huoltaa koneistoa. Suosittelen.

echo66
27.04.2008 18:42:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku veijari myy ko. purkkia torilla kalliimmalla kuin uusi.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=233311
sillä Kitarapajalta sen saa 199 euron hintaan ja vielä muuntajan kanssa... ei se hullu joka pyytä....

kansalle leipää ja sirkushuveja!!
tomukka
27.04.2008 23:49:12

Minkäslaisilla asetuksilla jätkät veivaa rockabilly meininkiä tuolla roland RE-20:llä.
niin että tulisi sitä slapback echoa

Nupit klo 12 ja ohjelma no: 1

Puuhis1
14.05.2013 09:14:53

Näissähän on ollut ongelmia yksilöittäin. Jotkut tuntuvat pitävän kehää kiertävien "koristeledien" kierron tahdissa kuuluvaa woooosh-wooosh tai pröpöti-pröpöti ääntä. Joissain keskusteluissa on väitetty että häiriö poistuu tarpeeksi korkeajännitteistä ja laadukasta teholähdettä käyttäen. Olen kokeillut useita erilaisia 9V powereita tuloksetta. Viimeisin Bossin oma josta modaamalla nostin jänniteen 9,9V. No mikään ei muuttunut. Meni hermot ja päättelin että kiertoledien ottama virta indusoituu tai vuotaa laitteen sisäisten "teholähteiden" kautta signaalitiehen.

Olin oikeassa, häiriö poistuu katkaisemalla hymynaamaledeiltä (5kpl) virta.

Käytännössä kapine on simppeli purkaa vaikka ruuveja, potikoita & jakkeja on useita. Ledit ovat käyttöpaneelin piirilevyssä pintaliitosmallia, samassa jossa siis myös potikat ovat.

Ledeille menee 5kpl ohuita piirilevyjohteita jotka varoen raaputetaan poikki.
Modauksen voi vielä jälkeenpäin korjata tarkasti tinaamalla katkaistut juonteet takaisin yhteen.

Modausella menetät kiertävän diskokiekkovaloefektin joka myös kertoo Rate arvon. Jos kuitenkin käytät Tap tempo toimintoa, niin sen oma ledi jää toimimaan ja ilmaisee sykkeellään tempon. Toimii mulle loistavasti.

Omasta yksilöstä poistui häiriöääni ja diskoleluvalo kuin pieru saharaan - sielunrauha -

hallu
14.05.2013 09:24:53

Puuhis1: Näissähän on ollut ongelmia yksilöittäin. Jotkut tuntuvat pitävän kehää kiertävien "koristeledien" kierron tahdissa kuuluvaa woooosh-wooosh tai pröpöti-pröpöti ääntä. Joissain keskusteluissa on väitetty että häiriö poistuu tarpeeksi korkeajännitteistä ja laadukasta teholähdettä käyttäen. Olen kokeillut useita erilaisia 9V powereita tuloksetta. Viimeisin Bossin oma josta modaamalla nostin jänniteen 9,9V. No mikään ei muuttunut. Meni hermot ja päättelin että kiertoledien ottama virta indusoituu tai vuotaa laitteen sisäisten "teholähteiden" kautta signaalitiehen.

Olin oikeassa, häiriö poistuu katkaisemalla hymynaamaledeiltä (5kpl) virta.

Käytännössä kapine on simppeli purkaa vaikka ruuveja, potikoita & jakkeja on useita. Ledit ovat käyttöpaneelin piirilevyssä pintaliitosmallia, samassa jossa siis myös potikat ovat.

Ledeille menee 5kpl ohuita piirilevyjohteita jotka varoen raaputetaan poikki.
Modauksen voi vielä jälkeenpäin korjata tarkasti tinaamalla katkaistut juonteet takaisin yhteen.

Modausella menetät kiertävän diskokiekkovaloefektin joka myös kertoo Rate arvon. Jos kuitenkin käytät Tap tempo toimintoa, niin sen oma ledi jää toimimaan ja ilmaisee sykkeellään tempon. Toimii mulle loistavasti.

Omasta yksilöstä poistui häiriöääni ja diskoleluvalo kuin pieru saharaan - sielunrauha -

Mulla on tuo laite aika uusi (kuukausi tai joitan sitten ostettu) ja olen tykännyt tosi paljon. Ei ole diskovaloista vielä tullut häiriötä joten saa toistaiseksi olla. Jäi kuitenkin mietityttämään, että oliko sulla tuo vika alusta saakka? vai ilmenikö ajan saatossa vähitelen?

Tuo Reverb on aivan loistava ja se on päällä melkein aina eikä tuota vahvistimen omaa reverbiä tule juuri käytettyä enää (ehkä myöhemmin taas koska on ne aika erilaiset).

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
komero
14.05.2013 12:19:48

hallu: Mulla on tuo laite aika uusi (kuukausi tai joitan sitten ostettu) ja olen tykännyt tosi paljon. Ei ole diskovaloista vielä tullut häiriötä joten saa toistaiseksi olla. Jäi kuitenkin mietityttämään, että oliko sulla tuo vika alusta saakka? vai ilmenikö ajan saatossa vähitelen?

Tuo Reverb on aivan loistava ja se on päällä melkein aina eikä tuota vahvistimen omaa reverbiä tule juuri käytettyä enää (ehkä myöhemmin taas koska on ne aika erilaiset).

Mulla oli kans pesukoneen saundilla varustettu versio. Se kyllä vaimeni huomattavasti kun otti sille oman virtalähteen kautta sähöt, ts. pedaalilaudan virtalähteessä kiinni ollessaan piti aika kivaa pesukonemekkalaa.

Mun mielestä se reverpi on ihan karsea! Kai se vähän riippuu vahvistimesta ja siitä miten paljon sitä annostelee, että onko sillä käyttöä. Jotenki se mun mielestä vaan oli ihan täys paska :)

Onkohan sitä jotenki paranneltu? Mun laite oli joskus ehkä 2007-2008 valmistettu.

hallu
14.05.2013 13:51:18

komero: Mulla oli kans pesukoneen saundilla varustettu versio. Se kyllä vaimeni huomattavasti kun otti sille oman virtalähteen kautta sähöt, ts. pedaalilaudan virtalähteessä kiinni ollessaan piti aika kivaa pesukonemekkalaa.

Mun mielestä se reverpi on ihan karsea! Kai se vähän riippuu vahvistimesta ja siitä miten paljon sitä annostelee, että onko sillä käyttöä. Jotenki se mun mielestä vaan oli ihan täys paska :)

Onkohan sitä jotenki paranneltu? Mun laite oli joskus ehkä 2007-2008 valmistettu.

Eiköhän se rewerb ole ihan samanlainen kaikissa versioissa. Sehän on mallinnettu sen alkuperäisen RE201 jousikaiku. Ymärrän kyllä mitä tarkoitat kun sitä paskaksi luonnehdit, sitähän se on mutta se on vaan ihan hemmetin magee;-). Se Rolanin jousikaikuboksihan on mallia lyhyt eli se lyhtyjousinen kajahdus on vaan niin paljon iskevämpi. Siinä on niinkuin sitä semmoista tvängiä ihan hemmetisti. Mulla on tuossa vahvistimessani Fender BluesDeVille jousikaikutankki paljon pidempi ja se kajahdus on ihan toisen sorttinen eikä fenderistä irtoa tuollaista kajahtavaa kajahdusta.

Itse tykkään tuosta Bossin/Rolandin jousikaiusta, mutta ymmärrän hyvin että se jakaa mielipiteitä.

Niin juu tuosta virtalähteestä. Ehkä se häiriö on tosiaan virtalähdekohtainen. Itselläni on yhden ampeerin virtalähteessä haaroitusjohdolla kiinni Bossin SD-1, RC-30 ja RE-20. Lisäksi omilla virtalähteillään on samassa signaalitiessä Koch pedaltone ja EHX whitefinger. Nuo kaikki pedaalit tulee samasta haaroituspistorasiasta jossa on kiinni siis kolme muuntajaa. Minulla ei merkittäviä häiriöitä ole ilmennyt.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Puuhis1
14.05.2013 14:01:47

komero: Mulla oli kans pesukoneen saundilla varustettu versio. Se kyllä vaimeni huomattavasti kun otti sille oman virtalähteen kautta sähöt, ts. pedaalilaudan virtalähteessä kiinni ollessaan piti aika kivaa pesukonemekkalaa.

Mun mielestä se reverbi on ihan karsea! Kai se vähän riippuu vahvistimesta ja siitä miten paljon sitä annostelee, että onko sillä käyttöä. Jotenki se mun mielestä vaan oli ihan täys paska :)

Juu samaa mieltä sen reverbistä, ihan hirveä :) Omani ostin käytettynä Viimekesänä 150€ ja lisäksi ostin tuohon expression pedaalin kotrolloimaan kaikua. En vois enää ilman olla.

Mulla on Orangen Rockerverb 50 Mk1 nuppi omalla piiiitkällä jousikaiulla, joka on itsessään loistava, ei voi verrata tohon RE-20 digijäljittelijään.

Laudassa on kiinni seitsemän spedua samasta bossin 9V powerista jonka tosiaan modasin nostamalla jännitteen 9,9 Volttiin siinä toivossa että linko hiljenisi. Nyt toimii loistavasti, ei siis tarvetta erilliselle powerille Re-20:een.

Exhausted
14.05.2013 14:08:08 (muokattu 14.05.2013 14:08:19)

Ose: miten sillä taipuu ns. rankempi musiikki esim. kasarihevi, rock.

Kasariheviin yhdistäisin enemmän digitaalisen reverbin ja delayn, vaikka kyllähän Eddie Van Halenkin käytti Echoplexia Van Halenin levyillä studiossa.
Puuhis1
14.05.2013 14:16:35

Exhausted: Kasariheviin yhdistäisin enemmän digitaalisen reverbin ja delayn, vaikka kyllähän Eddie Van Halenkin käytti Echoplexia Van Halenin levyillä studiossa.

Komppaan tätä. Space echo on ehkä enemmän "vintage" saundimailmaa.
Saa siitä tietysti myös terävämmän kun kääntää trebleä siihen häntään mutta ei se puhtaaseen delayn saundiin siltikään yllä.

Itse fuzailen stouneria ja psaikedeliarokkia 70 luvun henkeen. Toimii.

Begemoth
14.05.2013 15:12:59

Moi. Onko kukaan modannut kyseistä laitetta, singaalihäviön suhteen?
Kun laitteen polkaisee päälle, output volume laskee ja "potkukin" myös hieman vähenee. Hyvä esimerkki on, kun oon saanut hyvän feedbackin soimaan ja laitan re-20:n päälle, niin feedback saattaa hiipua. Boss re-20 syö mielestäni soundia, vain käyttökelpoinen viive onkin.

Eli kuivalla singaalilla ja delayn kanssa olevalla singaalilla on volume ero. Joku bufferi sinne virtapiirien väliin täytyis varmaan lykätä. Kukaan?

aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
kojones
14.05.2013 23:04:58

Begemoth: Moi. Onko kukaan modannut kyseistä laitetta, singaalihäviön suhteen?
Kun laitteen polkaisee päälle, output volume laskee ja "potkukin" myös hieman vähenee. Hyvä esimerkki on, kun oon saanut hyvän feedbackin soimaan ja laitan re-20:n päälle, niin feedback saattaa hiipua. Boss re-20 syö mielestäni soundia, vain käyttökelpoinen viive onkin.

Eli kuivalla singaalilla ja delayn kanssa olevalla singaalilla on volume ero. Joku bufferi sinne virtapiirien väliin täytyis varmaan lykätä. Kukaan?

Eikös siinä ole säätö sille volumelle? Omaani pidin muistaakseni pikkaisen alle puolenvälin, silloin oli vola sama spedu päällä ja pois.

Kaupan paskaa ei tueta.
jniska
15.05.2013 09:12:57

Oma space echo on ainakin hemmetin tarkka virtalähteestä. Esim T-Rexillä ei pelaa kunnolla , koko ajan kuuluu valon mukaan tsiuhh-tsiuhh-ääni. Erillisellä EHX:n muuntajalla on hiljainen.
Kaiku pääsee oikeuksiinsa vasta stereona soitettaessa, suosittelen kokeilemaan.

Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
A.O.K.
15.05.2013 09:45:33

jniska: Oma space echo on ainakin hemmetin tarkka virtalähteestä. Esim T-Rexillä ei pelaa kunnolla , koko ajan kuuluu valon mukaan tsiuhh-tsiuhh-ääni. Erillisellä EHX:n muuntajalla on hiljainen.
Kaiku pääsee oikeuksiinsa vasta stereona soitettaessa, suosittelen kokeilemaan.

Mulla tuli woosh-woosh vaikka space echo ei ollut edes signaaliketjussa. Eli inputissa ja outputissa ei ollut piuhoja mutta space echo oli kiinni samassa muuntajassa muiden pedaalien kanssa (1spot). Korjaantui kun hommasin kunnon muuntajan, siis kelamuuntajan eikä hakkurimuuntajan.

Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jniska
15.05.2013 10:42:01

A.O.K.: Mulla tuli woosh-woosh vaikka space echo ei ollut edes signaaliketjussa. Eli inputissa ja outputissa ei ollut piuhoja mutta space echo oli kiinni samassa muuntajassa muiden pedaalien kanssa (1spot). Korjaantui kun hommasin kunnon muuntajan, siis kelamuuntajan eikä hakkurimuuntajan.

Se saundihan kyllä muistuttaa alkuperäisen nauhakaiun huonosta nauhasta tulevaa suhausta. Aika vintagea kyllä.

Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti