Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monipuolinen vahvistin alta 2000Eur
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
p_ofony
10.04.2008 11:53:37 (muokattu 10.04.2008 11:54:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palataanpas astialle...
 
Miten sitten nämä Framuksen vehkeet, Cobra ja Dragon? Jostaki kuulin, että löytyy hyvät cleanit ja metallit?
 
Niin ja semmosta piti kysyä, että kuinkahan paljon vois vaikuttaa putkien vaihto tuossa Krankissa, lähinnä tuohon cleaniin?

 
Dragon on semmonen turboahdettu Marshall tyyliltään ja Cobra taas enemmän Mesan soundi maailmaan kallistuva, ei kuitenkaan perus soundiltaan niin löysä. Cleanit molemmissa ihan siedettävät, pätkii SISOn tai Krankin vastaavat kyllä.
 
gear-A-holic
Juunsku
10.04.2008 12:06:22 (muokattu 10.04.2008 12:06:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos minulla olisi 2000€:n budjetti vaffarille, laittaisin välittömästi sen Framuksen Cobran. Cleaneista en osaa sanoa, ku en oo päässyt kovin hyvin syventymään kyseiseen nuppiin, mutta se metalli räime soundi on... mmmmm... juuri sitä mitä minä haen :)
 
Ei se mitään ku on tirri-päisään kännissä!
pekurides
10.04.2008 12:10:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dragon on semmonen turboahdettu Marshall tyyliltään ja Cobra taas enemmän Mesan soundi maailmaan kallistuva, ei kuitenkaan perus soundiltaan niin löysä. Cleanit molemmissa ihan siedettävät, pätkii SISOn tai Krankin vastaavat kyllä.
 
Joku jossain väitti että olisi fenderiltä dragonin cliinit imuroitu ja että cobran lead kanava olisi melkein suora kopio Diezelin vh4:ta....
 
No tiedä näistä... mulla on Cobra ja Kyllä se lead on hyvin paljon Recton suuntaan kallellaan ja Crunch hiukan Marsu/vht tyylinen ja cliinit on ihan ok.
 
Kyllä tämä on enemmänkin brutaali metallimurskain hirveällä alapäänjytkeellä vaikkakin AC/DC osasto vielä menee crunc kanavalla niin ei tällä biitlesiä tai mitään brittipoppia edes ole sallittua soittaa,(lyö väärinkäyttöautomaattisulakkeen oikariin:)
 
Putkienvaihdolla saa saundia paljon muokattua (näyttäis syövän el34,6l6gc,kt66,kt77,kt88,6550 ja vaikka mitä päättäreitä?)
sekä tässä oma persoonallinen saundi josta joko tykkää tai ei ja säätämisessä menee myös tovi....
 
Tunteella päin vittua.
punainenettan
10.04.2008 14:10:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku jossain väitti että olisi fenderiltä dragonin cliinit imuroitu ja että cobran lead kanava olisi melkein suora kopio Diezelin vh4:ta....
 
No tiedä näistä... mulla on Cobra ja Kyllä se lead on hyvin paljon Recton suuntaan kallellaan ja Crunch hiukan Marsu/vht tyylinen ja cliinit on ihan ok.
 
Kyllä tämä on enemmänkin brutaali metallimurskain hirveällä alapäänjytkeellä vaikkakin AC/DC osasto vielä menee crunc kanavalla niin ei tällä biitlesiä tai mitään brittipoppia edes ole sallittua soittaa,(lyö väärinkäyttöautomaattisulakkeen oikariin:)

 
Antaako nuo rocksolidamps:n clipit oikeutta framukselle?
 
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
pekurides
10.04.2008 14:40:29 (muokattu 10.04.2008 14:41:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antaako nuo rocksolidamps:n clipit oikeutta framukselle?
 
joo ja ei... niissä semmonen ylimääränen kumma muovinen vivahde...

siinä inner self clipissä on aika lähellä kyllä, mutta muuten ne kyllä vähän kummallisilta saundaa... eivät varmaan sen kummemmin säädellet...
 
tosin kyllä siittä tuommosenkin saundin saapi:) on aika paljon säätömahdollisuuksia....
 
jäsen, nakedzenillä on aika hyviä clippejä omalla sivullaan.....
 
Tunteella päin vittua.
punainenettan
10.04.2008 15:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo ja ei... niissä semmonen ylimääränen kumma muovinen vivahde...

siinä inner self clipissä on aika lähellä kyllä, mutta muuten ne kyllä vähän kummallisilta saundaa... eivät varmaan sen kummemmin säädellet...
 
tosin kyllä siittä tuommosenkin saundin saapi:) on aika paljon säätömahdollisuuksia....
 
jäsen, nakedzenillä on aika hyviä clippejä omalla sivullaan.....

 
Joo tuommosta muhjuinen ja trankkumainen saundi nuissa clipeissä.
 
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
MauCer
10.04.2008 15:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt sen perusteella mitä oon kokenut ja kuullut, niin unelma monelle vois olla Pod III-sarjan laite, ja Atomic Amp.
 
Nacher
10.04.2008 19:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tuon ja vähän kalliimmankin hintaluokan nuppien kanssa säheltänyt sen täydellisen soundin ja monipuolisuuden perässä, ja tässä vähän mielipidettä :
 
Koch Powertone 2 : Erittäin hyvä hintaisekseen. Särö on raskas, mutta jonkun makuun ehkä liian löysä. Noin muuten kuitenkin tästä vehkeestä saa oikeasti todella hyvät cleanit ja rosot, ja mättösärö on jostain Mesan ja Marshallin välimaastosta. Ei siitä raskautta puutu, mutta ei ole ehkä se kaikkein eniten "in-your-face" särö tai erottelevin. Ehkä vähän parempi särö leadiin kuin komppiin, mutta botnea ja gainia kyllä riittää vaikka muille jaettavaksi.
 
HK Switchblade & Trilogy : Monipuolisia pelejä, mutta molemmissa siitä hevisäröstä vaan uupui mielestäni jotain. Ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta jotenkin ENGLeihin verrattuna "tuhnu". Mielipidekysymyksiä, mutta nuo eivät tuntuneet ihan ensisijaisesit metallipeleiltä, vaikka sekin niillä taittuu.
 
ENGL Invader : Todella monipuolinen peli ja _loistavat_ cleanit. Ei sirise tai riivi kuten halvemmat ENGLit, mutta toisaalta ei ole ihan niin moderni myöskään säröissään. Hyvää komppisoundia sai myös vähän hakea, vaikka leadisoundit todella maukkaat. Tästä nupista joko tykkää tai ei, mutta itse on parasta kokeilla.
 
ENGL Savage : Kuin Blackmore, mutta tymäkämpi. Ok clean, ok crunch, helvetillisen tiukka mättösärö joka leikkaa kuin kuuma veitsi voita. Kirkas ja kirskuva, kyllä, mutta hemmetin tiukka ja potkiva.
 
ENGL Special Edition : Sikakallis, mutta hintansa arvoinen, ja tämän itse ostin 2750e hintaan. Käytettyinä näitä ei näe Suomessa koskaan. Särössä on muhevuutta, tummuutta, purevuutta, erottelua ja tiukkuutta. Sekä tietenkin voimaa. Loistava all-around hevisärö, erinomaiset (joskaan eivät ihan Invaderin tasoiset) cleanit ja todella hyvät rokkisoundit. Tässä oli itselleni se end-of-all vahvistin. EL-34 mallisena omani siis. 6L6 versio on vielä vähän modernimpi soundiltaan.
 
punainenettan
10.04.2008 22:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tuon ja vähän kalliimmankin hintaluokan nuppien kanssa säheltänyt sen täydellisen soundin ja monipuolisuuden perässä, ja tässä vähän mielipidettä :
 
Koch Powertone 2 : Erittäin hyvä hintaisekseen. Särö on raskas, mutta jonkun makuun ehkä liian löysä. Noin muuten kuitenkin tästä vehkeestä saa oikeasti todella hyvät cleanit ja rosot, ja mättösärö on jostain Mesan ja Marshallin välimaastosta. Ei siitä raskautta puutu, mutta ei ole ehkä se kaikkein eniten "in-your-face" särö tai erottelevin. Ehkä vähän parempi särö leadiin kuin komppiin, mutta botnea ja gainia kyllä riittää vaikka muille jaettavaksi.
 
HK Switchblade & Trilogy : Monipuolisia pelejä, mutta molemmissa siitä hevisäröstä vaan uupui mielestäni jotain. Ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta jotenkin ENGLeihin verrattuna "tuhnu". Mielipidekysymyksiä, mutta nuo eivät tuntuneet ihan ensisijaisesit metallipeleiltä, vaikka sekin niillä taittuu.
 
ENGL Invader : Todella monipuolinen peli ja _loistavat_ cleanit. Ei sirise tai riivi kuten halvemmat ENGLit, mutta toisaalta ei ole ihan niin moderni myöskään säröissään. Hyvää komppisoundia sai myös vähän hakea, vaikka leadisoundit todella maukkaat. Tästä nupista joko tykkää tai ei, mutta itse on parasta kokeilla.
 
ENGL Savage : Kuin Blackmore, mutta tymäkämpi. Ok clean, ok crunch, helvetillisen tiukka mättösärö joka leikkaa kuin kuuma veitsi voita. Kirkas ja kirskuva, kyllä, mutta hemmetin tiukka ja potkiva.
 
ENGL Special Edition : Sikakallis, mutta hintansa arvoinen, ja tämän itse ostin 2750e hintaan. Käytettyinä näitä ei näe Suomessa koskaan. Särössä on muhevuutta, tummuutta, purevuutta, erottelua ja tiukkuutta. Sekä tietenkin voimaa. Loistava all-around hevisärö, erinomaiset (joskaan eivät ihan Invaderin tasoiset) cleanit ja todella hyvät rokkisoundit. Tässä oli itselleni se end-of-all vahvistin. EL-34 mallisena omani siis. 6L6 versio on vielä vähän modernimpi soundiltaan.

 
Joo on kyllä liian kallista jos mennään tuonne 2k€ pahemmalle puolelle. Mietin, että alkaa nuo rectojenkin hinnat olemaan kipurajalla (~2000€).
 
Niin tais unohtua sanoa, että juuri komppihommiin oon tuota uutta vahvistinta laittamassa. Oon tässä viime aikoina saanu kyllä ihan siedettävät kompit väännettyä tuosta Krankistakin, vaikkakin se on ollu työn takana. Niin rokki- kuin metallihommiin.
 
Ohan se vaikeaa ku ei pääse testaileen missään nuita vehkeitä. Prkl!
 
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
biibob
10.04.2008 22:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Engl Sovereign! Aivan upea vahvistin. Monipuolisempaa vaikeampi löytää. Jos jollain tavlala pitäisi tätä kuvailla, niin useimmat luokittelevat tämän savageksi combo -muodossa. Itse olen enemmänkin sitä mieltä, että savage on huomattavasti aggressiivisempi/metallimpi. Itse sanoisin jopa, että sovereignin soundimaailmat ovat lähempänä special editionia ( tosin ominaisuuksia vähemmän, mutta siltikin ominaisuuksia valtavasti). Jos tulee missään mahdollisuutta kokeilla, niin ehdottomasti suosittelen. Suomesta näitä ei kyllä käytettynä löydä, ja taitaa näitä olla koko suomessa vain muutama kpl. Itselläni on näistä yksi, ja en kyllä ihan helpolla keksi parempaa vahvistinta.
 
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
laroma
11.04.2008 07:44:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja jottei ihan offariksi menis niin aloittajan kannattaa tsekata Puolalainen Laboga:
 
http://www.labogaamps.com/english/main.html ja tarkemmin se hevi Hector:
 
http://www.labogaamps.com/english/hector3.php
 
Noitakin saa nykyään suomesta, olisko EM Nordic?

 
+1
 
Kannattaa tutustua! Maahantuoja (ja myyjä) on Musica Integral Finland (http://www.musicaintegral.fi/). DLX alkaa jälleenmyymään näitä, jossain vaiheessa. Suosittelen
 
punainenettan
11.04.2008 10:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+1
 
Kannattaa tutustua! Maahantuoja (ja myyjä) on Musica Integral Finland (http://www.musicaintegral.fi/). DLX alkaa jälleenmyymään näitä, jossain vaiheessa. Suosittelen

 
Miten tuo monipuolisuus tuossa hectorissa? Tuolla sivuilla oli vaan nuita hi gain sampleja... Ja hinta?
 
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
punainenettan
11.04.2008 10:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Engl Sovereign! Aivan upea vahvistin. Monipuolisempaa vaikeampi löytää. Jos jollain tavlala pitäisi tätä kuvailla, niin useimmat luokittelevat tämän savageksi combo -muodossa. Itse olen enemmänkin sitä mieltä, että savage on huomattavasti aggressiivisempi/metallimpi. Itse sanoisin jopa, että sovereignin soundimaailmat ovat lähempänä special editionia ( tosin ominaisuuksia vähemmän, mutta siltikin ominaisuuksia valtavasti). Jos tulee missään mahdollisuutta kokeilla, niin ehdottomasti suosittelen. Suomesta näitä ei kyllä käytettynä löydä, ja taitaa näitä olla koko suomessa vain muutama kpl. Itselläni on näistä yksi, ja en kyllä ihan helpolla keksi parempaa vahvistinta.
 
Eli pitäis ostaa käytännössä testaamatta..:)
 
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
Tee
11.04.2008 17:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diezel Einsteinilla lähtee!
 
Pulu ja patsas.
Mighty75
17.05.2010 14:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

biibob: Engl Sovereign! Aivan upea vahvistin. Monipuolisempaa vaikeampi löytää. Jos jollain tavlala pitäisi tätä kuvailla, niin useimmat luokittelevat tämän savageksi combo -muodossa. Itse olen enemmänkin sitä mieltä, että savage on huomattavasti aggressiivisempi/metallimpi. Itse sanoisin jopa, että sovereignin soundimaailmat ovat lähempänä special editionia ( tosin ominaisuuksia vähemmän, mutta siltikin ominaisuuksia valtavasti). Jos tulee missään mahdollisuutta kokeilla, niin ehdottomasti suosittelen. Suomesta näitä ei kyllä käytettynä löydä, ja taitaa näitä olla koko suomessa vain muutama kpl. Itselläni on näistä yksi, ja en kyllä ihan helpolla keksi parempaa vahvistinta.
 
Mulla ois tuo.. Hyvä peli kyllä on! :)
 
Mr. Speed
17.05.2010 14:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mighty75: Mulla ois tuo.. Hyvä peli kyllä on! :)
 
Hiano nosto! johan siitä on vasta reilu 2 vuotta lainaamastasi viestistä!
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
17.05.2010 15:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos 2000 euroa, niin tasan ja aivan ehdottomasti kaksi nuppia: Marshall JVM 410H SEKÄ Marshall 6100:nen. Nää sitten yhdistetään niin, että hankitaan joko yksi stereoyläkaappi 4x12" tai kaksi kappaletta monona 4x12" (tai 2x12") tai vaikka 4 kappaletta 4x12" mono-kaappeja, ja ajetaan nuppeja pedaalilla. 6100 on suvereeni puhtaissa ja keskiäänissä, ja sitten näitä voi sekoittaa JVM:n kanssa eri suhteissa, jolloin saadaan törkeän hirveän loistavan upea saundi. Ja tehoahan on sitten se 2X100W...
Mahdollisuuksia on myös enemmän kuin missään muussa yksittäisessä nupissa, koska 6100:ssa on 3 kanavaa ja JVM 410:ssä 4, ja näitäkin voi miksailla keskenään. Kun liittää vielä settiin jonkun hyvän efektilankun ja särön, niin voi voi.... You Tubesta löytyy vielä testausta tällä yhdistelmällä vuorotellen ja yhdessä.
 
Ja muuten käytettyinä molemmat nupit liikkuu jossain 800 euron hujakoilla, eli siihen 2000 euroon saa vielä sen stereoyläkaapinkin... :o)
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
ballfish
17.05.2010 15:27:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No jos 2000 euroa, niin tasan ja aivan ehdottomasti kaksi nuppia: Marshall JVM 410H SEKÄ Marshall 6100:nen.
 
Mun korvaan toi JVM on todella huono nuppi enkä todellakaan suosittele 2000e budjetilla.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Mr. Speed
17.05.2010 15:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Mun korvaan toi JVM on todella huono nuppi enkä todellakaan suosittele 2000e budjetilla.
 
Itsekään en oikein lämpene. Mitä järkeä ostaa kaksi puolivillasta, saman olosta nuppia, kun parempiin lopputuloksiin pääsisi yhdellä kunnollisella, tai kahdella ihan erilaisella nupilla. Ei se määrä vaan se laatu.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Terry Pantheras
17.05.2010 15:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en kyl itekään käyttäis kahta nuppia muussa kuin siinä tapauksessa, jos mulla ois oma roudari, kitarateknikko ja jäähalliluokan suosio... Nykyinenkin pedaalilaudan kanssa kikkailu efektilooppiin risottaa soundcheckeissä ja keikan jälkeen märkänä hiestä. Mut jotain vaivaa pitää kuitenkin nähdä soundimaailman suhteen...
 
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «