Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vintage merkkiset kitarat
1 2 3 4
heviäijä
04.10.2016 22:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Ihan mielenkiinnosta ootko sattumoisin päässyt tutkimaan kepin rakkennetta tarkemmin? Ts. Onko body vaneria ja kaula sadasta osasta? Tossa hintaluokassa Vintaget kilpailee lähinnä Squierin kanssa niin olis kiinnostava tietää mitä se merkki tarjoaa skujuun verrattuna.
 
Vintagen stratoista en tiedä, mutta yhden vintagen lespan omistan, noin 300€ ovh. Mahonkinrunko, eikä oo vaneria, kurkkasin ja näyttäisi olevan body "vain" kolmesta palasta. Kaulan rakenteesta ei ole hajua.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
tuskiz
04.10.2016 22:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Vintagen stratoista en tiedä, mutta yhden vintagen lespan omistan, noin 300€ ovh. Mahonkinrunko, eikä oo vaneria, kurkkasin ja näyttäisi olevan body "vain" kolmesta palasta. Kaulan rakenteesta ei ole hajua.
 
Jees, hienoa kuulla noista. Onko sun kappale vanhan vai uudenmallinen? Joskun noi Vintaget oli enemmän Gibsonin kitaroiden muotosia mutta sittemmin ovat vähän muuttaneet niitä, esim. Lespoissa on piikikkäämpi sarvi ja SG:n body on offset mallinen. Jos on Epin Lespat tuttuja, niin osaatko verrata semmoseen Vintagea?
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
heviäijä
05.10.2016 07:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Jees, hienoa kuulla noista. Onko sun kappale vanhan vai uudenmallinen? Joskun noi Vintaget oli enemmän Gibsonin kitaroiden muotosia mutta sittemmin ovat vähän muuttaneet niitä, esim. Lespoissa on piikikkäämpi sarvi ja SG:n body on offset mallinen. Jos on Epin Lespat tuttuja, niin osaatko verrata semmoseen Vintagea?
 
Aika klassinen gibson kopio, lapakin on melko lähellä, ja body on tosiaan kuvien perusteella lähes sama, eli ei piikikkästä sarvea tai offsetiä.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Laulava Kylätohtori
05.10.2016 17:22:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen välihuomautus, että tuo mun strato taitaakin olla Reissue sarjaa. Vai onko niillä edes mitään eroa, en tiiä...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
tuskiz
05.10.2016 17:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Sellanen välihuomautus, että tuo mun strato taitaakin olla Reissue sarjaa. Vai onko niillä edes mitään eroa, en tiiä...
 
Se varmaan lukee lavassa mikä se on. Noi reissuedit taitaa olla vähän laadukkaampia, vähän niinkuin skujun Classic Vibet.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
antnis
05.10.2016 20:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vissiin Reissuedit on niitä non-distressed ja Iconit on Road Worneja. Kait :D
 
tuskiz
05.10.2016 21:21:24 (muokattu 05.10.2016 21:21:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reissueita on ollut ja on vieläkin myös ei-kulutettuja versiota, esim. https://www.thomann.de/intl/vintage … ref=search_rslt_vintage+v6_251594_0
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
antnis
05.10.2016 22:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän mä just sanoin
 
KaRa
05.10.2016 23:48:44 (muokattu 05.10.2016 23:49:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut muutaman vuoden Vintage reissued strato erityisesti äänityskäytössä ja täytyy sanoa että oikein laadukas soitin.
 
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
Swayne
06.10.2016 08:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Vintagen V100WR https://www.thomann.de/fi/vintage_v … f=search_rslt_vintage+v100_243211_1 linkki Thomannille. Eivät enää ole täysin Les Paul mallisia. Suurin ero on kaulaliitos ja rungon muotoilu eli katsokaa kaulan takaa kuvat, niin huomaatte eron. Minua ei tuo haittaa, mutta jotakuta muuta se voisi häiritä.
 
fields
22.12.2017 09:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketju on vanha kuin taivas, mutta ei viitsi tehdä uutta.
 
Kovasti polttelee tuollainen Vintage strato kakkoskitaraksi. Sen verran hyviä arvosteluita netti pulloillaan että taidan tilata moisen. Vaatimuksena on 12-radius joten ei taida tuolla hinnalla parempaa saada?
 
Sellainen kysymys, onko joku tarkistanut käykö noihin stratoihin suoraan perus 11 ruuvireiän pleksi? Vai onko se omanmallisensa?
 
Azolith
22.12.2017 15:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintage se on tämäkin suomessa harvinainen EA:
https://www.tori.fi/paijat-hame/Pil … intage_EAkustinen_41632736.htm?ma=1
 
.
fox
22.12.2017 16:14:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Azolith: Vintage se on tämäkin suomessa harvinainen EA:
https://www.tori.fi/paijat-hame/Pil … intage_EAkustinen_41632736.htm?ma=1

 
Tuosta sen kummempia kommentteja, vaan tuo juttu että JHS:n Pilgrim (by Vintage) olis rakenneratkaisultaan jopa vanhempi kuin Ovationin Lyrachord bowl-lasikuiturunko on "vähän" vaikea uskoa. Mutta kai se sillee sitten on, kun tuo niin kuuluisa "joku" on niin kertonut. =) Ovation tuon systeeminsä sai valmiiks 1966, Vintage-brändin tais JHS-soitinkauppa lanseerata tässä 2000-luvun alkupuolella. Mutta eihän se oo niin justiinsa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
22.12.2017 16:55:06 (muokattu 22.12.2017 16:58:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tuosta sen kummempia kommentteja, vaan tuo juttu että JHS:n Pilgrim (by Vintage) olis rakenneratkaisultaan jopa vanhempi kuin Ovationin Lyrachord bowl-lasikuiturunko on "vähän" vaikea uskoa. Mutta kai se sillee sitten on, kun tuo niin kuuluisa "joku" on niin kertonut. =) Ovation tuon systeeminsä sai valmiiks 1966, Vintage-brändin tais JHS-soitinkauppa lanseerata tässä 2000-luvun alkupuolella. Mutta eihän se oo niin justiinsa.
 
Have a little faith, man..
 
E. Niin asiaahan mä tänne tulin kirjoittamaan. Eli itse olen miettinyt tuon oman Vintage straton myymistä, mutta se on niin hyvä, eikä siitä saa mitään, niin en ole sitten viitsinyt. Ihmeen hyvät mikitkin originaaleiksi.
 
Tosin, eihän se niin hyvä ole kuin nuo japanilaiset, jotka olen trimmannut omaan makuun sopiviksi, niin tahtoo jäädä soittamatta. Vaikeampia sointujuttuja olen sillä treenannut, kun siinä on tuo isompi radius ja hyvät säädöt, niin menee helpommin kuin noilla japseilla.
 
Saa tarjota. Kitara, hihna, hihnalukot ja pussukka kuuluu kauppaan. :)
 
More is less.
aristoteles666
22.12.2017 18:02:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fields: Ketju on vanha kuin taivas, mutta ei viitsi tehdä uutta.
 
Kovasti polttelee tuollainen Vintage strato kakkoskitaraksi. Sen verran hyviä arvosteluita netti pulloillaan että taidan tilata moisen. Vaatimuksena on 12-radius joten ei taida tuolla hinnalla parempaa saada?
 
Sellainen kysymys, onko joku tarkistanut käykö noihin stratoihin suoraan perus 11 ruuvireiän pleksi? Vai onko se omanmallisensa?

 
käy vintage plexi, am std ym plexissä on yksi ruuvi eri paikassa, se mikä on keski ja kaulamikin välissä.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
22.12.2017 18:16:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintage Fillmore JMH v6
 
ostin yhden huvikseni koska maksoi vain 270, oli niin törkeän hyvä että tilasin toisen parin kuukauden päästä.
nyt on identtinen varakitara keikoilla, ei tarvinnut kuin vaihtaa kielet paksumpiin ja säätää tatsi itselle sopivaksi.
mikit ja kaikki oli hyviä heti, onhan nämä naurettavan hyviä kitaroita.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Azolith
22.12.2017 18:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, en osaa sanoa noiden lasikuitukoppien keksimisajoista oikein mitään.
Onko ihan erikseen keksitty, vai joku kopioinut jotain tai muuta, ei hajua eikä väliä.
Hyvä on kitara.
Rinnakkain en ole pääsyt vertaamaan Ovationiin, mutta tuo Pilgrimin koppa on ainakin hieman sirompi.
Ja mikä on Vintagen historia, 1985 ilmeisesti lanseerattu, JHS liittyy siihen jollain tapaa ja Japaninkin kytkökset.
 
"joku" joka mainitsi asiasta on keneltä kitara mulle tuli vaihdossa, 35v irkkumusiikkia soittanut, myös briteissä ja irlannissa, oletan että saattaa olla jotain perääkin tietämyksessä.
Ainakin irkku n30v omistamansa Lowdenin osalta joka tuli samassa vaihdossa, hah!
Yritti jopa muistella missä kaikkialla sitä oli telottu taipaleella ja muutenkin rehdin oloinen ihminen.
Hieman työn alla paikattavana nyt..
 
Mulla oli joku Vintage strato vuosia sitten.
Se oli kyllä hyvä käteen, soundiltaan ja muutenkin, jotain tosin siinä muuttelin sähköpuolella.
Taisi olla niin että keskimikki oli pimeä ja samalla tuli uusittua sähköpuolta muutenkin.
Hitto kun olisi niin pedantti että kirjaisi asioita ylös..
 
.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «