Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Valve King Royal 8
1
Evl
22.02.2008 16:44:45 (muokattu 22.02.2008 16:45:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut hankkia Peavey Valve King Royal vehkeen kotisoittoon. Itse soittelen Death, Power, Black ja Heavy Metallia. Ajattelin ostaa tohon kylkeen Digiteching Death Metalin. Jos toi ei mielestäs oo tarpeeks hyvä, odotan sinulta parempaa ehdotusta. Saakos tästä yhdistelmästä (ko.Peavey+Digitech DM) hyviä death metal soundeja irti?
Hintaa vahvistimella saisi olla 400 euroon asti, mikäli tämä ei ole hyvä vehe :)
Kysymyksiä:

1) Onko putkien vaihto lampun vaihtoa kummosempaa?
2) Onko toi Peavey hyvä vehe ylipäätään? 3 nuppia jota vääntää, niin se vähän arveluttaa.
3) Onkos nää putket kalliita?

morgga
22.02.2008 17:37:36

Eiköhän tuo ole ihan hyvä peli, itse kyllä kotisoittoon hommaisin sen m.net hyväksytyn microcuben. jää vielä ryyppyrahaakin :)

middle = muna
kloppis
22.02.2008 17:58:00

Mcube + Boss Ds-1 ja kyllä lähtee :). Itsellä ainakin

Krice
22.02.2008 18:09:46 (muokattu 22.02.2008 18:15:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut hankkia Peavey Valve King Royal vehkeen kotisoittoon. Itse soittelen Death, Power, Black ja Heavy Metallia. Ajattelin ostaa tohon kylkeen Digiteching Death Metalin. Jos toi ei mielestäs oo tarpeeks hyvä, odotan sinulta parempaa ehdotusta.

Digitechin tilalle Danelectro Black Paisley. DM:ssä on se vika, ettei siinä ole gain-säädintä, joka on kuitenkin yllättävän kätevä. Tosin vaikka Black Paisleyssä on gain niin säätövara on välillä paljon - erittäin paljon säröä:) Black Paisley on omiaan vetämään clean-kanavasta ulos terävää metallisirkkeliä. Ei voi juuri enempää kaivata säröä ja BP:ssä on myös mainio mid boost/cut -vipu, jolla saa scoopattua tai sitten middle-voittoista tummempaa pörinää.

Vahvistimeksi hankkisin jonkun hybridin eli etuasteputkella varustetun, koska niissä on useimmiten hyvät ominaisuudet halvalla hinnalla ja soundikin on kelvollinen.

Billsner
22.02.2008 22:45:22

Olen ajatellut hankkia Peavey Valve King Royal vehkeen kotisoittoon. Itse soittelen Death, Power, Black ja Heavy Metallia. Ajattelin ostaa tohon kylkeen Digiteching Death Metalin.

En ostaisi. Ei tuota pienintä valve kingiä voi oikein verrata isoveljiinsä. Tuo ko. valve king on IMO pieni sirisevä linnunpönttö. Samaan sarjaan menee Ibanezin valbee combon kanssa. Lisäksi tuo pieni elementti voi alkaa pieremään jos sellaista botnekasta "chunka chunka" deathmetal-soundia lähtee hakemaan esim. pedaalin avulla.

Jos toi ei mielestäs oo tarpeeks hyvä, odotan sinulta parempaa ehdotusta.

Itse lähtisin hakemaan vähintään 10" elementillä varustettua comboa. Musakauppaan testaamaan vaan eri vahvareita (esim. valveking 112-combo, Peaveyn transtube sarja, ehkä joku mallintava vahvari voisi myös olla ihan jees).

1) Onko putkien vaihto lampun vaihtoa kummosempaa?

Ei se vaikeaa ole, mutta kannattaa olla sähköhommissa aina tarkkana ettei itteään tapa. Kokeile m.netin hakua, aiheesta löytyy varmasti lisää tietoa.

2) Onko toi Peavey hyvä vehe ylipäätään? 3 nuppia jota vääntää, niin se vähän arveluttaa.

Kuten ylempänä totesin, niin omasta mielestäni se on sirisevä linnunpönttö.

3) Onkos nää putket kalliita?

Kaikki on suhteellista. Tsekkaa vaikka www.uraltone.com

Wrapped in plastic
Melodrome
22.02.2008 23:37:38

400:lla eurolla saa toki parempaa kuin Royal 8, vaikkei sekään mun mielestä ihan kelvoton ole. Sitä ei kuitenkaan voi ollenkaan verrata isoihin Valve Kingeihin.

Jos haluat putkilaitetta tuolla budjetilla, niin ehkä Laney LC15 voisi olla sopiva. Itse olen soitellut Valve Juniorilla pedaalien kanssa kotona ja nyt on pienen elementin ja huonon päätemuuntajan aikaansaama pohjahonotus alkanut risomaan. Kalliskin säröpedaali menee osittain hukkaan. LC15 maksaa vain noin 300 euroa ja siinä on paljon parempi kliini, minkä päälle soundia voi rakentaa.

Onhan mallintavat monipuolisia, mutta jos suunnilleen tiedät, mitä soundeja tarvitset, niin osta vähän parempi säröpedaali ja putkikone jossa on ainakin 10" kaiutin ja kohtuu hyvä kliini. Tämä on mun filosofia tolla budjetilla. Microcubeuskovaiset älkää suuttuko. Ei tämä ole kuin mielipide.

vale
23.02.2008 07:57:38

Ei se vaikeaa ole, mutta kannattaa olla sähköhommissa aina tarkkana ettei itteään tapa. Kokeile m.netin hakua, aiheesta löytyy varmasti lisää tietoa.

Kaikki on suhteellista. Tsekkaa vaikka www.uraltone.com

Ja tosiaan kun muistaa olla varovainen ja tarkistaa/säätää biasin putkien vaihdon yhteydessä aina, mutta uraltonen sivuilla enemmän tietoa.

www.rumienmiestenliitto.net
Deranged
23.02.2008 10:29:17 (muokattu 23.02.2008 10:32:00)

Eiköhän tuo ole ihan hyvä peli, itse kyllä kotisoittoon hommaisin sen m.net hyväksytyn microcuben.

No ei helvetissä microcubea. Onneton tirisevä linnunpönttö verrattuna Cube 30X:ään.

Cube 30X tai Valveking 112, näistä lähtisin.

trih
23.02.2008 10:36:01

No ei helvetissä microcubea. Onneton tirisevä linnunpönttö verrattuna Cube 30X:ään.

Cube 30X tai Valveking 112, näistä lähtisin.

Microcubeen kannattaa vaihtaa 12" elementti niin tulee lisää bassoa.

Just.
Evl
23.02.2008 10:48:22

Kiitos kaikille vastauksista :) Alan katselemaan varmaan nyt muita putki laatikoita :)

Deranged
23.02.2008 12:49:20

Microcubeen kannattaa vaihtaa 12" elementti niin tulee lisää bassoa.

Ei mene heittämällä sisään, saapi modata koteloa isommaksi tai rakennella kokonaan uusiksi. Tehköön ken kykenee.

Ja toisekseen, voi tulla kalliimmaksi ostaa microcube ja modailla sitä kuin ostaa suoraan se Cube 30X jos kuutioiden soundi muuten miellyttää.

Ei oo kovin edullisia nuo 12" kitaraelementit, paitsi jos ostaa kontillisen kerralla.

Azolith
02.11.2013 07:57:06

En kyllä menisi mollaamaan VKR8:a, ihan finehan toi on. Mulla nyt vaan verstaalla et testaan sähköpuolen toimivuutta rakentamissani kitaroissa, mutta innostuu sitä välillä soittamaan muutenkin. Hintaa täysputkiselle vähän toistasataa on ihan naurettavan vähän. Soundin saa kyllä huomattavasti paremmaksi kun vaikka täällä kehutusta Microsta. Oikeasti sähkösoitet menee yleensä Fenkun Twinin kautta, mutta kyllä annan hyvät pisteet Peaveyn pikkuiselle.

.
KUNU
04.11.2013 20:37:30

Deranged: Ei mene heittämällä sisään, saapi modata koteloa isommaksi tai rakennella kokonaan uusiksi. Tehköön ken kykenee.

Ja toisekseen, voi tulla kalliimmaksi ostaa microcube ja modailla sitä kuin ostaa suoraan se Cube 30X jos kuutioiden soundi muuten miellyttää.

Ei oo kovin edullisia nuo 12" kitaraelementit, paitsi jos ostaa kontillisen kerralla.

Olenko mie ainoa kuka ymmärsi tuo MCn moudaamisen sarkastisena vitsinä? Meni ainaki joillekki läpi :D

The Ultimate HorseFace
novo
05.11.2013 00:26:50

Oliko tää ny tärkiä nosto, hä?

Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti