Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: teisco kitarat
1
black-dog
20.02.2008 23:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan haussa ei löytyny paljoa tesicoista nii älkää ny tappako mua siitä että pistän uuen keskustelun tästä:D

Elikkä onko täällä tesico-kitaroitten omistajia? Olisi mukava kuulla kokemuksia, kiinnostava merkki kun tesico on ja hienoja kitaroita tekivät. Olen jo vakavissani suunnitellut tesicoa kesäksi, pitää nyt kattoa minkälaista infoa niistä saa. Saatavuus on kyllä huono, suomesta ei noita löydä paljoa mistään (vinkkejä otetaan vastaan).

Watch my back sano kyttyräselkä
FlatOutFucked
20.02.2008 23:13:32

En minä tiedä juuri mitään kitaroista, mutta vanhat teiscot ja hofnerit ovat maailman komeimpia kitaroita.
Joskus noita teiscoja pyöri huutonetissä jollain 200-300€, joten ei ne kai liialla hinnallakaan ole pilattu.

fox
21.02.2008 01:02:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan haussa ei löytyny paljoa tesicoista nii älkää ny tappako mua siitä että pistän uuen keskustelun tästä:D

Elikkä onko täällä tesico-kitaroitten omistajia? Olisi mukava kuulla kokemuksia, kiinnostava merkki kun tesico on ja hienoja kitaroita tekivät. Olen jo vakavissani suunnitellut tesicoa kesäksi, pitää nyt kattoa minkälaista infoa niistä saa. Saatavuus on kyllä huono, suomesta ei noita löydä paljoa mistään (vinkkejä otetaan vastaan).

Tuolta infoa Teiscoista, Teisco DelReystä ja muista..
http://www.teiscotwangers.com/

Tuo Teisco ei ihan hirveän yleinen, saati "suosittu" ollut Suomessa, tottahan niitä täälläkin on, itsekin oon jopa 2 Teisco-kitaraa laittanut, molemmat noita semiakustisia.
Syy siihen, ettei niitä täältä tahdo löytyä, on varmaan tuossa yllä mainittu.... Sitten ne halvemman hintaluokan (ja -laadun) mallit jos niitä on ollut, on varmaan menneet sinne, minne osa vanhoista kitaroista vääjäämättä menee.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
pekurides
21.02.2008 01:59:04

jumantsuka miten hienoja vehkeitä!

löytypä sieltä JEMin esikuvakin:)

Tunteella päin vittua.
duane
21.02.2008 07:13:40

Ebaystahan noita tuntuu löytyvän.. just kävin itse kuolaamassa..

-röyh-
Artist
21.02.2008 09:01:10 (muokattu 21.02.2008 09:02:35)

Itse haluaisin Teiscon TB-64:n, se on se baritoni (30 skaala, e-e), jossa on tuo aukko bodyn taka yläreunassa. Blonde Redhead käyttää sellaista, muuten ei tule hirveästi mieleen missään nykymusiikissa noita Teiscoja.

"Because I'm worthless!"
jyrgen
21.02.2008 11:26:10

Ensimmäinen sähkikseni 60-luvun jälkipuoliskolla oli Teisco EP8. Teisco mahtoi olla ensimmäisiä Japanista rantautuneita kitaroita. Putkiradion kautta sitä soittelin. Omani hävisi 70-luvulla jonnekin Oulussa.

fox
21.02.2008 12:12:40

Teisco mahtoi olla ensimmäisiä Japanista rantautuneita kitaroita.

Ainakin ensimmäisien japsi-kitaroitten harvahkossa joukossa oli, jos ei sitten ihan ensimmäisiä..
Samaan ryhmään Aria Diamondin, Ibanezin, ja muutaman muun kanssa. Sitten tuli jo Pearlia, DIAa ja lukuisia nimettömiä kitaroita..

tcitc
21.02.2008 12:29:18

Joskus meinasin hankkia yhden kun torilla oli tarjolla, mut ois ollu liian paljon laitettavaa, et siitä ois saanu järjellisen.

Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
peepu
24.02.2008 21:57:50

Mulla on tommonen vegas66 ja ku sain sen nii meni mikit huoltoo ja kampi kokonaa uusiks korjauksii meni joku 500 euroo mutta ku kitara tuli ilmaiseksi nii mikäs siinä.

black-dog
04.03.2008 21:37:18

mistä ootte löytäny teiscinne? kaikki käytettyje kaupat selattu suomesta:D pitää vissii lähteä kirppis/panttilainaamo kierroksille

black-dog
28.04.2008 21:13:49

NYT ON!!! matkahuollosta tuli tänää teisco del rey vuodelta '67. Yksmikkinen malli, vähän mietitytti aluksi tuo yks mikki kaulan lähellä mutta hienosti soundaa. uudet virittimet (nämäkin toimii ja pitää vireen, mutta ovat niin perhanan raskaat) niin ei muuta tarvi:D

V-mies
26.12.2008 22:09:13

Sain käsiini Teiscon mallia EP8. Oli lojunut 15 vuotta autotallissa, eli kunto on sen mukainen. Kitara oli joskus kaatunut, jolloin koppa halkesi kaulan puoleisesta sivusta. Korjausta oli yritetty liimaamalla ja ruuvi/pultti virityksellä kaulan kannan läpi. Kaikki alkuperäisosat ovat tallella, ainoastaan mikrofonin valitsimen muovisuojus on rikki.

Tältä pohjalta aloittelen siis ensimmäistä kitara-projektiani. Tarkoituksena on yrittää "entisöidä" kitara alkuperäisen tyyliseksi. Hommaa riittänee joksikin aikaa...

black-dog
26.12.2008 22:30:05

Sain käsiini Teiscon mallia EP8. Oli lojunut 15 vuotta autotallissa, eli kunto on sen mukainen. Kitara oli joskus kaatunut, jolloin koppa halkesi kaulan puoleisesta sivusta. Korjausta oli yritetty liimaamalla ja ruuvi/pultti virityksellä kaulan kannan läpi. Kaikki alkuperäisosat ovat tallella, ainoastaan mikrofonin valitsimen muovisuojus on rikki.

Tältä pohjalta aloittelen siis ensimmäistä kitara-projektiani. Tarkoituksena on yrittää "entisöidä" kitara alkuperäisen tyyliseksi. Hommaa riittänee joksikin aikaa...

olisiko kuvia?

V-mies
26.12.2008 23:30:07

Tässä kuvia:

http://muusikoiden.net/dyn/users/51917.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/51916.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/51915.jpg

Kilgore Trout
26.12.2008 23:41:10

Teisco?

Kyllä minä niin turhamainen teiskolainen olen, että kiinnostaisi joskus joku "teiscolainen" saada.

Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
miikargh
30.01.2009 14:26:38

Ehkä kaunein näkemäni teisco

http://global.ebay.com/NICE_VINTAGE … 440_WITH_SKB_CASE/160311630466/item

black-dog
23.12.2009 13:44:30

Huom! Olet kirjoittamassa yli 326 päivää vanhaan ketjuun!

No silti kirjotan. Teiscomeinikiä kaipaavalle mulla ois torilla myynnissä tämä oma Del Rey

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=379086

jupo
10.01.2011 22:29:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuipa Teiscoja Googlettaessa tämä palsta. Minullakin oli kerran Teisco 65 EP-8, ns. sunburst, puoliakustinen pikku (vaneri)kitara. Oli komea. Ostin sen varmaan Oulun Westerlundilta, muistelen, että se olisi maksanut 165,- markkaa, aika oli ehkä 68-69 välillä. Asuin silloin Limingassa. Möin sen sitten jossain vaiheessa 70-luvun alussa rahapulassa pois, ostin varmaan vuoden päästä takaisin, ja möin taas. Kyllä nyt keljuttaa. Muuta ei ole jäljellä kuin muisto vain, ja ne mustat "osoittimet" potikannuppien alta. Ei ollut kunnon vahvistimia siihen aikaan meillä, mutta soitettiin silti. Joku neuvoi laittamaan kitaran "rättejä täyteen", niin se ei kierrä. Kerran näin Oulussa 80-luvulla eräällä kaverilla isänsä haitarivahvistimen, Teisco-combon, putkikone, vähän sinertävä helmiäiskangas. Tällaista Teiscoista.

Jupo

fox
10.01.2011 23:15:19

Westerlundilla tais olla jopa maahantuonti/edustus, sillä muistelen, että yhden bändin, jossa soittelin joskus, kitaristilla oli samanmoinen semiakustinen jonka se oli ostanu Tampereen Westerlundilta...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti