Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnon säröpedaali
1 2 3
Numb
28.01.2008 18:17:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Electro Harmonix Holy Grail.
 
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Simo78
28.01.2008 19:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wylde overdrive
 
Omistan kyseisen pedaalin ja täytyy sanoa että helvetin hyvä buustisärönä mutta aika vähän antaa säröä jos kaikki säröt tuleee tuosta, mutta on kyllä buustisärönä pirun hyvä, ei toimi tavallaan mitenkään särökoneena vaan lisää vaan vahvistimen omaan säröön gainia muuttamatta styrkan soundia.

 
Eli mun pitää todellakin testata joskus. Tässä tapauksessa voi ilmeisesti sulkea pois hankinta listalta(?). Noi valmistajan kehut on _öhm_ mitä on...
 
rosberg
28.01.2008 19:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wylde vetää sillä täysii, eli vahvistimesta pohjat ja tästä päälle aktiivimikkisohjoa. En nyt ole siitä niin ihmeissäni.
Uraltone-modattu sd toimii paremmin ja sillä saa vielä tarkemmin sovitettua sitä soundia. Ts-9 ts808-modilla taas ihan ehdoton myöskin ihan perusvermeeksi. Stokkinakin nää menee.
Mun alltime favourite olisi kyllä Ibanezin mostortion (lämmin ja rouhea) ja Sonic Distortion (infinite gain), mutta ei näitä aina tule vastaan ja eräillä ne vaan on.
Noista stokki-speduista danelectrot voisi olla järkevimpiä, sillä n. 50€ ja eniten bangia buckille.
 
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Tuomac
28.12.2009 15:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olis paras pedaali jos tarvii säröt raskaampaan musiikkiin? Oon harkinnu tuota bossin metal zonea. Bladen stratoissa kun on huonona puolena nuo säröt vaikka onki muuten loistava keppi.
 
Stoge
28.12.2009 19:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite etsin pedaalia, black metalliin ja raskaampaan metalliin, tyyliin Agalloch, Drudkh, Ulver. Itse olen katellut Rocktron Zombie Distortionia, mutta sain lahjaksi digitechin death metal pedaalin, jota en ole vielä testannut jotta sen vois mahd. palauttaa. mitä suosittelisitte?
 
http://www.youtube.com/watch?v=6y-6hoBoY7A
 
lavaamo
28.12.2009 20:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stoge: Ite etsin pedaalia, black metalliin ja raskaampaan metalliin, tyyliin Agalloch, Drudkh, Ulver. Itse olen katellut Rocktron Zombie Distortionia, mutta sain lahjaksi digitechin death metal pedaalin, jota en ole vielä testannut jotta sen vois mahd. palauttaa. mitä suosittelisitte?
 
http://www.youtube.com/watch?v=6y-6hoBoY7A

 
Itse lähtisin liikkeelle sen Death Metallin palauttamisella!
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
McLeach
29.12.2009 00:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta sain lahjaksi digitechin death metal pedaalin, jota en ole vielä testannut jotta sen vois mahd. palauttaa. mitä suosittelisitte?
 
c'mon ei lahjoja palauteta
 
nakedzen
29.12.2009 01:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: En nyt tee uutta ketjua, mutta mitäs kaikupedaalia suosittelisitte? En kaipaa delayta, vain pelkkää kaiku efektiä. Hinta olis maksimissaan 150e. Kunnen nuista pedaaleista oikeen mitn tiärä
 
Ainiin, ja pitäis löytyä thomannilta...

 
Digitech Hardwire Reverb tai Electro-Harmonix Holy Grail? Henk. koht ei kyseisistä ole kokemusta mutta kummastakaan sarjasta en ole pahaa sanaa kuullut. Youtubesta varmaan löytyy demoa kummastakin.
jjami
31.12.2009 15:32:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Damage Controlin Solid Metal. Itse olen saanut aikaan jopa hieman Lamb of Godia muistuttavan crunchin, mutta silti niiiiin metallin särön. Love it!
 
jjami
31.12.2009 15:43:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.myspace.com/lostoperation
 
Molemmissa biiseissä ja molemmissa kitaroissa käytetty juuri edellämainittua Damage Controlia.
 
Brik
31.12.2009 16:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Electro Harmonix Holy Grail.
 
Komppaan. Piti just tulla sanomaan samaa. Etenkin se uus nano versio on varsin näpsäkkä. Hyvät peruskaiut ja onhan sille flerbillekkin käyttötarkoituksensa... Vaikka sitten funk kikkailuun...
 
Jucciz
31.12.2009 17:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomac: Mikä olis paras pedaali jos tarvii säröt raskaampaan musiikkiin? Oon harkinnu tuota bossin metal zonea. Bladen stratoissa kun on huonona puolena nuo säröt vaikka onki muuten loistava keppi.
 
Siis sulla on kitara, jossa on itsessään säröt - joskin huonot sellaiset?
 
duc
31.12.2009 17:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Siis sulla on kitara, jossa on itsessään säröt - joskin huonot sellaiset?
 
Bladen kopio tästä:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_mini_player_strat_bk.htm
Kivijalka
31.12.2009 17:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Bladen kopio tästä:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_mini_player_strat_bk.htm

 
Tai ehkä tästä?
http://www.ernieball.com/clb/images/marshallstack.jpg
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
kunnasja
01.01.2010 15:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC Electronic Nova Drive
http://www.tcelectronic.com/novadrive.asp
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
Tuomac
01.01.2010 22:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Siis sulla on kitara, jossa on itsessään säröt - joskin huonot sellaiset?
On se hyvä että on näitä vitsiniekkoja, etpä vissiin tajunnu että viittasin mikkeihin jotka yllättäen vaikuttaa ääniin?
 
Ziggy Bubba
02.01.2010 00:50:39 (muokattu 02.01.2010 00:53:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Siis sulla on kitara, jossa on itsessään säröt - joskin huonot sellaiset?
 
Viisastelu on komia taiteenlaji, josta kai jotkut jopa nauttivat - et silti viittis jokaiseen kielikukkaseen tarttua, auta vaikka mielummin laajan tietotaitosi turvin, eiks je?
 
E: tuo sun "pienempien kiusaaminen" alkaa vähitellen vaikuttamaan jo aikas ilkeältä, näin niinkun suoraan sanottuna..
 
E2: paras pedaali hevisoundiin on hyvä vahvistin, ikävä kyllä... paskasta vahvarista ei saa ulos sulosäveliä vaikka minkä purkin heittää eteen
 
The Crookmachine Project
VIPMetal
02.01.2010 03:03:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis sulla on kitara, jossa on itsessään säröt - joskin huonot sellaiset?
 
Tulipa vaan mieleen: Kauan ennen m.nettiä, mentiin kaverin kanssa paikalliseen musaliikkeeseen käymään. Oltiin kitarataipaleen alussa tuolloin 90-luvun puolivälissä ja meille oli eräs "asioihin perehtynyt" harrastaja kertonut, että hänen kitarassaan on "särömikit". No kysyimme sitten kaupan sedältä, että pitäisi saada ostettua kitara, jossa on nämä särömikit, kun heviä pitäisi soitella... Oli siinä sedällä hauskaa ja miksei itselläkin, tosin hieman myöhemmin... =D
 
Myy Xotic BB Preamp!
Simo78
02.01.2010 12:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Viisastelu on komia taiteenlaji, josta kai jotkut jopa nauttivat - et silti viittis jokaiseen kielikukkaseen tarttua, auta vaikka mielummin laajan tietotaitosi turvin, eiks je?
 
E: tuo sun "pienempien kiusaaminen" alkaa vähitellen vaikuttamaan jo aikas ilkeältä, näin niinkun suoraan sanottuna..

 
Pitää nyt olla aikalailla samaa mieltä. Pitkään jaksoin ottaa tuon huumorilla, mutta sitten kun ne samat länkytykset ja kirjoitusvirheisiin puuttumiset tapahtuu joka saatanan ketjussa, niin alkaa jo maku menemään.
 
E2: paras pedaali hevisoundiin on hyvä vahvistin, ikävä kyllä... paskasta vahvarista ei saa ulos sulosäveliä vaikka minkä purkin heittää eteen
 
Tämä taitanee olla hyvinkin totta. Siedettävää soundia saakin sitten jo halvemmalla--> toisaalta hevisoundejakin on moneen lähtöön, jos vaikka vertaa Entombedin uprising soundeja bodomin soundeihin...
 
pick 86
02.01.2010 20:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se jytyin ja hevein särö
 
Osta Boss Metal-Core. vaikka minulta. olis ylimääräisenä..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «