Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hughes & Kettner Statesman Quad EL84
1 2
Läpistö
24.01.2008 19:14:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia kyseisestä vahvistimesta. Itseä alkoi tuollainen kiinnostamaan, kun näyttäisi että siitä saa kaiken mitä itse tarvitsen :)
 
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=116
 
Musiikki on välineurheilua.
elbowski
26.01.2008 17:21:43 (muokattu 26.01.2008 19:57:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeesataas:
 
Itse hain uutta vahvaria tonnin hintaluokassa. Kävin useita vahvareita läpi, jotka listaan tässä:
 
Crate V3112T
Hughes & Kettner Statesman
Carvin Belair
Hayden (Ex-Ashdown) Peacemaker
Koch Studiotone
Laney VC30
Crate Vintage Club 50
Orange AD30
Mesa/Boogie Nomad 45
 
Noista kirkkaasti ykkönen oli tuo viimeksi mainittu Mesa, jonka ostankin. Mutta sen jälkeen olisi kilpailu ollut kova Statesmanin ja Studiotonen välillä. Statesmanista kokeilin vain Dual-komboversiota, eli 20-wattista vahvistinta. Tämä on vissiin jonkin sortin kehittyneempi versio tuosta H&K:n Edition Tubesta.
 
Vahvistin yllätti monipuolisuudellaan, kliinikanava oli kyllä todella hyvä, twang-nappulan avulla sai jopa lespan kaulamikinkin mukavan kirkkaasti lauleskelemaan.
Humppareilla varustetulla kitaralla sai jo vähän orgaanisemmat metallisaunditkin irti. Toisaalta itse tykkäänkin sellaisista alavireisistä vähäsäröisisitä saundeista medalmusiikissa. Omimmillaan vahvistin kuitenkin oli bluesrock-tyyppisessä meiningissä. Päädyin Mesaan, sillä itse hain hieman paksumpaa säröä, tuo vintagetyyppinen särö kun omaan korvaan kuulostaa hieman liian ohuelta. Miinusta tuli myös standby-kytkimen puutoksesta.
Todella hyvä vahvistin kuitenkin kyseessä, suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan, mutta käyhän samalla tarkistamassa myös tuo Studiotone, monipuolinen laitos sekin! Tuossa vielä siihen näytettä: http://www.youtube.com/watch?v=ujfJvzvguLc
 
Say good night to the bad guy!
Kivijalka
26.01.2008 17:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Statesmanin "reverb balance" säädin on kyllä hieno keksintö... Saisi olla kaikissa vahvistimissa vakiona.
 
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
elbowski
26.01.2008 18:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tuo reverb balance tekee?
 
Say good night to the bad guy!
McNulty
26.01.2008 18:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tuo reverb balance tekee?
 
Balanssi reverbille särökanavan ja cleanin välillä. Eli saat reilummin reverbiä esim. clean-soundiin kuin särösoundiin ilman että tarttee Reverbin potikkaan koskea.
 
byt' v kurse volkov
vaikeamuistaa
21.04.2008 22:46:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka hyvin Statesman toimii kotisoitteluvolyymillä? Sekä Dual että Quad kiinnostaa, jälkimmäisessä on tehoa tuplasti, mutta mahtaako tehon määrä edes vaikuttaa asiaan, jos ei "luukuttamaan" pysty kuitenkaan?
 
Onko näitä vahvareita muuten näkynyt missään Helsingin liikkeissä?
 
McNulty
22.04.2008 11:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka hyvin Statesman toimii kotisoitteluvolyymillä? Sekä Dual että Quad kiinnostaa, jälkimmäisessä on tehoa tuplasti, mutta mahtaako tehon määrä edes vaikuttaa asiaan, jos ei "luukuttamaan" pysty kuitenkaan?
 
Toimii ja ei toimi. Varmasti pystyy hissumminkin soittelemaan, mutta miksi ihmeessä silloin pitää saada putkikone jos himasoittelua harrastaa? Kotiin kannattaa ostaa joku pieni transistoripurkki (esim. Tech21 Trademark, Roland Cube, VOX Valvetronix tms.)
 
Onko näitä vahvareita muuten näkynyt missään Helsingin liikkeissä?
 
On, F-Music esimerkiksi.
jussimus
22.04.2008 13:00:02 (muokattu 22.04.2008 13:01:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka hyvin Statesman toimii kotisoitteluvolyymillä? Sekä Dual että Quad kiinnostaa, jälkimmäisessä on tehoa tuplasti, mutta mahtaako tehon määrä edes vaikuttaa asiaan, jos ei "luukuttamaan" pysty kuitenkaan?
 
Kotisoitteluvolume on tietenkin aika suhteellinen käsite, mutta mitä mä nyt kokeilin tuota Quadia kotona, niin voin sanoa että se oli aivan käsittämättömän äänekäs. Särökanavaa ei pystynyt käyttämään lainkaan ja kliinikanavallakaan hädin tuskin pystyi volumea avaamaan. Vertailun vuoksi sanottakoon että Englin Thunderilla pystyi soittelemaan jopa lead-kanavalla, ja silti soundi oli ihan jeppis...
 
Tällä hetkellä renkutan himassa Bossin Me-50:llä Piivii Classic 30:n läpi, ja toimii kuin häkä. Mahtavat hevisounditkin irtoaa. Me-50:stä saan säädettyä volat hyvään kotisoittelubalanssiin, ja silti soundi toimii hienosti. Voisin kuvitella että vastaavanlainen järjestely toimisi minkä tahansa putkivahvarin kanssa, miksei siis myös Statesmanin kanssa.
 
PuNkKi
22.04.2008 13:05:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itselläni on kotisoitossa ollut koch:in twintone
aivan loistava vehje kotisoitantaan kun vahvistimessa on valmiina jo keinokuorma
kuten kai studiotonessakin.
 
tänään kävin studiotonea testaamassa ja päädyin vaihtaa twintonen studiotoneen
heti kun vaan twintone menee kaupaksi. (ja kun löytyy kohtuu hintaan studiot. nuppina)
saapahan hyvät puhtaat soundit ja mieleiset säröt eril. purkeista
 
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Zacchaeus
11.05.2008 14:46:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on pian vuoden verran ollut Statesman Quad, eli Statesmanin 40 wattinen versio. 40 wattinen täysputkicombo ei kotisoittelussa oikein erotu edukseen, koska putkisaundihan on parhaimmillaan juuri isommilla volyymeillä. 20 wattinen Statesman toimii kotivolyymeillä varmasti paremmin soundiensa puolesta, mutta jos kotisoitteluun kelpo putkisaundia hakee, niin joku pieni class A -putkicombo voisi olla hyvä (esim. Peavey Royal 8 tms.).
 
Statesman Quad on toiminut loistavasti keikoilla, erityisesti clean-soundit miellyttävät. Clean-kanavan twang-kytkin tuo mukavasti lisää napsetta soundiin. Mukavasti säröäkin tästä vahvistimesta irtoaa, tosin ei mitään high-gain kissantappodistortioita. Soitan jenkkistratolla ja särönä käytän enimmäkseen Ibanezin TS7 Tube Screameria, jonka kanssa Kettner tulee erittäin hyvin toimeen. Mun mielestä tämä vahvistin sopii sellaisille, jotka kaipaa vintage-tyyppisiä soundeja.
 
Hammondia ja hyviä bassokuvioita!
PappaSF
11.05.2008 18:10:41 (muokattu 11.05.2008 18:14:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on äänekäs putkiverme josta haluaa soitella potikat vaikka täysillä mutta kuitenkin kotisoittoon sopivilla volyymeillä niin löytyy noita keinokuormia.
 
Tuolla on muutamat keinokuormat:
 
http://www.custom-sounds.com/epages … 2783a6274359fa3d3d064c/Catalog/1008
 
Ite just tuollaista harkitsen seuraavalle kombolle joka on putkivehje (aikaisemmat on ollu trankkuja) ja tää nykynen hybridi VOX AD50TV.
 
Ite kattelen putkivehjettä, joko Switchblade 50 Combo (meinasin jo tämän ostaa)
tai Mesa Boogie Express 5:25
 
Edit: Laney Lionheart L5T-112 on 5w kitarakombo, joka on aika ihanteellinen kotisoitteluun eikä tarvi noita keinokuormia ja mitä tuota kokeilin niin ei paha yhtään ja lähtee siitä aika kovatkin äänet jos vääntää potikat kaakkoon. (hinta on levytukussa alle 800 €).
 
http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l5t-112
 
Pluto
22.07.2008 17:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostanpa huvikseni tämän ylös.
 
Kävin nimittäin tänään ajankuluksi koittamassa noita Statesmaneja. Ei olisi pitänyt. Iski nimittäin niin hirveä kuume tohon 6L6-versioon. Sen särökanava oli juuri sellainen, mistä olen pitkään haaveillut. Turha tässä on yrittää sitä soundia sen enempää kuvailla, mutta itse tykkäsin kuin hullu puurosta.
 
EL34-malli kuulosti myös hyvältä, mutta luonnollisesti se oli enemmän marsuun päin kallellaan. Toi 6L6 taas... ei prkl...ei stn... pää hajoaa...
 
Dillon, you son of a bitch!
Pluto
23.07.2008 19:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista vielä kyselen:
 
Luin lisää tuosta Statesman -sarjasta, ja pisti silmään, että kaikissa malleissa on vain kaksi etuasteputkea. Minähän en tekniikasta paljoa ymmärrä, mutta kuulostaa kovin vähältä. Miten äänenmuokkaus sitten oikein on toteutettu, transistoritekniikkaa väliin vai? En ole nimittäin aiemmin kuullut täysputkivahvistimesta, jossa on 60 wattia tehoa mutta silti vain pari etusta.
 
Olenko väärässä, kun luulen sen kuulostavan hyvältä? :)
 
Dillon, you son of a bitch!
esprit de corps
23.07.2008 19:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko väärässä, kun luulen sen kuulostavan hyvältä? :)
 
Onko sillä paskaakaan väliä jos se kerran kuulostaa hyvältä? Sillä ei ole mitään merkitystä onko siellä kaksi tahi viisi etuasteputkea noin periaatteessa, putkivahvistin se silti on. Joissakin on toki tasasuuntauskin tehty putkella, jolloin se putkipuristien näkökulmasta on "aito" putkivahvari.
 
Pluto
23.07.2008 19:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sillä paskaakaan väliä jos se kerran kuulostaa hyvältä? Sillä ei ole mitään merkitystä onko siellä kaksi tahi viisi etuasteputkea noin periaatteessa, putkivahvistin se silti on. Joissakin on toki tasasuuntauskin tehty putkella, jolloin se putkipuristien näkökulmasta on "aito" putkivahvari.
 
Huumorini ei ilmeisesti aukea kaikille.
 
Dillon, you son of a bitch!
esprit de corps
23.07.2008 19:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huumorini ei ilmeisesti aukea kaikille.
 
Mitäs sitten kyselet saatana? ; )
 
Varmistukseksi;
 
; )
 
PappaSF
23.07.2008 19:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista vielä kyselen:
 
Luin lisää tuosta Statesman -sarjasta, ja pisti silmään, että kaikissa malleissa on vain kaksi etuasteputkea. Minähän en tekniikasta paljoa ymmärrä, mutta kuulostaa kovin vähältä. Miten äänenmuokkaus sitten oikein on toteutettu, transistoritekniikkaa väliin vai? En ole nimittäin aiemmin kuullut täysputkivahvistimesta, jossa on 60 wattia tehoa mutta silti vain pari etusta.
 
Olenko väärässä, kun luulen sen kuulostavan hyvältä? :)

 
Et ole väärässä, omassa vehkeessäni Switchbladessa on muistaakseni vain pari putkea ja hyvät soundit siinä (soundimaku tietysti on yksilöllistä itse kullakin).
 
Vasenniplaaja
04.01.2009 13:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep, nostetaas.
 
Onko väellä kokemusta tuosta Statesman Dual -vehkeestä, että riittääkö siinä headroom isommilla volyymeillä vääntäessä? Toisin sanoen saako kliininkin kuulumaan bändisoitossa, jos rumpali on dynamiikkansa taitava mies?
 
mitä
juzi
04.01.2009 21:26:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep, nostetaas.
 
Onko väellä kokemusta tuosta Statesman Dual -vehkeestä, että riittääkö siinä headroom isommilla volyymeillä vääntäessä? Toisin sanoen saako kliininkin kuulumaan bändisoitossa, jos rumpali on dynamiikkansa taitava mies?

 
Mulla on Dual. Alkuperäinen kajari lähti heti vaihtoon, piti ihme pärinää (rikki tai sisäänajon puute). Mulla oli ylimääräisenä Eminencen Red Fang, joka juuri ja juuri mahtui sisään. Sopii aika hyvin tuon vahvarin äänimaisemaan. Vasta nauhoiteltiin studiolla ja voin sanoa, että puhdas soundi on melkolailla sama, kuin Vox AC30 CC2 (Blue Alnicot) Normal-kanavassa. Noilla kahdella vahvistimella tehtiin clenejä soundeja ja joitain stereo-raitoja choruksella ja ping-pong delaylla. Hyvät soundit tuli.
 
Headroomia sais mun mielestä olla kyllä enemmän bändisoittoon. Volume riittää kyllä, jos rumpali ei ole halon hakkaaja. Ei se cleani kyllä kovin helposti särölle mene, muuttuu ehkä hieman nuhjuisen paksuksi joskus puolenvälin jälkeen. Mulla tosin V1:senä on JJECC83S, joka varmaan omalta osaltaan lisää tummuutta. Kotisoitossa pidän tuosta putkesta. Kuten myös Dualista ylipäätään. Ja varsinki nimenomaan cleaneista soundeista.
 
Hieman tekis mieli ehkä kuitenkin kokeilla jotain Fenderin vahvistinta. Custom Vibrolux Reverbiä olis kiva kokeilla, olis kokonsa ja tehonsa puolesta kiinnostava.
 
H053
12.07.2010 18:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 553 päivää vanhaan ketjuun!
...Onhan näitä ennenkin nosteltu.

 
Onkos kenelläkään enemmän kokemusta tuosta Dual EL34 -nupista?
Aika nihkeästi löytyy tietoa ja ääninäytteitä interwebin ihmeellisestä maailmasta...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «