Muusikoiden.net
26.05.2018
Musamaailma | Muutimme Kruununhakaan! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender hot rod deluxe
1 2 3 4 5 6 7
FensonGibder
27.01.2008 08:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin sitäkään ei päässyt kunnolla luukuttamaan, kun mökä oli jo volumen ollessa kolmosen kohdalla aivan sietämätön

Aah, näitähän kuulee täällä vähän väliä.

Tulee aina mieleen se BackToTheFuturen alkukohtaus, kuin Michael vääntää hullun proffan kotona jättikajarin vahvistimesta nupit kaakkoon ja päräyttää yhden voimasoinnun sillä seurauksella, että lentää 5 metriä taaksepäin..

Pipari-Pärsson vs. Loimaan Luiskaotsat
köpi62
28.01.2008 19:04:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aah, näitähän kuulee täällä vähän väliä.

Tulee aina mieleen se BackToTheFuturen alkukohtaus, kuin Michael vääntää hullun proffan kotona jättikajarin vahvistimesta nupit kaakkoon ja päräyttää yhden voimasoinnun sillä seurauksella, että lentää 5 metriä taaksepäin..

Voi olla, että hrd on vähän liian tehokas pelkkään kotisoitteluun olohuoneessa, jos haetaan vahvistimen parasta saundia. Mutta keikkakäytössä vahvistinta näkee. Onneksi on saatavilla myös pienempi tehoisia putkivahvistimia, jotka aukee olohuonevoimakkuuksilla!

Terveisiä kotiin...
Varjo1
28.01.2008 21:24:39

Eminencen Texas heat tai Swam Thang on hyvä ämyri tuohon comboon.

En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
köpi62
29.01.2008 22:09:08

Eminencen Texas heat tai Swam Thang on hyvä ämyri tuohon comboon.

Onko musiikkityylillä väliä? (-rautalanka, blues, rock, humppa, jazz ym. jne.)?

Terveisiä kotiin...
mikasoi
30.01.2008 22:48:06

Moi vaan kaikille pitkästä aikaa.

Tuossa joskun törmäsin sellaiseen asiaan et tossa hotrodissa se vahvistimen sähkön tasasuuntaaminen ei ole toteutettu niinkun ihan täysputkivahvistimissa "kuuluis olla", vaan sillai diodeilla(ns digitaalisesti).

Sehän sitten aiheutti sen et se alkoi vaivaamaan. Syventyneemmät sanoi et dioditasasuuntaus antaa ne tehot tavallaan kovana heti ja et putkitasasuunnattu laite notkauttaa(sag) saundia. No piti sitä notkumista lähtee sit hakemaan.

Sen uraltonen rakensin ihan senkin takia et pääsis saggailemaan, mut en oikeen tiedä. Cleansaundi siinä uralissa on kyllä upea... ei siitä täs enempää.

Ja eihän se sitten ollutkaan mun mielestä ihan niin kova juttu kun luulin. Itse jotenkin tykkään et kompatessa se tavara on tanakkaa ja tumakkaa alusta lähtien.

Itse vaihdoin myös sen vintage 30 elementin sinne ja se oli mun mielestä järkitemppu.

Samaa mieltä olen kyl että en säröpuolta käytä siitä hotrodista. Ei mun korvaan.

Siitä send plugista sen voi hätätapauksessa laittaa vaikka mikseriin jos niinku esim treeeneissä tai muuten et ei jaksa mikitellä, ja se viel toimii monitorina itselle.

Siinä kaikki mitä siitä tuli äkikseltään mieleen. Mutta ihan hiton hyvä vahvistin varsinkin jos sun saundisi perustuu/rakentuu sellaisen puhtaan putkisaundin päälle. Tollanen suhtcleani rockabilly, rautalankatyyli jne taipuu hyvin.

Ja miinuksena pikkuisen on painopuoli, joka hieman kömpelö roudaillessa. Ei sitä oikeen huvikseen kantele sataa metriä esim. tai kerrostalon hissittömään kolmoseen.

Toivottavasti tuo suojahuppu kuuluu vakiovarustukseen. Tuo on siisti huoneen nurkassa pitää siinä päällä.

Ja jos nyt jollai kauhee ongelma parketin kanssa, niin itse otin niistä jaloista ne ruuvit eka irti ja sit leikkasin paksusta verhoiluhuovasta sen jalan kokoisen pyöreen palan. Sit ruuvi läpi keskeltä ja tiukalle. Sit sen jalan alla on niinku se tassu. Muuten ok, mut roudaillessa täytyy huomioida ettei laske sitä esim hiekälle, niin ne tassut pysyy sisäsiistinä.

Sori et on varmaan sekavaa, mutta olen aika sekava jätkä. Moi.

Go Billy Go and drink some jarruneste.
gemisti
31.01.2008 00:16:23

vaan sillai diodeilla(ns digitaalisesti).

ihan yhtä analogiset ne dioditkin on. tai siis se putkikin on kaksi diodia lasikuvussa.

Sen uraltonen rakensin ihan senkin takia et pääsis saggailemaan, mut en oikeen tiedä. Cleansaundi siinä uralissa on kyllä upea... ei siitä täs enempää.

Uraltone kuitenkin pelaa A-luokassa, ja sagia ei oikein esiinny kunnolla kuin AB-vahvistimissa, siksi ei varmaan tunnu löytyvän.

..ja öisin nukun.
köpi62
02.02.2008 10:37:00

Olisko jollakin tietoa tai kokemusta tosta edelläkin kirjoitetusta aiheesta, eli vaikuttaako putkitasasuuntaus saundiin ja millä tavoin. Itse olen kans tuota yrittänyt testata, mutta kovin suuria eroja en ole löytänyt. Diodisilta pystyy antamaan paljon virtaa, jos on tehokkaat putket. Toisaalta tieto siitä, että tasasuuntauskin on putkella esim GZ34 tuo "puritanistille" hyvät yöunet...

Terveisiä kotiin...
rytilahti
02.02.2008 11:19:34

Kyllä omat suosikki vahvistimet on kaikki olleet tasuriputkellä kun hetken mietin.. en tiedä onko se sit syynä mut kumminkin. Kyllä siinä ainakin sävyero on.. Uralin junnuun kai voi vaihtaa putken diodiin. pitäisikin testata. tai jos sen saisi siihen rinnalle jotenkin ja kytkimellä vaihtais. ilmeisesi ainakin pikkasen tehoja pitäis tulla lisää.

MYYDÄÄN GIBSON SG STD. MUSTA. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
SirElwood
02.02.2008 13:21:14 (muokattu 02.02.2008 13:27:59)

Tuossa joskun törmäsin sellaiseen asiaan et tossa hotrodissa se vahvistimen sähkön tasasuuntaaminen ei ole toteutettu niinkun ihan täysputkivahvistimissa "kuuluis olla", vaan sillai diodeilla(ns digitaalisesti).

Kuten tuo gemisti jo mainitsikin, digitaalisuudella ei ole tässä osaa eikä arpaa. Mistä näitä juttuja oikein tulee?

Samoin "täysputkivahvistin" on terminä kokenut liki täydellisen inflaation. Samoin kuin "point-to-point"... Noh... Se siit.

Olisko jollakin tietoa tai kokemusta tosta edelläkin kirjoitetusta aiheesta, eli vaikuttaako putkitasasuuntaus saundiin ja millä tavoin. Itse olen kans tuota yrittänyt testata, mutta kovin suuria eroja en ole löytänyt. Diodisilta pystyy antamaan paljon virtaa, jos on tehokkaat putket. Toisaalta tieto siitä, että tasasuuntauskin on putkella esim GZ34 tuo "puritanistille" hyvät yöunet...

A-luokan vahvarissa (käytännössä kaikki SE vahvistimet) vaikutus soundiin on käytännössä olematon, koska sag-ilmiötä ei esiinny pääteputken viedessä tyhjäkäynnilläkin maksimivirtansa. Sensijaan AB-luokan vahvareissa (lähes kaikki PP päätteet) tuo sag ilmiö tulee, koska putken tyhjäkäyntivirta on paljon alhaisempi kuin putken ottama maksimivirta.

Tuo sag ilmiö johtuu tasasuuntausputken suuresta sisäisestä resistanssista (noin 100R, mutta vaihtelee tyyppien välillä jonkinverran). Puolijohdediodien sisäinen resistanssi on noin 1R luokkaa, eli hyvin vähäinen. Tosin tuota resistanssia voi puolijohteilla tasasuunnatussa vahvarissa lisätä helposti tehovastuksella, ja näin saadaan tuo sakkaus aikaan siis myös puolijohteilla...

Yöuniisi en ota kantaa. Mutta samat sähköiset ilmiöt saadaan aikaan siis sekä putkella, että puolijohteella.

ilmeisesi ainakin pikkasen tehoja pitäis tulla lisää.

Jännitteet nousee puolijohteilla, jos sitä ei mitenkään kompensoi. Soundi kyllä muuttuu siten. Tehoja ei mitenkään merkittävästi tule lisää.

Wäiski
02.02.2008 14:47:55

Yöuniisi en ota kantaa. Mutta samat sähköiset ilmiöt saadaan aikaan siis sekä putkella, että puolijohteella.
Jännitteet nousee puolijohteilla, jos sitä ei mitenkään kompensoi. Soundi kyllä muuttuu siten. Tehoja ei mitenkään merkittävästi tule lisää.

Olen väsännyt osoitteeseen http://www.kolumbus.fi/~w112987/Uraltone/Uraltone%20JR.html Uraltonella vertailua eri pääteputkien ja tasureiden (pari erilaista putkea ja diodi). Eroja on ääninäytteistä ilmenevää enemmän, sen sijaan paremmuuteen en ota kantaa. Omassa uralissa diodikanta ja tasuriputki vaihtavat paikkaa mielialani ja vaihtelunhaluni mukaan.

köpi62
02.02.2008 22:01:38

Olen väsännyt osoitteeseen http://www.kolumbus.fi/~w112987/Uraltone/Uraltone%20JR.html Uraltonella vertailua eri pääteputkien ja tasureiden (pari erilaista putkea ja diodi). Eroja on ääninäytteistä ilmenevää enemmän, sen sijaan paremmuuteen en ota kantaa. Omassa uralissa diodikanta ja tasuriputki vaihtavat paikkaa mielialani ja vaihtelunhaluni mukaan.

En tarkoittanut omia yöuniani, vaan sitä mitä olen lukenut keskustelupalstoilta muiden mielipiteitä.

Olen rakentanut Uraltonen jr1:n ja tehnyt sillä keikkaa noin vuoden ja se vastaa saundin puolesta sitä mitä olen hakenut. Ainoastaan tehot joskus tuntuu loppuvan, kun haen pelkästään "clean"- pohjaista saundia. Toisaalta mikityksellä tämä asia korjaantuu.

Tasasuuntaus diodisillalla, on toteutettu keskustelun aiheen styrkkarilla, mutta silti saundi on todella hyvä ja tehot tuntuu riittävän ilman mikitystä vähän isommankin nuorisoseuran näyttämöllä!

Terveisiä kotiin...
Werihukka
02.02.2008 22:45:42

Offtopic: Kyseisestä vahvistimestä saa muuten ulos aika loistavan ja omaperäisen mättösaundin :P

Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
köpi62
06.02.2008 18:33:17

Offtopic: Kyseisestä vahvistimestä saa muuten ulos aika loistavan ja omaperäisen mättösaundin :P

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka eri tavalla soittajat kuulee ja mieltyy vahvistimen saundiin. Tarkoitan sitä, että hrd:n omaa särösaundia on muusikoiden.netin keskustelupalstoilla monet myös moittineet...

Terveisiä kotiin...
terry
06.02.2008 18:37:53

Olisiko kukaan kiinnostunut ostamaan vuoden 2007 Hot Rod Limited Edition/White?

tracyjacks
06.02.2008 18:41:43

Laitappa Torille, niin kyllä jotain varmaan kiinnostaa. :)

terrible!
köpi62
07.02.2008 17:45:09

Mikä on pyynti?

Terveisiä kotiin...
Semjon
26.02.2008 14:03:34

Meikäläisellä on ollut tässä talven mittaan Hotrodin putkienvaihtosirkus päällä, tarkoituksena löytää lämpimämpää ja lempeämpää soundia noiden tehdasasetettujen Groove Tubesien tilalle. Eri konfiguraatioiden jälkeen JJ:n ECC81:set tuntuvat asiallisilta etusessa. Monen tällä foorumilla sekä Uraltonen keskusteluissa tarjoama ratkaisu vaihtaa pääteputkiksi 6L6:sten tilalle 6V6:set ei kuitenkaan toiminut, kun pitää pystyä bänditreeni- ja keikkasoittoon kohtuullisilla voimakkuuksilla. Ainakin JJ:n 6V6 S:illä Hot Rodin puhtaat soundit alkavat muuttua (sinänsä lämpimälle ja hyvälle) murolle jo volume-nappulan ollessa kolmosella-nelosella - eikä vain kuumilla humbuckereilla, vaan ihan yksikelaisillakin.

Sanonpa siis omana empiirisenä tietona, että 6V6:tta Hotrodin päätteeseen vain, jos soittaa yksin kotona matkaradiovoimakkuudella, tai sitten ei alun alkujaankaan tarvitse niitä Fenderin hyviä kliinejä.

"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
köpi62
26.02.2008 15:40:31

Meikäläisellä on ollut tässä talven mittaan Hotrodin putkienvaihtosirkus päällä, tarkoituksena löytää lämpimämpää ja lempeämpää soundia noiden tehdasasetettujen Groove Tubesien tilalle. Eri konfiguraatioiden jälkeen JJ:n ECC81:set tuntuvat asiallisilta etusessa. Monen tällä foorumilla sekä Uraltonen keskusteluissa tarjoama ratkaisu vaihtaa pääteputkiksi 6L6:sten tilalle 6V6:set ei kuitenkaan toiminut, kun pitää pystyä bänditreeni- ja keikkasoittoon kohtuullisilla voimakkuuksilla. Ainakin JJ:n 6V6 S:illä Hot Rodin puhtaat soundit alkavat muuttua (sinänsä lämpimälle ja hyvälle) murolle jo volume-nappulan ollessa kolmosella-nelosella - eikä vain kuumilla humbuckereilla, vaan ihan yksikelaisillakin.

Sanonpa siis omana empiirisenä tietona, että 6V6:tta Hotrodin päätteeseen vain, jos soittaa yksin kotona matkaradiovoimakkuudella, tai sitten ei alun alkujaankaan tarvitse niitä Fenderin hyviä kliinejä.

Hyvää tietoa...en taida edes kokeilla 6V6:n putkia päätteeseen, jos tehot noin paljon tippuu. Mitkä 6L6:n putket sulla on pääteasteessa? Mittasitko ja sääditkö bias -jännitettä putkien vaihdon yhteydessä?

Terveisiä kotiin...
Semjon
26.02.2008 21:26:57

Mitkä 6L6:n putket sulla on pääteasteessa? Mittasitko ja sääditkö bias -jännitettä putkien vaihdon yhteydessä?

Tehonpudotus ja headroomin kadotus oli tosiaan varmaankin 50 % luokkaa. Nyt pitäisi alkaa uusi elämä JJ 6L6 GC:iden kanssa. Päättäreiden vaihdon yhteydessä biasoinneissa olen luottanut paikalliseen putkiguruun Kuren Pekkaan, jonka kaikki joensuulaiset varmasti tietävät.

"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
köpi62
01.03.2008 21:30:59

Meikäläisen Limited Edition-Hot Rodissa tuli valmiina Jensen C12N, eipä ole tarvinnut miettiä vaihtamista.... Holtonhan perustelee nokkelasti noilla sivuillaan, minkä takia Fender varustaa Hot Rod -perussarjan neljänkympin Eminenceillä eikä paremmilla yli satasen kaiuttimilla. Valtaosa kohderyhmästä haluaa kuitenkin vain halvan putkivahvistimen.

Tulee mieleen, että halvalla tehty olisi laadullisesti jotenkin huonompi, mutta tässä tapauksessa olen sitä mieltä, että rimaa ei ole alitettu, vaan hrd on hyvä styrkkari. Olisikin kiinnostavaa saada vielä ko. vahvistinta käyttäviltä tietoa vioista, jos niitä on tullut eteen?

Terveisiä kotiin...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti