Muusikoiden.net
11.12.2016
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sustain
1 2
taskrh
20.01.2008 18:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Kummastelen kitarani G-kielen heikkoa sustainia vai miksi tuota nyt suomeksi sanoisi. Alempia soitettuja säveliä tämä mh-250 LTD laulelee pitkät tovit, mutta tällä kyseisellä kielellä sointi loppuu 12. nauhan kohdalta kuin seinään jo parin sekunnin kuluttua vaikka kuinka vinguttaisi kroonista vibraa. Kaikilla kielillä sama homma alkaa esiintyä 12.-15. nauhan välillä ja siitä ylöspäin. Omaan korvaani tuo kuulostaa täysin epäluonnolliselta ja näiltä osin olen hieman pettynyt siihen, että näinkin hintava kitara toimii näin ailahtelevasti.
 
Voisiko tätä ongelmaa saada korjattua säätämällä jotain mystistä taikanappia esim. tallassa vai onko vain tyydyttävä siihen mitä on? Vai onko kenties ongelma puussa ja sen laadussa? Talla on tyypillinen lisenssi floyd rose ja mikkeinä nuo ihan hyvät emg:n passiivit. Kokeiltu on ilman efektiä ja efektin kanssa, sama tulos.
 
Jos joku osaa vinkata neuvoja, kiitos ja kumarrus.
 
ravensoul
20.01.2008 19:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo kyllä ihan normaalilta kuulosta, jos todella sointi loppuu kuin seinään vrt. alempiin nauhoihin. Avokielen sustainhan tahtoo luonnollisesti olla huomattavasti painettuja pidempi mutta tässä ei nyt tainnu olla siitä kysymys. Kuuluuko soinnissa muuta epänormaalia? Ettei vaan ala kielet ylänauhoilta soittaessa ottamaan kevyesti seuraaviin nauhoihin tappaen soinnin?
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
hollstro
20.01.2008 20:09:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuohon monta vaihtoehtoista syytä:
- kielet liian matalalla
- kaulassa Liikkaa kaarevuutta jolloin ylänauhoille tultaessa kielet ottavat kiinni seuraavaan nauhaan (eli kaulan asetuksen nähden kielet liian matalalla)
- mikit liian korkealla (jos on single coil, humppari ei tee tätä), niiden veto kieliin vaimentaa soinnin
- mikit liian korkealla, kielet ottavat kiinni
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Sensonic
20.01.2008 21:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuohon monta vaihtoehtoista syytä:
- kielet liian matalalla
- kaulassa Liikkaa kaarevuutta jolloin ylänauhoille tultaessa kielet ottavat kiinni seuraavaan nauhaan (eli kaulan asetuksen nähden kielet liian matalalla)
- mikit liian korkealla (jos on single coil, humppari ei tee tätä), niiden veto kieliin vaimentaa soinnin
- mikit liian korkealla, kielet ottavat kiinni

 
Niin, tai sitten kitaran nauhojen korkeusasettelussa on heittoa. Tämä ei oikeastaan parane muuten kuin yrittämällä lyödä nauhaa syvemmälle tai sitten hiomalla nauhaa.
 
No sitten joku tietysti sanoo, että tämä on LTD, miten siinä voi olla tällaisia "virheitä"? Vastauksena on se, että kitarat teetätetään Etelä-Koreassa, eli laadunvalvonta ei välttämättä ole täysin aukotonta. Lisäksi kitarat lähetetään (TM:n kitaratestin mukaan) Eurooppaan laivarahtina, jolloin puu "elää" matkan aikana ja tällöin jälleenmyyjän vastuulle jää laittaa kitara säätöihin ja kuntoon. Jos he eivät sitä tee, niin sitten voi olla ongelmia noiden nauhojen kanssa jne.
 
En sitten tiedä, tulevatko nuo LTD:t suoraan tehtaalta musiikkitukuille/jälleenmyyjille, mutta Schecterit ainakin jossain vaiheessa laatutarkastettiin (olisko ollut USAssa?), ennen kuin ne lähetettiin musiikkitukuille/jälleenmyyjille. Jos tätä tarkastusta/säätöä ei tehdä, niin sitten täytyy tehdä tehdä säädöt itse tai teetättää ne homman hallitsevalla henkilöllä, joko jollain tutulla tai sitten liikkeessä.
 
Sitten joku varmaan ihmettelee nyt, että miksi olen tykästynyt noihin Etelä-Koreassa valmistettuihin Wolfin kitaroihin, jos laadunvalvonta on sellaista, kuten tuossa aiemmin kuvailin? No siksi, että kitarat ovat suurimmaksi osaksi olleet ihan OK -kunnossa muutamia nauhan hiomisia lukuunottamatta ja maksavat 1/4-1/2 noiden LTD:eiden hinnasta, kun ne tulevat suoraan valmistajalta/valmistuttajalta Suomeen. Jos tuolla halvemmalla hinnalla saa esim. LTD:n veroisia kitaroita, niin kyllä siinä ihan mielellään hioo parit nauhat, jos siihen on tarvetta.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
taskrh
20.01.2008 22:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista!
 
Tarkennan vielä hieman: kitaran nauhat ovat täysin moitteettomat, eli ei särise soitettaessa ja kaula on suhteellisen tikkusuora pientä kohoumaa lukuunottamatta siitä 12. nauhan kohdalta. Kielten korkeutta olen säädellyt tallasta käsin eikä ole auttanut asiaan. Kuvaannollisesti tulee mieleen vertaus kuin painaisi villasukalla kieleen ja feidaisi sen soinnin pois G-kieltä soitettaessa. Ei siis särinöitä. Esimerkiksi 12. nauhan kohdalta alempi e-kieli soi kevyesti 10-15 sekuntia, huiluäänenä vielä huomennakin. Auttaako asiaan kielten paksuus? Mikit säädin mahdollisimman etäälle kielistä täältä foorumista lukemani perusteella. Ei tuonut parannusta.
 
Osaako joku sanoa mikä on tämän lisenssi floikan alla olevan kumisen tai vaahtomuovisen tai mitä lie materiaalia olevan eristeen merkitys on? Katsoin jo kaupassa kummastellen mutten kiinnittänyt sen kummempaa huomiota moiseen. Ehkä siinä on vastaus tähän sustainin puutteeseen, enpä tiedä.
 
hollstro
20.01.2008 22:40:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastauksena on se, että kitarat teetätetään Etelä-Koreassa, eli laadunvalvonta ei välttämättä ole täysin aukotonta. .
 
Täh? Etelä-Koreassa on maailman kovin työmoraali. Siellä tehdään pisintä työpäivää ja halvalla. Siksi siellä näitä kitaroita tehdään. Ei siksi että sieltä saa halvalla sekundaa. Japani on samassa liigassa E-Korean kanssa laadussa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Sensonic
21.01.2008 06:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh? Etelä-Koreassa on maailman kovin työmoraali. Siellä tehdään pisintä työpäivää ja halvalla. Siksi siellä näitä kitaroita tehdään. Ei siksi että sieltä saa halvalla sekundaa. Japani on samassa liigassa E-Korean kanssa laadussa.
 
En tiedä etelä-korealaisten työmoraalista, mutta olen itse myös ymmärtänyt, että työmoraali on sangen hyvällä tasolla. Mutta jos kitaroita tehdään massatuotantona ja tietty tuotantomäärä on saavutettava, niin enpä ihmettelisi, jos johonkin tuotantoerään tulisi mukaan "maanantaikappalekitara", jossa muutaman nauhan korkeus ei oikein ole kohdallaan. Siksi niiden hiominen voi olla tarpeen ja homma hoituu sillä. Tämä pitäisi kuitenkin viimeistään hoitaa jälleenmyyjän toimesta, jos kitara matkaa akselilla tehdas->tukkuri->jälleenmyjä.
 
Totta kai tuolla Etelä-Koreassa tehdään pitkää työpäivää ja halvalla. Eiväthän nuo kitarafirmat muuten teettäisi kitaroitaan siellä. Jos pitäisi itse valita, ostaisiko Etelä-Koreassa vai Kiinassa valmistetun kitaran, niin ehdottomasti ensinnä mainitun.
 
Mitä itse olen sähköpostin välityksellä keskustellut noidenkin Ebay UK:ssa kitaroita myyvien hemmojen kanssa, niin he sanoivat, että olivat tilanneet kitaroita useasta kiinalaisesta firmasta ja ne olivat olleet kaikki kuraa, mutta etelä-korealaisten kitarat ovat olleet erittäin laadukkaita hintaansa nähden.
 
Mutta tässä threadissa olikin kysymys tuosta LTD:stä, joka on valmistettu "merkkivalmistaja" ESP:n toimesta. Moni henkilö mieltää, että koska on kysymys "merkkivalmistajasta", niin kitaran pitäisi olla täysin virheetön. No näinhän ei välttämättä ole, vaikka kysymyksessä olisi kalliskin kitara. Olihan joku suomalainen testaaja (olikohan Riffi -lehti?) löytänyt jonkun "maanantaikappaleen" jenkkiläisistä Gibsoneistakin. Eräs kaveri sanoi lukeneensa lehdestä jonkun Les Paulin testin ja siinä oli pieniltä osin moitittu työn jälkeä. Eli kyllä niitä "maanantaikappaleita" eksyy silloin tällöin jokaisen massatuotantovalmistajan eriin. Tällaisessa tapauksessa ostajan pitäisi reklamoida jälleenmyyjälle vaatien kitaran korjaamista/vaihtamista.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
mvirta
21.01.2008 11:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskohan tässä olla kyseessä ns. "dead spot" jollaisia otelaudalta silloin tällöin löytyy.
 
Kitaran ominaistaajuus on G:ssä, ja tuo mainittu taajuus sitten demppautuu vähän muita vauhdikkaammin.
 
Asiaa voit selvitellä siten että virität kitaran vaikka puolikkaalla alas, ja katsot että vaihtuuko kuoleva nuotti G-kielen 13. nauhalle joka siis nyt olisi se oikea g-nuotti.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Humanoid
21.01.2008 12:05:56 (muokattu 21.01.2008 12:07:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjaus ketjuun.
 
Nykyään kaikki halvemmat ESP LTD:t (eli 400-sarjasta alaspäin) tulevat Kiinasta. Schecterit ovat edelleen Etelä-Koreasta, lukuunottamatta joitain halpoja malleja, jotka tulevat nekin Kiinasta. Yleensä liikkeet tosin ystävällisesti nimeävät nämä versiot erikseen ettei ostaja hämäänny.
 
"Näitä keppejä on tehty vain kymmenen." Sami / Ääniportti
fox
21.01.2008 13:07:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskohan tässä olla kyseessä ns. "dead spot" jollaisia otelaudalta silloin tällöin löytyy.
 
Kitaran ominaistaajuus on G:ssä, ja tuo mainittu taajuus sitten demppautuu vähän muita vauhdikkaammin.
 
Asiaa voit selvitellä siten että virität kitaran vaikka puolikkaalla alas, ja katsot että vaihtuuko kuoleva nuotti G-kielen 13. nauhalle joka siis nyt olisi se oikea g-nuotti.

 
Tätä itsekin veikkaisin varsin varteenotettavana mahdollisuutena.. Koskapa puu "elävänä" materiaalina saattaa sisältää erilaisia soinnillisia ominaisuuksia joita ei täysin pystytä ennakoimaan valmistuksessa, ja mahdollinen valmiin soittimen ennen markkinoille toimittamista suoritettu pikainen "läpisoittaminen" ei välttämättä paljasta kuin kaikkein pahimmat jutut, noita pääsee markkinoille. Kannattaa tosiaan kokeilla, siirtyykö tuo nimenomaisen taajuuden vaimentuminen virettä muuttamalla. Sillä ja vain sillä tuon "vian" pystyy tsekkaamaan. Dead-spotin fiksaaminen on sitten jo kokonaan oma juttunsa.. :(
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Sensonic
21.01.2008 13:43:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjaus ketjuun.
 
Nykyään kaikki halvemmat ESP LTD:t (eli 400-sarjasta alaspäin) tulevat Kiinasta. Schecterit ovat edelleen Etelä-Koreasta, lukuunottamatta joitain halpoja malleja, jotka tulevat nekin Kiinasta.

 
No tuohan on hyödyllinen tieto. Itse en ainakaan aiemmin tiennyt tuota. Sen kyllä tiesin, että nuo "ihan hyvät passiiviset EMG:n mikit" ovat mitä todennäköisimmin EMG:n selectit, eivätkä ne välttämättä ole "ihan hyvät". No riippuu tietty siitä, mitä pitää hyvänä ja mitä ei...
 
Muistaakseni kuulin pari kuukautta sellaisen jutun, että Schectereitä ei enää valmistettaisi Kiinassa, vaan ne halvimmatkin tulisivat Etelä-Koreasta.
 
Yleensä liikkeet tosin ystävällisesti nimeävät nämä versiot erikseen ettei ostaja hämäänny.
 
Niin, tai sitten eivät kerro ostajalle tavaran alkuperäismaata ennen kuin ostaja sitä kysyy. Ja suurin osa nuoremmista kitaristinaluista on kuitenkin niin "mehuissaan" kitaraa ostaessaan, että eivät älyä kysyä alkuperäismaata tai sitten sillä ei ole heille mitään merkitystä.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
taskrh
21.01.2008 18:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaisi siltä, että "dead spot" löytyy kitarasta nauhalta 12. Kokeilin tuota vireen radikaalia säätöä niin johan parani soinnin pituus. Ilmeisesti asialle ei voi tehdä mitään, eikä edes kaulan vaihto onnistu kun kyseessä on neck thruu. Ja takuu loppui kun takavalot lakkasi näkymästä käytetty kitara kun on. Veikkaisinpa, että jälleenmyyjä on havainnut puutteen kepin laadussa, mutta maanantaikappale uppoaa joulun alla tietämättömämmälle kitarasankarille kuin kusi sohjoon.
 
Osaatteko tietäjät sanoa mitkä mikit tässä kepissä sitten lopulta on? Esp:n sivuilla lukee lh-300 mallin mh-250 kohdalla, mutta itse kitarassa mikkien päällä seisoo emg hz. Pari vuotta sitten kitaraa myytiin nimenomaan hz-4:lla varustettuna. Nykyään taitaa olla kaikissa vastaavan luokan kepeissä nuo esp:n surisevammat emg-kopiot. Kitara on tehty Indonesiassa, joten linja on sekin muuttunut Kiinalaiseksi ihan viime aikoina?
 
Humanoid
21.01.2008 19:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatteko tietäjät sanoa mitkä mikit tässä kepissä sitten lopulta on? Esp:n sivuilla lukee lh-300 mallin mh-250 kohdalla, mutta itse kitarassa mikkien päällä seisoo emg hz. Pari vuotta sitten kitaraa myytiin nimenomaan hz-4:lla varustettuna. Nykyään taitaa olla kaikissa vastaavan luokan kepeissä nuo esp:n surisevammat emg-kopiot. Kitara on tehty Indonesiassa, joten linja on sekin muuttunut Kiinalaiseksi ihan viime aikoina?
 
Nyt kun mainitsit asiasta, nuo halvemmat mallit taisivat olla tehty Kiinassa ja/TAI Indonesiassa.
 
"Näitä keppejä on tehty vain kymmenen." Sami / Ääniportti
mvirta
21.01.2008 21:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eii niitä välttämättä helposti huomaa, mullakin yhdessä kitarassa vähän tota oiretta on.
 
Eipä noista kannata yöuniaan menettää, sähkökitarakin on pohjimmiltaan akustinen soitin, ja eläväisestä materiaalista tehty.. kaikki ne kuulostaa omanlaiseltaan ja soi vähän eri kohdista eri lailla.
 
Voihan sen kitaran ominaistaajuutta tietty koittaa muuttaa, painavampaa virityskoneistoa tai jotain niitä "Fat Finger" -painoklunsseja yms mutta mielestäni järkevintä on vaan hyväksyä se sellaisena ominaispiirteenä ja jatkaa soitantaa.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
jazzIII
22.01.2008 17:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen viime aikoina pähkäillyt samaista asiaa.. joskus pidin näitä vankasti just nauhoihin tai kaulan suoruuteen liittyvinä juttuina, mutta dead spoteiksihan ne paljastui. Kyllähän se tietty kalliissa soittimessa voi harmittaa jos löytyy, mutta...
 
Olen myös vähän sillä kannalla, että jos on kyseessä muuten hyvä soitin ja soundi miellyttää niin olkoot enemmän "ominaisuuksia" :)
Kuka tietää, jos sulla olis joka säveleltä täydellisen soiva kitara, niin se voi johtaa siihen että kokonaissaundi on vähän persoonatonta tasapaksua puuroa, vaikka sustainia riittääkin. Nuo resonanssit on meinaan samalla erottamaton osa kitaran koko saundia.
 
Esim. olen lukenut että alkuaikojen PRS:issä esiintyi dead spotteja, tätä sitten fiksattiin myöhempiin malleihin pidemmällä kaulaliitoksella, jolloin dead spotit hävisi. Kuitenkin porukka keskimäärin tuntuu hehkuttavan juuri noiden vanhojen soundia. Hmm?
 
Niin, ja joidenkin tunnettujen bassomallien kohdalla ilmeisesti pari dead spottia on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
 
taskrh
23.01.2008 11:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen viime aikoina pähkäillyt samaista asiaa.. joskus pidin näitä vankasti just nauhoihin tai kaulan suoruuteen liittyvinä juttuina, mutta dead spoteiksihan ne paljastui. Kyllähän se tietty kalliissa soittimessa voi harmittaa jos löytyy, mutta...
 
Olen myös vähän sillä kannalla, että jos on kyseessä muuten hyvä soitin ja soundi miellyttää niin olkoot enemmän "ominaisuuksia" :)
Kuka tietää, jos sulla olis joka säveleltä täydellisen soiva kitara, niin se voi johtaa siihen että kokonaissaundi on vähän persoonatonta tasapaksua puuroa, vaikka sustainia riittääkin. Nuo resonanssit on meinaan samalla erottamaton osa kitaran koko saundia.
 
Esim. olen lukenut että alkuaikojen PRS:issä esiintyi dead spotteja, tätä sitten fiksattiin myöhempiin malleihin pidemmällä kaulaliitoksella, jolloin dead spotit hävisi. Kuitenkin porukka keskimäärin tuntuu hehkuttavan juuri noiden vanhojen soundia. Hmm?
 
Niin, ja joidenkin tunnettujen bassomallien kohdalla ilmeisesti pari dead spottia on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

 
Ihan hyvä pointti. Täysin virheetön kitara ja kliininen saundi ei välttämättä ole kovin persoonallinen. Pienet omalaatuiset piirteet/vajavaisuudet pakottaa soittamaankin erilailla. Hyvä kitara tuo mh-250 on kuitenkin loppupelissä. Olisihan siellä kaupan hyllyillä levännyt toinen toistaan parempia laatumerkkejä, mutta jostain syystä parhaiten hanskaan sopi tuollanen halpis indoneesiasta.
 
Räkkipeli
25.12.2010 17:47:47 (muokattu 25.12.2010 17:48:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan vanhaa ketjua vähän.
 
Omasta Jackson Stars KV:sta on alkanut korkeimpien huiluäänten sustaini ainakin G-kieleltä hävitä. Esim. kolmannen nauhan huiluääni syttyy normaalisti, mutta lopahtaa about sekunnin kuluessa. Ei ole ennen tehnyt tätä hommaa.
 
Floikkaa en ole koskaan purkanut sen kummemmin, joten olisko syy floikassa ja mikä voisi olla syy? Tuntuu oudolta että pelkkä putsaaminen voisi hoitaa homman, sillä putsaan aina floikan harjalla kielten vaihdon yhteydessä.
 
Olisiko ideoita, miten lähteä selvittämään/ratkaisemaan tätä ongelmaa?
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Juicy
25.12.2010 18:36:06 (muokattu 25.12.2010 18:38:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Lainaan vanhaa ketjua vähän.
 
Omasta Jackson Stars KV:sta on alkanut korkeimpien huiluäänten sustaini ainakin G-kieleltä hävitä. Esim. kolmannen nauhan huiluääni syttyy normaalisti, mutta lopahtaa about sekunnin kuluessa. Ei ole ennen tehnyt tätä hommaa.
 
Floikkaa en ole koskaan purkanut sen kummemmin, joten olisko syy floikassa ja mikä voisi olla syy? Tuntuu oudolta että pelkkä putsaaminen voisi hoitaa homman, sillä putsaan aina floikan harjalla kielten vaihdon yhteydessä.
 
Olisiko ideoita, miten lähteä selvittämään/ratkaisemaan tätä ongelmaa?

 
Onko kuin vanhat kielet? Jotkut kielet tekee tuota vanhetessaan. Entäs kielten korkeus/kaulan notko? Särisevätkö nauhoihin? Toinen mikä tappaa sustainin äkkiä on liian lähellä kieliä olevat (passiivi)mikit, erityisesti kaulamikki. Ootko vaihtanut mikkejä, tai tehnyt muita säätöjä viimeaikoina? Onko tallan asento mikä? Jos on etukenossa, muuttuu myös kielten kulma tallapalaan nähden.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Räkkipeli
25.12.2010 23:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Onko kuin vanhat kielet? Jotkut kielet tekee tuota vanhetessaan. Entäs kielten korkeus/kaulan notko? Särisevätkö nauhoihin? Toinen mikä tappaa sustainin äkkiä on liian lähellä kieliä olevat (passiivi)mikit, erityisesti kaulamikki. Ootko vaihtanut mikkejä, tai tehnyt muita säätöjä viimeaikoina? Onko tallan asento mikä? Jos on etukenossa, muuttuu myös kielten kulma tallapalaan nähden.
 
Ymmärrän että pitää varmistella asioita, mutta en kai mä nyt niin idiootilta vaikuta että kieliä vaihtamatta tästä kirjoittaisin? :D Johan mä tossa selitin että kielten vaihdon yhteydessä putsaan aina floikan ja siltikin ongelma jatkuu.
Tuntuis että kielten korkeus ei vaikuta tohon hommaan. ei särise juurikaan nauhoihin.
Ja en usko että johtuu noista mikeistä, vaikka lähellä ovat. Selvennykseksi, kärsiikö se singaalin sustain vai itse kielen fyysinen värähtely liian lähellä olevasta mikistä?
 
En oo viime aikoina tehny mitään mikkijuttuja tohon tai muutakaan remppaa, helvetisti vaan soitettu ja keikkailtu. Oon pyrkiny tietysti aina huoltamaan keikan jälkeen kielet yms., mutta joku tossa on muuttunut tässä lyhyen ajan myötä.
 
Ja talla on ihan tasaisessa, oikeassa kulmassa.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Mr. Speed
25.12.2010 23:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Ymmärrän että pitää varmistella asioita, mutta en kai mä nyt niin idiootilta vaikuta että kieliä vaihtamatta tästä kirjoittaisin? :D Johan mä tossa selitin että kielten vaihdon yhteydessä putsaan aina floikan ja siltikin ongelma jatkuu.
Tuntuis että kielten korkeus ei vaikuta tohon hommaan. ei särise juurikaan nauhoihin.
Ja en usko että johtuu noista mikeistä, vaikka lähellä ovat. Selvennykseksi, kärsiikö se singaalin sustain vai itse kielen fyysinen värähtely liian lähellä olevasta mikistä?
 
En oo viime aikoina tehny mitään mikkijuttuja tohon tai muutakaan remppaa, helvetisti vaan soitettu ja keikkailtu. Oon pyrkiny tietysti aina huoltamaan keikan jälkeen kielet yms., mutta joku tossa on muuttunut tässä lyhyen ajan myötä.
 
Ja talla on ihan tasaisessa, oikeassa kulmassa.

 
Hei.. Puhutaan M-netistä :) Oma veikkaus on, että vika löytyy joko tallapalasta tai satulasta. Joku pieni "roso" ottaa kieleen kiinni ja tappaa sustainin.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti