Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kustom Defender
1
martja2
16.01.2008 22:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia Kustom Defender putkikombosta?
Itse pääsin kokeilemaan sitä kaupassa ja vertasin Tech21 TM60 transistoricomboon. Soundiltaan Defender veti mielestäni voiton, ainakin clean oli lämpimämpi ja jotenkin kirkkaampi. Voi olla,että Techissä on enempi särövariaatioita, mutta Defenderissä myöskin muhkeat blues rock säröt. Kun en vaan tiedä tuleeko joskus ongelmaksi Defenderissä yksikanavaisuus, myös efektiloopin puute askarruttaa. Olen myös miettinyt Peavey delta blues 210 tai Fender Blues junioria, Peaveytä en oo kokeillut, Fenkku oli vähän lattea kokemus.

jaakko.
09.05.2008 16:19:30

Onko kellään kokemuksia Kustom Defender putkikombosta?
Itse pääsin kokeilemaan sitä kaupassa ja vertasin Tech21 TM60 transistoricomboon. Soundiltaan Defender veti mielestäni voiton, ainakin clean oli lämpimämpi ja jotenkin kirkkaampi. Voi olla,että Techissä on enempi särövariaatioita, mutta Defenderissä myöskin muhkeat blues rock säröt. Kun en vaan tiedä tuleeko joskus ongelmaksi Defenderissä yksikanavaisuus, myös efektiloopin puute askarruttaa. Olen myös miettinyt Peavey delta blues 210 tai Fender Blues junioria, Peaveytä en oo kokeillut, Fenkku oli vähän lattea kokemus.

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 113 päivää vanhaan ketjuun!" hiiohoi!

Jokunen tovi vierähti äsken musiikkiliikkeessä kyseisen laitteen kimpussa ja tykkäsin kyllä kovasti. Ennen Kustomin testiä testailin Peaveyn valveking nuppia omaan 4x12" kaappiinsa kytkettynä ja se ei kyllä synnyttänyt minkäänlaista "tämmönen pitää saada" tunnetta. Toisin kävi Kustomin kanssa. Soundiltaan Kustom oli hintaluokassaan harvinaisen eläväinen, vintagehenkinen ja tehokas. Tuntui pelaavan myös mastervolume ohitettuna bossin od-3 overdrivepedaalin kanssakin mainiosti. Suurin häiritsevä tekijä laitteessa oli selvästi kuuluva sihinä treblen ollessa yli puolenvälin. Tämä pitäis kyllä päästä treenikämpillä testaamaan ennenkuin pystyy todellisesta luonteesta mitään sanomaan. 450€ hintaan ei ollenkaan hullummalta vaihtoehdolta vaikuttanut. Headroomia löytyi ja särökin oli miellyttävä. Pääteputkina tuossa oli 2xEL34 mutta myös 6L6:n käyttö on mahdollista, laitteesta löytyy bias kytkin kyseisille vaihtoehdoille.

Jos jollakin löytyy kokemuksia tällaisesta laitteesta ihan "kenttäolosuhteissa" olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan (enkä varmastikkaan ole ainoa. :)

Keskity, perkele!
palomaeki
12.05.2008 09:53:13 (muokattu 12.05.2008 10:04:57)

Mulla on kyseinen verme ollu nyt pari kuukautta nurkissa ja keikoilla on kiertänyt melko tiuhaan tahtiin....!

Tykkään vehkeestä tosi paljon, vaikkakin aina jotain pientä nurinaa on kun ei mikään kallis peli ole.
Putket ja elementin jos saisin vaihdettua niin uskoisin että olisin vieläkin tyytyväisempi.

Sitä soundia:

http://www.youtube.com/watch?v=EmOAUtcFu8Q
http://www.youtube.com/watch?v=KSqzbUUcMQs

En tiedä saako tuosta mitään irti juuri, mutta tuolta laitos kuulostaa straton kanssa.
Välissä on tuo venäläisten versiointi aiheesta BigMuff, se musta surinalaatikko siis.
Yleensä vetelen kitara -> vahvistin periaatteella mutta tuolla oli muutenkin
sirkusmeininki (valot, tapahtuman nimi: Tilusirkus ....) päällä niin aattelin että miksipä ei muffia testaisi sittenniin....

Stratosta meni kaula katki ja nykyään vetelen 2 x PhatCat Wilshirereissuella. Soundi on juuri mulle sopiva.
Menee sopivasti ryttyyn ja vähän puuroksi kuten P90 kuuluukin. Tai mistäpä minä tiedän miltä sen kuuluu kuulostaa. (;

edit. Niin ja siis jos tuommoisesta on kysyttävää niin mielelläni vastailen vaikken mikään ammattilainen näissä olekaan. On tuo kohta kymmenisen keikkaa kuitenkin mukana ollut. Testaamaan saa myös tulla mikäli Torniossa pyörii.

kitara on kiva.
Järvinen
27.10.2008 18:40:53

Ei oo vissiin vielä hirveen monella tälläistä? Aattelin itse ostaa tämmöisen defenderin, kun vähän isompaa tarttis ja hyvältähän tämä kuulostaa, mitä nyt jotai pätkiä tossa kuuntelin.

Huom! Olet kirjoittamassa yli 168 päivää vanhaan ketjuun!

"Tiedätkö, miksi minusta tuntuu niin hyvältä kun soitan lavalla? Koska se on ainoa paikka, jossa tiedän mitä teen" - Albert Järvinen
Ole
28.10.2008 14:44:28

Treenikämpällämme kaverilla Kustom Defenderi ja itselläni Orangen AD30, soitettaessa ns. klassista rokkia, eli kevyellä säröllä ja kunnon tatsilla, en pysty sanomaan kumpiko parempi, hetkittäin tykkään enemmän jopa Defenderistä. Taipuu kyllä paljon Orangea rankempaankin menoon tarvittaessa. Erittäin napakka ja tanakka soundi, ottaen huomioon kuitenkin, että Orangenkin kanssa ihan eri hintaluokan vehkeitä, niin siihen nähden on kyllä hyvä.

Kaikki tuntee apinan, mutta apinapa ei tunne kettään.
Goljatt
07.11.2008 12:58:17 (muokattu 07.11.2008 13:02:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!

Itse ostin kyseisen vahvistimen keväällä ensimmäiseksi putkivahvariksi. Ostin sen oikeastaan heräteostoksena, sillä vertailin noita hintaeroja noissa 50 watin luokassa. Ensin meinasin Valve Kingiä, mutta päädyin Kustomiin oikeastaan Harmony Centralin arvosteluiden perusteella. Etsin muutenkin vahvistinta jonka edessä voi käyttää pedaaleja,
joten masterin ohitus kuulosti todella hyvältä tähän tarkoitukseen.

Kun vahvistin tuli kotiin ja pääsin sitä ensimmäisen kerran käyttämään, niin ensivaikutelma oli oikeastaan todella mahtava. Stratoni EMG:n David Gilmour-setti suorastaan heräsi eloon ja sain vahvarista esimerkiksi melkein identtisen Pulse soundin. Cleani oli todella kristallin kirkas ja lämminhenkinen. Myöskin bright-switch antoi enemmän tweakkaus mahdollisuutta. Reverbikin on myös todella hyvän kuuloinen.

Mutta, sitten kun päästiin sinne särö-osastolle, niin meni hieman aikaa ennen kuin opin löytämään omaan makuuni sopivan soundin, jopa pedaaleilla. Treble-säätö tässä vahvistimessa on aivan älyttömän herkkä ja vaati ainakin minun kohdallani, hieman totuttelua että ei vedä soundia sirkkeliksi. Säröpedaalien kanssa saa olla todella varovainen sen tone-säädön suhteen. Ainahan voi tietysti kompensoida laskemalla trebleä.

Kesällä otin sitten yhteyttä UralToneen ja kyselin hieman noista putkista ja muista jutuista, että mitä "halvassa" vahvistimessa kannattaa ensin vaihtaa. Suosittelivat, että ensin panostaisin mahdollisemman paljon uuteen elementtiin, joten pistin sitten tilaukseen Celestionin G-12 Centuryn ja johan heräsi uutta eloa! Ainakin omasta mielestäni särösoundi tasottui huomattavasti, mutta tämähän on makuasia.

Mitä sitten tulee headroomiin, niin treeniksellä sain huomata, että masterin ohituksella volumen ollessa nelosella-kutosella vahvistin alkaa jo hieman säröttymään. Tämä voi tietenkin johtua aktiivimikeistäni, mutta pienellä EQ:n säädöllä tätäkin voi tasoittaa.

Vahvistin on nyt ollut käytössäni puolivuotta ja olen edelleenkin tyytyväinen. Seuraavaksi pitäisi kokeilla noita 6L6-pääteputkia ja hieman hintavampia etuasteputkia noiden Electro Harmonixien 12AX7:jen tilalle, jospa olisi huomattavampaakin vaikutusta soundiin. Myöskin ajattelin kokeilla mikäli saisi vielä lisää tuota headroomia kunnollisella biasoinnilla.
Tästä voin laittaa päivitystä kunhan saan moisen "projektin" aikaiseksi.

Sanotaan näin, että todella hyvä ostos tutustumaan putkivahvistimien
maailmaan ja siihen, että mikä vaikuttaa mihinkin ja miten putket toimivat.

Oh, suit you sir!
Akselipoika
27.11.2008 13:14:28

Onko kellään tietoa pääsisikö kyseistä vahvistinta koeajamaan missään päin pääkaupunkiseutua. Guitar Worldin ammattimaisen asiallinen arvostelu herätti kyllä sellaisia tunteita että tämä pitää saada. Thomannilta alle neljänsadan, ei paha. Tässä se arvosteluvideo http://www.youtube.com/watch?v=HsIrQC1ztOQ&feature=related

Arttuonline
11.01.2009 12:25:33

Nostellaanpas vanhahkoa topiccia.

Defenderiä olen hommaamassa ja kysymys olisi kysyttävänä. Vähän hirvittää noi watit, 50 putkiwattia on paljon. :F Löytyykö tästä vahvistimesta edes sellaista kotisoitto-leveliä, kun volaa kääntää aivan vähän vai tuleeko ilmoille heti mielettömät saundit?

Arttuonline
11.01.2009 22:01:52

Ja unohtuikin kysyä, että onko mahdollista puolittaa ton vahvistimen tehoja?

palomaeki
12.01.2009 08:49:08 (muokattu 12.01.2009 09:04:11)

Nostellaanpas vanhahkoa topiccia.

Defenderiä olen hommaamassa ja kysymys olisi kysyttävänä. Vähän hirvittää noi watit, 50 putkiwattia on paljon. :F Löytyykö tästä vahvistimesta edes sellaista kotisoitto-leveliä, kun volaa kääntää aivan vähän vai tuleeko ilmoille heti mielettömät saundit?

Mulla oli melko pitkään toi vehjes, itseasiassa Suomen ensimmäisiä tais olla jopa!

Helposti soi kotioloissakin. Ei oo kauhean kovaääninen laite, mutta tarvittaessa kyllä soi bändin kera tosi kauniisti kyllä omaan korvaani ainakin...

Yksin soitellessa ei toimi läheskään niin hyvin kuin bändin kanssa silti.

Älyttömän kova vehjes tuohon hintaan nähden oli minusta ainenkin!
Menin ostamaan kuiten 60-lukulaista niin karkasi käsistä tuo Kustomi sittenniin...

EDIT.
Täähän oli tosiaan siis vaan oma humble opinioni elikkä toivottavasti joku muu käy pistämässä jotain raskaampaa sanaa pöytään.
Meikästä ei silti hirveästi metsään mene jos pauttiarallaa kolmesataa tuosta maksaa (:

kitara on kiva.
Arttuonline
16.01.2009 15:33:12

Eiköhän se taida siis meikäläiselleki löytää tiensä. ;)

Haades
06.04.2009 09:26:06

Itse ostin kyseisen vahvistimen puolisentoista vuotta takaperin opiskeluaikoina, kalliimpaan kun ei ollut varaa ja putkivahvistin oli ainut vaihtoehto. Nyt siitä en enää luopuisikaan...

Defenderi soundasi mielestäni jo suoraan kaupasta kannettuna hyvältä, kun vertasi muihin saman hintaluokan vehkeisiin mitä tuli etsiessä kokeiltua. Vaihdoin kuitenkin uteliaisuudestani siihen Eminencen Texas Heat kaiuttimen sekä kaikki putket laadukkaampiin ja eron tosiaan kuuli! Tunkkaisuus hävisi soundista ja säröt heräsi eri tavalla eloon. Sillä on nyt soiteltu kaikki texasbluesista hardrockiin. Tietenkin hintaa tuli hivenen lisää, mutta ero oli niin huomattava, että sen mielellään maksoikin.

Itse käytän vahvistinta niin, että mastervolume on ohitettuna ja säröt otan pedaaleista. Omani uudella elementillä toimii kaikenlaisten pedaaleiden kanssa, säröpuolella testattu on TS9, ZenDrive, Timmy, DOD 250, OCD jne. Headroomia löytyy ainakin minun tarpeisiin, bändisoitossa en ole volumea kääntänyt koskaan yli puolen välin.

Ainut valituksen sana löytyisi halvan näköisistä, muovisista potikan nupeista. Lisäksi kaiku ei aivan ole minun makuuni, mutta se taas on mielipidekysymys.

llarppp
02.07.2010 17:25:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs kun tässä ei ole efekti looppia niin miten esim. delayt toimivat?

"Every man dies, not every man really lives"
Aki
31.07.2010 04:26:31 (muokattu 31.07.2010 04:30:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

llarppp: Mitäs kun tässä ei ole efekti looppia niin miten esim. delayt toimivat?

Jos vahvistin on puhtailla säädöillä ja säröt ottaa pedaaleista, toimii delayt varmasti oikein hyvin. Mutta vahvistimen särön kanssa olisi delaylla muhjua luvassa.

Mulla on Defender ollut myös jonkin aikaa. Möin Vox AC15CC1:n koska tämä oli niin paljon parempi. EQ on ehkä monipuolisin mitä on tullut vastaan, löytyy takuulla joka huoneeseen hyvä EQ.

Yksikanavaisuus on sääli, tossa on niin mahtava särö. Alkaa nuo Kustom Coupet houkuttelemaan...

Edit: Nythän on tulossa myös Kustom Defender V50, jossa on risteytetty Defender 112 ja Coupe. Näitä vaan ei juuri saa vielä mistään:
http://www.kustom.com/product_detai … D=2&FamilyID=75&ProductID=232&Tab=0

..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti