Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ROCKY kitarat
1 2 3 4
moloch
12.01.2008 23:15:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukoilla jäljellä vielä -80 luvun rocky-kitaroita nurkissa lojumassa. Olisi hauska nähdä millaisia malleja rockyllä oli noin niinkuin Suomen markkinoilla.
 
Kuulen mononkin stereona!
zädääm
13.01.2008 00:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukoilla jäljellä vielä -80 luvun rocky-kitaroita nurkissa lojumassa. Olisi hauska nähdä millaisia malleja rockyllä oli noin niinkuin Suomen markkinoilla.
 
mullon about siinä kinttaalla oleva pikku strato. Lisään oma kuvaan jahka käyn sillä varastolla.
 
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
arppah8
13.01.2008 03:21:15 (muokattu 13.01.2008 03:22:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole aiheeseen mitään sanottavaa (paitsi että olen joskus nähnyt Rocky-merkkisen kitaran), mutta on pakko tulla sanomaan, että aloittajan avatar on parhautta. Lobo (hän, joka syö sisälmyksesi ja nauttii siitä suunnattomasti), tuo viimeinen kzarnialainen päihittäisi jopa Commandon (jos hinnasta sovitaan).
 
I rather be a jerk than being hip like you.
Murgo
13.01.2008 11:25:31 (muokattu 13.01.2008 11:29:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole jäljellä, omistin tuollaisen sunburst-värisen hiukan stratotyylisen kahdella humbuckerilla ja vibratallalla joskus 80-luvulla.En ole samanlaista vibraa sittemmin nähnyt, se oli "pinta-asennettu", toisin sanoen ei upotettu kanteen vaan rakennettu kanteen ruuvatun pohjalevyn päälle, saranoitu "keinuvaksi" ja vastajousena iso puristusjousi keinuvan osan ja tallan pohjalevyn välillä. Koko talla oli kasattu prässätyistä peltiosista. Kampena oli kromattu "lattaraudanpätkä",tallaa pystyi kampeamaan ainoastaan alas, ei siis ollut kelluva vaan liike ylöspäin pysähtyi pohjalevyä vasten,joten vireongelmia ei aiheuttanut,mutta oli armottoman raskas kammettava. Itse kielisilta oli erillinen ja "yhtä kappaletta" vain korkeussäätöruuvilla molemmissa päissä ilman säädettäviä tallapaloja, eli intonaation säätömahdollisuutta ei ollut paitsi koko siltaa siirtämällä. Mikit olivat (koosta päätellen) tosiaan humpparit kromatuilla kuorilla.Mikkivalitsinta ei ollut lainkaan vaan (muistaakseni) erilliset volumet mikeille. Olin jotain 12 vuotias kun isäni tuon osti minulle joululahjaksi ja sen kaveriksi muistaakseni noin 15 wattisen Yamahan pienen transistorivahvistimen josta ei juuri säröä irronnut,jousikaiku siinä kuitenkin oli. Tyytyväisenä sillä rimputtelin rautalankatyyliin silloin, vaikka näin jälkikäteen ajatellen melkoista kuraahan se varmasti oli. Vaihdoin sen sitten muutamien vuosien jälkeen Hondo-merkkiseen bassoon, saman luokan halppis sekin, joka edelleenkin roikkuu tuossa seinällä. Kyseisen jammun vahvarin myin muuten vasta pari vuotta sitten M-netin torin kautta eräälle rautalankamiehelle, joka piti sen soundista kovasti. Kaikenkaikkiaan oli sikäli jälkikäteen ajatellen erikoinen halpiskitara että rakenneratkaisut olivat ilmeisesti ihan omanlaisiaan eivätkä suoria kopioita jostain "merkkituotteesta".
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Lunnu
13.01.2008 11:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ensimmäinen (sähkö)kitara oli juuri tuollainen Rocky merkkinen. Se oli sellainen stratonkopio, jonka ostin kesäduunirahoilla fazer musiikista joskus 80 luvun alkuvuosina. Hinta taisi olla jotain 500mk, joka tuntui silloin kyllä aika isolta summalta.
Aikamoinen jouskari taisi olla, mutta silloin se oli kyllä nuorelle jolpille iso juttu.
 
Nostalgy is not what it used to be
sepisti
13.01.2008 13:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun eka jouskari oli myöskin Rocky strato vuodelta 91. Body lastulevyä:) Siihen sit joskus myöhemmin vaidettiin vielä kaverin falconista humppari tallaan ja oli mahtavaa! Huvittavaa oli kampea käytettäessä se kun yhden kerran lastulevyn liima ei enää kestänytkään ja jousien kiinnikkeet repes irti. Siinä oli siis ihan perinteisesn straton mukaan tehty talla.
Viisi vuotta sillä soitin ihan aktiivisesti ja ei ollut puhettakaan että into ois loppunu kesken niinku nykyään ilmeisesti käy jos ei heti saa 500 egen kitaraa:)
 
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
moloch
13.01.2008 18:56:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi "omaperäisyys" just Rockyssä huvittaa sekä kiinnostaa ja tietysti nostalgisena ulottuvuutena muisto siitä intensiivisestä omistautumisesta, jolla tyypit (including meikäläinen) on Rockyjä soittaneet 80-luvulla; kaikki kaveritkin sitä ihmettä tuli katsomaan ja kokeilemaan. Jos sattuu kuvia löytymään, pistäkää toki matrixiin. Voi olla myös actionkuvia eli Rockyt tositoimissa esim. keikalla. :)
 
PS. Hauska huomata , että jotkut tän mutapallon asukkaista on tutustunu Lobon ratkiriemukkaisiin seikkailuihin!!!
 
Kuulen mononkin stereona!
Lime Cat
13.01.2008 19:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään hajua kyseisistä kitaroista, mutta yhden kehuihin ketjun aloittajan kuvasta.
 
Jouluspesiaalista, juuri kun pääsiäispupu oli palkannut Lobon tappamaan joulupukin, Lobon sanonta "Hitto, välillä elämä on kuin kilo kirsikoita" on jäänyt mieleeni.
 
Lobo on kovempi kuin Jack Bauer.
 
"Fast 'n' bulbous"
DaKiller
13.01.2008 19:17:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lobo (hän, joka syö sisälmyksesi ja nauttii siitä suunnattomasti), tuo viimeinen kzarnialainen päihittäisi jopa Commandon (jos hinnasta sovitaan).
 
Tsot tsot, päiväunet erikseen.
 
Mitä aiheeseen tulee, niin Rockyllä meikäläisen turmion tie myöskin alkoi. Musta straton mallinen ritsa. Eiohän se oikein vireessäkään aina tahtonut pysyä ja tatsi oli mitä oli.... mutta onpahan tuota tullut useamman kerran ikävä ja olisi kiva saada takaisin jostakin se "oma" rocky.
 
moloch
13.01.2008 21:37:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on olemassa tuo Rocky, jolla aloitin, mut se on käynyt läpi niin monta "customointia", että olis hauska nähdä originaalissa kunnossa oleva sisarskitta tai jopa hankkia sellainen kustomoimaton omiin kokoelmiin.
 
Kuulen mononkin stereona!
janik
13.01.2008 21:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla oli vissiin samanlainen rocky mitä Murgollakin, sitä myös kustomoitiin aika rajusti. Muistaakseni sahasin sen käsisahalla hieman explorerin malliseksi, tai yritin ainakin :)
 
moloch
13.01.2008 22:36:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavaa, asennetta löytyy kaverista, joka ei kaihda edes sahaa kustomoidessaan Rockyä!!!
 
Kuulen mononkin stereona!
VesaK
13.01.2008 22:45:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikit olivat (koosta päätellen) tosiaan humpparit kromatuilla kuorilla
 
Ulkonäöstä huolimatta ne oli ihan yksikelaiset ja varsin tehottomat kaiken lisäksi.
 
Kaiken kaikkiaan tuo kyseinen alle viidensadan Rocky on varmaan surkeinta mitä sähkökitaran nimellä Suomessa 60-luvun jälkeen on myyty. Monella niitä oli ja kyllä sellainen omasta mielestäkin komealta näytti musiikki Fazerin Aleksin myymälän seinällä. Onneksi eivät rahat riittäneet. Sain myöhemmin yhdeltä kaverilta purettuna tällaisen Rockyn jolloin tuli todettua konstruktion kokonaisvaltainen kelvottomuus. Arvostan suuresti jokaista joka ei ole lopettanut kitaransoittoharrastustaan Rockyn takia.
 
Jarzki
13.01.2008 22:50:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvostan suuresti jokaista joka ei ole lopettanut kitaransoittoharrastustaan Rockyn takia.
 
Käsi nousee arastellen...Röckyllä on veivattu :) Ei mulla siitä pahaa sanottavaa ole, siinä sillä aloittelee kuin millä tahansa muulla... Pikku hiljaa voi niitä kamoja sitten parannella.
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Hard as a rock
13.01.2008 23:04:20 (muokattu 13.01.2008 23:04:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ensimmäinen (sähkö)kitara oli juuri tuollainen Rocky merkkinen. Se oli sellainen stratonkopio, jonka ostin soitonopettajalta joskus 90-luvun lopussa, Hinta taisi olla jotain 500mk, joka tuntui silloin kyllä aika isolta summalta.
Aikamoinen jouskari taisi olla, mutta silloin se oli kyllä nuorelle jolpille iso juttu.
 
Tuolla nurkassahan tuo rocky onkin, musta straton kopio, erona lavan malli.
 
Mmmmmm, doghnuts.
sepisti
13.01.2008 23:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kaverin isobroidilla oli possunpunainen Charvette(?) ja voi sitä vittuilun määrää, jota sai kuulla Rockyn omistajana:) Oli kuulemma mun rocky niin hiton painava ja kuulemma kevyet kitarat olivat ainoastaan hyviä kitaroita...
Eipä silti mun rockylla ei ollut vireen pitämis ongelmia ainakin kun jätti kammen veivaamisen vähemmälle. Tämä siis joskus vuonna 1991.
 
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
moloch
13.01.2008 23:45:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, jos Suomeen on tullu niitä 500 kpl, ni eiks se oo aika paljon. Saikohan Fasu myytyä ne kaikki, he heh, kova suoritus jos näin on...mulla on Rockyssä messingin värinen satula, joo, jotain metallia se on ja badass-mallinen talla. Pitää kyllä vireen, jopa kiittettävästi.
 
Kuulen mononkin stereona!
moloch
13.01.2008 23:49:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorry, luin, että alle viisataa kpl, mut siinähän lukikin selvällä Suomen kielellä, että hinta oli alle viisisataa. Mä jo vähän ihmettelinkin. Paljonkohan niitä itseasiassa myytiin? Olis hauska tietää. :)
 
Kuulen mononkin stereona!
zädääm
14.01.2008 01:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorry, luin, että alle viisataa kpl, mut siinähän lukikin selvällä Suomen kielellä, että hinta oli alle viisisataa. Mä jo vähän ihmettelinkin. Paljonkohan niitä itseasiassa myytiin? Olis hauska tietää. :)
 
Kemin musiikissa on ainaski myynnissä tommonen melkein samanlainen ku mulla ja maksaa 80 erkkiä
 
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
buttfinger
14.01.2008 10:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaverilla oli rocky, jossa oli bodyssä kuva nyrkistä joka tulee kitaran lävitse. Itselläni oli punainen Rockster, menee samaan kastiin rockyn kanssa. Voi pojat niitä sitten hakattiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «