Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Princeton Chorus
1
*Bandiitti*
01.01.2008 14:36:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä on tuolla torilla tuollanen myynnissä. Millanen on saundiltaan? Sopiiko saundi Hurriganesiin, kun bändin kanssa soitellaan Ganesia. Putki vai trankku?

Osteri
30.08.2013 09:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan otsikon kun ei siitä muuten ole kirjoittelua ollut tämän enempää. Kiinnostaa tietää onko porukoilla näitä transistorivahvareita, vai joko ovat lahonnet matkan varrella? Mikä siinä on kiinnostavaa? Entä millaisessa soitossa ovat teillä käytössä tai muuten mielestänne parhaimmillaan?

Taustaa: Fender USA kasari/ysäri -tuotantoa, 2x10 kajareilla, kirkas kanava monen mielestä johtanut siihen että puhuvat Fenderin parhaasta solid state vaffarista......

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
LaMotta
30.08.2013 10:10:20 (muokattu 30.08.2013 10:30:04)

Soittelin tuollaisella 90-luvulla. Transistoripelihän se on. Ajaa asiansa. Ei siinä surkea soundi ole, jos ei kuitenkaan putkivehkeen veroinen. Särökanava aika tyypillistä transistorinau'untaa.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
arppah8
31.08.2013 11:47:03

Mulla oli kanssa ysärin alussa tuommoinen. Aloitin itse asiassa kotipaikkakunnalla jonkinlaisen PrincetonChorus-boomin, aika moni osti semmoisen kun omani hankin ensin. Olihan se stereochorus-soundi aika amerikkaa siihen aikaan. Puhdas kanava taisi olla melkoisen kelvollinen, särökanava taas melkoista trankkutirinää mitä tuossa joku aika sitten kuuntelemistani omista demoäänityksistä päättelin. Säröä oli kuitenkin Fenderiksi yllättävänkin paljon ja silloin se soundasi omaan korvaan hyvältä.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
gilbetrucci
04.09.2013 11:46:14

Hurriganes-soundista en tiedä ja epäilenpä hieman tehojenkin riittävyyttä bändisoittoon (2x25W), mutta ehdottomasti puhtaalta soundiltaa yksi parhaista transistori-vahvistimista joita olen kuullut. Tuo analoginen stereo-chorus ja reverb yhdessä tekevät paljon. Aika kirkashan se puhdaskanava kyllä on. Säröä lähtee tosiaan yllättävänkin paljon ja limitter-säädöllä sitäkin saa "murotettua".
Omaani en ole koskaan tohtinut myydä vaikkei sille vuosiin ole juuri käyttöä ollutkaan.

mpekkanen
04.09.2013 12:00:44

Pedal steel kitaroiden soittajilla näkee useasti vanhoja trankku Peaveytä tai vastaavia. Toimivat varmasti siihen hommaan hyvin kun on hakusessa täysin puhdas soundi.
Toki en tiedä miksei siihen hommaan kävisi myös joku putkipelikin ja itse ainakin tykkään lap steel kitaroiden kanssa pienestä putkisäröstäkin kaiun kanssa. Säröä ei saa kuitenkaan olla liikaa vaan niin ,että soundi on puhdas ja sitten kun volumen avaa täysille tulee hieman sitä säröä.
Kyseistä vahvistan en ole koskaan kokeillut, mutta itse uskoisin että puhtaiden soundien maailmaan varmasti ihan kelpo peli ja hawaji virityksellä olevaan lap steel kitaraan kanssa varmasti toimiva. Tosin chorus efekti on minusta siihen hommaan turha,mutta eihän se mitään haittaa.

qal
04.09.2013 12:28:25

*Bandiitti*: Joo elikkä on tuolla torilla tuollanen myynnissä. Millanen on saundiltaan? Sopiiko saundi Hurriganesiin, kun bändin kanssa soitellaan Ganesia. Putki vai trankku?

Mulla oli tollanen aikoinaan ja kovasti tykkäsin (siihen aikaan - kotikäytössä). Kasarisoundia parhaimmillaan. Tehot ei riitä bändisoittoon.
Olin kerran sen kanssa keikalla ja luulin vehkeen olevan rikki kun mitään ei kuulunut vaikka kaikki namiskat oli väänneetty kaakkoon.
Mikitettynä toki eri asia, mutta jotain räyhäkkyyttä siitä puuttui siihen hommaan... kotikäytössä tosiaan oli ihan ok.

Nostalgy is not what it used to be
LaMotta
04.09.2013 14:57:37

gilbetrucci: Hurriganes-soundista en tiedä ja epäilenpä hieman tehojenkin riittävyyttä bändisoittoon (2x25W).

Keikkailin tuollaisella. Eikä ollut PA-kamoja.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
gilbetrucci
04.09.2013 19:33:31

LaMotta: Keikkailin tuollaisella. Eikä ollut PA-kamoja.

Itse poltin joskus bänditreeneissä omastani päätetrankut kun piti yrittää pysyä 50W Marshall JCM900 1x12" putkicombon kanssa samoilla volyymeilla. Pysyin muutaman minuutin. Siitä tuo epäilys. Mutta kyllähän tuolla kerrostaloasunnosta häädön varmasti saa.

LaMotta
04.09.2013 19:40:22

gilbetrucci: Itse poltin joskus bänditreeneissä omastani päätetrankut kun piti yrittää pysyä 50W Marshall JCM900 1x12" putkicombon kanssa samoilla volyymeilla. Pysyin muutaman minuutin. Siitä tuo epäilys. Mutta kyllähän tuolla kerrostaloasunnosta häädön varmasti saa.

Okei. Aikuisille luonnollisesti riittää vähempikin meteli, ja jokainen k e i k k a i l e v a soittelija tietää, että PA-jutuissa vahvistimen tehoista käytetään noin 1-5w.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti