Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall valvestate vs65r
1 2
rauli.tai
19.12.2007 16:40:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ostamassa kyseistä kampetta. onko hyvä ihan kotikäytössä? ja paljo tommosesta kääytetystä kannattaa maksaa, kyseisen pelin kunto on ok? se on jo selvinnyt että on putkiesiaste vahvistin..

-Cale
19.12.2007 16:52:26 (muokattu 19.12.2007 16:53:49)

Itse myin 100 wattisen 2x12 comboni taannoin vähän alta 300 euron, joten ei missään nimessä yli 250 euroa kannata maksaa. Se oli vielä sitä parempaa vanhempaa sarjaa. Olisiko joku parisataa sopiva hinta tuosta...

Tuolla on kyllä tuo oma ketjukin näille.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645&o=420

Antti1
19.12.2007 16:57:32

Itse myin 100 wattisen 2x12 comboni taannoin... ...Se oli vielä sitä parempaa vanhempaa sarjaa.

Nusnus, ei tuollaista ole olemassakaan. 80W 1x12", 2x40W 2x12" jne. kyllä löytyi ja 100W nuppi, mutta noilla sun spekseillä ei mitään.. :)

Mun mielestä tuota ko. vahvaria ei ylipäätäänkään kannata välttämättä ostaa, kun samassa hintaluokassa on vähän parempiakin laitoksia sekä kestävyydeltään että soundiltaan.

"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
-Cale
19.12.2007 17:08:18 (muokattu 19.12.2007 17:09:33)

Nusnus, ei tuollaista ole olemassakaan. 80W 1x12", 2x40W 2x12" jne. kyllä löytyi ja 100W nuppi, mutta noilla sun spekseillä ei mitään.. :)

Ai ei vai? Mitä lie Bi-Chorus 200 meinanneen siinä sitten...? 100 wattisena se ainakin minulle myytiin musiikkiliikkeessä.

Thule
19.12.2007 17:10:45

Nyt ei puhuta ensimmäisesta Valvestate-sarjasta, vaan toisesta.

"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
Antti1
19.12.2007 17:23:22 (muokattu 19.12.2007 17:29:58)

Ai ei vai? Mitä lie Bi-Chorus 200 meinanneen siinä sitten...? 100 wattisena se ainakin minulle myytiin musiikkiliikkeessä.

Vaan kun noita 100W versioita ei vanhoissa ole, usko pois: http://www.marshallamps.com/heritage/valvestate_i/valvestate_i_01.asp Sensijaan sulla on varmaankin ollut 8280, joka on 2x80W laitos, siinä lukee Bi-Chorus 200. Tuttu laite, kun on itsellänikin ollut tommonen aikanaan monta vuotta.

Ja tuohon jälkimmäiseen: jos puhutaan niistä vanhoista ja hyvistä Valvestateista, niin puhutaan todellakin ensimmäisestä sarjasta. Ehkä ketjun aihe ei koskenut niitä, vaan en sitä tarkoittanutkaan.

EDIT: Täytyypi vielä lisätä vähän selontekoa. Tuo 8280 on saatettu myydä virheellisesti 100W vahvarina sen takia, että siinä on 8ohm elementit. Tuo vahvari antaa 8ohmin kuormaan 2x50W tehoa, eli periaatteessa 100W. Luvatut 2x80W irtoavat vasta 4ohmin kuormaan.

Thule
19.12.2007 17:33:44

Ja tuohon jälkimmäiseen: jos puhutaan niistä vanhoista ja hyvistä Valvestateista, niin puhutaan todellakin ensimmäisestä sarjasta. Ehkä ketjun aihe ei koskenut niitä, vaan en sitä tarkoittanutkaan.

No juu, aivan totta. Hätäinen olin.

Jotta sisältöni ei jäisi kokonaan informaatiotomaksi, todettakoon että VS65R on 65-wattinen ja edustaa sitä II-sarjaa ;)

"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
Antti1
19.12.2007 17:39:47

No juu, aivan totta. Hätäinen olin.

Nou hätä, ehkä vähän epäselvästi tulee välillä itseään ilmaistua, joten lieneekö ihmekään satunnaiset sekaannukset.

Mites ketjun aloittajalla olis budjettia käytettävissä? Tohon 300€ hintaluokkaan (ja allekin) saa kyllä jo tosi hyvän kuuloisia laitteita, jos siis kotikäyttöön on tulossa, eikä tarvitse putkivehkeitä olla.

-Cale
19.12.2007 17:49:25 (muokattu 19.12.2007 17:49:59)

Vaan kun noita 100W versioita ei vanhoissa ole, usko pois: http://www.marshallamps.com/heritage/valvestate_i/valvestate_i_01.asp Sensijaan sulla on varmaankin ollut 8280, joka on 2x80W laitos, siinä lukee Bi-Chorus 200. Tuttu laite, kun on itsellänikin ollut tommonen aikanaan monta vuotta.

EDIT: Täytyypi vielä lisätä vähän selontekoa. Tuo 8280 on saatettu myydä virheellisesti 100W vahvarina sen takia, että siinä on 8ohm elementit. Tuo vahvari antaa 8ohmin kuormaan 2x50W tehoa, eli periaatteessa 100W. Luvatut 2x80W irtoavat vasta 4ohmin kuormaan.

http://www.trocmusic.com/annonces/upload/172561.jpg

http://images.google.fi/imgres?imgu … lla:fi:official%26hs%3DWQg%26sa%3DN

Tuollainen se taisi olla. Kumma kyllä tuotakin myydään 100 wattisena. Noh, ehkä tulin kusetetuksi, ilmankos se olikin niin tuhnu treenivolilla.

rauli.tai
19.12.2007 21:25:00

niin, esiputki ja putkivehkeistä olen kuullut tosi paljon positiivista palauteta että siksi sitä olen ajatellut. mikä sitten olisi 300€ budjetilla oiva peli kotiin? särö saisi olla hyvä? onko merkkejen välillä suuria eroja? (esim marshall/ibanez?) Vaikea löytää se oikea kun ei juuri mitään nuitten päälle ymmärrä... Kiitos jo etukäteen avunantajille!=)

-Cale
19.12.2007 22:16:31

niin, esiputki ja putkivehkeistä olen kuullut tosi paljon positiivista palauteta että siksi sitä olen ajatellut. mikä sitten olisi 300€ budjetilla oiva peli kotiin? särö saisi olla hyvä? onko merkkejen välillä suuria eroja? (esim marshall/ibanez?) Vaikea löytää se oikea kun ei juuri mitään nuitten päälle ymmärrä... Kiitos jo etukäteen avunantajille!=)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=205484
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=205434

Tuossa olisi pari hyvää vaihtoehtoa. Ensimmäinen mallintava ja toinen ihan oikea putkivahvistin.

Antti1
19.12.2007 22:25:50

Tuossa olisi pari hyvää vaihtoehtoa. Ensimmäinen mallintava ja toinen ihan oikea putkivahvistin.

Vox on mitä mainioin ja varmasti palvelisi ketjun aloittajan tarpeita. Vaikuttaa meinaan siltä, ettet ole vielä ihan 100% varma mitä olet hakemassa. Siinä tapauksessa tuollainen monipuolisuusihme saattaisi olla ihan paikallaan. Tosin tosta kannattaa vähän koittaa tingata, mä ostin uutena vain pikkusen kalliimpana lähikaupasta.

rauli.tai
20.12.2007 14:29:52

sitte vielä semmonen kysymys että mitä tuo "mallintava" tarkoittaa?=)

rauli.tai
20.12.2007 15:14:07

Näyttää saksasta saavan melko halvalla noita vahvistimia, mutta kun ei niistä oikeen tiedä. Mikä nuista kannattaisi hommata, eli mikä olis semmonen hintalaatu suhteeltaan hyvä vaihtoehto?

http://www.thomann.de/fi/behringer_gmx212_vtone_gitarrencombo.htm

http://www.thomann.de/fi/fender_fm210r_gitarrencombo.htm

http://www.thomann.de/fi/behringer_gmx1200hhb_g212_set.htm

Kiitokset neuvoa antaville!

-Cale
20.12.2007 16:27:49

sitte vielä semmonen kysymys että mitä tuo "mallintava" tarkoittaa?=)

Nuo mallintavat "matkivat" klassikkovahvistimia. Ei toki autenttisesti, mutta osa vähän paremmin ja osa huonosti. Noi linkittämäsi vahvarit ei ole niin hyviä vaihtoehtoja kuin mitä tuossa aiemmin ehdottelimme. Valvetronixia löytyy kyllä thomanniltakin.

LosJormas
20.12.2007 16:32:18

Iteltä löytyy toi kyseinen Marsu himasta..
Mitään kovinkaan maatajärisyttävää säröä siitä ei irtoa, mut muuten ihan käypä vehje.
Se reverbi on aikas toimiva. Himasoittoon varmasti ihan hyvä vehje.

Silppuri
20.12.2007 19:41:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli aikanaan 100R combo (yhdellä elementillä) ja kaksielementtistä 100R:llä olen myös soittanut. Aivan hyvin meni ensimmäisenä "isona" vahvarina ja myöhemmin ostin alle vielä 4x12" kaapin.

65 riittää juuri ja juuri bändisoittoon, mutta ite kyllä harkitsisin vaikka vanhaa Line6 Flextonea (60 W). Käytettynä saa varmaan alle 300 ja on aivan satanolla parempi ku tuo "venttiiliasema". Kotivahvistimeks hankkisin vaikka tuon flexun tai Rolandin Cuben (30 tai 60). Molemmissa on mallinnuksia (= yhdessä vahvistimessa digitaalisesti mallinnettu vanhoja kuuluisia vahvistimia). Lisäksi näissä on effektejä ja kaikuja myös.

Putkivahvistin tuo valvestate ei missään nimessä ole. Joku korjaaja joskus sanoi, että ei se signaali mene juuri missään vaiheessa sen ainoan etuasteputken läpi siellä. Markkinakikka, johon minäkin aikoinaan lankesin.... :)

Soundiltaan mun mielestä on kuitenki paljo parempi ku tämä uudempi avt (advanced Venttiili Statsioni).

"I havent slept since I woke up."
WW85
25.04.2012 12:07:30

Nostin vanhan ketjun esille kun itselläni sattuu olemaan kyseinen vahvistin ja ongelma sen kanssa.

Eli mistä mahtaa johtua kun on alkanut ihan lähiaikoina tekemään tuollaista että virrat pois kytkiessä vahvistin "poksahtaa" melko kovaa, vaikka volyymit olisivatkin minimissä? Veteleekö marsuni viimeisiään? Vaikkei olisikaan menossa rikki niin häiritsee kun tuo ääni on melko kova ja v*ttumainen. Kuuluu siis yksi poksahdus sammuttaessa, muuten vahvistimessa ei ole mitään vikaa.

LosJormas
25.04.2012 14:06:53

Kokeile laittaa reverb nollaan ennen sammutusta.

kilu79
25.04.2012 17:12:56

WW85: Nostin vanhan ketjun esille kun itselläni sattuu olemaan kyseinen vahvistin ja ongelma sen kanssa.

Eli mistä mahtaa johtua kun on alkanut ihan lähiaikoina tekemään tuollaista että virrat pois kytkiessä vahvistin "poksahtaa" melko kovaa, vaikka volyymit olisivatkin minimissä? Veteleekö marsuni viimeisiään? Vaikkei olisikaan menossa rikki niin häiritsee kun tuo ääni on melko kova ja v*ttumainen. Kuuluu siis yksi poksahdus sammuttaessa, muuten vahvistimessa ei ole mitään vikaa.

Alkoi aikoinaan oma vs65r paukkumaan, niin vein elektroniikkakorjaajalle joka löysi jonkun huonon juotoksen. Kuntoon tuli, eikä maksanut juuri mitään.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti