Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lisäkaappi modatulle Hot Rod Deluxelle?
1
anttipi
13.12.2007 21:11:11 (muokattu 13.12.2007 21:12:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen alkanut vakavasti harkita hankkivani Fenderin Hot Rod Deluxen modattuna Celestionin G12 Century Vintage -elementillä. Haluaisin lisäksi mahdollisesti 1x12 tai 2x12 lisäkaapin treenikselle ja keikoille (kotona voisi vetää pelkän combon kautta).

Lisäkaapilla hakisin täyteläisyyttä ja erottelevuutta ääneen, lisäksi oletan, että lisäkaapin kanssa tulisi varmaankin vähemmän suuntaavuusongelmia treeniksellä (todellinen painajaisongelma nykyisen Blues Juniorin kanssa).

Hintansa puolesta Framus FR-212 CB 212http://www.musicstore.de/is-bin/INT … -002&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList tai Fame Duo 212 http://www.musicstore.de/is-bin/INT … -000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList voisivat tulla kyseeseen. Marshallit ja Englit menevät ehkä hieman yli budjetin.

Vaan mahtaisivatko nämä Celestionin V30:t sopia sointinsa puolesta G12 Century Vintagen kanssa? Ovat ilmeisesti aika keskiäänivoittoisia ja G12 Century Vintagessa keskiääntä on käsittääkseni vähemmän. En ole mikään suuri middlevoittoisen äänen ystävä. Lisäksi, koska haluaisin ehdottomasti säilyttää Fenderin ominaisheleyttä/kirkkautta (käytän vain puhdasta yliajamatonta kanavaa ja säröt tulevat pedaaleista), tulisiko kaapin olla mieluummin takaa avoin vai suljettu? Toi Framus lienee ainakin takaa avoin?

Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
Jungleman
14.12.2007 08:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tuota, oletko soittanut HR Deluxella bänditreeneissä tai keikalla? Kannattaisi ainakin kokeilla ensin. Minä omistin sellaisen pari - kolme vuotta enkä ikinä päässyt sinuiksi sen kanssa. Ko. vahvarissa on mielestäni perustavanlaatuisia vikoja, puhdas kanava on löysä, tukkoinen ja eloton, särökanava taas ohut ja sirisevä. Volumepotikka toimii raivostuttavalla tavalla, piirilevy natisee ja nitkuu etuasteputkia vaihdettaessa jne. Olen haukkunut HR Deluxea keskusteluissa aikaisemmin jo tarpeeksi, haulla pitäisi löytyä...

Blues Junioria en ole omistanut, mutta olen soittanut sellaisella useita treenejä ja pari keikkaa. Minun kokemukseni mukaan BJ on työkaluna toista luokkaa. Millaisia suuntaavuusongelmia sinulla muuten on?

HR Deluxe ei ole mikään isompi versio Blues Juniorista vaan aivan eri peli, minun mielestäni merkittävästi heikompi esitys. Jos pidät BJ:n soundista ja soittotuntumasta, ehdottaisin pikemminkin ostamaan toisenkin sellaisen. Saattaisit selvitä halvemmallakin, helpommalla ainakin.

Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Kivijalka
14.12.2007 08:36:40

Mielestäni noissa V30-elementeissä ei niinkään ole middleä kuin "presenceä" verrattuna vaikka greenbackiin, eli siis ennemmin liikutaan selkeyttävän ylämiddlen kuin paksun middle-gnuun alueella. Just my suki-suki one dolla.

If you ain't a ninja, you ain't shit!
anttipi
14.12.2007 21:03:20 (muokattu 14.12.2007 21:30:41)

Blues Junioria en ole omistanut, mutta olen soittanut sellaisella useita treenejä ja pari keikkaa. Minun kokemukseni mukaan BJ on työkaluna toista luokkaa. Millaisia suuntaavuusongelmia sinulla muuten on?

Blues Junior on omien kokemusteni mukaan soundiltaan jotenkin honottava tai sitten räkäinen. En vaan tunnu saavan tarpeeksi hyvää soundia ulos. Middle-säädintä joudun pitämään nollilla koko ajan. Soittanut sekä Gibsonin P90-mikeillä ja yksikelaisella Telecasterilla. Suuntaavuus on todella herkkä: diskantit vaimenevat ihan hitosti, kun suuntaa kaiutinta pois korvien suunnalta. Voi johtua osaltaan myös treenikämpän akustiikasta tai sitten ei, koska ei akustiikka paskimmasta päästäkään ole. Lavaolosuhteissa olen huomannut samaa ongelmaa. Liekö sitten 1x12" vahvistimien perusominaisuus?

Olen ajatellut modata Blues Junioria, mutta en tiedä viitsinkö alkaa hommaan. Tiedän myös, ettei Hot Rod Deluxe ole työn laadun osalta mitenkään parasta A-luokkaa. Jossain toisessa ketjussahan elämöin Fender Custom Twin 15":n perään, koska sen puhtaita soundeja, täyteläisyyttä ja erityisesti ison elementin laajaa suuntaavuusaluetta on kehuttu. Mutta noita ei juuri Suomessa testattavana näy. Ja kuulemma kliineissä ei ole hirvittävän paljon headroomia (?), ja minä tykkään hoitaa särösoundit pedaaleilla. Niin, ja on kallis toi Twin Custom.

E: Eli kun jostain saisi tempaistua täyteläisen, erottelevan ja ei liian suuntaavaan kliinisoundin. Fenderin perinteisesti paras puoli on juuri kliinit, joten siksi kai Fenderiä havittelen. Tuosta Hot Rod Deluxesta en nyt sitten olekaan enää niin varma, kun olen lukenut muitakin juttuja työn laadun kyseenalaisuudesta...

anttipi
15.12.2007 23:19:24 (muokattu 15.12.2007 23:21:08)

Ei nyt jaksa uutta ketjua aloittaa, kun mulla nämä mielihaluni vaihtelee päivittäin, mutta jospa tässä setissä olisi hinta-laatu kohdallaan?

Fame Duo 2x12: http://www.musicstore.de/is-bin/INT … -000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
ja Fame Studio Reverb: http://www.musicstore.de/is-bin/INT … 000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList.

Suurin piirtein samoissa hinnoissa liikutaan kuin modatun Hot Rodinkin kanssa ja olisi kahdella Celestionin V30 -elementillä. Olisi vielä helposti roudattavissa.

duc
15.12.2007 23:27:46

Tuollaisella yhden pienen hyppylangan modilla saa Blues Juniorin middle-säätimestä käyttökelpoisemman:
http://home.comcast.net/~machrone/bjr/twinstack.htm
anttipi
15.12.2007 23:36:12 (muokattu 15.12.2007 23:39:06)

Tuollaisella yhden pienen hyppylangan modilla saa Blues Juniorin middle-säätimestä käyttökelpoisemman:
http://home.comcast.net/~machrone/bjr/twinstack.htm

Juh. Se on yksi niistä modeista, mitä olen harkinnut. Ilmeisesti siihen pc boardiin käsiksi pääseminen on kuitenkin hankalaa (lue: olen poropeukalo ja veli nakitettaisiin modaushommiin joka tapauksessa)?

Noita Famen vermeitä on näemmä kehuttu. Kuulemma Laboga-merkki uudelleen nimettynä. Tuollainen semistäkki kyllä kiinnostaisi... Ja 400 eurolla saisi kyllä Famen 4x12 Celestion V30 -kaapinkin, mutta saattaisi ampua yli roudausteknisistä syistä. Blues Junioriin kyllästyneenä haluaisin isompaa soundia.

duc
16.12.2007 00:03:55

Juh. Se on yksi niistä modeista, mitä olen harkinnut. Ilmeisesti siihen pc boardiin käsiksi pääseminen on kuitenkin hankalaa (lue: olen poropeukalo ja veli nakitettaisiin modaushommiin joka tapauksessa)?.

Muut modaukset ovat kyllä hankalia, mutta tuota varten ei tarvitse kuin avata takakansi ja sen jälkeen se on viiden minuutin juttu.
monotone
16.12.2007 12:55:26

Ei mitään modauksia, konversio vaan suoraan! :-)

http://www.s2amps.com/bluesjr.html
Stone
06.09.2011 09:40:58 (muokattu 06.09.2011 09:44:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monotone: Ei mitään modauksia, konversio vaan suoraan! :-)

http://www.s2amps.com/bluesjr.html

Nosto!

Vanha ketju kyllä, vaan toi linkki ei enään toimi. Valaisisiko joku vähän meikäläistä, että onko toi konversio joku adapteri pääteputkille, jolla esim. blues juniorin EL84 tilalle voi laittaa 6V6 putket? Mikäli yhtään itse jäljillä, niin mitä tämä käytännössä auttaa muuta, kuin mylly on vaan entistäkin tykimpi ?

"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
LaMotta
06.09.2011 10:14:19 (muokattu 06.09.2011 10:26:51)

Sopiiko erottelevuus ja lisäelementit samaan lauseeseen? Yksi hyvä on parempi kuin 4 hyvää tässä tapauksessa. Suljettua koteloa en ainakaan suosittele jos halutaan erottelevuutta. Kannattaisi vissiin kokeilla Jensenin C12N tai K-elementtiä. Kalliimmissa Fenderin comboissa käytetään ainakin C12K-elementtiä. Kuten 65 Deluxe Reverbissä. Kyseinen Jensen on soundiltaan kai enemmän siihen "perinteiseen" Fender-soundiin kallellaan. Itse en ole pitänyt Fenderin käyttämistä Eminencen alkuperäiselementeistä.

E: Aijai. Ketju onkin peräisin vuodelta 2007.............

"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. "Errare humanum est."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti