Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai les paul
1 2 3 4 5 6
Ziggy Bubba
10.12.2007 10:57:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän japanin Tokai Love Rock on aika houkuttelevasti hinnoiteltu: viikonlopun hesarissa musamaailma ilmoitti LS-75:n hinnaksi 799 e Seymour Duncanin JB/59 -mikeillä ja Tammer-Pianossa (ehkä siis myös musamaailmassa) sama keppi Tokain omilla mikeillä 679 e.
 
Tuohon tarjoukseen tarttuisin minä ainakin, jos suht edukasta Lespaa kaipaisin. Noilla perus Tokai-mikeilläkin soitto sujuu kyllä, mutta jos rahatilanne antaa myöden, laittaisin tuon reilun satasen vielä noihin Duncaneihin... Tuo peli kun pieksee saletisti nuo Epit ja korean Tokait.
 
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
T.K.
10.12.2007 13:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan erot eri sarjojen välillä pelkästään kosmeettisia, siis mitä näitä nyt on: 75-85-95.Onko esim. tuossa 75- mallissa mahongin päällä kunnon paksu vaahterakansi, kuten esikuvassaan.Siis tiedän että kalleimissa on kyllä ehkä paremmat mikit mutta onko puut paremmat.
 
Country Larry
10.12.2007 13:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokain mallinumerointi on ihan hanurista, taas on hinnat nousseet Japanissa ja mallien numerot senkun nousee. Se mitä nyt myydään LS-85:na on kohta LS-100 ja niin edelleen. Numerothan siis merkkaa hintaa sadoissa tuhansissa jeneissä noin suurin piirtein.
 
Se Love Rock jota tässä on ilmeisesti kyse on tosi hyvä kitara, ero parempiin malleihin on se että tässä on runko kahdesta mahonkipalasta ja kaksiosaisen vaahterakannen päällä on loimuviilu. Mutta tärkein eli kaulaliitos on erittäin huolellisesti tehty. Metalli- ja sähköosia voi vaihtaa pikkuhiljaa parempiin jos haluaa mutta perusasiat on todellakin kunnossa. Suosittelen Tokaita.
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
marge14
10.12.2007 15:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kait mä sit tilaan ton tokain tai ootan pari kuukautta nii saan kunnon tokain?
 
biibob
10.12.2007 18:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli huvikseen testailtua paikallisessa musiikkiliikkeessä kahta lc -sarjan tokaita. Tarkemmin en mallinumeroita muista, mutta kyseessä on siis jokseenkin les paul customia esikuvanaan vaaliva noin. 1000e kitara. Pakko todeta, että yllätti kyllä itseni aivan täysin. Todella loistavalta les paulilta vaikutti näin nopealla kokeilulla. Toisessa oli kielet ehken aavistuksen verran liian matalalla minun mieltymyksille, mutta toinen oli juuri passeli. Jäi kyllä sellainen tuntuma, että gibsonin studio les paulit tuntuvat jäävän kauas taakse.
Olisi vielä pitänyt muistaa tarkistaa, että onko kyseisissä kitaroissa duncanit vai jotkut tokain omat mikit. Joka tapauksessa olivat mitkä tahansa, niin soundasivat oikein hyviltä cleaneilla ( testattu fenderin blues juniorilla).
 
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Billsner
10.12.2007 18:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli huvikseen testailtua paikallisessa musiikkiliikkeessä kahta lc -sarjan tokaita. Tarkemmin en mallinumeroita muista, mutta kyseessä on siis jokseenkin les paul customia esikuvanaan vaaliva noin. 1000e kitara.
 
Oisko ollut LC-85/LC-80 ( http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14153223 )? Pirun komeita ja helpposoittoisia. Muutaman kerran oon oulun Musiikki-Kullaksella käynyt tuollaista viininpunaista LC-85:sta testailemassa (lue: kuolaamassa). Kyllä minä sen vielä joku päivä ostan vaikka en sellaista oikeastaan tarvis.
 
Wrapped in plastic
Y3J
10.12.2007 18:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numerothan siis merkkaa hintaa sadoissa tuhansissa jeneissä noin suurin piirtein.
 
Melko kalliita ovat jos satoja tuhansia merkkaavat... ;) tuhansia ehkä kuitenkin.
 
Vitsi kun Japaninreissulta saisi poistettua muutaman Tokain matkaan ilman että kukaan bustaisi, siellä kun maksavat sen ~500e. Taitaapa olla melkoisen mahdoton tehtävä kylläkin.
 
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Wolfie
10.12.2007 19:00:31 (muokattu 10.12.2007 19:01:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko kalliita ovat jos satoja tuhansia merkkaavat... ;) tuhansia ehkä kuitenkin.
 
Vitsi kun Japaninreissulta saisi poistettua muutaman Tokain matkaan ilman että kukaan bustaisi, siellä kun maksavat sen ~500e. Taitaapa olla melkoisen mahdoton tehtävä kylläkin.

 
Tuhansia ovat. Jenin kurssi ei ole mitenkään mairitteleva, mutta ei sentään niin alhainen.
 
Ja on itseänikin kiinnostanut nuo kalliimmat Tokait. Hienoja soittimia.
 
Edit: korjailua korjailua
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Y3J
10.12.2007 21:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenin kurssi ei ole mitenkään mairitteleva, mutta ei sentään niin alhainen.
 
Kyllä niitä jossain vaiheessa saikin. Pitää soitella paikallaoleville ja kysellä.
 
Muuten: Tokain sivuilla mallinumerot ainakin ovat aivan omiaan: http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/products/premium/top/premiumtop.html
Onko näin ollut kauankin?
 
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
T.K.
10.12.2007 21:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu,tsekkasin Musamaailman sivuilta just LS-75 mallin kuvaa.Violin viimeisteltyllä 2-pala vaahterakannella,siis ei mitään loimuviilua päällä.Onko kukaan ottanut mikkiä irti 75:sesta ja katsonut miten paksu tuo vaahterakansi on.Epäilemättä Duncan mikitetty versio olis "oikotie" Les Paul maailmoihin, voihan sen sitten joskus vaihtaa aitoon tavaraan jos tarvitsee.
 
Country Larry
10.12.2007 22:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori jätkät, pilkkuvirhe... Mallimerkintä on tosiaan tuhannet jenit ei sadat tuhannet. Toi Tokain sivulla oleva mallisto on ymmärtääkseni uusi ja paikkaansapitävä. Eli hinnat ovat nousseet aika huimasti. Mutta lähtöhinta onkin ollut tosi matala ja laatu kohdallaan aina vain. Tokaiforumilla on ollut puhetta Japanin talouden hitaasta piristymisestä aika laihasta 90-luvusta lähtien, hintojen nousu on merkki talouden elpymisestä siellä.
 
Oon näillä näkymin lähdössä ensi viikoksi Nagoyaan, jossa on paljon nähtävää, myös kitarakauppoja ja -tehtaita. Viime kesän Osakan keikalta mukaan tarttui musta ST-50 Goldstar Sound vuodelta 84'. Hintakaan ei ollut paha, n. 250 euroa. Jotain vastaavaa voisin kantaa tälläkin kertaa jos eteen sattuu.
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
2randpo
13.12.2007 14:40:00 (muokattu 13.12.2007 15:51:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kait mä sit tilaan ton tokain tai ootan pari kuukautta nii saan kunnon tokain?
 
"Kunnon Tokain" (siis ei als-sarjaa) ostamisen ohella yksi mahdollisuus voisi olla myös tilata Edwardsin LP, jotka ovat kommenttien perusteella (omaa kokemusta ei ole) erittäin laadukkaita. Edwards edustaa ESP:n alamerkkien perinne-lespasarjassa GrassRootsista pykälää ylempää laatu-kategoriaa, mikä näkyy siinä, että body on yhtä puuta, mikkeinä Duncanit ja virityskoneistokin on merkkitavaraa. Esim. Katana guitarsilta saa tällä hetkellä lähetys- ynnä muine kuluineen n. 700 eurolla Edwards-LP:n. Viimeistely on muuten niin GrassRootsissa kuin kuulemma Edwarseissakin todella hyvää tasoa. Vielä sen verran GrassRootsista, että sen hyvä puoli voi olla (soittajasta riippuen) erittäin kevytsoittoinen kaula. Ja kannattaa kyllä itse tehdä (jos GR:iin sattuisit "sortumaan") vertailu mikkien suhteen Tokain ja GR:n välillä, jos suinkin mahdollista.
 
http://www.katanaguitars.com/main/top.html
 
marge14
14.12.2007 22:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AHAHAHAHAH!!!! Nyt kävi munkki lotto arvasta 1000e!!!!!! Nyt saa ehdottaa lespoja jotka on max noin 1500e JESJESJES!!!
 
marge14
14.12.2007 22:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai pitäskö ostaa uus vahvari ja sit pistää vaik 900e kitaraa? grrr ei tiiä yhtää mitä nyt tekis :D
 
Panzerwag
14.12.2007 23:06:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuret onnittelut voittosi johdosta! Tee itsestäsi vielä todellinen voittaja selaamalla esim. toria, sieltä lähtee 1500 eurolla jo ihan ehtaa Gibsonin Les Paulia. Niitä uskallan lähes varauksetta suositella. Pitävät vielä arvonsakin!
 
No tietysti se vetää tommosella '59:llä kun sillä ei ollut hienompaan varaa.
joukov
14.12.2007 23:14:35 (muokattu 14.12.2007 23:14:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä jossain vaiheessa saikin. Pitää soitella paikallaoleville ja kysellä.
 
Muuten: Tokain sivuilla mallinumerot ainakin ovat aivan omiaan: http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/products/premium/top/premiumtop.html
Onko näin ollut kauankin?

 
Mitä tarkoitat sillä, että mallinumerot ovat omiaan? Edelleen sama kaava: mallinumero x 1000 jeniä = n.hinta.
 
KISSology Vol.3, 18.12.2007
marge14
14.12.2007 23:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=204484 millanen on toi?
 
Panzerwag
14.12.2007 23:51:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=204484 millanen on toi?
 
Noh, se on Les Paul Standard, eli nykyisten Les Paulien perusmallien lippulaiva. Suosittelen ainakin kokeilemaan jos mahdollista. Hinta on mielestäni erittäin hyvä ja uskoisin että kaiken kaikkiaan halutuin LP-malli kautta aikain. Kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi.
 
No tietysti se vetää tommosella '59:llä kun sillä ei ollut hienompaan varaa.
marge14
15.12.2007 00:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää vielä kattoa ku on se 1500e kuiteski nii iso raha :D oon vasta 14vuotias. mut varmasti jonku HYVÄN kitaran ostan
 
Panzerwag
15.12.2007 00:06:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää vielä kattoa ku on se 1500e kuiteski nii iso raha :D oon vasta 14vuotias. mut varmasti jonku HYVÄN kitaran ostan
 
En minä 14-vuotiaallekaan paljon parempaa 1500 euron sijoitusta keksi... Pistä tiukkaan harkintaan :)
 
No tietysti se vetää tommosella '59:llä kun sillä ei ollut hienompaan varaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «