Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: hihnalukot..
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Ziggy Bubba
18.11.2007 18:06:22 (muokattu 18.11.2007 18:08:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/planet_waves_44pl000_gitarrengurt.htm
 
Tuossahan on lukot hihnassa... Tekeeköhän tolla mitään?

 
Tekeehän tuolla. Mulla on ollut tuommonen pitkään Lespassa ja nyt Yammussa. Noi muoviklampit pitää hihnan aikas paikoillaan, mutta pitävät semmosta kevyttä muovista kolinaa. Ai niin, kerran petti tuo - onneksi sain Yammun kiinni... Eli jos täydellistä luotettavuutta kaipaa, niin kannattaa tsekata nuo Dunlopit ja Schallerit.
 
Noita saa reilusti halvemmalla jos ei tartte tuota ylimääräistä olkatoppausta - se on kyllä hyvä painavampien kitaroiden kanssa.
 
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
JuSu
18.11.2007 18:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/planet_waves_44pl000_gitarrengurt.htm
 
Tuossahan on lukot hihnassa... Tekeeköhän tolla mitään?

 
Ostin tuollaisen pari vuotta takaperin, kun ajattelin olevan näppärä... Mutta jäi käyttämättä. Jotenkin se on hankala verrattuna Schallereihin.
 
On se mulla vieläkin jossain. Missähän pirussa mahtaa lymytä...
 
JuSu
 
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Shredator
18.11.2007 18:18:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Schallerissa on myös sitä vikaa, että se mutteri tuppaa löystyä ja lukko natisee ikävästi tapin ympärillä...

Täysin samaa mieltä! Stratossani on schallerit, mutta ne pitää aivan karseeta ääntä ja sitä ruuvia pitää jatkuvaan kiristää..Ja rumatkin ne on. Oman kokemuksen mukaan parhaat lukot ovat Dunlopin muovilätkät. Yli 10 vuotta olen niitä käyttänyt ja ei oo kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia!
 
Nuke 'em!
Sawez
18.11.2007 18:21:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin samaa mieltä! Stratossani on schallerit, mutta ne pitää aivan karseeta ääntä ja sitä ruuvia pitää jatkuvaan kiristää..Ja rumatkin ne on. Oman kokemuksen mukaan parhaat lukot ovat Dunlopin muovilätkät. Yli 10 vuotta olen niitä käyttänyt ja ei oo kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia!
 
http://www.thomann.de/fi/dunlop_straplok_ergo_lok.htm
 
Tommosetko?
 
Joees
18.11.2007 18:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin samaa mieltä! Stratossani on schallerit, mutta ne pitää aivan karseeta ääntä ja sitä ruuvia pitää jatkuvaan kiristää..Ja rumatkin ne on. Oman kokemuksen mukaan parhaat lukot ovat Dunlopin muovilätkät. Yli 10 vuotta olen niitä käyttänyt ja ei oo kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia!
 
Kyllähän nuo ehkä ääntä pitää. Mutta en minä niitten kitinää kuule kaiken muun räimeen seasta. Joten se on aivan se ja sama. Himassa mä en hihnaa tartte, joten se on sillonkin ihan se ja sama.
 
Saa olla aika guru ja fakiiri jos moiset nitinät ja natinat kuulee/tuntee vaikka reeneissä tai keikalla.
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Shredator
18.11.2007 18:51:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/dunlop_straplok_ergo_lok.htm
 
Tommosetko?

 
Ei ihan. Nää mun käyttämät on niitä pyöreitä. Ainakin Levytukussa myyvät, hinta oli jotain alle 3 e/kpl. Ja tosiaan se schallerin kitinä kyllä kuuluu kun treenaa kotona :(
 
Nuke 'em!
Jungleman
18.11.2007 18:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schallerissa on myös se mukava puoli että niitä lukkotappeja saa ostettua erikseenkin ~1e/kpl, eli kunhan yhdessä hihnassa on lukitusosat niin keihäät voi varustaa tapeilla suht huokein kustannuksin.
 
Jep, näitä myydään mm. Fenderin varaosina, saa Fenderiä myyvistä liikkeistä. Hinta saattaapi olla enemmän kuin 1 €/kpl, kuitenkin.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Grabel
18.11.2007 22:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porukka on pohtinut jonkin verran ruuvien pitävyyttä näiden Schallereiden kanssa.
Menkää ihmeessä ruuvikauppaan hakemaan sopivat ruuvit, mikäli vähänkään epäilyttää käyttää vanhaa vakioruuvia. Itse olen käyttänyt Schallerien kanssa selkeästi vakioruuveja pidempiä yksilöitä, jotta ei tarvitse miettiä irtoamisia. Tuli- & hammastikut ovat myös hyviä apureita ruuvin kuin ruuvin kanssa.
 
Niin, ja niiden hihnaan tulevien muttereiden alle kun laittaa ohuet prikat, niin ei tarvitse olla jatkuvasti kiristelemässä. Joku mainitsikin liimalukitteen, joka sekin on epäilemättä asiallinen konsti. Mutterit kun oikeestikin löystyvät ilman mitään lisäkonsteja.
 
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
Les Fender
18.11.2007 22:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsingissä Millbrookista hain nappuloita menneellä viikolla, kultaa ja kromia.
 
Kiitoksia vinkistä! +
 
http://www.millbrook.fi/source_pdf/ … hnalukot_takanupit_patteriboxit.pdf
 
Tosiaan, tuolta näemmä löytyy, rahanarvoinen vinkki. Seuraavassa tilaisuudessa Millbrookista noita "läjä"
 
Näemmä Tompsi, eiku mikäs se nykyään.. kivijalka(ko), muisti hinnankin kromikaunottaren kohdalla oikein.
 
"Living is easy with eyes closed!"
Kivijalka
18.11.2007 23:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vinkistä! +
 
http://www.millbrook.fi/source_pdf/ … hnalukot_takanupit_patteriboxit.pdf
 
Tosiaan, tuolta näemmä löytyy, rahanarvoinen vinkki. Seuraavassa tilaisuudessa Millbrookista noita "läjä"
 
Näemmä Tompsi, eiku mikäs se nykyään.. kivijalka(ko), muisti hinnankin kromikaunottaren kohdalla oikein.

 
Argh, my top secret identity has been revealed. ;)
 
If you ain't a ninja, you ain't shit!
PLO
19.11.2007 12:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon käyttänyt pelkkää leveää prikkaa. Korialuslevy lienee virallinen nimi tuolle. Hihnatappi vain irti, prikka tappiin, hihna perään ja ruuvi takas kiinni. Siisti, simppeli ja pitää varmasti. Ei oo järin kätevä, jos täytyy välillä hihnaa irrotella, mut itellä ei tarvetta moiseen.
 
McNulty
19.11.2007 13:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon käyttänyt pelkkää leveää prikkaa. Korialuslevy lienee virallinen nimi tuolle. Hihnatappi vain irti, prikka tappiin, hihna perään ja ruuvi takas kiinni. Siisti, simppeli ja pitää varmasti. Ei oo järin kätevä, jos täytyy välillä hihnaa irrotella, mut itellä ei tarvetta moiseen.
 
Jep jep. Minä käytin tätä jippoa myös toisessa LP:ssa, jonka halusin pitää orkkiksena hihnatappeja myöten. Ongelma tulikin siinä kun piti kitara saada laukkuun. Kitaralle muotoiltu laukku kun ei tykännyt siitä että hihna piti saada tungettua mukaan.
 
Totuus vaihtelee!
Maraaa
19.11.2007 16:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schallerin lukot toimineet niin kuin pitää. Oli kiva yllätys, kun käytettynä ostetussa Viperissa oli valmiina oikeanlaiset tapit.
 
Hauiksethan on vaan tiellä
LaMotta
19.11.2007 18:04:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan syytä lisätä, että jos nyt joku poropeukalo aikoo laittaa kitaraansa schallerit, ettei jätä kitaraa lukitustappien varaan.
 
Eli tarkoitus on laittaa se kuppi hihnaan niin päin että avonainen puoli jää ylös, tällöin kitaran paino lepää kuppia vasten.
 
Olen nimittäin nähnyt että, kuppi on laitettu hihnaan avonainen puoli alaspäin, jolloin kitaran paino on pelkän lukitustapin varassa.
 
"Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo."
pekurides
19.11.2007 18:16:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin samaa mieltä! Stratossani on schallerit, mutta ne pitää aivan karseeta ääntä ja sitä ruuvia pitää jatkuvaan kiristää..Ja rumatkin ne on. Oman kokemuksen mukaan parhaat lukot ovat Dunlopin muovilätkät. Yli 10 vuotta olen niitä käyttänyt ja ei oo kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia!
 
tippa liukasteainetta sinne väliin väliin niin loppuu kirskunat ja ruuvit sitten tiukkaan oikeilla kaluilla kiinni niin pysyvät hiukan paremmin kuin sormin pyöriteltynä.
 
Tunteella päin vittua.
Imre
19.11.2007 21:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ainakin oli shallerin lukkojen kanssa ongelmaa sen kanssa että sitä kierrettä johon kiristetään hihna ruuvin avulla kiinni ei tuntunut olevan tarpeeksi pitkä. Kyllä siinä kun sitten jakoavaimen kanssa vempuili niin saatiin se kohdalle mutta pelottaa kyllä hiukan että toi tuosta lähteekin yhtäkkiä aukenemaan kun on niin vähän kierrettä alla.
 
kondensaattori
19.11.2007 21:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ainakin oli shallerin lukkojen kanssa ongelmaa sen kanssa että sitä kierrettä johon kiristetään hihna ruuvin avulla kiinni ei tuntunut olevan tarpeeksi pitkä. Kyllä siinä kun sitten jakoavaimen kanssa vempuili niin saatiin se kohdalle mutta pelottaa kyllä hiukan että toi tuosta lähteekin yhtäkkiä aukenemaan kun on niin vähän kierrettä alla.
 
Tuostahan jotkut ovat maininneet, että paksulla nahkahihnalla olisi ongelmia. Onkos Dunlopeissa vastaavaa?
 
McNulty
19.11.2007 21:47:23 (muokattu 19.11.2007 21:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ainakin oli shallerin lukkojen kanssa ongelmaa sen kanssa että sitä kierrettä johon kiristetään hihna ruuvin avulla kiinni ei tuntunut olevan tarpeeksi pitkä. Kyllä siinä kun sitten jakoavaimen kanssa vempuili niin saatiin se kohdalle mutta pelottaa kyllä hiukan että toi tuosta lähteekin yhtäkkiä aukenemaan kun on niin vähän kierrettä alla.
 
Itse käytän paksuja, aidosta nahasta väännettyjä Levy's MSS1-remmejä ja niiden saaminen Schallereihin ja Dunlopeihin on työn ja tuskan takana :)
 
Remmin hihnatapille tarkoitettua kolosta laajennan ensin pyöröviilalla. Sen jälkeen otan pienen puupalikan ja moskan/lekan/isohkon vasaran ja vain nuijin sitä nahkaa "litteäksi". Ok, ei ole mikään maailman isoin työ mutta vaiva se on pienempikin vaiva. Toisaalta, hyvää tuossa on se, että Dunlopin lukkojen lukitusprikka jämähtää tappiin kuin sika limppuun ja lukot eivät helise ja kilise remmin päissä... tulee siis tiivis paketti ja pito on hjuva. Sen verran voi aina rimpuilla että saa halvan vakuutuksen soittimelleen.
 
Tuostahan jotkut ovat maininneet, että paksulla nahkahihnalla olisi ongelmia. Onkos Dunlopeissa vastaavaa?
 
Kuten yllä tuli mainittua, niin on. Paksumpien remmien kanssa joutuu "patentoimaan" keinoja saada se prikka paikoilleen.
 
Totuus vaihtelee!
1976
20.11.2007 00:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/planet_waves_44pl000_gitarrengurt.htm
 
Tuossahan on lukot hihnassa... Tekeeköhän tolla mitään?

 
Itse en ostaisi enää planet wavesin hihnaa. Viime keikan sound checkissä tipahti basso lattiaan, kun toinen noista lukoista lopetti toimintansa ( meni keskellä olevasta saumasta halki ). Onneksi ei bassolle käynyt mitenkään. Nykyään on schallerin lukot kiinni.
 
Dropped C
20.11.2007 00:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Gibbonissa Dunlopin hihnalukot. Ne on muuten kyllä hyvät ja helppo käyttää, mutta kun ne työnnetään suoraan tappiin, niin pieni tsänssi siinä on että lukko avautuu ottaessaa kroppaan kosketusta kovemmassa menossa. Nuo schallerit taas vedetään sillai sivuttain kiinni ja tätä vaaraa ei ole, joten suosittelisin itsekkin niitä.
 
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «