Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer GMX1200H
1 2
saasta217
26.11.2007 23:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin pitää tehdä jos kanavanvaihto pitää ajoittaa tarkasti, esim. bändisoitossa. Ei kuitenkaan pidä sitä paria sekunttia pohjassa. Se pitää vain opetella ajoittamaan oikein. Mulla ei kyllä ole mitään viivettä siinä. Vaihtaa saman tien kun nostaa jalan pois. Kuinka pitkä siinä suunnilleen on se viive?
 
Jotain sekunnin luokkaa ehkä vähän vajaa.. Tosi kettumaisesti kyllä toksähtää juuri bändisoitossa kun tuota kanavaa vaihtaa. Valmiiks kun painaa sen pohjaan niin kyllä se melkein heti vaihtuu mut kyllä siinä on mielestäni pieni viive myös.
 
Simo78
27.11.2007 08:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt taas tulee sellasta mutua, ettei mitään tolkkua. Tuon nupin tehot ja kaapin vastus on kaksi eri asiaa. Ihan täydellä teholla käytät nytkin sitä nuppia, kun ajat sitä 8 ohmin vastuksen omaavaan kaappiin. Samalla tavalla täydellä teholla se nuppi toimii myös 16 ohmin kaapin kanssa. Se, että siellä on kaksi lähtöä tarkottaa sitä, että siihen nuppiin saa kaksi kaappia kiinni.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=49188
Tuolta voi käydä lukemassa ohmejen vaikutuksesta, kun en jaksa tähän selitellä! Toi ylempi teksti ei nyt ihan pidä paikkaansa. 8ohmisesta enempi mökää kuin 16ohmista...
 
rainmaker
27.11.2007 12:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=49188
Tuolta voi käydä lukemassa ohmejen vaikutuksesta, kun en jaksa tähän selitellä! Toi ylempi teksti ei nyt ihan pidä paikkaansa. 8ohmisesta enempi mökää kuin 16ohmista...

 
Miltä osin se teksti ei pidä paikkaansa? Sanoin, että kaapin ohmit ei vaikuta vahvistimen tehoihin mitenkään. Vai vaikuttaako?
 
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Kefiiri
27.11.2007 12:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltä osin se teksti ei pidä paikkaansa? Sanoin, että kaapin ohmit ei vaikuta vahvistimen tehoihin mitenkään. Vai vaikuttaako?
 
Mäkin nyt sekaannun tähän... eikös transistorivahvareilla tosiaan ole niin, että jos täysi teho saadaan esim. 8 ohmin kuormaan, niin 16 ohmiin vehje pukkaa vain reilut puolet maksimitehosta. Pääte lämpenee vähemmän ja ääntä tulee vähemmän. Neljän ohmin kuorma saattaa käräyttää päätteen tykkänään.
 
Putkivehkeissä saadaan muuntajan ansiosta optimiteho useammallakin kaiutinimpedanssilla, kun valitaan kaiuttimen impedanssia vastaava lähtö.
 
Tami
27.11.2007 14:28:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt taas tulee sellasta mutua, ettei mitään tolkkua. Tuon nupin tehot ja kaapin vastus on kaksi eri asiaa. Ihan täydellä teholla käytät nytkin sitä nuppia, kun ajat sitä 8 ohmin vastuksen omaavaan kaappiin. Samalla tavalla täydellä teholla se nuppi toimii myös 16 ohmin kaapin kanssa. Se, että siellä on kaksi lähtöä tarkottaa sitä, että siihen nuppiin saa kaksi kaappia kiinni.
 
Niin tosin tuosta behkustahan että se on stereopääte 2 x 60w eikä siis tavallinen useamalla ulostulolla varustettu styrkka. Jos tuo pitää paikkaansa eikä ole mikään mainoskikka niin silloin tavallaan vahvarista on käytössä vaan "puolet tehoista" jos vain toisessa lähdössä on kaappi. Tuonhan voisi selvittää esim jollain ping-pong delayllä... mutta toisaalta aivan sama... Onko sillä loppujen lopuksi niin suurta merkitystä, että onko ne kaikki tehot käytössä vai ei sillä äänenpaineen lisäyksesta ollaan kaikki luettu jo tällä palstalla tarpeeksi....
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
Tami
27.11.2007 14:28:28 (muokattu 27.11.2007 14:29:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt taas tulee sellasta ..........
 
Mä olen näköjään nettiäkin nopeampi hiiren painaja......
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
marko.m
27.11.2007 18:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä laitteesta tämä GMX on kopioitu?
 
Nazareth
28.11.2007 01:29:47 (muokattu 28.11.2007 01:30:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä laitteesta tämä GMX on kopioitu?
 
Mulle tulee ekaks lähinnä mieleen Tech 21:n laitteet.
 
EDIT: paitsi et tässä GMX:ssä o efektiprosessori
 
"Ja saatana vie tuo kaakki tästä pihasta heti paikalla, tai minä talutan sen koskeen!"
Simo78
28.11.2007 10:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin nyt sekaannun tähän... eikös transistorivahvareilla tosiaan ole niin, että jos täysi teho saadaan esim. 8 ohmin kuormaan, niin 16 ohmiin vehje pukkaa vain reilut puolet maksimitehosta.
 
Näin se menee. Tai siis ainakin desibelejä tulee lisää. Tuolla ketjussa on sitten enempi ja parempaa tietoa, siis vähän mua viisaammat kirjoittavat=) Ei kyllä kannatta lähtee 4ohmista työntämään 8ohmin ulostuloon, suurempaa voi laittaa, mutta tehoihin vaikuttaa.
 
Onko sillä loppujen lopuksi niin suurta merkitystä, että onko ne kaikki tehot käytössä vai ei sillä äänenpaineen lisäyksesta ollaan kaikki luettu jo tällä palstalla tarpeeksi....
 
Eipä välttämättä ole kitaralla, mutta pienitehoisella, 300w=), bassovahvarilla tehonpuolittuminen kyllä vaikuttaa. Putkivermeellä(50w) soittaessa taas tuntuu, että tehoja on aivan liikaa. Testasin musakaupassa 100w ibanezin uutta trankkua ja yamahan vanhaa trankkua. Jammu n.3-4 ja iba 6-7--> jammu raikasi siltikin iloisemmin, siis kovempaa, soundeista en nyt sano mitään=)--> ei noi watit loppujen lopuksi mitään tarkoita...
 
marko.m
28.11.2007 13:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee ekaks lähinnä mieleen Tech 21:n laitteet.
 
EDIT: paitsi et tässä GMX:ssä o efektiprosessori

 
Mie veikkasinki Tech 21 trademarkia. Kun siinä on samallalailla ainaki ne kolme nappulaa mistä valitaan amp, mode ja speaker.
 
guitara
16.01.2011 22:29:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ongelma tuon nupin ja harleybentonin kaapin kanssa se että meinaa kiertää pirusti jos volat on niin kovalla että voi soittaa toisen kitaran ja rumpujen kanssa. Auttaako se ongelmaa jos vain yksi piuha nupista on kiinni kaapissa ? vai mitä sille asialle voi tehdä ? Ja yleensä kitara menee säröpedaalin läpi nuppiin ja kierto vain lisääntyy..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «