Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer GMX1200H
1 2
saasta217
11.11.2007 23:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollasta nuppia oon ajatellu ostaa, onko hyvä? plussat ja miinukset. Riittääkö tehot, vinkuuko lujemmilla volumeilla?

http://www.thomann.de/fi/behringer_gmx1200h_vtone.htm

marko.m
11.11.2007 23:52:17

Itse omistan kyseisen nupin ja uskallan kehua. Melko monipuolinen soundiskaala. Lähtee jytyt hevisäröt ja kevyet blues rosot. Ja kaikkea siltä väliltä. Hintaansa nähden ainakin uskomaton vehje. Kaappina käytän Framus Cs 2x12 v30 elementeillä ja hyvin toimii. En ole kovemmilla voluumeilla kokeillut mutta eiköhän siinä mökää riitä vaikka bändihommiinki.

saasta217
12.11.2007 00:12:22

Bändisoitteluihin tosiaan tulisi.

nerve
12.11.2007 07:34:29

Itelläni on V ampire lx 1200h eli ei ihan sama kone mutta uskallan väittää että tuokin peli toimii treenikselläkin loistavasti, ampire toimii ainakin. Hevisäröt irtoaa helposti niinku se bluesrosokin. Cleanit on sitte sitä trankkua eli putkivehkeen ilmavuus ja lämpö puuttuu kokonaan. Hintaisekseen loistavapeli.

marko.m
12.11.2007 11:06:57

Minä käytän nupista vain toista kaiutinlähtöä kun tuo minun kaappi on 8 ohminen. nupissahan on 2x8 ohmin lähdöt. Eli käytän vain puolta tehoista ja kyllä siitä ääntä lähtee. Minkä kaapin läpi meinasit soittaa?

saasta217
12.11.2007 12:31:36

Minä käytän nupista vain toista kaiutinlähtöä kun tuo minun kaappi on 8 ohminen. nupissahan on 2x8 ohmin lähdöt. Eli käytän vain puolta tehoista ja kyllä siitä ääntä lähtee. Minkä kaapin läpi meinasit soittaa?

Ajattelin hommata tollasen behringerin 4x12 kaapin (kunhan budjetti antaa myöten) tai käytettynä jonkun jos löytyy suht halvalla. Nyt kokeilen tota tollaseen combon 12" kajariin, joku jensen merkkinen se oli. Mitähän lie siitäkin tulee...

marko.m
12.11.2007 13:44:08

Ajattelin hommata tollasen behringerin 4x12 kaapin (kunhan budjetti antaa myöten) tai käytettynä jonkun jos löytyy suht halvalla. Nyt kokeilen tota tollaseen combon 12" kajariin, joku jensen merkkinen se oli. Mitähän lie siitäkin tulee...

Soitin itsekin ensin kombon kajarin läpi. Kyllä se niinkin toimi. soundi vain parani kun hommasin tuon kaapin.

saasta217
12.11.2007 15:15:44

Soitin itsekin ensin kombon kajarin läpi. Kyllä se niinkin toimi. soundi vain parani kun hommasin tuon kaapin.

Hyvä kuulla että noinki pelaa. Ens viikolla pääsee kokeilemaan kun saksan posti paketin tuo.

saasta217
12.11.2007 15:57:57 (muokattu 12.11.2007 16:03:52)

Eli käytän vain puolta tehoista ja kyllä siitä ääntä lähtee.

Mites tossa saa kaikki tehot käyttöön?

e: siis jos laittaa vaikka kaks kaappia kiinni niin onko sit kaikki tehot käytössä?
Miksei se vois antaa noita tehoja yhteensä yhdestä kaiutin liittimestä

Umas
12.11.2007 16:10:36 (muokattu 12.11.2007 16:11:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kaappi on 4 ohmia, niin laittaa piuhat nupin kummastakin outista kaapin molempiin ineihi... mun mielestä menee tälleen.
edit. Tosin mitään takuuta en anna =)

Stoner to the boner
marko.m
12.11.2007 16:29:02

Mites tossa saa kaikki tehot käyttöön?

e: siis jos laittaa vaikka kaks kaappia kiinni niin onko sit kaikki tehot käytössä?
Miksei se vois antaa noita tehoja yhteensä yhdestä kaiutin liittimestä

No en tiedä saako yhteen kaiuttimeen molempia ulostuloja kytkettyä. Mutta jos hommaat sen 4x12 kaapin niin siihen saa molemmat ulostulot käyttöön (Siis kaikki tehot) jos sen elementit on 4 tai 16 ohmisia. silloin kaappiin saa kaksi 8 ohmin sisäänmenoa. 4 ohm elementit kytketään siis sarjaan ja 16 ohm rinnan.

Jos taas hommat 2x12 kaapin niin sen elementit pitää olla kaksi 8 ohmista. Itselläni on kaksi 16 ohmista kytkettynä rinnan jollin tulee yksi 8 ohmin sisäänmeno kaappiin. Jolloin en voi käyttää kuin toista ulostuloa.

Nuista rinnan ja sarjaan kytkennöistä löytyy varmasti haulla tarkemmin mitä me meinaa.

saasta217
16.11.2007 15:03:01 (muokattu 16.11.2007 15:03:18)

Mites toi efektipuoli toimii tossa? Manuaalin mukaan siinä olisi jotain 100 valmista efektiä? Ja että niitä voisi laittaa noihin 1-2 kanavaan?
Vai tarvitseeko siinä jotain midilaitetta että niitä voi käyttää?

Umas
16.11.2007 15:48:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites toi efektipuoli toimii tossa? Manuaalin mukaan siinä olisi jotain 100 valmista efektiä? Ja että niitä voisi laittaa noihin 1-2 kanavaan?
Vai tarvitseeko siinä jotain midilaitetta että niitä voi käyttää?

Mitä tota kuvaa zoomailin niin toimii ilmankin midiä, mutta taitaa toimia paremmin midilankun kans.Mutta niistä mä en tiä mitään

Stoner to the boner
saasta217
16.11.2007 16:17:50

Mitä tota kuvaa zoomailin niin toimii ilmankin midiä, mutta taitaa toimia paremmin midilankun kans.Mutta niistä mä en tiä mitään

Lankun kans niitä sais varmaanki enemmän yhtäaikaa käyttöön, kun tossa vaan 2 yhtä aikaa..?

saasta217
26.11.2007 11:46:02 (muokattu 26.11.2007 11:46:10)

Onko tuossa nupissa muilla ihan sika pitkä viive kun vaihtaa noita kanavia? Jos joku vois kertoa keneltä löytyy...
vai onkohan tossa jotain vikaa? Jos toi on joku ominaisuus niin se on ihan perseestä..

Simo78
26.11.2007 11:57:27

Onko tuossa nupissa muilla ihan sika pitkä viive kun vaihtaa noita kanavia? Jos joku vois kertoa keneltä löytyy...
vai onkohan tossa jotain vikaa? Jos toi on joku ominaisuus niin se on ihan perseestä..

Tämä ongelma taitaa olla jokaisessa(?) mallintavassa/muistipankkeja sisältävässä vehkeessä--> yksi syy monien muiden joukossa, minkä takia itse vaihdoin boss me50 yksittäiseen säröpurkkiin. Tosiaan perseestä toi "ominaisuus".

rainmaker
26.11.2007 14:29:17

Minä käytän nupista vain toista kaiutinlähtöä kun tuo minun kaappi on 8 ohminen. nupissahan on 2x8 ohmin lähdöt. Eli käytän vain puolta tehoista ja kyllä siitä ääntä lähtee.

Nyt taas tulee sellasta mutua, ettei mitään tolkkua. Tuon nupin tehot ja kaapin vastus on kaksi eri asiaa. Ihan täydellä teholla käytät nytkin sitä nuppia, kun ajat sitä 8 ohmin vastuksen omaavaan kaappiin. Samalla tavalla täydellä teholla se nuppi toimii myös 16 ohmin kaapin kanssa. Se, että siellä on kaksi lähtöä tarkottaa sitä, että siihen nuppiin saa kaksi kaappia kiinni.

"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
marko.m
26.11.2007 16:34:54 (muokattu 26.11.2007 16:37:36)

Nyt taas tulee sellasta mutua, ettei mitään tolkkua. Tuon nupin tehot ja kaapin vastus on kaksi eri asiaa. Ihan täydellä teholla käytät nytkin sitä nuppia, kun ajat sitä 8 ohmin vastuksen omaavaan kaappiin. Samalla tavalla täydellä teholla se nuppi toimii myös 16 ohmin kaapin kanssa. Se, että siellä on kaksi lähtöä tarkottaa sitä, että siihen nuppiin saa kaksi kaappia kiinni.

Otetaanpa uusiksi. Mulla on siis kaappi, jonka yhteisimpedanssi on 8 ohm. Sitten tuossa vahvarissa on kaksi kaiutinlähtöä, molemmat 8 ohmia. Kaappi on siis kiinni toisessa lähdössä ja toinen lähtö on käyttämättömänä. Nuissa kaiutinlähdöissä pitäis molemmissa olla 60W tehoa. Vahvistimen teho on 2x60W.
En sitten tiedä toimiiko vahvistin puolella teholla (=60W) tuolla minun kytkennällä.

mulla ainaki vaihtaa kanavaa sillä hetkellä kun nostaa jalan pois polkimelta. Eli kun jalkakytkin nousee ylös.

saasta217
26.11.2007 22:11:38 (muokattu 26.11.2007 22:11:51)

mulla ainaki vaihtaa kanavaa sillä hetkellä kun nostaa jalan pois polkimelta. Eli kun jalkakytkin nousee ylös.

Ai sillei et painaa sen kanavan vaihto polkimen valmiiks pohjaan ja nostaa ylös? Koitin mut silti sama juttu...
Tosin se virimittari tunkee päälle jos pitää pari sekkaa pohjassa

marko.m
26.11.2007 23:07:36

Ai sillei et painaa sen kanavan vaihto polkimen valmiiks pohjaan ja nostaa ylös? Koitin mut silti sama juttu...
Tosin se virimittari tunkee päälle jos pitää pari sekkaa pohjassa

No niin pitää tehdä jos kanavanvaihto pitää ajoittaa tarkasti, esim. bändisoitossa. Ei kuitenkaan pidä sitä paria sekunttia pohjassa. Se pitää vain opetella ajoittamaan oikein. Mulla ei kyllä ole mitään viivettä siinä. Vaihtaa saman tien kun nostaa jalan pois. Kuinka pitkä siinä suunnilleen on se viive?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti