Muusikoiden.net
20.11.2018

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mad Professor pedaalit
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Myrkky Nuoli
16.06.2014 00:09:38 (muokattu 16.06.2014 00:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Anteeksi heti jos joku prvosoituu tästä.Olen ketjua kolunnut läpi ja seurannut pitempään. Osa fanittaa ja osa ei näitä proffan pedaaleita. Selvyyttä en saa kysymykseen onko nämä hintansa arvoisia? vastaavia löytyy kuitenkin jopa melkein kolmasosa hinnalla. Toki aina bränsitä voi maksaa ja kotimaisuudesta. Silti kaivelee.
Paria olen testannut lyhyesti ja muutamaa olen kuullut käytössä paljon. Hyviä ne oli, mutta hinta tuntui liian isolta.

Lyhyesti, Onko nämä pedaalit tuon hintansa arvoisia?

Tuohon ei kyllä pysty vastaamaan kukaan muu kuin sinä. Varsinkin handwired-mallien kohdalla on varsin epäreilua ajatella asiaa niinkin yksioikoisesti kuin, että onko lopputuote hinnan x arvoinen jos hinnalla y saa tuotteen n. Rehellisellä käsityöllä tehtyä tavaraa ei yksinkertaisesti voi verrata hikipajatavaraan ja käsityöläishintana Mad Professorin handwired-mallit eivät ole varsinaisesti kalliita. un nähdäkseni ne eivät kovinkaan suorasti edes kilpaile keskenään, vaikka molemmille on tilauksensa. Taiwan-tavaran tekoprosessista taas ei oo mulla niin hyvää tietoa, että lähtisin kommentoimaan millään tapaa.

When in doubt, lower your expectations.
JaaGeRMaisTeR
16.06.2014 00:11:39

käsi: Anteeksi heti jos joku prvosoituu tästä.Olen ketjua kolunnut läpi ja seurannut pitempään. Osa fanittaa ja osa ei näitä proffan pedaaleita. Selvyyttä en saa kysymykseen onko nämä hintansa arvoisia? vastaavia löytyy kuitenkin jopa melkein kolmasosa hinnalla. Toki aina bränsitä voi maksaa ja kotimaisuudesta. Silti kaivelee.
Paria olen testannut lyhyesti ja muutamaa olen kuullut käytössä paljon. Hyviä ne oli, mutta hinta tuntui liian isolta.

Lyhyesti, Onko nämä pedaalit tuon hintansa arvoisia?

Sehän on käyttäjästä kiinni. Onko soundi sellainen mistä on valmis maksamaan. Jos nyt vaikka särö ei miellytä ja pitää Mooerin pedalia parempana niin vastaus lyhyt Ei.

käsi
16.06.2014 00:52:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Tuohon ei kyllä pysty vastaamaan kukaan muu kuin sinä. Varsinkin handwired-mallien kohdalla on varsin epäreilua ajatella asiaa niinkin yksioikoisesti kuin, että onko lopputuote hinnan x arvoinen jos hinnalla y saa tuotteen n. Rehellisellä käsityöllä tehtyä tavaraa ei yksinkertaisesti voi verrata hikipajatavaraan ja käsityöläishintana Mad Professorin handwired-mallit eivät ole varsinaisesti kalliita. un nähdäkseni ne eivät kovinkaan suorasti edes kilpaile keskenään, vaikka molemmille on tilauksensa. Taiwan-tavaran tekoprosessista taas ei oo mulla niin hyvää tietoa, että lähtisin kommentoimaan millään tapaa.

Arvostan käsityötä korkealle. Mulla on kotana oikeasti suurin osa huonekaluista käsityönä tehtyjä. Vaimon äitä, elikkäs anoppini mm niitä on tehnyt meille. Käsityöstä olen aina valmis maksamaan. Jotenkin myös koen että laatu on silloin parempaa. Tämä saattaa olla kyllä ihan mutua.

Näiden pedaalien kohdalla kyselen siksi kokemuksia koska ne ovat tottapuhuen alkaneet kiinnostamaan kovasti. Myös ihan siksi että soundi on hyvä, enkä ole toistaiseksi omassa tutussa muusikkopiirissä kuullut kertaakaan että nämä olisivat hajonneet. Mutta useita pedaaleja on hajonnut joiden hinta on ollut tuosta sen kolmasosan. Hinta toisaalta on mua arveluttanut. Iso raha tuo on, mutta ei ole iso raha jos todella ovat kestäviä, ja näemmä säilyttää jälleenmyynti arvoakin.

Yhteinen vitutus yhdistää
Myrkky Nuoli
16.06.2014 22:24:20 (muokattu 16.06.2014 22:24:49)

käsi: Arvostan käsityötä korkealle. Mulla on kotana oikeasti suurin osa huonekaluista käsityönä tehtyjä. Vaimon äitä, elikkäs anoppini mm niitä on tehnyt meille. Käsityöstä olen aina valmis maksamaan. Jotenkin myös koen että laatu on silloin parempaa. Tämä saattaa olla kyllä ihan mutua.

Näiden pedaalien kohdalla kyselen siksi kokemuksia koska ne ovat tottapuhuen alkaneet kiinnostamaan kovasti. Myös ihan siksi että soundi on hyvä, enkä ole toistaiseksi omassa tutussa muusikkopiirissä kuullut kertaakaan että nämä olisivat hajonneet. Mutta useita pedaaleja on hajonnut joiden hinta on ollut tuosta sen kolmasosan. Hinta toisaalta on mua arveluttanut. Iso raha tuo on, mutta ei ole iso raha jos todella ovat kestäviä, ja näemmä säilyttää jälleenmyynti arvoakin.

Jälleenmyyntiarvon pitävät kyllä aivan erityisen hyvin ja kovaa tekoa ovat sekä factory-, että handwired -mallit. Takuumenettelyjen luulisi myös olevan aika vaivattomia kun kotimainen lafka kyseessä. Ainakin Handwired-pedaalien huoltaminen on melko mukavaa puuhaa kun koko roska ei ole pala palaltaan toisissaan kiinni.

When in doubt, lower your expectations.
käsi
16.06.2014 23:15:54

Myrkky Nuoli: Jälleenmyyntiarvon pitävät kyllä aivan erityisen hyvin ja kovaa tekoa ovat sekä factory-, että handwired -mallit. Takuumenettelyjen luulisi myös olevan aika vaivattomia kun kotimainen lafka kyseessä. Ainakin Handwired-pedaalien huoltaminen on melko mukavaa puuhaa kun koko roska ei ole pala palaltaan toisissaan kiinni.

tämä on totta. noita on paljon helpompi huoltaa jos jotain ongelmia ilmenee. Ja jotenkin ainakin omassa mielessäni pidän näitä handwired pedaaleja luotettavempina kuin näitä tehtaiden liukuhihna pedaaleita. Tämä voipi olla vain mutua.

Yhteinen vitutus yhdistää
Bluesmies
19.06.2014 16:23:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa näillä eri malleilla on: Normi, factory ja B-stock

Normi: http://www.thomann.de/fi/mad_professor_sweet_honey_overdrive.htm
Factory: http://www.thomann.de/fi/mad_profes … r_sweet_honey_overdrive_factory.htm
B-stock: http://www.thomann.de/fi/mad_profes … or_sweet_honey_overdriveb_stock.htm

Järkyttävä hintaero. Onko noissa b-stockeissa mitään vikaa?!?
Numb
19.06.2014 16:26:18

Bluesmies: Mitä eroa näillä eri malleilla on: Normi, factory ja B-stock

Normi: http://www.thomann.de/fi/mad_professor_sweet_honey_overdrive.htm
Factory: http://www.thomann.de/fi/mad_profes … r_sweet_honey_overdrive_factory.htm
B-stock: http://www.thomann.de/fi/mad_profes … or_sweet_honey_overdriveb_stock.htm

Järkyttävä hintaero. Onko noissa b-stockeissa mitään vikaa?!?

B-Stock on palautettu kauppaan syystä tai toisesta. Ovat täysin toimintakuntoisia, korkeintaan vähän kosmeettista vikaa, yleensä ei sitäkään.

Normi on vissin hand wired ja factory piirilevyllä.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Bluesmies
19.06.2014 19:01:10 (muokattu 19.06.2014 19:10:14)

Edit: Ei mitään. http://www.mpamp.com/faq/#toggle-id-2 Tuolta selvisi tuo BJF-juttu. Meikän LGW on näköjään hand wired, jipii!
harpist
08.07.2014 14:37:46

Tervehdys

En jaksa kahlata koko keskustelua läpi - josko asiasta olisi ollut jo puhetta - mutta asian tärkeyden huomioon ottaen - tulkoon sitten vaikka uudelleen.

Googletin "hankita-syistä" Deep Blue Delay tietoja ...

"Idän markkinoilta" näyttäisi olevan tyrkyllä/tarjolla tätä kunniakasta Delay pedaalia aivan liian edulliseen hankinta hintaan (~ $30 ) - niillä kuuluisilla "ilmaisilla postikuluilla".

Nopea kuvavertailu paljasti, että ulkonäöllisesti miltei 1:1 klooni olisi kyseessä.

Ainoita eroavaisuuksia näyttäisi olevan potikoiden hieman "väljempi" sijoittelu ja se että DC liitin on tässä edullisessa tarjokissa asennettu vastakkaisella puolella kuin alkuperäisessä DBD:ssä. Samoin liittimen napaisuus on merkattu pedaalin kotelon kanteen.

Tiedä sitten - riittävätkö tällaiset muutokset idän lainsäädännössä erottamaan kopion "esikuvastaan" ja oikeuttamaan tämän perusteella tuotteen maailmanlaajuisen markkinoinnin - tuskin (?)

No jokainen länsimaalainen varmasti ymmärtänee mistä on kyse ; markkinoille ilmestyneestä Deep Blue Delayn ns. "piraattiversiosta" - kilpailemaan ostajakunnan rahoista .... !

Soppaa hämmentää vielä tietystei se, että "epävarma" kuluttaja voi tässä yhteydessä erehtyä luulemaan piraattiversiota aidoksi "tehdasversioksi" tai jopa "käsin kolvatuksi" - äärimmäisen pienen eroavaisuuden takia.

Joten olkaapa tarkkoina kun olette hankkimassa kyseistä Delay pedaalia - olkoon se sitten uusi tai käytetty. "Piraattiversion" omistajaksi tuskin kukaan haluaisi tulla ..

ps. saapa nähdä milloin markkinat sekoittuvat tällä tuotteella "originaali" vs. "piraatti" - aivan samoin kuin esim. Shuren Sm 58 / 57 mikeissä. Jopa tuotteen "viralliset jälleenmyyjät" tarjoavat netissä yksilöitä jotka eivät täsmää varsinaiselta tuotantolinjalta tulleiden mikrofonien kanssa.

" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
steelduck
08.07.2014 17:31:05 (muokattu 08.07.2014 17:31:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään Custom Soundsissa ihmettelemässä Fuzz:eja.. (menin ostamaan Big Muff:n pari viikkoa sitten ja Fuzz GAS iski kuin se kuuluisa miljoona volttia).

Taas pitää kiitellä kyseisen kivijalkaliikkeen mainiota valikoimaa ja palvelua. Testattiin muutamia hyviä ehdokkaita ja Fire Red Fuzz kuullosti parhaalta..

Lopuksi tehtiin vielä A/B testiä piirilevy- ja handwired-version välillä ja handwired oli samoilla asetuksilla vähän "aukinaisempi" ja siinä oli "räkää" reunoilla juuri minun makuun sopivasti.

Huikea Fuzzi... kotona onkin sitten loppupäivä vaan hymyilyttänyt, kun on naapureiden iloksi huudattanut Bluetone Wizard II:sen cleania kanavaa tuolla Fire Red Fuzzilla.

Suureksi iloksi näyttää toimivan hyvin straton yksikelaisilla ja Les Paulin humppareillakin.

Mieltä vielä lämmittää, että pedaali on tehty suomessa.. hienoa käsityötä.

petteri m
14.07.2014 02:07:56 (muokattu 14.07.2014 02:08:54)

steelduck: Kävin tänään Custom Soundsissa ihmettelemässä Fuzz:eja..
Lopuksi tehtiin vielä A/B testiä piirilevy- ja handwired-version välillä ja handwired oli samoilla asetuksilla vähän "aukinaisempi" ja siinä oli "räkää" reunoilla juuri minun makuun sopivasti.

Jos sokkotesti ja sen tilastollinen käsittely vahvistaa tämän niin OK. Siihen asti lienee järkevää uskoa ns. psykologisiin tekijöihin tai ehkä yksilöiden komponenttien välisiin satunnaisiin eroihin arvoissa. Vain kahden laitteen mahdollinen ero ei kerro mitn teknologioiden välisistä eroista vaikke ne sokkona tulisivatkin esiin. Vaan uskohan se vuoriakin siirtää. Muutenkaan ei ole paljon kuuloon luottamista, vaikka meillä soittajilla ei aina muuta mittaria olisikaan.

steelduck
14.07.2014 09:30:07 (muokattu 14.07.2014 17:28:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petteri m: Jos sokkotesti ja sen tilastollinen käsittely vahvistaa tämän niin OK. Siihen asti lienee järkevää uskoa ns. psykologisiin tekijöihin tai ehkä yksilöiden komponenttien välisiin satunnaisiin eroihin arvoissa. Vain kahden laitteen mahdollinen ero ei kerro mitn teknologioiden välisistä eroista vaikke ne sokkona tulisivatkin esiin. Vaan uskohan se vuoriakin siirtää. Muutenkaan ei ole paljon kuuloon luottamista, vaikka meillä soittajilla ei aina muuta mittaria olisikaan.

Noh, Mad Professorinkin sivuilla sanotaan suoraan, että ne ovat eri soundiset... tiedä sitten...

"The factory version has a little lower gain on minimum setting so it is easier to use in front of overdrive amp or pedals. "

arska72
05.01.2015 20:29:16

Mad Professor "1". Tämä kyseessä: https://www.youtube.com/watch?v=uwrUeFf8occ
Lienee melko harvinainen,kun ei hirveästi tästä ole keskusteltu.Omistatko tai oletko kokeillut.Kaikki tieto tästä kiinnostaisi.
Youtubesta klippejä selailin ja särö vaikuttaa mieleiseltä.Kaikua on tehnyt mieli jo hetken ja tässä saisi senkin samalla.
Tätä ei ymmärtääkseni saa kuin tehdasversiona,jos MP:n omia sivuja uskominen.Hintaa en ole löytänyt vielä....paljonko kustantaa ja mistä saa?

Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
Morri
05.01.2015 22:16:17

arska72: Mad Professor "1". Tämä kyseessä: https://www.youtube.com/watch?v=uwrUeFf8occ
Lienee melko harvinainen,kun ei hirveästi tästä ole keskusteltu.Omistatko tai oletko kokeillut.Kaikki tieto tästä kiinnostaisi.
Youtubesta klippejä selailin ja särö vaikuttaa mieleiseltä.Kaikua on tehnyt mieli jo hetken ja tässä saisi senkin samalla.
Tätä ei ymmärtääkseni saa kuin tehdasversiona,jos MP:n omia sivuja uskominen.Hintaa en ole löytänyt vielä....paljonko kustantaa ja mistä saa?

Näinä päivinä pitäisi Jenkeistä moinen tänne saapua, Ebaystä siis ostin. Saa nähdä jääkö tulliin. Pelkästään klippien varassa olin ostopäätöstä tehdessäni. Hinnan osalta menee sinne käyttyjen mp-pedaalien tasolle.

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Sammo
06.01.2015 12:11:20

arska72: Mad Professor "1". Tämä kyseessä: https://www.youtube.com/watch?v=uwrUeFf8occ

Tuo Yggöne on tehty yksioikeudella myyntiin Guitar Centeriin joten sitä ei Suomesta ole koskaan saanut suoraan. Sama pätee siihen Golden Cello:on (fuzz ja delay). Mulla oli "1" lainassa ja soittelin sillä jonkin verran himassa ja yhet treenit. Mulle siinä oli "Se" soundi, ainakin tarpeeksi läheltä, mutta se ei taipunut säädöiltään yleisspeduksi ainakaan mun käyttöön. Särön määrää ja tonea ei saa säädettyä ihan samalla tavalla kuin normi Tube Screamerissa. Ja kaikua ei saa päälle ilman säröä.

Torilla noita olen nähnyt muutaman ja kaveri oli ostanut omansa muistaakseni käytettynä Custom Shopissa. Guitar Center myi noita syksyllä todella halvalla.

Mutta jos klipit ja VH-meininki on lähellä sydäntä niin tuskin tulee pettymystä :)

"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Gafa
06.01.2015 14:55:46

--
Sain jouluna pari 1:stä lahjaksi. Uusia molemmat ja tulivat Tullin kautta. Olivat vissiin reippaassa alennuksessa rapakon takana. Toisen patteri oli vissiin hiipunut matkalla (en ole tarkistanut vielä), pieni viive äänen syttymisessä, virtalähteellä toimii moittettomasti.

Hyvä fiilistely spedu ainakin.
Noin viiden minuutin säätely setin joka nappulasta ja alkaa humppa kulkee. Tosin ääntä saa avaa settillä Marshall Class 5 combo ja Charvel CX 290 aika paljon. Liian paljon kerrostaloon.. Puhtaalle kanavalle on suositus, mut kyllä alkaa marsu muroutuu ennen kun on hymy herkässä. Noh, maku asia.

Kotona kerrostalossa setti Marshall DSL 1w nuppi ja pikku kaappi, Gibson LP faded ja jotain jää uupumaan, ääntä tod.näk?
Treenikämpällä olis JCM 800, mut on soittelut jäissä toistaiseksi. Uskoisin toimivan, aika näyttää, koska ehtii vai vaihtuuko vuosi ja kymmen.

No, onko se "The Brown Sound" ? Tohon en osaa sanoa kun en Eetun vetoja livenä ole kuullut ja vaikka olisinkin, niin tuskin kuulomuisti toimii mulla niin hyvin. Landella ainakin sinne päin.
On tällä pedaallilla omanlaisensa luonne, niin kuin proffan pedaaleissa vissiin kaikissa ja on omat nyanssinsa. Jotkut pitää ja jotkut ei. En ole vielä yhdestäkään Proffasta luopunut.

On se aika Ykkönen. Mun oma TBS.

sebu
06.01.2015 15:31:24

Mulla oli hetken tuo "1". Jenkeistä tilasin. Tilaukseen liittyi muutama harmaa hiuksi, kun mulle sattui aluksi sellainen yksilö, jossa olis jotain valmistushämminkiä. Tämä joissakin yksilöissä ilmenevä "ominaisuus" on sellanen, mikä tietty luo väärää mielikuvaa, kun lukee foorumeilta juttua mitä ihmiset on tykänneet. Vola jotenkin eli edestakaisin. Sain kuitenkin vaihdettua pedaalin 100% toimivaan ja se olikin sitten kivempi myydä eteenpäin. Jostain luin, että paikalliset palauttavat huonot yksilöt ja firma sit myy pokkana Atlantin yli. No kaikkea ei ehkä kannata uskoa, mitä lukee.

Mut oma kokemus itse pedaalista:
Mun mielestä siinä on aika tiukka soundi verrattuna vaikkapa Suhr Riotiin. Selvästi erilainen, mikä oli ihan hyvä juttu. Jotenkin soundi on tosi tiukassa kasassa ja sen tuntee soittaessakin, kun pelkillä sormilla ei tunnu saavan paljoa eroa soundiin, (hankala selittää...) Toimi makkarivolalla paremmin kuin kovaa soittaessa tai sit en vaan jaksanu säätää tarpeeksi vahvistinta ja hakea... :)

Mukana tulevan reverbin hienosäätöön on vissiin sisällä samantyyppisiä säätöjä kuin silver springissä. Mut mun mielestä se oli valmiiksi hyvin säädetty eikä sutannu soundia.

Soundissa ei siis varsinaisesti mitään vikaa. Ehkä oisin voinu hakea säätöjä lujallakin kauemmin vahvarista, mut en jaksanu sit kuitenkaan. Fiilispuolella ei vaan istunut heti mulle. Jollekin tää voi hyvinkin olla just se juttu.

Izer
10.01.2015 10:30:43

Kertokaapa kommentteja Mighty Red Distortionista. Pitäisi hommata joku vähän "hevimpi" pedaali ja tuollaista vähän katsellut. Pitäisi käydä testaamassa joku päivä, mutta mitäs mieltä muut olette tuosta ja mihin tuota voisi muuten verrata/hyviä kilpailijoita?

Got a six-string heartbeat
lainsuodatin
14.09.2015 08:51:26

Onko kokemuksia tästä Underdrivestä:
http://www.customsounds.fi/mad-prof … or-evolution-orange-underdrive.html

Jos mä tyrkkään ton mun täysillä runtuavan Dwarvenautin eteen, niin kuinka mahtaa käydä? Toimiiko se vielä siinäkin, niin kuin mainospuheet antaa ymmärtää?

Me tarvittais maaninen huutaja. Tarjolla jonkun sortin slutgetusta futsivallilla. Otahan yhteyttä.
Bluesmies
23.05.2018 18:01:22

Mites toi Albert's Overdrive, onko kokemuksia?

Itseä kiinnostaisi nimenomaan tällä kuorella: https://images.almatalent.fi/cx0,cy … a2a687d-711f-3b23-8d5e-8e640919aa0f
Onko tuolla "Suomi100"-kuorella tehty vain joku pieni erä? Nythän näyttäisi saavan tällä kuorella:
https://www.customsounds.fi/mad-professor-albert-s-overdrive.html
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti