Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mad Professor pedaalit
1 2 3 4 5 6 7 812 13 14 15 16
Muovinen
15.08.2013 22:36:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä meikäläisen kotikunnallahan on tuo Amber OD myynnissä (http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=771915) ja tänään sitä vähän testailin. Mukava kun treeniksen alakerran ukkelit hommaa noita MP:n speduja ja vaikka mitä muitakin laatulaatikoita, niin pääsee aina välillä leikkimään ;) Aikasemmin käväs jo SHOD testissä ja se on siitä lähtien ollut ostoslistalla.
 
Testasin Amber OD:ta Guildin S100 kitaralla, jossa SD:n Phat Catit. Nuppina Orange Rockerverb 50 ja mökä tuli Orangen V30 212 kaapista. Aika pian huomasin, että Amber ei toimi särön päälle ollenkaan vaan soundi vaan katoaa jonnekin. Myös kohinataso oli aika mieletön ihan miedoimmillakin asetuksilla. Ilmeisesti siis hieman ruudikkaampi purkki kyseessä. Muita säröjä, jotka ei oo toiminu RV:n särön päälle on olleet Rat, Seymour Duncan Tweak Fuzz ja Tonebender fuzz. Meneepi vaan muhjuksi.
 
Clean-kanavalla homma rupes rullaan paljon paremmin ja pedaalin hitusen fuzzimainen luonne tuli esille. Kun gainia vääntää enemmän, niin soundiin alkaa löytyä mukavasti mehevyyttä ja läskiä. Gainit pienellä homma säilyy rapeampana. Volaa tuosta purkista lähtee ihan hitosti ja sitä myöten soundissa on tiettyä iskevyyttä ja atakkia. Se on sinänsä jännä, koska en yleensä assosioisi fuzzimaista od:ta iskeväksi, vaan ennemminkin kompressoiduksi ja soivaksi. Tämä on siis jotain siltä väliltä.
 
Palautin purkin kuitenkin kiltisti takaisin, koska mulle on tärkeetä, että se toimii särökanavan päälle.
Sammo
22.08.2013 10:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia Royal Blue OD:stä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=1XU0vaA_13c
http://www.youtube.com/watch?v=ydYrJQJ_G6I
 
Kuulostaapa mahtavalta, omaan käyttöön tosin tokan videon perusteella voisi säröä olla vähän enemmänkin ...
 
"Just swimming in the sea of rubato"
Gabe
23.08.2013 22:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Onko kellään kokemuksia Royal Blue OD:stä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=1XU0vaA_13c
http://www.youtube.com/watch?v=ydYrJQJ_G6I
 
Kuulostaapa mahtavalta, omaan käyttöön tosin tokan videon perusteella voisi säröä olla vähän enemmänkin ...

 
Hittolainen.. eihän minun pitänyt enää yhtään säröä alkaa gasittelemaan. Mutta tuota pitänee ainakin testata. Voisi jatkaa kivasti siitä mihin SHOD jää..
Laulava Kylätohtori
28.08.2013 14:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä taannoin valittelin, että 4-5 kertaa ostettu LGW nenän edestä. No nyt on taas 3 uutta tapausta. Raumalla oli yksi, minkä kohdalla mietein itse päivän liian kauan, mutta näihin kahteen muuhun pistin "ostan" viestin lähes heti torille tulon jälkeen. Ja molemmissa myöhästyin. Minkään muun pedaalin kanssa ei ole käynyt näin. Ihmeellinen on maailma ja hassuja tapahtuu ympärillämme...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
28.08.2013 15:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tässä taannoin valittelin, että 4-5 kertaa ostettu LGW nenän edestä. No nyt on taas 3 uutta tapausta. Raumalla oli yksi, minkä kohdalla mietein itse päivän liian kauan, mutta näihin kahteen muuhun pistin "ostan" viestin lähes heti torille tulon jälkeen. Ja molemmissa myöhästyin. Minkään muun pedaalin kanssa ei ole käynyt näin. Ihmeellinen on maailma ja hassuja tapahtuu ympärillämme...
 
LGW ja SHOD liikkuvat aika liukkaasti, jos sellaisen mielii saada käytettynä niin saa olla aika kärppänä.
Shredator
28.08.2013 17:38:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tässä taannoin valittelin, että 4-5 kertaa ostettu LGW nenän edestä. No nyt on taas 3 uutta tapausta. Raumalla oli yksi, minkä kohdalla mietein itse päivän liian kauan, mutta näihin kahteen muuhun pistin "ostan" viestin lähes heti torille tulon jälkeen. Ja molemmissa myöhästyin. Minkään muun pedaalin kanssa ei ole käynyt näin. Ihmeellinen on maailma ja hassuja tapahtuu ympärillämme...
 
Taidettiin kilpailla samoista pedaaleista. Kukahan ne vei prkl :D
 
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Laulava Kylätohtori
29.08.2013 12:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Taidettiin kilpailla samoista pedaaleista. Kukahan ne vei prkl :D
 
En tiedä. Mutta nyt kun itse sovein eilen kaupat eri kautta, niin johan on tori täynnä LGW:tä ja vielä joka laatua. ;)
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
johanssen
29.08.2013 13:10:28 (muokattu 29.08.2013 13:23:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: En tiedä. Mutta nyt kun itse sovein eilen kaupat eri kautta, niin johan on tori täynnä LGW:tä ja vielä joka laatua. ;)
 
Niin näky olevan. Meinasin jo sulle vinkata, mutta työkiireet ehti ensin, mutta hyvä jos on jo tulossa...
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
29.08.2013 17:50:33 (muokattu 29.08.2013 17:50:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: En tiedä. Mutta nyt kun itse sovein eilen kaupat eri kautta, niin johan on tori täynnä LGW:tä ja vielä joka laatua. ;)
 
Johtuu katsos siitä kun meikäläisellä kitarakassan pohja näkyy, kyllä tori silloin tietysti täyttyy kiinnostavista kamoista. :D Vai vilkastaako syksy toria?
rollingstone
03.09.2013 19:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko kenelleäkään kokemuksia MP:n Ruby Red Boosterista? Miten vertautuu esim. SHOD:iin teidän mielestä, jos soittaa Voxin ac15:lla? Ja ennen kaikkea, kuinka hyvin pelaa fuzzin, lähinnä Big Muffin kanssa?
 
Biisi lähtee kitarariffillä, basso tulee mukaan riffissä ja rummut normaalisti.
Laulava Kylätohtori
03.09.2013 23:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rollingstone: Oisko kenelleäkään kokemuksia MP:n Ruby Red Boosterista? Miten vertautuu esim. SHOD:iin teidän mielestä, jos soittaa Voxin ac15:lla? Ja ennen kaikkea, kuinka hyvin pelaa fuzzin, lähinnä Big Muffin kanssa?
 
Samaan aikaan ei ole molempia ollut, mutta muistelisin, että aika erilaisia pelejä ovat. SHOD on kirkkaampi ja RRB boostaa kaikkia taajuuksia saman verran. RRB voi myös käyttää od:na master volumella, mutta särön luonteet ovat kyllä mielestäni melko erilaisia. Tämä vain muistin varassa, korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
 
RRB oli ainut pedaali, joka toimi hyvin AC30CCX:n kanssa, joten pelaa varmaan myös AC15 kanssa. Big Muffista en osaa sanoa mitään...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Frankster
04.09.2013 08:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Samaan aikaan ei ole molempia ollut, mutta muistelisin, että aika erilaisia pelejä ovat. SHOD on kirkkaampi ja RRB boostaa kaikkia taajuuksia saman verran. RRB voi myös käyttää od:na master volumella, mutta särön luonteet ovat kyllä mielestäni melko erilaisia. Tämä vain muistin varassa, korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
 
RRB oli ainut pedaali, joka toimi hyvin AC30CCX:n kanssa, joten pelaa varmaan myös AC15 kanssa. Big Muffista en osaa sanoa mitään...

 
RRB on myös treble booster, niin halutessa. Ei siis pelkästään 'tasainen' boosti..
 
:F
 
Laulava Kylätohtori
04.09.2013 13:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyttyä tavaraa nämä MP:n säröt. Aamulla laitoin LGW:n ja SHODin myyntiin ja nyt on molemmat myyty... :)
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
AngieRainbow
04.09.2013 14:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kysyttyä tavaraa nämä MP:n säröt. Aamulla laitoin LGW:n ja SHODin myyntiin ja nyt on molemmat myyty... :)
 
Mimmonen fiilis jäi LGW:stä?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
04.09.2013 14:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mimmonen fiilis jäi LGW:stä?
 
Hyvä pedaali, suorastaan loistava. Mutta itse saan saman soundin ulos Blue Notesta ja Maxonin VOP-9:stä. Aika paljon säröä siitä lähtee ja soundi on hyvä ja selkeä, ei tosin niin kirkkaan kuulas kuin SHOD, vaan enemmän perinteinen tubescreamer-tyyppinen. Mielestäni tämä ei kuitenkaan kompressoinut pahemmin soundia, mutta eipä kompressoi tuo VOPpikaan...
 
Body-nappi oli kyllä omanlaisensa. Vastapäivään kierrettäessä se jotenkin skooppasi soundia ja middle korostus väheni, ja myötäpäivään tuli enemmän tubescreamermaista middlekorostusta, mutta ei ehkä niin selvää yläpään leikkausta kuin 'aidossa' ts:ssä. En tiedä, siltä se tuntui, korjatkaa, jos olen väärässä tuon body-potikan toiminnasta. Aika paljon oli sellaista "perkussiivisuutta" puhtaan soundin päälle soitettuna, mikä tosin saattoi johtua vahvaristakin (Bassman '59)...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
04.09.2013 19:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Hyvä pedaali, suorastaan loistava. Mutta itse saan saman soundin ulos Blue Notesta ja Maxonin VOP-9:stä. Aika paljon säröä siitä lähtee ja soundi on hyvä ja selkeä, ei tosin niin kirkkaan kuulas kuin SHOD, vaan enemmän perinteinen tubescreamer-tyyppinen. Mielestäni tämä ei kuitenkaan kompressoinut pahemmin soundia, mutta eipä kompressoi tuo VOPpikaan...
 
Body-nappi oli kyllä omanlaisensa. Vastapäivään kierrettäessä se jotenkin skooppasi soundia ja middle korostus väheni, ja myötäpäivään tuli enemmän tubescreamermaista middlekorostusta, mutta ei ehkä niin selvää yläpään leikkausta kuin 'aidossa' ts:ssä. En tiedä, siltä se tuntui, korjatkaa, jos olen väärässä tuon body-potikan toiminnasta. Aika paljon oli sellaista "perkussiivisuutta" puhtaan soundin päälle soitettuna, mikä tosin saattoi johtua vahvaristakin (Bassman '59)...

 
Aika hyvin tiivistit LGW:n :) Tuo body toimi muistaakseni niin että säätimen alkupäästä irtoaa middle/treble boost keskikohdilta middle boost ja loppupuolelta treble boost. Tuo säädin vaatii vähän makustelua. Voisi LGW:täkin kokeilla uudestaan..
Smoked
04.09.2013 22:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Hyvä pedaali, suorastaan loistava. Mutta itse saan saman soundin ulos Blue Notesta ja Maxonin VOP-9:stä. Aika paljon säröä siitä lähtee ja soundi on hyvä ja selkeä, ei tosin niin kirkkaan kuulas kuin SHOD, vaan enemmän perinteinen tubescreamer-tyyppinen. Mielestäni tämä ei kuitenkaan kompressoinut pahemmin soundia, mutta eipä kompressoi tuo VOPpikaan...
 
Body-nappi oli kyllä omanlaisensa. Vastapäivään kierrettäessä se jotenkin skooppasi soundia ja middle korostus väheni, ja myötäpäivään tuli enemmän tubescreamermaista middlekorostusta, mutta ei ehkä niin selvää yläpään leikkausta kuin 'aidossa' ts:ssä. En tiedä, siltä se tuntui, korjatkaa, jos olen väärässä tuon body-potikan toiminnasta. Aika paljon oli sellaista "perkussiivisuutta" puhtaan soundin päälle soitettuna, mikä tosin saattoi johtua vahvaristakin (Bassman '59)...

 
Itse olen muutaman päivän testaillut LGW:tä ja vaikuttaa minun tarpeisiini aivan loistavalta vehkeeltä. Tämän kanssa löysin viimein toimivan käyttötarkoituksen volume-potikalle, puhdistuu todella mukavasti sitä käyttämällä. Tuon body-napin funktiota on kyllä hankala sanoin kuvailla, sitä pitää vain kokeilla. Löysin käytettäviä sävyjä molemmista suunnista, mutta enemmän tuolta myötäpäivään käännettäessä.
 
Nyt vaan odottelen tähän vielä rinnalle SHOD:ia. Juuri ehdin nämä ostaa ennen kuin sinä laitoit omasi myyntiin..
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
antnis
04.09.2013 23:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kysyttyä tavaraa nämä MP:n säröt. Aamulla laitoin LGW:n ja SHODin myyntiin ja nyt on molemmat myyty... :)
 
Aikainen mato jne! :)
 
komero
09.09.2013 10:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt jaksanut ketjua kahlata läpi, että löytyykö jo juttua aiheesta Ruby Red Booster. Onko teillä kokemusta tuosta pedaalista? Olen sitä hieman testannut ja vaikutti todella hienolta. Nyt taitaa olla tulossa postissa sellainen. Oletteko testailleet sitä pienitehoisten putkivahvistimien kanssa, eli miten toimii kun vahvistin on herkästi säröytyvää mallia (esim. pienet tweedit)?
 
Kuha
09.09.2013 10:39:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko Deep Blue Delay hyvä peli tuollaiseen 50's-tyyliseen Rockabilly-soitteluun, lähinnä tuo halvempi tehdas-versio?
 
Old Fenders never die
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 812 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «