Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Custom Shop kitarat
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
Gabe
08.12.2012 22:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Kiitti Gabe. Sellainen olo kyllä mullakin tuli. Toki koesoitan ensin. Ja voinhan tuon kertoakin, F-Musiikki Vantaa...uskomatonta että valtavasta kitaraseinästä vain yksi ainoa soitin hyppää esiin. Ostakaa pois, kestän kyllä koska alkaahan näitä jo olla. Mutta silti...
 
Kerro sit mitä pidät jos päädyt ostamaan? :) Tuo Select- sarjan Carved Koa Top Telecaster on kyllä ainakin yksi upeimmista kitaroista ulkonäkönsä puolesta.
 
www.kitaramaailma.com
kallepeltopelle
08.12.2012 22:53:31 (muokattu 08.12.2012 22:54:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kerro sit mitä pidät jos päädyt ostamaan? :) Tuo Select- sarjan Carved Koa Top Telecaster on kyllä ainakin yksi upeimmista kitaroista ulkonäkönsä puolesta.
 
Rupee jo Telecastereita omiksi tarpeiksi olemaan ja välillä jo Stratokin kiinnostaisi. Vaan kun ei se kampi ole mun juttu, pakko plokata.
 
Mutta tästä Select-sarjasta, jossain Guitar Playerin mainoksessa aika tyhmältä näytti...vaan ei sitten enään paikan päällä ! Vai oliko se sitten liikkeen tehokkaiden spot-valojen aikaansaama harha... niin sen täytyy olla ! Ei kannata ostaa eikun ehkä.... Ei tästä mitään taida tulla :-)
 
Gabe
08.12.2012 22:59:51 (muokattu 08.12.2012 23:00:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Mutta tästä Select-sarjasta, jossain Guitar Playerin mainoksessa aika tyhmältä näytti...vaan ei sitten enään paikan päällä ! Vai oliko se sitten liikkeen tehokkaiden spot-valojen aikaansaama harha... niin sen täytyy olla ! Ei kannata ostaa eikun ehkä.... Ei tästä mitään taida tulla :-)
 
Turha sun on enää rimpuilla :)
 
www.kitaramaailma.com
kallepeltopelle
08.12.2012 23:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Turha sun on enää rimpuilla :)
 
No niin on mutta jos nyt kuitenkin löisi jäitä hattuun.
Mutta onko kenelläkään muulle käynyt niin että suuresta kitaramäärästä vain se yksi ja ainoa yrittää hypätä suoraan syliin ja sen kohdalla vedetään liinat kiinni, renkaat savuten. Mulle kävi näin tänään. Ko. kitara oli niin korkealla että piti kurkotella että sen käsiin sai. Kohtalo ?
Silti taistelen vastaan...tulossa tasavuosia ja ajattelin tilata Ruokankaalta Telen !
Ihan vaihtelun vuoksi kotimaista.
 
Katsotaan miten käy...
 
FensonGibder
09.12.2012 07:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Stratokin kiinnostaisi. Vaan kun ei se kampi ole mun juttu, pakko plokata.
 
Talla vaan kanteen kiinni ja 5 jousta konehuoneeseen. Sillä on jo niin jäykkis että blokkausta ei tarvita.
 
Kysymys:
Mikä on kitaraostoksilla helpoin tapa säästää 1500jöröä, häviämättä laadussa?
 
Vastaus:
Valita testaamalla kunnon stankku strato ja jättää se CS-tuotantolinjan vastaava stankku toomanin hyllylle.
 
Riffi, nyt.
Laulava Kylätohtori
09.12.2012 09:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: No niin on mutta jos nyt kuitenkin löisi jäitä hattuun.
Mutta onko kenelläkään muulle käynyt niin että suuresta kitaramäärästä vain se yksi ja ainoa yrittää hypätä suoraan syliin ja sen kohdalla vedetään liinat kiinni, renkaat savuten. Mulle kävi näin tänään. Ko. kitara oli niin korkealla että piti kurkotella että sen käsiin sai. Kohtalo ?
Silti taistelen vastaan...tulossa tasavuosia ja ajattelin tilata Ruokankaalta Telen !
Ihan vaihtelun vuoksi kotimaista.
 
Katsotaan miten käy...

 
Divine Intervention! Älä uhmaa kohtaloasi, poika, teidät on tarkoitettu yhteen.... ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
kallepeltopelle
09.12.2012 21:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Talla vaan kanteen kiinni ja 5 jousta konehuoneeseen. Sillä on jo niin jäykkis että blokkausta ei tarvita.
 
Kysymys:
Mikä on kitaraostoksilla helpoin tapa säästää 1500jöröä, häviämättä laadussa?
 
Vastaus:
Valita testaamalla kunnon stankku strato ja jättää se CS-tuotantolinjan vastaava stankku toomanin hyllylle.

 
Sorry tyhmä kysymys...saako noita jousia jostakin. Oon yhden kerran ruuvannut ruuvit tappiin ja ei kyllä talla liiku. Onko se väärä tapa ?
Mulla on huono tapa lepuuttaa kättä tallan päällä...se se heti vireeseen vaikuttaa.
 
fox
09.12.2012 21:33:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Sorry tyhmä kysymys...saako noita jousia jostakin. Oon yhden kerran ruuvannut ruuvit tappiin ja ei kyllä talla liiku. Onko se väärä tapa ?

 
Ihan soitinkaupasta. Ja parilla eri jäykkyydellä vielä. Tapoja on moninaisia, että paha mennä sanomaan mikä on "väärä". Jos se sulla toimii OK, niin eipä luulis siihen muilla olevan pahasti sanomista.. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kallepeltopelle
09.12.2012 21:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ihan soitinkaupasta. Ja parilla eri jäykkyydellä vielä. Tapoja on moninaisia, että paha mennä sanomaan mikä on "väärä". Jos se sulla toimii OK, niin eipä luulis siihen muilla olevan pahasti sanomista.. ;)
 
Kiitos Fox. Ja jälleen kerran suuri kiitos. ! En tiedä mikä tökkii vaan en tykkää kammesta. Mieluummin teen sen vibraaton ihan sormellla.
 
blues guitar
10.12.2012 05:17:04 (muokattu 10.12.2012 05:19:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Kysymys:
Mikä on kitaraostoksilla helpoin tapa säästää 1500jöröä, häviämättä laadussa?
 
Vastaus:
Valita testaamalla kunnon stankku strato ja jättää se CS-tuotantolinjan vastaava stankku toomanin hyllylle.

 
Jos haluat säästää lisää, valitse Harley Benton.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
FensonGibder
10.12.2012 07:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Jos haluat säästää lisää, valitse Harley Benton.
 
Häviämättä laadussa?
 
Oot hauska :)
 
Mut joo, mulla on ollut 6 CS fenkkua gibsonia, stratoa ja les paulia.
 
Nykyään 0, koska perusliukuhihna tuottaa parhaimmillaan ihan yhtä hyvää kuin CS-liukuhihna.
 
Noiden hyvien yksilöiden löytäminen tosin vie enemmän aikaa kuin toomannilta sokkona tilaaminen.
 
Riffi, nyt.
sickboy
10.12.2012 07:49:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: En tiedä mikä tökkii vaan en tykkää kammesta. Mieluummin teen sen vibraaton ihan sormellla.
 
No sillä kammella tehdään erilaista vibraa ja eri temppuja. Sormethan venyttää kieltä ylempään vireeseen, kammella virettä saa toiseen suuntaan...ja reilummin. Kaulaa taivuttamalla voi sitä kevyesti tehdä kevyttä vibraa "bigsby"kammen tyyliin, jos rohkenee.
 
Ei sillä, ei sitä kampea tosiaan kaikki kaipaa.
 
blues guitar
10.12.2012 10:09:37 (muokattu 10.12.2012 10:20:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Häviämättä laadussa?
 
Oot hauska :)
 
Mut joo, mulla on ollut 6 CS fenkkua gibsonia, stratoa ja les paulia.
 
Nykyään 0, koska perusliukuhihna tuottaa parhaimmillaan ihan yhtä hyvää kuin CS-liukuhihna.
 
Noiden hyvien yksilöiden löytäminen tosin vie enemmän aikaa kuin toomannilta sokkona tilaaminen.

 
Omien kokemusteni mukaan valitsemalla CS:n on suuremmat mahdollisuudet saada hyvä yksilö. Mutta tosiaankin jos haluaa säästää, niin silloin ei varmaan kannata CS:ää hankkia.
 
Edit: Itse jos haluaisin säästää, niin valitsisin Fender MIM classic stratocasterin. Niistä mulla ihan hyviä kokemuksia. (Ihan yhtä hyviä kuin USA standarteista).
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jra
10.12.2012 15:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Omien kokemusteni mukaan valitsemalla CS:n on suuremmat mahdollisuudet saada hyvä yksilö. Mutta tosiaankin jos haluaa säästää, niin silloin ei varmaan kannata CS:ää hankkia.
 
Eikös tuossa ollut juuri pointti se että vaikka CS:n kohdalla on suuremmat mahdollisuudet saada hyvä yksilö, niin reilusti aikaa käyttämällä ja yksilöitä testaamalla on perusmalleista(kin) mahdollista löytää vastaavan tasoinen kuin hyvä CS? Eli juuri näiden mahdollisuuksien kanssa ollaan tekemisissä.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Kuha
10.12.2012 16:34:13 (muokattu 10.12.2012 16:35:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohhoijaa...pitääkö tähän "Fender Custom Shop" -ketjuun sotkea mukaan perusmallit, Standardit ja muut hyvät yksilöt?
 
MadMatt
10.12.2012 16:49:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Eikös tuossa ollut juuri pointti se että vaikka CS:n kohdalla on suuremmat mahdollisuudet saada hyvä yksilö, niin reilusti aikaa käyttämällä ja yksilöitä testaamalla on perusmalleista(kin) mahdollista löytää vastaavan tasoinen kuin hyvä CS? Eli juuri näiden mahdollisuuksien kanssa ollaan tekemisissä.
 
Kysymys on paljon laajempi kuin joku ihmeellinen "laatu" vouhotus.
CS-kitaroista on mahdollisuus löytää juuri se itselle parhaista parhain. Valinnanvaraa löytyy speksi, soundi, ulkonäkö & viimeistely osastolta todella runsaasti. Perus stankkujen kanssa ei samaan päästä olkoonkin keihäs sitten vaikka kuinka lähellä ns. CS laatua. Stankkujen kohdalla on aina kysymys Kompromisseista.
 
Joees
10.12.2012 17:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: CS-kitaroista on mahdollisuus löytää juuri se itselle parhaista parhain. Valinnanvaraa löytyy speksi, soundi, ulkonäkö & viimeistely osastolta todella runsaasti. Perus stankkujen kanssa ei samaan päästä olkoonkin keihäs sitten vaikka kuinka lähellä ns. CS laatua. Stankkujen kohdalla on aina kysymys Kompromisseista.
 
Tätä mä nyt en vaan voi täysin ymmärtää, en mitenkään päin.
 
Sä siis tosissasi väität että periaatteessa kuka tahansa voi löytää CS-ruoskista itsellensä juuri sen täydellisen yksilön ja perusruoskista sitä on mahdoton löytää? Jos et niin sun tekstissäs on jotain fuulaa ja en ymmärrä sitä.
 
Eihän siinä sitten yhtikäs mitään sen kummempaa, toisaalta.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
jra
10.12.2012 18:43:38 (muokattu 10.12.2012 18:45:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Kysymys on paljon laajempi kuin joku ihmeellinen "laatu" vouhotus.
CS-kitaroista on mahdollisuus löytää juuri se itselle parhaista parhain. Valinnanvaraa löytyy speksi, soundi, ulkonäkö & viimeistely osastolta todella runsaasti. Perus stankkujen kanssa ei samaan päästä olkoonkin keihäs sitten vaikka kuinka lähellä ns. CS laatua. Stankkujen kohdalla on aina kysymys Kompromisseista.

 
Ei tuossa ollut mitään ihmeellistä tai vouhotusta, ja kyllä se laatukin on laatu, eikä "laatu". Enkä edes ottanut kantaa siihen löytyykö kaikille ajankaan kanssa Stankuista CS:ää vastaava - ei tietenkään.
 
Mutta jos stankun speksit sopivat ja aikaa on niin varmasti löytyy. Jos Stankun speksit eivät sovi ja sopiva löytyy CS:stä, niin mikä siinä on ongelma? Ja Fenkun CS:t ovat myös usein soittajan kannalta kompromisseja eivätkä varsinaisia custom shoppeja, vaikka valinnan varaa paljon onkin.
 
Siitä kyllä olen samaa mieltä että parempi pitää ketju otsikossa, ja varmasti esim. itselle se ykkösvaihtoehto Strato-rintamalla löytyisi Fenderin CS:n valikoimista, koska itselläkään Stankun speksit eivät täysin kohtaa (Strato tässä isolla).
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
blues guitar
10.12.2012 18:44:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Tätä mä nyt en vaan voi täysin ymmärtää, en mitenkään päin.
 
Sä siis tosissasi väität että periaatteessa kuka tahansa voi löytää CS-ruoskista itsellensä juuri sen täydellisen yksilön ja perusruoskista sitä on mahdoton löytää? Jos et niin sun tekstissäs on jotain fuulaa ja en ymmärrä sitä.
 
Eihän siinä sitten yhtikäs mitään sen kummempaa, toisaalta.

 
Kaiken voi ymmärtää väärin jos tahtoa riittää. Mä ymmärrän sen niin että jos ei löydä "perusruoskista" sitä itselleen oikeata, niin CS malleista sen voi löytää. Silloin pitää myös varautua siihen, että se ruoska ei ole halvin mahdollinen.
"Rahalla saa ja hevosella pääsee" vanha sanonta sopii tähän.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jra
10.12.2012 18:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Kaiken voi ymmärtää väärin jos tahtoa riittää. Mä ymmärrän sen niin että jos ei löydä "perusruoskista" sitä itselleen oikeata, niin CS malleista sen voi löytää. Silloin pitää myös varautua siihen, että se ruoska ei ole halvin mahdollinen.
"Rahalla saa ja hevosella pääsee" vanha sanonta sopii tähän.

 
Tosin sähkökitaristi on melkein minkä tahansa muun soittimen soittajaan tai muuhun harrastajaan siinä mielessä hyvässä asemassa, että jopa huippusoittimet ovat puoli-ilmaisia, 3000-4000 eurolla ei paljon huiluja tai viuluja ostella, saati hevosta.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «