Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall 8008 pääte?
1 2
hannlain
15.08.2007 13:38:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Marshallien 8008 -päätteestä mihinkään, vai kannattaako Valvestatet kiertää kaukaa? Esmes verrattuna Rocktron Velocityyn (100/120)?

Engl e530-etusen kaveriksi tulisi ja tarkotuksena vielä hankkia 1x12 kaappi. Pääasiallisena käyttötarkoituksena kotisoitanta (=> putkipääte ei tule kysymykseen) mutta joskus on tarvetta myös reenisvolumeilla soitantaan.
-Hannu

Antti1
15.08.2007 16:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se nyt ihan perseestäkään ole. Halvalla ihan hyvä ostos, mutta kyllä Velocityyn luottaisin enempi.

Kotisoitossahan voit muuten käyttää sen etusen omaa päätettä. Riittää ihan ok.

OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Desolate1
15.08.2007 18:30:33

Hoitaa sen minkä lupaakin joten ei ole pahaa sanottavaa.

In the Lodge of the Arsonist.
HeavyMachinery
15.08.2007 23:42:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se nyt ihan perseestäkään ole. Halvalla ihan hyvä ostos, mutta kyllä Velocityyn luottaisin enempi.

8008 ja kullan värinen etpaneli = 1U koneiden parhautta.

Mulla oli hetken aikaa 8008 + 530 enkeli ja toimi.

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Perza
16.08.2007 07:58:01

No eipäs nyt, onhan niitä huomattavasti parempia 1U:n päättäreitäki, mutta ne on sitte vähä arvokkaampia :)

Mulla oli hetken aikaa 8008 + 530 enkeli ja toimi.

Ottaa osaa seuraaviin Kamarunkkauksen MM-kisoihin!
hannlain
16.08.2007 08:43:35

Mikä on tuosta halpa? Soitin-Huttusella ois nuita kaks kaupan á 290€, sais jopa valita ottaako kultaisella vai mustalla etupaneelilla. Miusta aika kalliit vaan ovat...

Olin käsityksessä että etusen oma pääte on vain kuulokesoitantaa varten, mutta manuaalissahan lukee ihan suoraan, että sen voi liittää myös kaappiin, kunhan laittaa kaiutinsimuloinnin pois päältä. Täytynee kokeilla tuolla C30:n kaiuttimella, kunhan saan oikeanlaisen piuhan väsättyä... Kiitoksia vinkistä. Tosin voi olla että vaikka aluksi tuntuu säästöltä (ei päätettä kotiin) niin joudunkin ostamaan putkipäätteen myöhemmin reenikselle, kun aluksi suunnittelin pärjääväni molemmissa yhdellä parin sadan trankkupäätteellä.
-Hannu

hannlain
16.08.2007 08:46:24

No eipäs nyt, onhan niitä huomattavasti parempia 1U:n päättäreitäki, mutta ne on sitte vähä arvokkaampia :)

Vai oiskohan puhe ollut trankkupeleistä...
Ilmeisesti tuota 8008:a ei saa sillattua monoksi, kuten esmes Velo120:n saa?
-Hannu

JuSu
16.08.2007 09:46:34

Jaa...?

Mulla on 1U trankkupäättereitä ollut Marshall 8008, Lee Jackson SP-1000 ja Rocktron Velocity 120. Noista Marshall oli _mun mielestä_ selvästi huonoin. Lee Jackson ja Rocktron ovat myös selkeästi erisoundisia, mun korvaan Rocktron on enemmän 'kitarapääte', Lee Jackson on hiukka hifimpi soundiltaan.

Mutta kuten sanottua, makuasioita.

Maksoin 8008:sta 90 euroa, mikä nyt tietty oli löytö. Mutta joku 150-200 voisi olla sopiva hinta tuolle.

JuSu

"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
pths
16.08.2007 10:11:42

pahottelut, menee OT:ksi, mutta onkos kaikissa etusissa moinen ominaisuus?

"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
JuSu
16.08.2007 10:14:08

pahottelut, menee OT:ksi, mutta onkos kaikissa etusissa moinen ominaisuus?

Ei ole.

JuSu

"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
oiva tumpeloinen
16.08.2007 11:11:55

8008 on mun mielestä vähän kylmän kuuloinen laitos. Tämä on nyt tosin sinänsä huono kertomus, että mä olen testannut tuota ainoastaan putkipäätteen rinnalla, eikä mulla ole hirveästi tarkempia muistikuvia muista kitarakäyttöön tarkoitetuista trankkupäätteistä.

Toisella kitaristilla on moinen, ja ihan hyvin se kyllä sen kanssa on tullut toimeen vuositolkulla. On sille matkalla tosin jouduttu pientä remppaa tekemään, mutta ei mitään vakavampaa.

4-T
16.08.2007 11:18:52

Ilmeisesti tuota 8008:a ei saa sillattua monoksi, kuten esmes Velo120:n saa?

Eli jos ei saa sillattua, pystyykö sitä käyttämään vain toisella kanavalla, että pysyy laite vielä ehjänä?

HeavyMachinery
16.08.2007 11:33:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jos ei saa sillattua, pystyykö sitä käyttämään vain toisella kanavalla, että pysyy laite vielä ehjänä?

Pystyy käyttää. Kun se on transistori.

Minusta taas tuo on toiminut kaiksita trankuista kaikkein parhaiten mallintavien kanssa. Meidän kitaristi vetää edelleenkin tuollaisella + vox tonelabilla ja soundit on kohdallaan...

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
4-T
16.08.2007 12:08:08

Pystyy käyttää. Kun se on transistori.
Minusta taas tuo on toiminut kaiksita trankuista kaikkein parhaiten mallintavien kanssa. Meidän kitaristi vetää edelleenkin tuollaisella + vox tonelabilla ja soundit on kohdallaan...

Kiitti tiedosta, juuri tuota tarkoitusta varten oon aatellut, jos varsinainen vahvistin hajoaa niin ois jotain varalle.

JuSu
16.08.2007 12:13:54

Minusta taas tuo on toiminut kaiksita trankuista kaikkein parhaiten mallintavien kanssa.

Voi muuten olla niinkin, mä oon huomannut, että mallintavat on aika oma juttunsa jos vertaa putkietusiin.

Muutenkin on toki vaikea sanoa, mikä toimii minkäkin kanssa. Mä ostin halvalla Rolandin 4x8" -halpiskitarakaapin, tais olla 50 euroa... Ei se putkinupin kaverina (Engl Screamer) toiminut pätkääkään, hirveän scoopattu soundi, kumiseva botne ja ampparipesäyläpää. Mutta mallintavan etusen ja trankkupäätteen kaverina ihan mukiinmenevä tzydeemi.

JuSu

oiva tumpeloinen
16.08.2007 18:09:10

Mulla on 1U trankkupäättereitä ollut Marshall 8008, Lee Jackson SP-1000 ja Rocktron Velocity 120. Noista Marshall oli _mun mielestä_ selvästi huonoin.

Tulipa tästä muuten mieleen, että aikanaan sanoit jotain positiivista siitä JMP1:stä, mitä kuulit, kun käytiin se kaappi hakemassa. Siinä oli 8008-pääte perässä.

JuSu
16.08.2007 19:02:18

Tulipa tästä muuten mieleen, että aikanaan sanoit jotain positiivista siitä JMP1:stä, mitä kuulit, kun käytiin se kaappi hakemassa. Siinä oli 8008-pääte perässä.

Jep. Tässä nyt tulee taas se, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se kyseinen setuppi kuulosti hyvältä. Taisi olla JMP-1, 8008, joku räkkiefekti ja perässä Marshall 1936 Greenbackeilla.

Mitä sille kaapille kuuluu? Mahtoiko olla yksilö, mutta se oli/on kyllä helkkarin hyvä komero.

JuSu

oiva tumpeloinen
16.08.2007 19:39:33

Jep. Tässä nyt tulee taas se, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se kyseinen setuppi kuulosti hyvältä. Taisi olla JMP-1, 8008, joku räkkiefekti ja perässä Marshall 1936 Greenbackeilla.

Jep. Se räkkiefekti oli, ei mitään sen huonompaa, kuin Behkun Virtualizer Pro. =) Sen verran laimeasti sekoitettuna signaaliin tosin, ettei siitä juurikaan mitään kuulu. Nykyisin siinä on toinen muljutin perässä.

Mitä sille kaapille kuuluu? Mahtoiko olla yksilö, mutta se oli/on kyllä helkkarin hyvä komero.

JuSu

Siellä se on treenikämpillä sen setupin perässä, mihin se silloin hommattiinkin. Kivasti kukkuu, ei ole kukaan siitä valittanut. =)

junnnu
13.01.2009 23:02:01

Huom! Olet kirjoittamassa yli 516 päivää vanhaan ketjuun!

Kun oli kerran valmis topikki niin mitä uudella.

Ostin varalle 8008 kun kohtuuhinnalla sai.

Manuaalista ei käynyt ilmi että voiko tuota ajaa kahdella eri ohmisella kaapilla?
Kaapit on 16 ohm ja 8 ohm.

Eli kärvähtääkö vai voiko huoletta vedellä?

Have ö miehekäs day!
spacemonkeyevolution
14.01.2009 06:54:43

Ostin varalle 8008 kun kohtuuhinnalla sai.

Manuaalista ei käynyt ilmi että voiko tuota ajaa kahdella eri ohmisella kaapilla?
Kaapit on 16 ohm ja 8 ohm.

Eli kärvähtääkö vai voiko huoletta vedellä?

Kunhan kuorma kanavaa kohden on yli 4 ohm niin mitään ongelmaa ei ole (näin manuaalissakin taidetaan mainita). Eli jos tyrkkää 16 ja 8 ohm kaapit miten vaan tuohon laitteeseen, niin ei pitäisi kärvähtää. Eli jos saman kanavan alle niin saadaan seuraavat:

- Parallel: Total Impedance for this combination = 5.33 ohms
- Series: 16.00 ohms : 8.00 ohms (24.00 ohms total)

Tuota laskinta käytin: http://www.colomar.com/Shavano/impedance_proc.php

Sen verran tietysti on hyvä muistaa että mitä lähempänä 4 ohmia ollaan, niin enempi mölyä lähtee laitteesta irti. Itse käytin tuota kahdelle pikkukaapille (juurikin 8 ja 16 ohm), jotka oli kytkettynä eri kanaviin. Näin sai helposti säädettyä soundia pelkästään volume-tasoja muuntamalla, kun oli erityyppiset kaapit alla; karkeasti toinen oli semmoinen botnekkaampi, toinen hiukan terävämpi.

VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti