Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MNET "hyväksytyt" kitarakamat (tietoa ostajalle)
1 2 3 4
villeh
04.08.2007 11:45:21 (muokattu 06.08.2007 21:27:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi olisko paha idea koota ketju jossa olis listattu mnet "hyväksytyt" kitara kamat: lahdettäis alottelijoista ja siitä eteenpäin hintaluokissaan. kun tuntuu että kyselijöitä ja ketjuja on joka päivä missä kysellään mikä olis hyvä vahvistin hevin ja hintaluokka 500-800 ja sama kaarti tuotteista paistaa aina läpi.
 
Seuraavassa on listattu jäsenten kesken "hyväksi" todettuja laitteita. Aina ostotilanteessa testaa ja vertaa laitteita keskenään ja hanki mukaan joku joka tietää vähintään puoolet enemmän kuin sinä, paras kaveri on sellainen joka tietää enemmän kuin myyjä. Tämä lista onkin hyvä siinä että jos on esimerkiksi ostamassaa uutta kitaraa niin tässä listasta kannantaa testata jotain tuotetta ja vertailla sitä sitten muihin, nämä ovat ns. hyviä referenssi tuotteita. kannataa luottaa omiin korviin ja soittotuntumaan. Ja loppujrn lopuksi kyse on aina makuasiasta mikä on hyvä ja mikä ei.
 

 
ALOITTELIJAT KITARAT (200-350):
 
Aloittelijan ei kannata ostaa sitä halvinta Anttilan kitaraa, ne aiheuttavat enemmän harmia ja soittohalun lopahtamista, kuin uutta harrastusta. kannataa muistaa että satasen uutena maksavasta ritsasta ei maksa kukaan enää käytettynä mitään. mutta kohtuu hintaisesta esim yamaha pacificasta saa vielä omaansa poiskin.
 
aloittelijan ei kannata ostaa halvinta kitaraa missä on joku floyd-rose kopio, yleensä niistä on enemmän harmia kuin hyötyä. Jos kitaraansa todella haluaa floikkarin kannataa siitä olla sitten valmis maksamaankin.
 
Yamaha pacifica
http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_blk.htm
toimiva, hyvä "yleiskitara"
 
ibanez 321
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm
havaittu hyväksi kitaraksi hintaisekseen.
kannattaa katsella myös näitä käytettynä
 
KITARAT (350-500e)
 
ibanez 5xx sarja käytettynä, lyötyy myös allekirjoitaneen hyllystä, hyvä all around rock/heavy keppi.
 

 
ALOITTELIJAT VAHVISTIMET (0-200e)
 
roland cube
http://www.thomann.de/fi/roland_cube_15x.htm
 
vox valvetronix
http://www.thomann.de/fi/vox_ad15vt_valvetronix_gitarrencombo.htm
 
vox da-5
http://www.thomann.de/fi/vox_da5.htm
 
epiphone valve jr http://www.thomann.de/fi/epiphone_valve_junior_epajr_gitarrencombo.htm
 

 
VAHVISTIMET (200-500e)
 
VOX ad50vt. löytyy 1x12 ja 2x12 versiot
http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt212.htm
 
ROLAND cube 60
http://www.thomann.de/fi/roland_cube_60_modelling_gitarrencombo.htm
 
PEAVEY valve king, löytyy myös nuppi kappi yhdistelmä
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm
 
käytettynä line 6 flextone, ei spider
 
PEDAALIT:
 
bad monkey
http://www.digitech.com/products/BadMonkey.htm#
 
boss sd-1
http://www.thomann.de/fi/boss_sd1_super_overdrive.htm
 
boss metal zone
http://www.thomann.de/fi/boss_mt2_metal_zone.htm
mielipiteitä jakava pedaali, jotku tykkää toiset ihhoaa.
 
koootaan tekstiä budjetin ja musatyylin mukaan ja jos ei tästä ketjusta saa itselleen infoa irti, aloittais sitte vasta uuden ketjun. laitteen perässä pieni kuvaava teksti ja linkki tuotteeseen.
 
mielipiteitä on monia mutta kun keskusteluja on lukenut niin kyllä sieltä aina se sama kaarti paistaa läpi. mä voin vaikka koota kaikki mallit jotenkin hienosti tähän ekaan viestiin niin ei tarvi koko ketjua lukea läpi vaan kaikki löytyy heti alusta.
 
TÄHÄN KESKUSTELUUN VAIN PERUSTELTUJA LAITE EHDOTUKSIA!!
kysymykset sallitaan
 
www.psychemic.com
Icy-Sun
04.08.2007 12:29:15 (muokattu 04.08.2007 12:32:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän on varsin hyvä idea :) lisättäisin tuohon micro cuben vaihtoehdoksi Voxin valvetronixin
 
E:Micro cube linkki menee cube15:n sivulle
 
There ain't noway out tonight
ankkiz
04.08.2007 12:39:00 (muokattu 04.08.2007 12:54:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava idea ainakin siihen asti, kunnes kaikki tulevat mainostamaan vain omia kamojaan:
a) Jotain täyttä paskaa, mitä itse on ostanut, mutta äiti sano että omat kamat on parhaat, ja musta naapurin Nikellä on ihan paska särö :<
"Marsun trankkucombo, kaikki starat soittaa marsuilla, ihan sama saundi täs!"
"MMV BO, AleXi LaIhO SoItTaa SamAl" - WildjaujauChild
b) Jotain joka on itsellä myynnissä, ja haluaa päästä siitä eroon aloittelijoiden tietämättömyyttä hyödyntäen.
 
Aloitan itse oman kaman mainostuksella:
Badmonkeytähän sitä kaikentasoisille suositellaan boostaamaan ne viimeisetkin mehut ulos vahvistimesta, eikä ole hinnallakaan pilattu.
http://www.digitech.com/products/BadMonkey.htm#
 
30-50€
 
EDIT: Kai tolla marsukompolla ja espilläkin tekee jotain, mutta rahansa voi kuluttaa viisammin (mmv:tä en ole päässyt kokeilemaan, joten tyydyn vain toistamaan mitä muiden suusta olen kuullut)
 
Ja aloittelijat muistakaa: KITARAT ON YKSILÖITÄ!
 
Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni)
Icy-Sun
04.08.2007 13:05:50 (muokattu 04.08.2007 13:06:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava idea ainakin siihen asti, kunnes kaikki tulevat mainostamaan vain omia kamojaan:
a) Jotain täyttä paskaa, mitä itse on ostanut, mutta äiti sano että omat kamat on parhaat, ja musta naapurin Nikellä on ihan paska särö :<
"Marsun trankkucombo, kaikki starat soittaa marsuilla, ihan sama saundi täs!"
"MMV BO, AleXi LaIhO SoItTaa SamAl" - WildjaujauChild
b) Jotain joka on itsellä myynnissä, ja haluaa päästä siitä eroon aloittelijoiden tietämättömyyttä hyödyntäen.

 
Villeh sanoi että meinaa kasata noita ehdotuksia tuohon eka viestiin. Auttaa asiaa kuitenkin ;) ei varmaan puske mg marsua ja 50 sarjan ltd:tä sinne
 
There ain't noway out tonight
villeh
04.08.2007 13:38:37 (muokattu 04.08.2007 13:46:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo tarkoitus olisi tuohon ekaan viestiin kooota kaikki.
 
kyllä me porukalla saadaan siitä sellainen lista ettei siellä mitään kuttuvärkkejä välissä pyöri.
 
ja noinhin jokaiseen laitteseen voisi sellainen henkilö laittaa, sellaisen viini maistajan kommentin. esim: engl screamer: soundeja joka lähtöön, omimmilaan hard rock heavy osastolla, löytyy käytettynä, soundi hieman yläkireä, paranee putkien vaihdolla. kaapin elementeiksi suositellaan celestion vintage 30 tai celestion greenback.
 
pidetään keskustelu yleisenä ja nostellaan siitä sitten ekaan viestiin aina tavaraa.
 
www.psychemic.com
Alpertti
04.08.2007 14:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestä Epiphone Valve Junior on erittäin hyvä vaihtoehto aloittelijalle tommoseen perinteiseen rokkimeininkiin.
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_valve_junior_epajr_gitarrencombo.htm
 
Painajaismainen
04.08.2007 14:37:35 (muokattu 04.08.2007 14:37:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisikohan tehdä sellainen "MNET ei suosittele"-palsta? :)
 
Tämähän vaikuttaa kelpo idealta. Sanonpas pikkuveljelle että lukaisee läpi.
 
Tässä tapauksessa pieni ei ole kaunista.
Bookkeeper
04.08.2007 14:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss Super Overdrive?
 
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
esprit de corps
04.08.2007 14:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä idea.
 
Kun tuohon aloitusketjuun kerätään suosituksia, niin pitäisikö niiden alle laittaa aivan pieni luonnehdinta kyseisestä laitteesta? Esimerkiksi tuohon micro cubeen voisi laittaa vaikka "Makuuhuonevahvistin kaikenlaiseen musiikkiin. Soveltuu kotiharjoitteluun, ei bändikäyttöön". Lisätietoja kamoja ostava henkilö voisi sitten kysellä tässä ketjussa. Helpottaisi ehkä niitä, jotka vaihtoehtoja punnitsevat ja etsivät tietynlaista kamaa.
 
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
biibob
04.08.2007 15:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss Super Overdrive?
 
Pakko kompata tämä. Halvempaa purkkia saa hakea, ja silti on todella hyvä laatuinen niin soundillisesti, kuin kestävyydeltään ( kuten bossin pedaalit yleensä). Soundi on todella maukas etenkin putkivahvistimien edessä, mutta tässä pedaali tarjoaa oikein säädettynä hyvää todella kelvollista soundia myös trankkuvahvistimen edellä. Pedaali toimii sekä itsenäisenä särönä ( lämmin overdrive bluesiin ja pikkurosoille), kuin myös vahvarin edessä buustaamassa vahvsitimen omaa signaalia. Pedaali on melko kirkassoundinen. Esimerkiksi, jos vertaa vastaavanlaiseen pedaaliin (ibanez ts7 tubescreamer), ts-7 on hyvinkin tunkkainen soundiltaan.
 
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
shovi
04.08.2007 16:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä lähtisi tuota Voxia suosittelemaan oikein kenellekään.
 
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Ziggy Bubba
04.08.2007 16:22:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä lähtisi tuota Voxia suosittelemaan oikein kenellekään.
 
Nyt saat luvan heitellä perusteluja, sen verran nuo ovat "yleisesti hyväksyttyjä" nimittäin.
 
You said a' what now?
shovi
04.08.2007 16:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt saat luvan heitellä perusteluja, sen verran nuo ovat "yleisesti hyväksyttyjä" nimittäin.
 
Olkoot, mut mun mielestä järjetön määrä efektejä ei riitä tekemään vahvistimesta hyvää. Erityisesti, jos niitä ei saa yhdistellä haluamallaan tavalla. Toiseksi, mä en vaan diggaa sen saundia. Jyystöhevi ja perustylsät (joskaan ei paskat) kliinit, mut se onkin siinä. Noh, sopii varmaan jollekin.
 
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
hapan
04.08.2007 16:25:38 (muokattu 04.08.2007 16:28:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hahaa, moderattorit ehtivätkin jo vesuroimaan.
 
Ziggy Bubba
04.08.2007 16:36:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olkoot, mut mun mielestä järjetön määrä efektejä ei riitä tekemään vahvistimesta hyvää. Erityisesti, jos niitä ei saa yhdistellä haluamallaan tavalla.
 
Ton hintaseksi vehkeeksi tuo efektikattaus on aika mainio, vaikkei niitä voikaan muokata vapaasti. Pitääkö näissä ns. "halpisvehkeissäkin" olla säädöt just eikä melkein? Osta GT-8 jos ei säätövara riitä.
 
Jyystöhevi ja perustylsät (joskaan ei paskat) kliinit, mut se onkin siinä. Noh, sopii varmaan jollekin.
 
Ollaankohan soitettu samoja vehkeitä? Ainakin tuo omistamani AD30VT ei ollut ollenkaan parhaimmillaan "jyystöhevissä", perinteinen rock-runttaus irtosi paljon paremmin. Parin sadan vahvariksi vehkeestä irtosi varsin maukkaat kliinit... Ainoa varteenotettava kilpailija tossa hintaluokassa (jos yhtään monipuolisuutta halutaan) on Cube-sarja.
 
You said a' what now?
rainmaker
04.08.2007 18:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaankohan soitettu samoja vehkeitä? Ainakin tuo omistamani AD30VT ei ollut ollenkaan parhaimmillaan "jyystöhevissä", perinteinen rock-runttaus irtosi paljon paremmin. Parin sadan vahvariksi vehkeestä irtosi varsin maukkaat kliinit... Ainoa varteenotettava kilpailija tossa hintaluokassa (jos yhtään monipuolisuutta halutaan) on Cube-sarja.
 
Isoimman valvetronixin kanssa samassa hintaluokassa painivasta line6 flextonesta löytyy ihan samat jutut, ja vähintään yhtä hyvin toteutettuna. Tosin molempien kohdalla kyllä harkitsisin ostamista...
 
Tuon 30 wattisen valvetronixin ainut hyvä puoli olikin juuri tuo hinnan ja laadun kohtaaminen. Jos tuo olisi kovin paljon kalliimpi, en hyvällä tahdolla uskaltaisi suositella sitä kenellekään. Ihan sen takia, koska jo n. 500 eurolla alkaa saada sellaisia vahvareita, joista riittää alkuinnostusta pitemmäksikin ajaksi iloa. Esimerkkinä mainittakoon Hughes&Kettnerin edition tube.
 
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
KurtCobain
04.08.2007 19:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kans ton voxin DA5 vois lisätä. Mun mielestä parempi kun microcube.
 
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
tilujätkä
04.08.2007 19:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kans ton voxin DA5 vois lisätä. Mun mielestä parempi kun microcube.
 
Jep. Siinä on jotain puolia parempia kun microcubessa, esim efekteissä tap tempo. Riippuu sitten musatyylistä että kumpaa suosittelisin kenellekkin. Mun mielestä cube on paljon parempi johkin heviin ja DA5 taas sitten rockiin ja bluesiin.
 
hapan
04.08.2007 19:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä cube on paljon parempi johkin heviin ja DA5 taas sitten rockiin ja bluesiin.
 
Eli DA5 on siis kaiken kaikkiaan paljon parempi. Se tonne aloittelijoille!
 
Jemppa
04.08.2007 19:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. Tuo efektihommahan on vähän niin ja näin. Tietysti toiset tykkää ja toiset ei. Itellä oli aikoinaan tärkeää se, että sulla oli miljoona pedaalia, vilkkuvaloja ja kaikkea kivaa. Tällähetkelläkin on pöydällä koeajossa GT-8 josta olen käyttänyt oikeastaan vaan yhtä presetiä. Siinä on vaan särö ja delay päällä... Oikeessa elämässä käytänkin vaan yleensä joko vahvarin omaa soundia hyväksi tai väritän sitä Jekyll&Hyde-purkilla. Riittää mulle. Tai no, delay ois ihan kiva...
 
Mutta kun tässä pitäisi suositella kamoja, niin vannoutuneena Ibanez-miehenä en tällä kertaa RG:tä suosittelekaan (tai no suosittelisin, jos en seuraavaa suosittelisi) mutta kokeilkaa hyvät ihmiset uutta S670 kepukkaa jos floikkakeppiä halajatte. Itse ostin moisen (ai niin, eihän omia kamoja saanutkaan kehua. Menköön.) pari viikkoa sitten ja ai että kun olen tykännyt! Säädin pelin mieleisekseni, laitoin ToneZonen tallaan ja vaihdoin kielet. Vot vot, nyt mie tykkään! Ja hinta; ei todellakaan kannata mennä merta edemmäs kalaan. Levytukku kertoo nimittäin mielellään asiallisen hintapyynnön joka saa Guntherinkin repimään nahkahousunsa ;o)
 
Voihan vitalis! Nyt meni putket...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «