Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Tube King tekee paluun. Nyt täysillä putkivirroilla.
1 2 3
trih
30.07.2007 16:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaapi mielenkiintoiselta.
http://namm.harmony-central.com/SNA … 07/Content/Ibanez/PR/Tube-King.html

Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
cruel_destiny
30.07.2007 16:40:45

Vaikuttaapi mielenkiintoiselta.
http://namm.harmony-central.com/SNA … 07/Content/Ibanez/PR/Tube-King.html

katos, ruman ja epäkäytännöllisen näköinen kylläkin, jos jotain pitää kommentoida.

I eat rice and curry everyday
Numb
30.07.2007 16:45:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mainos The result is that the TK999HT makes any solid-state amp sound just like a tube amp pitää paikkansa, niin silloin hintakin ($249.99) on perusteltu.

Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
JLM
30.07.2007 17:28:00

Tolla pitäis voittaa ainakin joku "ugliest in show" palkinto jos ei muuta :)

Jos transistorivahvarista tulee tuon avulla putkivahvarin kuuloinen, niin mitä tapahtuu kun sen laittaa putkivahvarin eteen? Ehkä universumin tasapaino järkkyy ja galaksit räjähtää...

Guitaristi
30.07.2007 17:32:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni jäsen Jucciz omisti/omistaa vieläkin tällaisen pelin, tietysti vuosia vanhemman ja jossain vaiheessa hän laittoi tänne siitä ääninäytteitä. Olivat kyllä todella makoisan kuuloisia silloin. Tuo hinta on tosin aika kova pelkästä pedaalista.

Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
trih
30.07.2007 17:39:21

Muistaakseni jäsen Jucciz omisti/omistaa vieläkin tällaisen pelin, tietysti vuosia vanhemman ja jossain vaiheessa hän laittoi tänne siitä ääninäytteitä. Olivat kyllä todella makoisan kuuloisia silloin. Tuo hinta on tosin aika kova pelkästä pedaalista.

Vanhemmat versiot ovat sillä starved plate-jännitteellä eli putki ei ole "varsinaisessa" käytössä. Tämä siis käyttää putkea "oikeasti".

Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
Almost famous
24.02.2008 16:35:04

Onko kellään tästä käyttökokemuksia? Ei näyttänyt olevan mikään järkyttävän hintainen T-kaupassa. (siis jos vastaaviin laitteisiin verrataan)

Jucciz
24.02.2008 20:05:18 (muokattu 24.02.2008 20:06:20)

Vanhemmat versiot ovat sillä starved plate-jännitteellä eli putki ei ole "varsinaisessa" käytössä. Tämä siis käyttää putkea "oikeasti".

"Varsinaisessa käytössä"?

Kyllä tuo vanhakin vehje ihan oikeasti käyttää putkea. Se on helppo todeta siitä, että eri putkilla tuo vehje kuulostaa ihan erilaiselta. Säröytyminen perustuu tuossa vanhassa versiossa siihen, että putki saa liian vähän jännitettä normaalien satojen volttien sijasta. Mulle on sinänsä ihan sama, miten soundi pedaalissa syntyy, kunhan lopputulos kuulosta hyvältä.

Pätkiä vanhasta versiosta:
http://mp3.jucciz.com/tubeking/

trih
24.02.2008 20:18:42 (muokattu 24.02.2008 20:21:00)

Yläpuolelle. No meinasin että noilla isoilla volteilla se särö vahvareissakin tehdään.

Niin ja tästä uudesta versiosta irtoaa isoista volteista johtuen higainia. Tai näin olen ymmärtänyt että pikkuvolteilla ei onnistu. Vai saako vanhasta tk:sta rectotyylin mättöä?

Just.
Jucciz
24.02.2008 21:15:37

Yläpuolelle. No meinasin että noilla isoilla volteilla se särö vahvareissakin tehdään.

Tehdään, mutta tarvitseeko tämän liittyä mitenkään mihinkään?

Niin ja tästä uudesta versiosta irtoaa isoista volteista johtuen higainia. Tai näin olen ymmärtänyt että pikkuvolteilla ei onnistu. Vai saako vanhasta tk:sta rectotyylin mättöä?

Higainiahan saa Metal Zonestakin, vaikka siellä ei ole ainuttakaan putkea.

Särön määrä riippuu aika paljon pedaalin sisällä olevasta putkesta, mutta paksut lead-soundit tuosta ainakin saa ihan helposti millä tahansa perus-ECC83:lla. Rectotyylin osaston "uskottavuudesta" on hankala sanoa, kun käyttökokemukseni oikeista Rectoista ovat yhtä vähäiset kuin kiinnostukseni sitä musaa kohtaan, jossa niitä ensisijaisesti käytetään. :)

trih
24.02.2008 21:40:23

Higainiahan saa Metal Zonestakin, vaikka siellä ei ole ainuttakaan putkea.

Juu varmasti :D. Nyt kun olen jo yhteen moterniin putkisäröön tutustunut niin täytyy sanoa että ei jää kakkoseksi moternille higain-vahvarille särön laadussa. Trankkuspedut eivät pärjää vertailussa.

Just.
Kiksaus
25.02.2008 11:53:59 (muokattu 25.02.2008 11:55:53)

Ostin pari viikkoa sitten tuollaisen. Kyllähän siitä lähtee monenlaisia saundeja. Ja sitä highgainia kanssa, ehkä vähän liikaakin. Tuo Gate-ominaisuus on todella iso plussa, toimii isommilla särömäärillä oikein hyvin. Kyllä tuo peli näyttäisi olevan tehty enemmän heviin ja varsinkin kasari sellaiseen. Sitä Juccizen mainitsemaa paksua leadsaundia löytyy myös. Toimii mulla paremmin vahvistimen clean-kanavan kanssa. Jos laitan särökanavasta gainia klo 10 paikkeille, Kingin gainin klo 12 ja levelin klo 14, niin lähtee sellaista pörinää, että heikottaa. Oma vahvari menee ihan tukkoon tuosta, en tiedä johtuneeko siitä, että on A-luokan vehje. Luultavasti toimii AB vahvarin kanssa paremmin. Ajattelin, että olis ollut hyvä boostipedaali, mutta paremmin toimii siis yksinään.

"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Almost famous
25.02.2008 13:01:23

Jo mulla tuo olis tulossa valve junnun ja Carlsbro Top 50 combon eteen. (kummassakaan ei siis särökanavaa ole) Lähteekös tuosta nyt sitten mitään pienempää rosoa vai onko tuo ihan pelkkää säröä tuo uusi? Ainakin noissa vanhan version klipeissä oli ihan hyvä vähän rosolla oleva soundi, eli saakos tuosta uudesta mallista sellaista ollenkaan vai onko se tosiaan pelkästään metalliin suunnattu peli?

Kiksaus
25.02.2008 14:07:33

Jo mulla tuo olis tulossa valve junnun ja Carlsbro Top 50 combon eteen. (kummassakaan ei siis särökanavaa ole) Lähteekös tuosta nyt sitten mitään pienempää rosoa vai onko tuo ihan pelkkää säröä tuo uusi? Ainakin noissa vanhan version klipeissä oli ihan hyvä vähän rosolla oleva soundi, eli saakos tuosta uudesta mallista sellaista ollenkaan vai onko se tosiaan pelkästään metalliin suunnattu peli?

Kyllähän siitä sitä pikkurosoa lähtee. Meinasin vaan, että ominaisuuksien puolesta tuo on suunnattu kasariheviin. Tai siltä se mun korviin kuulostaa. Eikä hintakaan ole paha, muistaakseni joku 150€.

"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Krice
25.02.2008 14:24:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähteekös tuosta nyt sitten mitään pienempää rosoa vai onko tuo ihan pelkkää säröä tuo uusi?

Käy kuuntelemassa Ibanezin sivuilla. Siellä on ääninäytteitä pedaalin ulottuvuuksista. Vaikuttaa aika monipuoliselta.

Almost famous
25.02.2008 14:57:59

Käy kuuntelemassa Ibanezin sivuilla. Siellä on ääninäytteitä pedaalin ulottuvuuksista. Vaikuttaa aika monipuoliselta.

Kiitos tästä. Olinpa tyhmä kun en itse tuota tajunnut. Tosin nuo ääni näytteetkin painottuivat tuohon rankempaan puoleen, jopa niinkin paljon että alkoi epäilyttää onko tuo sittenkään mun juttu. Toki nuo on varmaan soitettu tuplakelaisilla mikeillä ja sinkut kuulostanee heti vähän kevyemmältä, mutta ainakin noissa näytteissä tuntui miltei kaikissa olevan liikaa säröä mun tarpeisiin. Tokihan voi olla että pedaali siistiytyy hyvinkin nätisti kun gainiä vähennetään...tai sitten ei. Siihen nuo näytteet ei oikein antanut vastausta, mutta ihan asialliseltahan se muuten kuulosti.

Mr_Odo
25.02.2008 15:14:03

Tube King on todellakin erinomainen. Päihittää monen kalliinkin putkivahmistimen särön esim. kettnerin ja marsun.

"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
trih
25.02.2008 15:21:13

Kannattaisi ehkä tutkia Blackstarin HT-mallisto. Mulla on se "rankin" säristin mutta sieltä löytyy mietojakin vaihtoehtoja.

http://blackstaramps.co.uk/products/ht/index.html

http://www.thomann.de/fi/search_dir … 59c62f7fda08eb&sw=blackstar&x=0&y=0

Just.
mansipoika
25.02.2008 18:46:17

Mitenniinrumamuka?? Tuohan on hieno kuin sika pienenä! =)

www.hatedivision.com
Jucciz
26.02.2008 01:01:39 (muokattu 26.02.2008 01:02:33)

Tube King on todellakin erinomainen. Päihittää monen kalliinkin putkivahmistimen särön esim. kettnerin ja marsun.

Ai joo, vai että marsun. Ethän vaan missään nimessä ole vähän täsmällisempi ja kerro, mikä malli on ollut vertailukohtanasi? 60-luvun puolivälin JTM45 on kovin eri kone kuin JCM900 SL-X, Jubilee 2555 tai vaikkapa JCM200-sarjan DSL401-combo.

Ja tiettävästi myös Hughes & Kettnerillä on muutama erilainen malli.

Tube King on loistava säröpedaali, mutta minusta sitä tulisi verrata muihin säröpedaaleihin, ei vahvistimiin. Sellaisessa kun yleensä saattaa itsensä helposti naurunalaiseksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti