Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP Eclipse vs. LTD EC-1000?
1 2 3 4 5
MTM
15.05.2007 09:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaarevakantinen oli.
Tuossa nelisatkussa oli kivasti otettu tuo yksi lespan "ongelma" huomioon. Etupuolelle oli tehty leikkaus, jotta ranne ei hinkkaa.
Eniten kuitenkin molemmissa kitaroissa ihmetytti todella epälooginen volumien sijoittelu.

 
Jep, tallamikin potikka on edempänä ja kaulamikin taaempana, eli päinvastoin kuin olettaisi. Mutta eikös ne EC-1000:ssakin ole samoin?
 
Kaarevakantisessa EC-400AT:ssä ei ole sitä ranneleikkausta vaan juuri siinä "Studio"-tyyppisessä EC-400:ssa (ks. edellisen viestini linkit)
 
Teknisesti 400AT lienee kohtalaisen lähellä Korean Tokaita ja Grassrootsin LP-kopioita, mutta lähinnä kai sen paremmat mikit nostavat hinnan niitä ylemmäs (+ se että runko on mahonkia eikä leppää). Esim. Tokain peruslespa ALS-48:n ovh stokkimikeillä on ollut 519 e, ja Seymour Duncaneilla noin 690 e. Tämähän onkin sitten jo likellä nelisatasen hintapyyntiä.
 
oiva tumpeloinen
15.05.2007 09:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kellään muulla valmistajalla huomannut notta tallamikin volume on edessä ja kaulamikin vola takana. Se siinä on ihmeellistä.
 
Niin niin.....siis niiden potikoiden paikat eivät ole ongelma, vaan niiden järjestys. Mun mielestä se on vain hyvä, että on noin päin, mutta makuasiahan se on. Onneksi tuommoinen on myös helppo korjata.....
 
Insane Kane
15.05.2007 09:45:30 (muokattu 15.05.2007 09:46:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tallamikin potikka on edempänä ja kaulamikin taaempana, eli päinvastoin kuin olettaisi. Mutta eikös ne EC-1000:ssakin ole samoin?
 
Kaarevakantisessa EC-400AT:ssä ei ole sitä ranneleikkausta vaan juuri siinä "Studio"-tyyppisessä EC-400:ssa (ks. edellisen viestini linkit)
 
Teknisesti 400AT lienee kohtalaisen lähellä Korean Tokaita ja Grassrootsin LP-kopioita, mutta lähinnä kai sen paremmat mikit nostavat hinnan niitä ylemmäs (+ se että runko on mahonkia eikä leppää). Esim. Tokain peruslespa ALS-48:n ovh stokkimikeillä on ollut 519 e, ja Seymour Duncaneilla noin 690 e. Tämähän onkin sitten jo likellä nelisatasen hintapyyntiä.

 
Niimpä muuten onki... Mitenkähän mulla jäi semmonen fiulis että kansi oli kaareva. Perin mystistä. Testasinkohan minä koko kitaraa vai näinköhän unta, ei kun kyllä mukaan tarttu yksi kielipaketin hintanen irtokieli. Eli totta.
Mulla oli joskus ALS-48. Mitä lienee vaneria >=)
Mutta tosiaan noiden tonnisen ja nelisatkun välillä oli jotenkin kaulan fiulis eri. Vaikka ne näytti kyllä hyvin samalta, mutta fiulis oli ihan eri. Tonnisessa häiritti suunnattomasti kaikki ylimääräinen bling ja bling. En ehkä ole suurin abalone-fani.
 
Samalla tuli todettua sellaista asiaa että tässä kaupunnissa on 2 musaliikettä. Toiseen en eilisen jälkeen enään mene.
Kysäsin tarjousta ja samalla notta paljokohan saan miltei uudesta MH-400 vaihdossa. Juippi tokas että juuh (näpyttelii ja klikkailee) ja pokkana tokas että kolomesataa. Mulla levis hymy että ooksää tosissas. Kaveri vastas että joo, meidän pitää maksaa tosta alvit yms. >=) Bisnestä bisnestä...
 
Niin niin.....siis niiden potikoiden paikat eivät ole ongelma, vaan niiden järjestys. Mun mielestä se on vain hyvä, että on noin päin, mutta makuasiahan se on. Onneksi tuommoinen on myös helppo korjata.....
Juu korjata voi ihan mitä vaan. Vaikea tuota on kuites oppia kun muissa kepukoissa ei moista ole ollu.
 
Ei näin! >=)
lärviapina
15.05.2007 11:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jeps.. ratkaisuni tein ja musamaailman puoleen käännyi
hintaa tulee kovan LP-muotoisen laukun ja rahtien kanssa tuolle ec-1000VB
noin 1050e ja laitoin vielä sähköpostiin et se laatu tarkastetaan ja mielellään pari valokuvaa lähetettäisiin ennen kuin kitara lähtee rolloon tulemaan....ei malta odottaa :)
 
M.Karjalainen
14.06.2007 14:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on käynyt myös mielessä EC-sarjalaisen hankkiminen. Haluaisinkin tietoa näistä uusimmista EC-500 sarjalaisista. Eroahan näissä on virittimet, talla ja hieman erilainen viimeistely vrt. EC-1000. Siis lähempänä sitä gibsonia.
 
Onko hyvää laatua vai EC-1000 on selvästi parempi kitara?
 
MTM
15.06.2007 11:03:02 (muokattu 15.06.2007 14:44:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisinkin tietoa näistä uusimmista EC-500 sarjalaisista.
 
Näitä ei taida Suomessa vielä kovasti olla liikkeellä, vaikka musamaailman nettisivuilla jo näkyykin. Tässä joitain kommentteja LTD-foorumilta (vanhempaa "esimallia" nämäkin kommentit lähinnä koskevat):
 
http://p222.ezboard.com/ESP-LTD-EC5 … rm17.showMessage?topicID=1542.topic
 
Simo78
15.06.2007 13:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

400AT lienee kohtalaisen lähellä Korean Tokaita ja Grassrootsin LP-kopioita, mutta lähinnä kai sen paremmat mikit nostavat hinnan niitä ylemmäs (+ se että runko on mahonkia eikä leppää). Esim. Tokain peruslespa ALS-48:n ovh stokkimikeillä on ollut 519 e, ja Seymour Duncaneilla noin 690 e. Tämähän onkin sitten jo likellä nelisatasen hintapyyntiä.
 
Soittettavuus ihan erilainen kuin tokaissa ja grasseissä. Mun makuun oli huomattavasti parempi kuin tokai. Mielessä oli kyllä tokai vaihdetuilla mikeillä--> oli vaan jotenkin ei käteen sopiva, siis meikän mielestä...
 
MTM
15.06.2007 14:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittettavuus ihan erilainen kuin tokaissa ja grasseissä.
 
Siksi minäkin omani valitsin, tosin Grassrootsia ei silloin vielä ollut tarjollakaan. Tarkoitin vertailulla lähinnä sitä että speksit, materiaalit ja hardware vaikuttavat noissa olevan suunnilleen samaa tasoa ja hintaluokkaa (ottamatta huomioon tuota mahonki/duncan -asiaa).
 
hirvma-6
05.07.2007 14:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostin vuosi sitten ESP eclipse CTM:n pitkän harkinnan jälkeen. Toisena vaihtoehtona oli juurikin tuommonen LTD.
 
Täytyy sanoa, että olen todella onnellinen, että valitsin lopulta tuon ESP:n. Tiedän, että jos olisin valinnut LTD:n niin olisin jatkanut pähkäilyä vielä kuukausia, ellei vuosia eteenpäin, että "olisiko sittenkin pitänyt säästää vielä vähän ja ostaa ESP"
 
Ei haittaa tippaakaan, että tuli maksettua 600e "ylimääräistä". En löydä ESP:stä pienintäkään valittamisen aihetta. Kun ostaa täysin virheettömän ja itseään tyydyttävän soittimen, niin se hinta kyllä unohtuu heti kaupasta ulos astuttaessa. Ja hyvää soitinta soittaa mielellään vaikka vuosikymmeniä..
 
LTD kaikenlisäksi näyttää jotenkin "halvalta" kun siihen on tungettu sitä kiiltävää ihan liikaa yhteen pakettiin.
 
-Cale
01.02.2008 00:18:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näissä EC-sarjalaisissa solakampi kaula verrattaen Tokain tai Giban lespoihin? Tai soittotuntuma muuten kevyempi?
 
joukov
01.02.2008 00:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näissä EC-sarjalaisissa solakampi kaula verrattaen Tokain tai Giban lespoihin? Tai soittotuntuma muuten kevyempi?
 
Ainakin Trucksterissa on hiukan Gibsonin 60 slim taper profiilia ohuempi kaula, Thin U. Soittotuntuma vaihtelee säädöistä pitkälti, kielien korkeudet, kielien paksuudet, yms. Ohuempi body = kevyempi kitara = kevyempi soittaa?
 
Sirdickyj:"Sitkun yläkerrasta alkaa kuulua helvetillistä pillunvingutusta, niin sillon tietää että tytär on kypsä muuttaamaan pois kotoa."
MTM
01.02.2008 09:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näissä EC-sarjalaisissa solakampi kaula verrattaen Tokain tai Giban lespoihin? Tai soittotuntuma muuten kevyempi?
 
Aa, tämäkin säie on herätetty. Vastauksena kysymykseen: EC:n kaula on selvästi litteämpi, lähes kaikissa LTD.n kitaroissa se on tuota samaa profiilia. Miten se vaikuttaa soittotuntumaan on varmaan enemmän maku- ja tottumusasia. Minulle henk.koht. käy paremmin kouraan tuo litistetty malli.
 
-Cale
01.02.2008 09:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvä, kiitos! Tuo litteämpi vaihtoehto sopisi meikäläisenkin handuun varmaan paremmin kuin Gibsonin halko.
 
MTM
01.02.2008 10:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvä, kiitos! Tuo litteämpi vaihtoehto sopisi meikäläisenkin handuun varmaan paremmin kuin Gibsonin halko.
 
Näin kävi minulle. Musakaupassa kokeilin heti Japanin Tokain (taisi olla LS-75) perään EC-400AT:tä ja totesin että se on tässä. Siinä ei valmistusmaa eikä autenttisuus paljon painanut kun ero kouraan istuvuudessa oli se mikä oli. Mutta tietysti nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja tottumuksetkin voivat muuttua. Joku muu olisi päinvastaista mieltä, mutta minä olen tätä.
 
-Cale
01.02.2008 10:19:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin kävi minulle. Musakaupassa kokeilin heti Japanin Tokain (taisi olla LS-75) perään EC-400AT:tä ja totesin että se on tässä. Siinä ei valmistusmaa eikä autenttisuus paljon painanut kun ero kouraan istuvuudessa oli se mikä oli. Mutta tietysti nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja tottumuksetkin voivat muuttua. Joku muu olisi päinvastaista mieltä, mutta minä olen tätä.
 
Oletko ollut muuten tyytyväinen 400:seesi? Millaista on hardware (virittimet), potikat, puut (sointi)? Olikos nuo valmistettu Koreassa?
 
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec500_ow.htm
 
Tuollaista olen itse kuolaillut mutta mielelläni ottaisin sen ilman EMG:itä. Onkohan noita 500:sia saatavilla ilman? Mistään en ole ainakaan löytänyt.
 
Estranged
01.02.2008 10:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec500_ow.htm
 
Tuollaista olen itse kuolaillut mutta mielelläni ottaisin sen ilman EMG:itä. Onkohan noita 500:sia saatavilla ilman? Mistään en ole ainakaan löytänyt.

 
Eipä taida olla saatavissa ilman EMG:itä. Toisaalta, luulisin että EMG:t menee suht helposti kaupaksi ja niillä rahoillahan sitä saa jo uudet mikit tilalle, eikä ole kovin paha homma vaihtaa, jos kolvi pysyy kädessä.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
-Cale
01.02.2008 10:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä taida olla saatavissa ilman EMG:itä. Toisaalta, luulisin että EMG:t menee suht helposti kaupaksi ja niillä rahoillahan sitä saa jo uudet mikit tilalle, eikä ole kovin paha homma vaihtaa, jos kolvi pysyy kädessä.
 
Totta tuokin, itselläni se vaan ei taida pysyä kovinkaan hyvin :) Tosin eipä se varmaan kovin suuri rahallinen menetys olisi jos veisi kitaran mikkeineen jollekin osaavammalle joka hoitaisi homman.
 
MTM
01.02.2008 10:46:13 (muokattu 01.02.2008 14:46:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastauksena Salamimakerin kysymykseen:
 
Olen tietysti jäävi, eikä minulla ole pitkällisiä kokemuksia monestakaan kilpailevasta mallista. Aikanaan minulla on ollut 80-luvun Tokai (ehkä silloinen LS-50). Montaa LP-mallista olen kyllä lyhyesti hypistelllyt ja tyypittänyt. Olen kyllä 400AT:hen ollut tyytyväinen, enkä ole sitä vaihtamassa. Soittelen sillä tuollaista perinteistä hardrockia tyyliin AC/DC, Thin Lizzy, Black Sabbath, Deep Purple... Seuraavassa joitain havaintoja:
 
- erittäin hyvä työnjälki, painavat ja hyvin resonoivat puut (paino n. 3,7 kg = ei ihan LP, mutta aika lähellä)
- todella hyvät mikit (kaulassa tosin voisi olla vähän enemmän rähinää, mutta se onkin vintage-henkinen 59)
- pysyy hyvin vireessä (Groverin virittimet)
- hardware ihan peruslaadukasta tavaraa, ei moitittavaa
- Earvana-satulasta ei pahaa sanaa sanottavana
- litteä kaula toimii minulle tosi hyvin
- potikat eivät ole alkaneet rahista, niiden toiminta on kuitenkin aika äärimmäistä, ja puoleen kierrokseen ei tapahdu juuri mitään ja sitten tapahtuu jo vähän liikaakin.
- potikoiden sijoittelu on mainio, löytyvät sormilla hyvin. Toista tone-säädintä joskus kaipailen, se lisäisi vielä monipuolisuutta.
- nauhat ovat alkaneet osoittaa vähän kulumisen merkkejä (1,5 vuotta päivittäistä rämpyttelyä takana)
- jakki lähti pyörimään, ja kiersi johdinlangan poikki. Kolvaammalla ja lukkoruuvi kunnolla kiristämällä asia korjaantui
- hihnatapit vaihdoin lukitseviin schallereihin, ettei kitara putoile
 
Ja Koreassahan se on tehty, kuten kaikki 400, 500 ja 1000-sarjaiset, ainakin toistaiseksi.
 
EDIT: Tuo EC-500 poikkeaa omastani aktiivimikkien lisäksi niin, että siinä on 24 nauhaa ja runko on ohuempi. Lisäksi bindaukset ovat kolminkertaiset.
EDIT2: nelisatasesta puhuminen menee toki sivuun threadin otsikosta.... Mutta sehän on kosmetiikka lukuunottamatta sama kuin tonninen, joka on yhtä hyvä kuin ESP, joka voittaa Gibsonin... eih, missäs se takkini olikaan...
 
MTM
01.02.2008 14:00:36 (muokattu 01.02.2008 14:01:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplat
 
-Cale
01.02.2008 20:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MTM, hyvä ja informatiivinen kirjoitus! + Pitääpä mennä testaamaan EC-sarjalaisia heti kun tilaisuus tulee.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «