Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Stratocaster ja mikit
1 2
Anzzy
02.05.2007 12:54:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia ei ole ikinä selvinnyt minulle täysin: Mitkä straton mikit on "rähäkimpiä"/voimakkaimpia/tukevin soundisia jne.??
Olisin erittäin kiitollinen asiantuntevasta vastauksesta!

Arabian Lauri
02.05.2007 13:23:03 (muokattu 02.05.2007 15:46:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SD:n yksikelaisten kokoiset humpparit ovat varmasti tömäkän kuuloiset.

Samaan aiheeseen tekeekin mieli niputtaa iteseäni askarruttanut kysymys siitä että kuinka hyvin onnistuu kaksikelaisten single coil-kokoisten mikkien puolittaminen push-pull potikalla. Esim SD:n Everything Axe -paketin tapauksessa?

Onko mahdolista kytkeä nuo humpparit niin että tuolla potikalla kitara olisi kytkettävissä Single coil-modeen ja takas humpparimodeen? Jos onnistuu, niin kuinka hyvin nuo mikit toimivat normaaleina straton mikkeinä? Säilyykö straton heleä luonne?

On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
StJerky
02.05.2007 15:49:18

Hot Rail on aika kuuma ainakin.

duc
02.05.2007 16:29:20 (muokattu 02.05.2007 16:30:11)

Onko mahdolista kytkeä nuo humpparit niin että tuolla potikalla kitara olisi kytkettävissä Single coil-modeen ja takas humpparimodeen? Jos onnistuu, niin kuinka hyvin nuo mikit toimivat normaaleina straton mikkeinä? Säilyykö straton heleä luonne?

On: http://www.seymourduncan.com/suppor … tics/3lil_hum_1v_2t_5w_3splits.html

Jotenkin on vaan sellainen kuva jäänyt, etteivät puolitetut humpparit kuulosta "tarpeeksi paljon" yksikelaisilta.

PJS
02.05.2007 17:31:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis muuten mustakuorinen Seymour Duncan Hot Rails-talla mikki myynnissä. Singlecoilin kokoinen humppari joka sopii kaikkii strato mallisiin kitaroihin ihan suoraan. Soundi on just sellanen ärhäkkä hebanderi saundi millä irtoo napakasti kaikki asteikolla hard-rock - heavy metal. Edullisesti saa joka halajaa.

Ite halusin siitä eroon ku se oli vähän liian hevi mulle, iskin dimarzion uudet Area 62' ja 58' mikit kines ja nyt lähtee sitte just sellaset vintage-henkiset twangikkaat ja heleät saundit mitä haluan ja kaulamikillä just sopivaa murinaa ku laitan hiukan fuzzia kehiin.

Relaa, beibi!
ahvenonkala
02.05.2007 18:41:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin oman malliston ärjyimmät yksikelaiset taitaapi olla nuo texas specialit: http://fender.com/products/search.php?partno=0992111000

The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
TheAssassin
02.05.2007 18:54:01

SD:n Hot Rails taitaa olla paras raskaampaan soittoon mm. Maidenin pojat käyttelee näitä.

Rypsolisti
02.05.2007 22:49:53

Kannattaa tsekata Dimarzion SDS-1. Omassa '62 reissue Stratossa on tuo tallassa ja pidän kovasti. Sitä ei taideta enään valmistaa mutta ainakin käytettynä saattaisi löytää. Paksumpi soundi kuin mitä perus sinkuissa, toimii loistavasti isommillakin säröillä mutta on myös hyvä puhtaalla soittaessa. Sopii hyvin hard rockkiin ja heavyyn mutta yhtä hyvin myös kevyempäänkin. Muuten ihan normaalin perus single coilin näköinen mutta navat ovat samanlaiset kuin esim. Dimarzion PAF Prossa ja monissa muissa Dimarzion humppareissa.

http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP111.html

Fender Stratocaster '62
stratocaster
06.05.2007 19:18:55

Olen aikomuksissa ostaa warmoth-stratoon tallamikkiä. Puina bodyssa saarni ja kaulassa pelkkä vaahtera. Mitä suosittelisitte? Aika kuumaa soundia haen tallamikiltä, JB ja little 59 ollut mielessä. Kitaran ominaissoundi on kuitenkin kirkas (hieman telemäinen), mikä sopisi parhaiten, että ei olisi liian näkkäri, ei liian tumma... Niin.

"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Kiinankeisari
06.05.2007 23:19:04

Olen aikomuksissa ostaa warmoth-stratoon tallamikkiä. Puina bodyssa saarni ja kaulassa pelkkä vaahtera. Mitä suosittelisitte? Aika kuumaa soundia haen tallamikiltä, JB ja little 59 ollut mielessä. Kitaran ominaissoundi on kuitenkin kirkas (hieman telemäinen), mikä sopisi parhaiten, että ei olisi liian näkkäri, ei liian tumma... Niin.

pelkästään jo noiden puiden takia pudottaisin suosiolla sen jb.n pois, mutta enhän mää oikeasti tiedä, kattelen vain taulukoita.

"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
bfoc
08.05.2007 10:19:18

SD:n yksikelaisten kokoiset humpparit ovat varmasti tömäkän kuuloiset.

Samaan aiheeseen tekeekin mieli niputtaa iteseäni askarruttanut kysymys siitä että kuinka hyvin onnistuu kaksikelaisten single coil-kokoisten mikkien puolittaminen push-pull potikalla. Esim SD:n Everything Axe -paketin tapauksessa?

Tossa puolitushommassa kannattaa huomioida että mikin output puolittuu myös (SD:n mukaan), jolloin kesken soitantaa puoliteltaessa pitää säätää myös volumea. Itse askartelin Invaderin puolituksen omaan kepukkaan ja nyt on harkinnassa EMG:n PA2, jotta puolituksessa olisi jotain järkeä biisin aikana (joo olishan volumen säätö yksi mahdollisuus tietysti mutta)

Sinänsä puolitettu Invader on selkeästi heleämpi kuin sarjaan/rinnankytkettynä. Ohessa askartelukuva kolmen pikkuhumbuckerin puolitukselle...

http://www.seymourduncan.com/suppor … tics/3lil_hum_1v_2t_5w_3splits.html

Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
leijona
08.05.2007 11:50:18

Nevalaisen Sound of Bluesit ovat aika stydit yksikelaset.

stratocaster
08.05.2007 13:19:29

pelkästään jo noiden puiden takia pudottaisin suosiolla sen jb.n pois, mutta enhän mää oikeasti tiedä, kattelen vain taulukoita.

nyt vähän houkuttelis tuo jb koittaa kun ois myynnissä 50 e... 59 kyllä vois olla parempi vaihtoehto, jos sellaista nyt jaksais tässä jonkin aikaa metsästellä.

"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Volle
28.05.2007 21:38:10

Heps.
Mulla olisi sellainen vähän aloittajan kysymyksestä poikkeava kyssäri, että paljonko kantsisi maksaa 90-lukulaisen Fenderin perus jenkkistraton mikkisatsista? Kitara, josta ko. mikit on nyppästy, muistuttaa siis varsin paljon spekseiltään tuota nykyistä american stratoa (saman näköinen talla jne.).

Piis
rainmaker
28.05.2007 22:04:06 (muokattu 28.05.2007 22:05:11)

Heps.
Mulla olisi sellainen vähän aloittajan kysymyksestä poikkeava kyssäri, että paljonko kantsisi maksaa 90-lukulaisen Fenderin perus jenkkistraton mikkisatsista? Kitara, josta ko. mikit on nyppästy, muistuttaa siis varsin paljon spekseiltään tuota nykyistä american stratoa (saman näköinen talla jne.).

No itse en olis 30 euroa kappaleelta enempää valmis maksamaan. Mieluiten jos 20 euroa per laaki sais, niin olis hyvä.

EDIT: Siis koko setti 60-90 euroa.

"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Kuha
28.05.2007 22:06:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heps.

Ne vanhan American Standardin mikit ei olleet kovin kaksiset, max 100,-

Krice
28.05.2007 22:43:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaiset nuo hot noiseless -mikit on? Ainakin tulisi paljon halvemmaksi kuin hankkia SD:n tai Dimarzion 3 yksikelaista.

http://fender.com/products/search.php?partno=0992105000

"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Socialite
29.05.2007 10:47:12

Minkälaiset nuo hot noiseless -mikit on? Ainakin tulisi paljon halvemmaksi kuin hankkia SD:n tai Dimarzion 3 yksikelaista.

En tiedä niistä mutta jos ovat yhtään SCN -mikkien tasoisia niin voin lämpimästi suositella. Miulla on stratossa juuri nuo SCN:t ja hyvin soi.

http://fender.com/products/search.php?partno=0992104000

Hit me with your rhythm stick!
t_hautakivi
29.05.2007 19:03:30

Mulla on tallamikkinä SD:n Hotrailssi ja saundeista tykkään varsinkin säröpuolella.

Fender FotoFlame Stratocaster, ENGL Screamer
Osteri
10.08.2013 20:44:04

No niin, eiköhän tällekin aiheelle olis taas aika saada lisää pituutta.

Minua askarruttava aihe pyörii muissakin kirjoituksissa viitatun "strato-soundin" ympärillä. Ehkä tätä voisi tarkastella siltä kulmalta että kenellä soittajalla on sellainen perinteinen alkuperäinen soundi / mitkä mikit... tai.... eroaako Mark Knopflerin soundi paljonkin alkuperäisestä vai onko se just sitä? Itse tykkään Knopflerin soitosta kovasti ja olen ymmärtänyt että sellainen tulee kitaran osalta Texas specialleilla jotka on säädetty erittäin alas kielistä.
Siis mulla ei ole mitään varsinaista kokemusta stratoista mutta kiinnostaaa kovasti.
Joku vois myös kommentoida sitä että onko Dimarzion True Velvet single coileista "strato-mikeiksi".

Kiitos.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti